Nem jutott eredményre a főváros és a 4-es metrót építő Hídépítő, ezért a cég bejelentette, hogy kiszáll a beruházásból, írja a csütörtöki Népszabadság.
A két fúrópajzs jelenleg Bel-Budán, a Tétényi úti és a Bocskai úti megálló között jér és a tervek szerint jövő nyárra érnék el a Fővám teret. Az ottani állomás viszont addigra nem lesz kész - a Hídépítő ezért szállt ki az építkezésből.
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=91672
A rádióban hallottam/Spanyolországban 80km-er épûlt nálunk cca 10km a 4 metró/Spanyolországban 10Km-ára forintban 120 milliárd nálunk 500 milliárd felett/lehet gondolkodni-"Hajrá Demszky Hajrá Kormány"
Egyre távolodik 2010
Metró, kormánynegyed, radar - kritikus helyzetben a tervezett állami nagyberuházások
Népszabadság • Munkatársunktól • 2007. december 21.
A 2010-es átadásra tervezett nagyberuházások egyre-másra kerülnek kritikus helyzetbe. Némely esetben már nem is a határidők tartása a kérdés.
A legfrissebb krízisben, a négyes metró Fővám téri megállójának ügyében a tegnap történtek megerősítették lapunk csütörtökön közölt információit. Akkor azt írtuk, hogy a kivitelező Hídépítő vállalat kilép a projektből, mert megítélése szerint a határidőket nem lehet tartani, a BKV gyorsításra vonatkozó tervei pedig elfogadhatatlanok. Ezt a közlekedési vállalat tegnap közleményben tagadta, de még a szerdai, erre vonatkozó tárgyalások tényét sem ismerte el. Demszky Gábor főpolgármester ezzel szemben bejelentette, hogy maga is részt vett az egyeztetéseken. Demszky szerint a tárgyalások célja az, hogy a Hídépítő egyelőre ne vonuljon le, hagyjon időt a fővárosnak arra, hogy új kivitelezőt keressen. A gondot - technikai értelemben - az okozza, hogy a metróállomás benyúlik a Duna alá, és az idő közben elvégzett kutatások a hagyományos eszközökkel elvégezve különösen kockázatosnak mutatják a munkát. Másként viszont drágább volna, és több időt venne igénybe.
Nem került közelebb a remélt 2010-es átadáshoz tegnap a kormányzati negyed sem. A Fővárosi Közgyűlés csak a keretterv módosítását fogadta el, de a terv végrehajtásában érdekelt cégeket ez még nem töltheti el bizakodással. Rengeteg a rendezetlen kérdés. Szerdán például visszalépett a településrendezési szerződés aláírásától a Pólus Holding. Úgy ítélték meg, hogy a vállalhatónál több terhet róttak volna rájuk. Megeshet, hogy a számos bizonytalanság miatt egyetlen konzorcium sem tesz érvényes ajánlatot a negyed kivitelezésére és üzemeltetésére kiírt pályázatra. Egyre nagyobb a csúszásveszély, bár Gyurcsány Ferenc miniszterelnök tegnapi évértékelője során állította, hogy nem veszítettek ütemet ebben az ügyben.
A NATO-radarról ezt már végképp nem lehet elmondani, hiszen azt 2006-ban kellett volna átadni. A Zengő után kiválasztott új helyszín, a Tubes körül pedig megint mintha történt volna valami, ami kényelmetlenséget is okozhat a beruházó Honvédelmi Minisztériumnak. A pécsi önkormányzat csütörtökön úgy módosította a városépítési tervét, hogy ne legyen mód radart építeni - ennek azonban csak akkor volna jelentősége, ha a bíróság megsemmisítené a mostani engedélyt. Jogi szakértők szerint valójában még akkor sem.
Az a 2010-es terv, amit biztosan meg kell valósítani, az Európa Kulturális Fővárosa Pécs rendezvénysorozat. Mind a beruházások, mind a program előkészületei késnek azonban. Hiller István kulturális miniszter lapunknak úgy fogalmazott: "Nem kell temetni a projektet, de én is sokkal inkább aggódom, mint fél éve."
Demján kiszállt a Kormányzati Negyedből
07.12.20 12:55
A fővárosnak és a kerületnek nincs pénze a kapcsolódó fejlesztések kivitelezéshez, így kérdésessé vált a negyed megvalósítása.
Információnk szerint tegnap este a Demján Sándor vezette Pólus Holding nem írta alá a városrendezési (településrendezési) szerződést, emiatt teljes káosz van a Városházán. Így ugyanis nem lehet forrásokat rendelni az olyan szükséges fejlesztésekhez, mint a villamospályák fejlesztése vagy a Ferdinánd-alagút megépítése. Ez egy négyoldalú szerződés lett volna a következő felek között: a Kincstár, Terézváros, Főváros és a Pólus Holding.
A településrendezési szerződés után ugyanis módosítani kellene a Fővárosi Kerületszabályozási Tervet - ezt azonban csütörtökön napirendre sem tűzték -, majd a Kerületszabályozási Tervet (KSZT). Azonban sem a kerületnek, sem a fővárosnak nincs pénze a rendezésre, így Demjánék kiszállásával megkérdőjeleződött az egész projekt megvalósítása.
a legrosszabb az a dologban , hogy 500 mrd -ért készül el egy haszontalan ( ebben a formájában legalább is ) beruházás. 40éve tervezgetik ezt a dolgot. még egy pár évet kibirtunk volna , hogy szülessen egy tényleg jó, budapest és az egész ország számára hasznos, gondosan megtervezett metro. csak hát a választási logika mindent maga alá gyűr. demszky azért nyomta a dolgot , hogy majd 2010ben ezzel tudjanak kampányolni. úgy gondolom, hogy látva ezt a rengeteg anomáliát, inkább a bukásuk oka (egyik) lesz az M4. eddig azért fizettünk, hogy nyerjenek, de most már a bukásért is megfizetünk :)
Szerintem egy jogász csapatnak kéne beszállni az építkezésbe.......elvinnék mind a 400 mrd-ot......nem épülne továbbra sem semmi. Az eredmény ugyanaz.....de legalább nem reménykedik senki, hogy valaha is lesz ebből valami.
ha így van az nem a vállalkozó hibája, ő a kiírás szerint adott be pályázatot, ahol határidőre, minőségre ( jóteljesítési bankgarancia ), kötbér, stb ki kell térni és ekkor hozzák létre a szerződést ;
magyarán, ha a megrendelő sz@r kiírást készített, - akár előkészítetlent, - akkor a vállalkozót már nem lehet megfogni... !
én úgy tudom, hogy szar a szerződés amit a kivitelezőkkel kötöttek. ha a hídépitő hibázik jobb helyeken ködbért kellene fizetnie. valszeg azért ilyen "nyugodt" mert vagy nem kell sietnie vagy nem kell komoly ködbért fizetnie. nincsenek a városházán értelmes jogászok ???
így van. egy a 4es metró kivitelezésében résztvevő cég tervezője mesélte ugyanezt nekem a válasz szerintem annyi, hogy így + 25mrd-vel többet lehet elpazarolni.
agyrém :(
amúgy miért nem tudták a duna alá építeni az állomást, és onnan a kivezetni a duna 2 partjára a kijáratot? azért nem egy nagy távolság a Fővám és a Gellért tér. Gondolom sokan jártak már Párizsban, vagy Londonban, ahol kész földalatti folyosó rendszerek vannak. Nem szakadt volna le senkinek sem a lába, ha gyalogolni kellett volna 100-200 métert a kijáratig; netán lehetett volna mozgójárdát is beépíteni a lustáknak, meg időseknek.
Kiszállt a Hídépítő a négyes metró építéséből
Ugrás a cikkhezA két fúrópajzs jelenleg Bel-Budán, a Tétényi úti és a Bocskai úti megálló között jér és a tervek szerint jövő nyárra érnék el a Fővám teret. Az ottani állomás viszont addigra nem lesz kész - a Hídépítő ezért szállt ki az építkezésből.
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=91672