Topikgazda: Törölt felhasználó 2007. 12. 20. 10:57

Kiszállt a Hídépítő a négyes metró építéséből  

Ugrás a cikkhez
Nem jutott eredményre a főváros és a 4-es metrót építő Hídépítő, ezért a cég bejelentette, hogy kiszáll a beruházásból, írja a csütörtöki Népszabadság.
A két fúrópajzs jelenleg Bel-Budán, a Tétényi úti és a Bocskai úti megálló között jér és a tervek szerint jövő nyárra érnék el a Fővám teret. Az ottani állomás viszont addigra nem lesz kész - a Hídépítő ezért szállt ki az építkezésből.

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=91672
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2007. 12. 21. 16:50
Előzmény: #27  Törölt felhasználó
#28
Boldog és Békés Karácsont/-és szebb jövöt,sziasztok
Törölt felhasználó 2007. 12. 21. 13:38
Előzmény: #26  Törölt felhasználó
#27
link Lökd meg, Demszky!

Rapper Demszky (2007. március 15)...demszky rap március 15 lökd meg
Törölt felhasználó 2007. 12. 21. 13:13
Előzmény: #25  Törölt felhasználó
#26
.......de ez kit érdekel....
Törölt felhasználó 2007. 12. 21. 11:47
#25
A rádióban hallottam/Spanyolországban 80km-er épûlt nálunk cca 10km a 4 metró/Spanyolországban 10Km-ára forintban 120 milliárd nálunk 500 milliárd felett/lehet gondolkodni-"Hajrá Demszky Hajrá Kormány"
saru 2007. 12. 21. 10:55
Előzmény: #23  zotya32
#24
Egyre távolodik 2010
Metró, kormánynegyed, radar - kritikus helyzetben a tervezett állami nagyberuházások
Népszabadság • Munkatársunktól • 2007. december 21.

A 2010-es átadásra tervezett nagyberuházások egyre-másra kerülnek kritikus helyzetbe. Némely esetben már nem is a határidők tartása a kérdés.

A legfrissebb krízisben, a négyes metró Fővám téri megállójának ügyében a tegnap történtek megerősítették lapunk csütörtökön közölt információit. Akkor azt írtuk, hogy a kivitelező Hídépítő vállalat kilép a projektből, mert megítélése szerint a határidőket nem lehet tartani, a BKV gyorsításra vonatkozó tervei pedig elfogadhatatlanok. Ezt a közlekedési vállalat tegnap közleményben tagadta, de még a szerdai, erre vonatkozó tárgyalások tényét sem ismerte el. Demszky Gábor főpolgármester ezzel szemben bejelentette, hogy maga is részt vett az egyeztetéseken. Demszky szerint a tárgyalások célja az, hogy a Hídépítő egyelőre ne vonuljon le, hagyjon időt a fővárosnak arra, hogy új kivitelezőt keressen. A gondot - technikai értelemben - az okozza, hogy a metróállomás benyúlik a Duna alá, és az idő közben elvégzett kutatások a hagyományos eszközökkel elvégezve különösen kockázatosnak mutatják a munkát. Másként viszont drágább volna, és több időt venne igénybe.

Nem került közelebb a remélt 2010-es átadáshoz tegnap a kormányzati negyed sem. A Fővárosi Közgyűlés csak a keretterv módosítását fogadta el, de a terv végrehajtásában érdekelt cégeket ez még nem töltheti el bizakodással. Rengeteg a rendezetlen kérdés. Szerdán például visszalépett a településrendezési szerződés aláírásától a Pólus Holding. Úgy ítélték meg, hogy a vállalhatónál több terhet róttak volna rájuk. Megeshet, hogy a számos bizonytalanság miatt egyetlen konzorcium sem tesz érvényes ajánlatot a negyed kivitelezésére és üzemeltetésére kiírt pályázatra. Egyre nagyobb a csúszásveszély, bár Gyurcsány Ferenc miniszterelnök tegnapi évértékelője során állította, hogy nem veszítettek ütemet ebben az ügyben.

A NATO-radarról ezt már végképp nem lehet elmondani, hiszen azt 2006-ban kellett volna átadni. A Zengő után kiválasztott új helyszín, a Tubes körül pedig megint mintha történt volna valami, ami kényelmetlenséget is okozhat a beruházó Honvédelmi Minisztériumnak. A pécsi önkormányzat csütörtökön úgy módosította a városépítési tervét, hogy ne legyen mód radart építeni - ennek azonban csak akkor volna jelentősége, ha a bíróság megsemmisítené a mostani engedélyt. Jogi szakértők szerint valójában még akkor sem.

Az a 2010-es terv, amit biztosan meg kell valósítani, az Európa Kulturális Fővárosa Pécs rendezvénysorozat. Mind a beruházások, mind a program előkészületei késnek azonban. Hiller István kulturális miniszter lapunknak úgy fogalmazott: "Nem kell temetni a projektet, de én is sokkal inkább aggódom, mint fél éve."
zotya32 2007. 12. 20. 18:15
Előzmény: #22  Törölt felhasználó
#23
akinek van fél órája és érdekli:

link
Törölt felhasználó 2007. 12. 20. 17:54
Előzmény: #21  Törölt felhasználó
#22
Már a kormány sem akarja a kormányzati negyedet
Törölt felhasználó 2007. 12. 20. 17:52
Előzmény: #19  saru
#21
tán csak nem politikai elit váltás lesz hogy mindenhonnan kiszállnak a nagybefektetök?
saru 2007. 12. 20. 17:52
Előzmény: #19  saru
#20
hozzánemértésnek nyögés a vége... !
saru 2007. 12. 20. 17:50
Előzmény: #18  Törölt felhasználó
#19
Demján kiszállt a Kormányzati Negyedből
07.12.20 12:55

A fővárosnak és a kerületnek nincs pénze a kapcsolódó fejlesztések kivitelezéshez, így kérdésessé vált a negyed megvalósítása.

Információnk szerint tegnap este a Demján Sándor vezette Pólus Holding nem írta alá a városrendezési (településrendezési) szerződést, emiatt teljes káosz van a Városházán. Így ugyanis nem lehet forrásokat rendelni az olyan szükséges fejlesztésekhez, mint a villamospályák fejlesztése vagy a Ferdinánd-alagút megépítése. Ez egy négyoldalú szerződés lett volna a következő felek között: a Kincstár, Terézváros, Főváros és a Pólus Holding.

A településrendezési szerződés után ugyanis módosítani kellene a Fővárosi Kerületszabályozási Tervet - ezt azonban csütörtökön napirendre sem tűzték -, majd a Kerületszabályozási Tervet (KSZT). Azonban sem a kerületnek, sem a fővárosnak nincs pénze a rendezésre, így Demjánék kiszállásával megkérdőjeleződött az egész projekt megvalósítása.

(NAPI Online)
Törölt felhasználó 2007. 12. 20. 17:24
Előzmény: #15  Phylaxa
#18
a legrosszabb az a dologban , hogy 500 mrd -ért készül el egy haszontalan ( ebben a formájában legalább is ) beruházás. 40éve tervezgetik ezt a dolgot. még egy pár évet kibirtunk volna , hogy szülessen egy tényleg jó, budapest és az egész ország számára hasznos, gondosan megtervezett metro. csak hát a választási logika mindent maga alá gyűr. demszky azért nyomta a dolgot , hogy majd 2010ben ezzel tudjanak kampányolni. úgy gondolom, hogy látva ezt a rengeteg anomáliát, inkább a bukásuk oka (egyik) lesz az M4. eddig azért fizettünk, hogy nyerjenek, de most már a bukásért is megfizetünk :)
Törölt felhasználó 2007. 12. 20. 17:15
Előzmény: #16  Törölt felhasználó
#17
azt tudjátok ugye hogy miért lesz annyi megálló a 4 es metroba?
Törölt felhasználó 2007. 12. 20. 17:14
Előzmény: #15  Phylaxa
#16
az a baj ezzel a 4 es metroval hogy Demszky keze van benne!
Phylaxa 2007. 12. 20. 17:12
Előzmény: #14  saru
#15
Szerintem egy jogász csapatnak kéne beszállni az építkezésbe.......elvinnék mind a 400 mrd-ot......nem épülne továbbra sem semmi. Az eredmény ugyanaz.....de legalább nem reménykedik senki, hogy valaha is lesz ebből valami.
saru 2007. 12. 20. 17:05
Előzmény: #13  Törölt felhasználó
#14
ha így van az nem a vállalkozó hibája, ő a kiírás szerint adott be pályázatot, ahol határidőre, minőségre ( jóteljesítési bankgarancia ), kötbér, stb ki kell térni és ekkor hozzák létre a szerződést ;

magyarán, ha a megrendelő sz@r kiírást készített, - akár előkészítetlent, - akkor a vállalkozót már nem lehet megfogni... !
Törölt felhasználó 2007. 12. 20. 16:53
Előzmény: #11  Törölt felhasználó
#13
én úgy tudom, hogy szar a szerződés amit a kivitelezőkkel kötöttek. ha a hídépitő hibázik jobb helyeken ködbért kellene fizetnie. valszeg azért ilyen "nyugodt" mert vagy nem kell sietnie vagy nem kell komoly ködbért fizetnie. nincsenek a városházán értelmes jogászok ???
Törölt felhasználó 2007. 12. 20. 16:50
Előzmény: #6  zotya32
#12
így van. egy a 4es metró kivitelezésében résztvevő cég tervezője mesélte ugyanezt nekem a válasz szerintem annyi, hogy így + 25mrd-vel többet lehet elpazarolni.
agyrém :(
Törölt felhasználó 2007. 12. 20. 16:36
Előzmény: #10  saru
#11
Ahogy mondják: határidők vannak.
A hídépítő pedig "nem tudja tarttani" (?)
Ezeket egy kisebb beruházáson is súlyos szankciók terheli. (felénk)
saru 2007. 12. 20. 16:11
Előzmény: #9  Törölt felhasználó
#10
már óránként mást hallani, persze van egy érvényes szerződés, annak szerves része az ütemterv, abban vajon mi van ?
Törölt felhasználó 2007. 12. 20. 16:05
Előzmény: #8  saru
#9
Hídépítő cáfolja a hírt.
Érdekes fejlemény!
saru 2007. 12. 20. 15:09
Előzmény: #7  saru
#8
készül az újabb torzó... ?!
saru 2007. 12. 20. 15:06
Előzmény: #6  zotya32
#7
mostani hírek, Demszky G.: új vállalkozót keresnek a munkára, aki határidőre elvégzi a munkát... !;

zotya32 2007. 12. 20. 14:18
Előzmény: #5  saru
#6
amúgy miért nem tudták a duna alá építeni az állomást, és onnan a kivezetni a duna 2 partjára a kijáratot? azért nem egy nagy távolság a Fővám és a Gellért tér. Gondolom sokan jártak már Párizsban, vagy Londonban, ahol kész földalatti folyosó rendszerek vannak. Nem szakadt volna le senkinek sem a lába, ha gyalogolni kellett volna 100-200 métert a kijáratig; netán lehetett volna mozgójárdát is beépíteni a lustáknak, meg időseknek.
saru 2007. 12. 20. 13:56
Előzmény: #4  zepi
#5
mi az, hogy csúszik ? a tenderanyagban erre precíz ütemtevnek kell lenni !,

a kérdés az, hogy ki szerint és mihez képest csúszik...
zepi
zepi 2007. 12. 20. 13:52
Előzmény: #2  Törölt felhasználó
#4
nem szállt ki, csak kicsit csúszik.
még egy év ide v.oda nem számít:-)link
saru 2007. 12. 20. 13:51
Előzmény: #2  Törölt felhasználó
#3
a kiszállás híre tegnapi, hogy mégsem az pedig mai, majdcsak kiderül... !
Törölt felhasználó 2007. 12. 20. 13:37
Előzmény: #1  portfolio
#2
10 perce mondták a rádióban, hogy mégsem száll ki.
Most akkor mi van?

Topik gazda

Defender
5 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek