Idén júniusban egy belga csapat megdöntötte az egy töltéssel megtehetõ legnagyobb távolságot (901 km) egy Tesla Model S-sel, amire Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója úgy reagált, hogy egy töltéssel elérhetõ akár az 1000 km is. Az
A nyugati középosztálynak, de a hazai felső-középosztálynak megfelelő lenne a mostani árral, ha elsődleges autónak alkalmas lenne, de ehhez még jócskán növelni kellene a hatótávolságot és a töltési infrastruktúrát fejleszteni. Másodlagos autónak meg a nyugati felső-középnek és a hazai középnek érhető el ezen az áron.
"Dízelem van jópár éve és a legmagasabb szervizköltségem 1000EUR volt (vezérműszíj-csere+a szokásos olaj, stb-csere). "Milliós ktg" ennek 3x-osa lenne, amihez kb kénsavat kellene a motorba öntenem..."
Nekem is dízelem van. Amíg relatív új az autó (az enyém most hatéves) addig nincsenek komoly kiadások, csak a tankolás meg az évi kétszeri olaj+szűrőcsere de aztán amikor 200-nál vezérműszíj: 800 EUR, (használattól függően) 200-300 ezer km körül porlasztócsúcsok és nagynyomású szivattyú: 3000 EUR, kettőstömegű lendkerék: 1000 EUR, turbót 1000 EUR, a koromszűrő 1000 EUR, akkorra kezd szétrohadni kipufogó rendszer.....
"nyilván a hírben szereplő rekordhoz is csak a 85 és 15% közötti részt használták ki - janem..."
jade. ez nem a felhasználó választása, hanem a töltésvezérlő elektronikáe. egy 65 kWh akkupackban van 6720 darab, standard 18650 cella, vagyis cellánként kb 2500 mAh kapacitást használnak ki -- de a beépített cellák 3300 mAh névleges kapacitásúak. az akkuk töltésének korlátozása növeli az élettartamot. Ha 20-80% tartományra korlátozom az akku kihasználtságát (néhány laptopban már van ilyen beállítás) akkor 500 helyett 5000 ciklust bír mielőtt érezhetően csökkenni kezd a kapacitása, ha 15-85-re akkor kb 3000-et, ha 10-90-re akkor kb 1500-at
" a névleges kapacitásnak csak (kb) a 85 és 15% közötti részét használják ki, pont az élettartam érdekében" - nyilván a hírben szereplő rekordhoz is csak a 85 és 15% közötti részt használták ki - janem...
Dízelem van jópár éve és a legmagasabb szervizköltségem 1000EUR volt (vezérműszíj-csere+a szokásos olaj, stb-csere). "Milliós ktg" ennek 3x-osa lenne, amihez kb kénsavat kellene a motorba öntenem...
Ez jogos!
Majd ha harmada lesz a mostani árnak, akkor terjed robbanásszerűen.
Bár valószínűbb, hogy inkább a benzineseket drágítják jól meg adókkal, a dízeleseket meg kinyírják...
Csakhogy 3-4 év múlva nem kell akksit cserélni!
8 év után is kb 80% kapacitást tudnak a régi (!) Prius Leaf akksik. Hiba esetén pedig cellánként cserélhető, nem kell az egész pakkot cserélni.
1. az akkukra valami hihetetlenül hosszú, 10 év garit vállalnak, én is csodálkoztam, de komoly: a névleges kapacitásnak csak (kb) a 85 és 15% közötti részét használják ki, pont az élettartam érdekében.
2. dízelmotorban is ott vannak a milliós szervizköltségek (nagynyomású gázolajszivattyú, porlasztócsúcsok, koromszűrő, turbó, intercooler, kettőstömegű lendkerék)
biztos hogy nem rosszak ezek az autók...de nekem a mostani benzines autó árakon kellenének...2-3 millió forintért...mert ha akksit kell cserélni már nem éri meg.
Azonfelül miért nincsenek már hidrogénes autók ? amiknek a hidrogén szükségletét háztetőkre szerelt napelemekkel és vízbontókkal meg lehetne oldani ? igy ingyen lehetne feltölteni időnként...
Honda kitalálta már ezt egyébként : Honda FCX vag yvalami ilyesmi volt a neve.
+azt se nagyon akarom tudni, mennyit amortizálódik ezidő alatt egy 70-80kEUR-s autó (a mostani jellemzően 20kEUR-ért kapható robbanómotorosokkal szemben). Még ha "jól is tartja az értékét", akkoris több tízezer euró bukta, míg a robbanóson max azt a 20kEUR-t bukhatod.
És mennyibe fog fájni ~3-4év múlva egy új akksi? Tartok tőle, több lesz, mint a dízel összes szervizelése, úgy 6-8'000EUR-val, és akkor keveset mondtam.
29 óra nyomorgásba került nyári hőségben, sík terepen 1078km egy féltonnás akksival? Hogy oda ne rohanjak... Ezt a dízelem szintén egy töltéssel valós forgalmi és útviszonyok között bekapcsolt klímával, nyaralócuccokkal megpakolva tudja kevesebb, mint feleennyi idő alatt. kb egy Tesla árának hatodáért...
Ha Musk a WC-be dugja a fejét, akkor se fogom a családot 45 fokos kocsiban utaztatni, szval várjuk a reális nyári (klímás) és téli (a hideg leszívja az akksit) adatokat valós forgalmi körülmények között.
Itt az új Tesla-rekord! - 1000 kilométer egyetlen töltéssel
Ugrás a cikkhez