Topiknyitó: Portfolio 2017. 08. 08. 13:37

Itt az új Tesla-rekord! - 1000 kilométer egyetlen töltéssel  

Ugrás a cikkhez
Idén júniusban egy belga csapat megdöntötte az egy töltéssel megtehetõ legnagyobb távolságot (901 km) egy Tesla Model S-sel, amire Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója úgy reagált, hogy egy töltéssel elérhetõ akár az 1000 km is. Az
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
szivacs
szivacs 2017. 08. 08. 15:09
Előzmény: #17  Törölt felhasználó
#20
Az értékesítési darabszámok még nagyon messze vannak attól, hogy ez így legyen.
Törölt felhasználó 2017. 08. 08. 15:06
Előzmény: #18  Törölt felhasználó
#19
Hazai.
Törölt felhasználó 2017. 08. 08. 15:06
Előzmény: #17  Törölt felhasználó
#18
Az utolsó mondatomban haza felső osztályt akartam írni.
Törölt felhasználó 2017. 08. 08. 15:06
Előzmény: #11  szivacs
#17
A nyugati középosztálynak, de a hazai felső-középosztálynak megfelelő lenne a mostani árral, ha elsődleges autónak alkalmas lenne, de ehhez még jócskán növelni kellene a hatótávolságot és a töltési infrastruktúrát fejleszteni. Másodlagos autónak meg a nyugati felső-középnek és a hazai középnek érhető el ezen az áron.
elemes
elemes 2017. 08. 08. 14:58
Előzmény: #12  Mikieger85
#16
"Dízelem van jópár éve és a legmagasabb szervizköltségem 1000EUR volt (vezérműszíj-csere+a szokásos olaj, stb-csere). "Milliós ktg" ennek 3x-osa lenne, amihez kb kénsavat kellene a motorba öntenem..." Nekem is dízelem van. Amíg relatív új az autó (az enyém most hatéves) addig nincsenek komoly kiadások, csak a tankolás meg az évi kétszeri olaj+szűrőcsere de aztán amikor 200-nál vezérműszíj: 800 EUR, (használattól függően) 200-300 ezer km körül porlasztócsúcsok és nagynyomású szivattyú: 3000 EUR, kettőstömegű lendkerék: 1000 EUR, turbót 1000 EUR, a koromszűrő 1000 EUR, akkorra kezd szétrohadni kipufogó rendszer.....
szivacs
szivacs 2017. 08. 08. 14:57
Előzmény: #13  Mikieger85
#15
Az lesz. Szvsz nem kell hozzá 10 év. Bár a "harmadár" helyett valószínübb, hogy félár lesz, a benzinest meg hozzá emeltetik adókkal.
elemes
elemes 2017. 08. 08. 14:50
Előzmény: #12  Mikieger85
#14
"nyilván a hírben szereplő rekordhoz is csak a 85 és 15% közötti részt használták ki - janem..." jade. ez nem a felhasználó választása, hanem a töltésvezérlő elektronikáe. egy 65 kWh akkupackban van 6720 darab, standard 18650 cella, vagyis cellánként kb 2500 mAh kapacitást használnak ki -- de a beépített cellák 3300 mAh névleges kapacitásúak. az akkuk töltésének korlátozása növeli az élettartamot. Ha 20-80% tartományra korlátozom az akku kihasználtságát (néhány laptopban már van ilyen beállítás) akkor 500 helyett 5000 ciklust bír mielőtt érezhetően csökkenni kezd a kapacitása, ha 15-85-re akkor kb 3000-et, ha 10-90-re akkor kb 1500-at
Mikieger85 2017. 08. 08. 14:39
Előzmény: #11  szivacs
#13
Harmadáron és a jelenlegi valós hatótáv 3x-osát elérve engem is érdekelne mindenképp!
Mikieger85 2017. 08. 08. 14:38
Előzmény: #7  elemes
#12
" a névleges kapacitásnak csak (kb) a 85 és 15% közötti részét használják ki, pont az élettartam érdekében" - nyilván a hírben szereplő rekordhoz is csak a 85 és 15% közötti részt használták ki - janem... Dízelem van jópár éve és a legmagasabb szervizköltségem 1000EUR volt (vezérműszíj-csere+a szokásos olaj, stb-csere). "Milliós ktg" ennek 3x-osa lenne, amihez kb kénsavat kellene a motorba öntenem...
szivacs
szivacs 2017. 08. 08. 14:32
Előzmény: #5  Mikieger85
#11
Ez jogos! Majd ha harmada lesz a mostani árnak, akkor terjed robbanásszerűen. Bár valószínűbb, hogy inkább a benzineseket drágítják jól meg adókkal, a dízeleseket meg kinyírják...
szivacs
szivacs 2017. 08. 08. 14:30
Előzmény: #4  Mikieger85
#10
Csakhogy 3-4 év múlva nem kell akksit cserélni! 8 év után is kb 80% kapacitást tudnak a régi (!) Prius Leaf akksik. Hiba esetén pedig cellánként cserélhető, nem kell az egész pakkot cserélni.
szivacs
szivacs 2017. 08. 08. 14:27
Előzmény: #3  elemes
#9
inkább 5-10Ft/km, ez a Tesla inkább 10 körül lehet
elemes
elemes 2017. 08. 08. 14:21
Előzmény: #6  BudFox
#8
azért nincsenek hidrogénes autók, mert a dolgok természetes rosszindulatából adódóan a hidrogént még nyűgösebb tárolni, mint az elektromosságot.
elemes
elemes 2017. 08. 08. 14:19
Előzmény: #4  Mikieger85
#7
1. az akkukra valami hihetetlenül hosszú, 10 év garit vállalnak, én is csodálkoztam, de komoly: a névleges kapacitásnak csak (kb) a 85 és 15% közötti részét használják ki, pont az élettartam érdekében. 2. dízelmotorban is ott vannak a milliós szervizköltségek (nagynyomású gázolajszivattyú, porlasztócsúcsok, koromszűrő, turbó, intercooler, kettőstömegű lendkerék)
BudFox
BudFox 2017. 08. 08. 14:16
Előzmény: #2  Mikieger85
#6
biztos hogy nem rosszak ezek az autók...de nekem a mostani benzines autó árakon kellenének...2-3 millió forintért...mert ha akksit kell cserélni már nem éri meg. Azonfelül miért nincsenek már hidrogénes autók ? amiknek a hidrogén szükségletét háztetőkre szerelt napelemekkel és vízbontókkal meg lehetne oldani ? igy ingyen lehetne feltölteni időnként... Honda kitalálta már ezt egyébként : Honda FCX vag yvalami ilyesmi volt a neve.
Mikieger85 2017. 08. 08. 14:04
Előzmény: #4  Mikieger85
#5
+azt se nagyon akarom tudni, mennyit amortizálódik ezidő alatt egy 70-80kEUR-s autó (a mostani jellemzően 20kEUR-ért kapható robbanómotorosokkal szemben). Még ha "jól is tartja az értékét", akkoris több tízezer euró bukta, míg a robbanóson max azt a 20kEUR-t bukhatod.
Mikieger85 2017. 08. 08. 14:02
Előzmény: #3  elemes
#4
És mennyibe fog fájni ~3-4év múlva egy új akksi? Tartok tőle, több lesz, mint a dízel összes szervizelése, úgy 6-8'000EUR-val, és akkor keveset mondtam.
elemes
elemes 2017. 08. 08. 13:50
Előzmény: #2  Mikieger85
#3
csak ugye egy ilyen vellanyautó kilométerenként 2 forintot kér, a dízel meg 30-at
Mikieger85 2017. 08. 08. 13:37
Előzmény: #1  portfolio
#2
29 óra nyomorgásba került nyári hőségben, sík terepen 1078km egy féltonnás akksival? Hogy oda ne rohanjak... Ezt a dízelem szintén egy töltéssel valós forgalmi és útviszonyok között bekapcsolt klímával, nyaralócuccokkal megpakolva tudja kevesebb, mint feleennyi idő alatt. kb egy Tesla árának hatodáért... Ha Musk a WC-be dugja a fejét, akkor se fogom a családot 45 fokos kocsiban utaztatni, szval várjuk a reális nyári (klímás) és téli (a hideg leszívja az akksit) adatokat valós forgalmi körülmények között.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek