Idén júniusban egy belga csapat megdöntötte az egy töltéssel megtehetõ legnagyobb távolságot (901 km) egy Tesla Model S-sel, amire Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója úgy reagált, hogy egy töltéssel elérhetõ akár az 1000 km is. Az
szvsz a mai realitás a plug-in hybrid, 1 napi városi autózást biztosan tudó méretű akksival, csak elektromos hajtással, váltó nélkül, REX kicsi (szvsz dízel) motorral, otthoni naperőműről töltve.
Jaja, ezaz. Csak 150LE körüli villanymotorral, Tesla méretű akksival kell felszerelni és mehet a buli.
#40: pontosan, mindenképp kéne külső tölthetőség, hogy 5-10km-es utacskákon egyáltalán ne menjen a dízelmotor.
Ez szvsz hibás: "külterületen 100% dízelmotoros meghajtás"
Az elektromos hajtás jobb, mint a dízel:
- 0 fordulattól 100% nyomaték,
- nem kell sebességváltó és kuplung,
- energia visszatáplálás lassításkor,
ezért:
- jobb összhatásfok,
- sokkal kevesebb alkatrész,
- kevesebb meghibásodási lehetőség,
- ritkább karbantartás, nincs olaj és szűrőcsere,
- hosszabb fékélettartam,
- kisebb tömegű a mechanika,
- több hely,
- olcsóbb előállítás (azonos szérianagyságnál persze)
Ezt tanulmányozd: REX= range extender - ezzel lehet az akkukapacitást virtuálisan megnövelni és a hatótávot növelni - ám csak akkor, ha szükséges.
Ennek eredményeképp lényegesencsökken az üzemanyagfelhasználás és ezzel a szennyezés is, és nem maradsz az út szélén sem, ha lemerülne az akksi.
Nem a konkrét autóról beszéltem. Nem fogyasztáscsökkentő hatás kell, hanem külterületen 100% dízelmotoros meghajtás, belterületen meg 100% elektromos. Egy ilyen autó jelenleg minden konkurens technológiánál jobb lenne, mivel hosszabb távokra az elektromos a jelenlegi hatótávval alkalmatlan, a benzines jóval többet eszik és nagyobb a szén-monoxid kibocsátása, városban meg ugye a szilárd részecske a lényeges, meg a hidegindítás, sok gyorsulás-lassulás, elindulás-megállás, amiben meg az elektromos a legjobb, a dízel motort meg ezzel nem kellene terhelni.
Igen, ebből lehet valami, multkorában linkelt valaki egy Nissan modellt, csak abba turbóbenzines motort raktak az okosok (=ugyanúgy önti magából a rákkeltő részecskéket, mint a dízel).
Ameddig nem lesz igazi akksiforradalom, azaz max 100kilós akksival 1000km-t mehet egy családi autó, addig nyűglődés van.
A technika sem volt jó. Pl. túl kevés volt a fogyasztáscsökketntő hatás.
Bár a dízelek kellően nyomatékosak de turbólyuk gond, ami az elektromosnál nincs.
A hajtásnak elektromosnak kell más ma is lennie, a gond az akksik teljesítménye, amit a REX hatótávnövelővel lehet orvosolni. Egy szükség szerint és szigorúan városon kívül de állandóan optimális hatásfokon működtetett kis dízelmotorral lehet növelni élhetőre a hatótávot.
Ez a megoldás kevésbé bonyolult - ezért kevésbé hajlamos meghibásodásra, kevesebb helyet foglal és kevesebb a súlya is - no meg olcsóbb, mint egy hatásba is beszálló dízelmotor. Bonus: váltó sem kell.
"szerinted a nyugati középosztály mennyit keres, hogy csak úgy mellényzsebből kirántson alsóhangon 80eEUR-t? "
35 ezer a Tesla 3. Ennyiért simán vesz autót egy német középosztalybeli. Második-harmadik autót viszont olcsóbban vesz, pedig az elektromos jelenleg csak arra lenne jó, ezért mondom, hogy még nem, de ha csökken az ára és/vagy a hatótavolsaga nő, akkor reális alternatíva lesz.
Nem technikai okból bukott meg, hanem mert rossz a marketingje, a dízelről eleve nem a környezetbarátság jut eszébe az embereknek, holott jelenleg épp egy ilyen hibrid lenne a legkevésbé környezetszennyező teljes értékű autó (az elektromos nem teljes értékű, a sima dízel lakott területen súlyosan károsító a szilard részecskék miatt, míg a benzin lakott területen kívül globálisan nézve károsabb, mint a dízel).
Az a 35k$-os autó már érdekes lenne, ha ez a "long range" modell lenne állítólagos 500km-es hatótávval. Csakhogy utóbbi még USA-ban is 44000$-ba fog fájni, amiért az EU-s vásárlóról még a mostani EURUSD árfolyam mellett is kétlem, hogy 50eEUR-nál kevesebbet gombolnának le. Pénzügyileg megérni még ez se fogja, max ha mesterségesen hülyére adóztatják a robbanómotorokat (mintha nem fizetnénk máris egy rakás adót, kezdve az üzemanyag árának több mint felével...)
A relatíve új autó fogalma szubjektív, az enyém 6éves, így produkált kevesebb, mint 3000EUR szumma szervizktg-et (amiben még a téli-nyárigumik cseréje és egy komplett készlet nyárigumi is benne van), 6év alatt ~12kEUR üzemanyagköltséget és ha nagyon pesszimistán nézzük, 15kEUR amortizációt, ez összesen 30kEUR. Szándékaim szerint 2-3éven belül eladom, azaz valszleg az általad listázott roncsfelújítási projekteket meghagyom az új tulajnak.
6év alatt mennyit is bukik a mostanság ~80-100eEUR-s Tesla? Illetve ráadásképp mennyi hitelköltsége van egy ilyen horribilis összegnek? Mennyi a casco egy ilyen nagyértékű verdára? Mert jó helyen dolgozom, de azért ekkora summákat nem tudok mellényzsebből előrántani.
#14: persze még csak véletlen se segített egy műhely spéci vezérlőszoftverrel, hogy az akksit egy rekordkör kedvéért teljes ciklusban lehessen üzemeltetni, nyilván a gyártó által megadott 300+x km csak kósza vicc és 5-600km-eket futnak a teslák.
#15: ettől az adó-nyúzástól tartok én is, magyarul az autózás költségei drasztikusan nőni fognak.
#17: szerinted a nyugati középosztály mennyit keres, hogy csak úgy mellényzsebből kirántson alsóhangon 80eEUR-t? Ez egy kétkeresős családnál is több év megtakarítása. Nem beszélve arról, hogy Mo.-gon ez már a maffiózó-kategória.
#21: így van, a dízel-elektro hibrid lenne a nyerő, sőt, a gáz+dízel (jobb égés, kevesebb szennyezőanyag)-elektro hibrid. Sztem ez lesz a realitás úgy 20év múlva.
#22: jah, vegyek+tartsak külön autót munkábajárni meg a családot Balcsira/Adriára vinni, persze.
#26: nem muszáj, majd töltik Merkel néni lingiterőművei (valszleg drágábban, mint a 6Ft/km), vagy Viktorunk szépen sugárzó új erőműve. Ja, és az otthoni naperőmű is nappal termel, amikor meg az ember úton van/melózik, az meg mégse járja, hogy húzzam a kábelt 100km-en keresztül a kocsi után:D De van megoldás, vehet az ember még egy akksit + egy kis darut amivel esténként ki-be-emelgeti a cuccost...
Pedig van/lesz majd miből fizetni a költségeket, minek ennyire spórolni:
Erősen bóvli a Tesla2017.08.07 18:49
MTI
Másfélmilliárd dollárt készül magas hozamú, úgynevezett
"bóvlikötvény" kibocsátásával a tőkepiacon felvenni a Tesla a Model 3
sorozatgyártása felfuttatásának a finanszírozására.
A
Tesla csak az idei második negyedévben 1,2 milliárd dollárt fordított a
Model 3 gyártásának az előkészítésére. A júniussal zárt negyedév végén a
Tesla 3 milliárd dollár készpénzzel rendelkezett, szemben az előző
negyedév végi 4 milliárd dollárral és az egy évvel korábbi 3,25 milliárd
dollárral.
A 35 ezer dolláros "megfizethető" áron a vásárlók
széles rétegének szánt új modell első példányait nemrégiben szállította
le a megrendelőknek a Tesla. Tervei szerint az idei év végére heti 5
ezerre növeli a gyártási kapacitást, a jövőre pedig heti 10 ezerre. A
Tesla új modellre adott megrendelések száma már meghaladja a félmilliót.
A legújabb megrendelések teljesítését 2018 végére igazolja vissza a
Tesla.
A 2025-ben lejáró kötvény a Tesla első kibocsátása a
tőkepiac magas hozamú szegmensében, a bóvlikötvények piacán. A Tesla
eddig részvénykibocsátással, illetve részvényre konvertálható kötvények
kibocsátásával fedezte finanszírozási szükségleteit.
A Tesla
kötvényének jegyzését a Goldman Sachs, a Morgan Stanley, a Barclays, a
Bank of America a Merrill Lynch, a Citigroup, a Deutsche Bank és az RBC
végzi.
A bóvlikötvény kibocsátásának bejelentését
követően a Standard & Poor's hitelminősítő intézet megerősítette a
Tesla "B mínusz" adósbesorolását negatív kilátással, vagyis továbbra sem
ajánlják befektetésre a vállalat kötvényeit, azok a bóvli kategóriában
vannak.
link
Szerintem is, de a gyakorlat mást mutat:
"Megbukott a Peugeot Hybrid4 rendszere?" link
"Befejezi a dízel-hibridek gyártását a PSA" link
Szvsz nem volt jó a koncepció. REX-et kellene csinálni, azaz egy full elektomos autót egy akkut töltő kis dízel motorral.
A nyugati fels-középosztály nem egy népes csoport, és ők sem mind ezt veszik, csak azt írtam, hogy nekik már alkalmas másodlagos autónak, és elérhető is árban. Elsődlegesnek még senkinek sem.
igazad van, túloztam. de ha 1000 helyett csak 500 km-rel számolunk és elérhető magyar tarifákkal (30 Ft/kWh éjszakai áram illetve Green tarifa) akkor 6 forint egy km egy luxus sportkocsival. munkábajáró nissan leaf-nél már csak 3 forint.
A dízel jelenleg 180 fokban más célra ideális, igazából dízel-elektromos hibridek kellenének úgy, hogy a városokban kötelező lenne a 100% elektromos működés, külterületen, autópályán meg kevésbé érdekes a szilárd részecske kibocsátas, ugyanakkor a dízel a legalkalmasabb oda. Mondom úgy, hogy jobb híján benzinesem van.
Itt az új Tesla-rekord! - 1000 kilométer egyetlen töltéssel
Ugrás a cikkhez