Portfolio
4
5
1
augusztus 08. | 13:37
#1

Itt az új Tesla-rekord! - 1000 kilométer egyetlen töltéssel  

ugrás a cikkhez
Idén júniusban egy belga csapat megdöntötte az egy töltéssel megtehetõ legnagyobb távolságot (901 km) egy Tesla Model S-sel, amire Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója úgy reagált, hogy egy töltéssel elérhetõ akár az 1000 km is. Az
Rendezés
Hozzászólások oldalanként
augusztus 08. | 18:22
#44
Gyorsulási verseny: X-ridikül vs. Vasráró link
augusztus 08. | 18:10
előzmény: #37  kukker
#43
Jó ábra: link
augusztus 08. | 18:03
előzmény: #41  Mikieger85
#42
szvsz a mai realitás a plug-in hybrid, 1 napi városi autózást biztosan tudó méretű akksival, csak elektromos hajtással, váltó nélkül, REX kicsi (szvsz dízel) motorral, otthoni naperőműről töltve.
augusztus 08. | 17:33
előzmény: #37  kukker
#41
Jaja, ezaz. Csak 150LE körüli villanymotorral, Tesla méretű akksival kell felszerelni és mehet a buli. #40: pontosan, mindenképp kéne külső tölthetőség, hogy 5-10km-es utacskákon egyáltalán ne menjen a dízelmotor.
augusztus 08. | 17:13
előzmény: #37  kukker
#40
majdnem, csak ha jól elékszem ez még nem plug-in, ami baj!
augusztus 08. | 17:11
előzmény: #36  EnemyOfThePeople
#39
Ez szvsz hibás: "külterületen 100% dízelmotoros meghajtás" Az elektromos hajtás jobb, mint a dízel: - 0 fordulattól 100% nyomaték, - nem kell sebességváltó és kuplung, - energia visszatáplálás lassításkor, ezért: - jobb összhatásfok, - sokkal kevesebb alkatrész, - kevesebb meghibásodási lehetőség, - ritkább karbantartás, nincs olaj és szűrőcsere, - hosszabb fékélettartam, - kisebb tömegű a mechanika, - több hely, - olcsóbb előállítás (azonos szérianagyságnál persze) Ezt tanulmányozd: REX= range extender - ezzel lehet az akkukapacitást virtuálisan megnövelni és a hatótávot növelni - ám csak akkor, ha szükséges. Ennek eredményeképp lényegesencsökken az üzemanyagfelhasználás és ezzel a szennyezés is, és nem maradsz az út szélén sem, ha lemerülne az akksi.
augusztus 08. | 17:10
előzmény: #2  Mikieger85
#38
Chevy Bolt outlasts Tesla's Model S in Consumer Reports range test link
augusztus 08. | 17:09
előzmény: #35  Mikieger85
#37
Erre gondolsz esetleg? Itt egy 1,2 benzines csak generátort tölt, kis kapacitású akksi és full elektromos hajtás: link
augusztus 08. | 16:57
előzmény: #33  szivacs
#36
Nem a konkrét autóról beszéltem. Nem fogyasztáscsökkentő hatás kell, hanem külterületen 100% dízelmotoros meghajtás, belterületen meg 100% elektromos. Egy ilyen autó jelenleg minden konkurens technológiánál jobb lenne, mivel hosszabb távokra az elektromos a jelenlegi hatótávval alkalmatlan, a benzines jóval többet eszik és nagyobb a szén-monoxid kibocsátása, városban meg ugye a szilárd részecske a lényeges, meg a hidegindítás, sok gyorsulás-lassulás, elindulás-megállás, amiben meg az elektromos a legjobb, a dízel motort meg ezzel nem kellene terhelni.
augusztus 08. | 16:45
előzmény: #33  szivacs
#35
Igen, ebből lehet valami, multkorában linkelt valaki egy Nissan modellt, csak abba turbóbenzines motort raktak az okosok (=ugyanúgy önti magából a rákkeltő részecskéket, mint a dízel). Ameddig nem lesz igazi akksiforradalom, azaz max 100kilós akksival 1000km-t mehet egy családi autó, addig nyűglődés van.
augusztus 08. | 16:40
előzmény: #32  EnemyOfThePeople
#34
A 35k$ tengerentúli, NETTÓ árért a 300km hatótávú biciklikiváltót kapod. Vagy tudsz BRUTTÓ 35ezer EUR-ért 500km hatótávú Tesla 3-at valahol?
augusztus 08. | 16:37
előzmény: #31  EnemyOfThePeople
#33
A technika sem volt jó. Pl. túl kevés volt a fogyasztáscsökketntő hatás. Bár a dízelek kellően nyomatékosak de turbólyuk gond, ami az elektromosnál nincs. A hajtásnak elektromosnak kell más ma is lennie, a gond az akksik teljesítménye, amit a REX hatótávnövelővel lehet orvosolni. Egy szükség szerint és szigorúan városon kívül de állandóan optimális hatásfokon működtetett kis dízelmotorral lehet növelni élhetőre a hatótávot. Ez a megoldás kevésbé bonyolult - ezért kevésbé hajlamos meghibásodásra, kevesebb helyet foglal és kevesebb a súlya is - no meg olcsóbb, mint egy hatásba is beszálló dízelmotor. Bonus: váltó sem kell.
augusztus 08. | 16:32
előzmény: #28  Mikieger85
#32
"szerinted a nyugati középosztály mennyit keres, hogy csak úgy mellényzsebből kirántson alsóhangon 80eEUR-t? " 35 ezer a Tesla 3. Ennyiért simán vesz autót egy német középosztalybeli. Második-harmadik autót viszont olcsóbban vesz, pedig az elektromos jelenleg csak arra lenne jó, ezért mondom, hogy még nem, de ha csökken az ára és/vagy a hatótavolsaga nő, akkor reális alternatíva lesz.
augusztus 08. | 16:27
előzmény: #24  szivacs
#31
Nem technikai okból bukott meg, hanem mert rossz a marketingje, a dízelről eleve nem a környezetbarátság jut eszébe az embereknek, holott jelenleg épp egy ilyen hibrid lenne a legkevésbé környezetszennyező teljes értékű autó (az elektromos nem teljes értékű, a sima dízel lakott területen súlyosan károsító a szilard részecskék miatt, míg a benzin lakott területen kívül globálisan nézve károsabb, mint a dízel).
augusztus 08. | 16:26
előzmény: link' href="https://forum.portfolio.hu/prev/25881/5007899">#27  kukker
#30
Az a 35k$-os autó már érdekes lenne, ha ez a "long range" modell lenne állítólagos 500km-es hatótávval. Csakhogy utóbbi még USA-ban is 44000$-ba fog fájni, amiért az EU-s vásárlóról még a mostani EURUSD árfolyam mellett is kétlem, hogy 50eEUR-nál kevesebbet gombolnának le. Pénzügyileg megérni még ez se fogja, max ha mesterségesen hülyére adóztatják a robbanómotorokat (mintha nem fizetnénk máris egy rakás adót, kezdve az üzemanyag árának több mint felével...)
augusztus 08. | 16:26
előzmény: #26  elemes
#29
azért írtam, hogy kvázi...
augusztus 08. | 16:09
előzmény: #16  elemes
#28
A relatíve új autó fogalma szubjektív, az enyém 6éves, így produkált kevesebb, mint 3000EUR szumma szervizktg-et (amiben még a téli-nyárigumik cseréje és egy komplett készlet nyárigumi is benne van), 6év alatt ~12kEUR üzemanyagköltséget és ha nagyon pesszimistán nézzük, 15kEUR amortizációt, ez összesen 30kEUR. Szándékaim szerint 2-3éven belül eladom, azaz valszleg az általad listázott roncsfelújítási projekteket meghagyom az új tulajnak. 6év alatt mennyit is bukik a mostanság ~80-100eEUR-s Tesla? Illetve ráadásképp mennyi hitelköltsége van egy ilyen horribilis összegnek? Mennyi a casco egy ilyen nagyértékű verdára? Mert jó helyen dolgozom, de azért ekkora summákat nem tudok mellényzsebből előrántani. #14: persze még csak véletlen se segített egy műhely spéci vezérlőszoftverrel, hogy az akksit egy rekordkör kedvéért teljes ciklusban lehessen üzemeltetni, nyilván a gyártó által megadott 300+x km csak kósza vicc és 5-600km-eket futnak a teslák. #15: ettől az adó-nyúzástól tartok én is, magyarul az autózás költségei drasztikusan nőni fognak. #17: szerinted a nyugati középosztály mennyit keres, hogy csak úgy mellényzsebből kirántson alsóhangon 80eEUR-t? Ez egy kétkeresős családnál is több év megtakarítása. Nem beszélve arról, hogy Mo.-gon ez már a maffiózó-kategória. #21: így van, a dízel-elektro hibrid lenne a nyerő, sőt, a gáz+dízel (jobb égés, kevesebb szennyezőanyag)-elektro hibrid. Sztem ez lesz a realitás úgy 20év múlva. #22: jah, vegyek+tartsak külön autót munkábajárni meg a családot Balcsira/Adriára vinni, persze. #26: nem muszáj, majd töltik Merkel néni lingiterőművei (valszleg drágábban, mint a 6Ft/km), vagy Viktorunk szépen sugárzó új erőműve. Ja, és az otthoni naperőmű is nappal termel, amikor meg az ember úton van/melózik, az meg mégse járja, hogy húzzam a kábelt 100km-en keresztül a kocsi után:D De van megoldás, vehet az ember még egy akksit + egy kis darut amivel esténként ki-be-emelgeti a cuccost...
augusztus 08. | 15:54
előzmény: #2  Mikieger85
#27
Pedig van/lesz majd miből fizetni a költségeket, minek ennyire spórolni: Erősen bóvli a Tesla2017.08.07 18:49 MTI Másfélmilliárd dollárt készül magas hozamú, úgynevezett "bóvlikötvény" kibocsátásával a tőkepiacon felvenni a Tesla a Model 3 sorozatgyártása felfuttatásának a finanszírozására. A Tesla csak az idei második negyedévben 1,2 milliárd dollárt fordított a Model 3 gyártásának az előkészítésére. A júniussal zárt negyedév végén a Tesla 3 milliárd dollár készpénzzel rendelkezett, szemben az előző negyedév végi 4 milliárd dollárral és az egy évvel korábbi 3,25 milliárd dollárral. A 35 ezer dolláros "megfizethető" áron a vásárlók széles rétegének szánt új modell első példányait nemrégiben szállította le a megrendelőknek a Tesla. Tervei szerint az idei év végére heti 5 ezerre növeli a gyártási kapacitást, a jövőre pedig heti 10 ezerre. A Tesla új modellre adott megrendelések száma már meghaladja a félmilliót. A legújabb megrendelések teljesítését 2018 végére igazolja vissza a Tesla. A 2025-ben lejáró kötvény a Tesla első kibocsátása a tőkepiac magas hozamú szegmensében, a bóvlikötvények piacán. A Tesla eddig részvénykibocsátással, illetve részvényre konvertálható kötvények kibocsátásával fedezte finanszírozási szükségleteit. A Tesla kötvényének jegyzését a Goldman Sachs, a Morgan Stanley, a Barclays, a Bank of America a Merrill Lynch, a Citigroup, a Deutsche Bank és az RBC végzi. A bóvlikötvény kibocsátásának bejelentését követően a Standard & Poor's hitelminősítő intézet megerősítette a Tesla "B mínusz" adósbesorolását negatív kilátással, vagyis továbbra sem ajánlják befektetésre a vállalat kötvényeit, azok a bóvli kategóriában vannak. link
augusztus 08. | 15:33
előzmény: #25  szivacs
#26
így van, csak akkor hozzá kell adni annak a tőkeköltségét :)
augusztus 08. | 15:26
előzmény: #22  elemes
#25
Úgy igen. De ha saját házi naperőműved is van, akkor kvázi ingyen tankolhatsz.
augusztus 08. | 15:24
előzmény: #21  EnemyOfThePeople
#24
Szerintem is, de a gyakorlat mást mutat: "Megbukott a Peugeot Hybrid4 rendszere?" link "Befejezi a dízel-hibridek gyártását a PSA" link Szvsz nem volt jó a koncepció. REX-et kellene csinálni, azaz egy full elektomos autót egy akkut töltő kis dízel motorral.
augusztus 08. | 15:13
előzmény: #20  szivacs
#23
A nyugati fels-középosztály nem egy népes csoport, és ők sem mind ezt veszik, csak azt írtam, hogy nekik már alkalmas másodlagos autónak, és elérhető is árban. Elsődlegesnek még senkinek sem.
augusztus 08. | 15:10
előzmény: #9  szivacs
#22
igazad van, túloztam. de ha 1000 helyett csak 500 km-rel számolunk és elérhető magyar tarifákkal (30 Ft/kWh éjszakai áram illetve Green tarifa) akkor 6 forint egy km egy luxus sportkocsival. munkábajáró nissan leaf-nél már csak 3 forint.
augusztus 08. | 15:10
előzmény: #12  Mikieger85
#21
A dízel jelenleg 180 fokban más célra ideális, igazából dízel-elektromos hibridek kellenének úgy, hogy a városokban kötelező lenne a 100% elektromos működés, külterületen, autópályán meg kevésbé érdekes a szilárd részecske kibocsátas, ugyanakkor a dízel a legalkalmasabb oda. Mondom úgy, hogy jobb híján benzinesem van.

Topik gazda

Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE