Topikgazda: watson 2007. 07. 16. 10:14

Hátul kullog Magyarország az újautó értékesítésben  

Ugrás a cikkhez
Az Európai Unióban júniusban 0.6%-kal emelkedtek az új autó értékesítések az elmúlt év hasonló időszakához képest, míg az első félévben kismértékű, 0.3%-os csökkenés volt tapasztalható, derül ki az ACEA (európai autógyártók szövetsége) jelentéséből.

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=85399
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
watson
watson 2007. 07. 16. 23:02
Előzmény: #31  Tycoon
#32
orlando, amerika elmehet a k... anyjába az autóival meg a környezetszennyezésével.
ott kéne megemelni az autóárakat meg a benzint a duplájára.
Hál istennek ma már egyre inkább a kisebb autókat igénylik ott is, de sok még a pazarlás (4-5lityósak) és a környezetszennyezés (világtermelés 5%-a mellett a CO2 kibocsátás 25% /1993as adat). Ja és eszük ágában sincs semmilyen egyezményhez csatlakozniuk. Szerintem simán bojkotálni kéne az amerikai termékeket (autó, cola, gyors kaja, szoftver...)

Az EUban meg belső piac van... nincs helye a helyi kormányok izmozásának.
Tycoon 2007. 07. 16. 22:43
Előzmény: #29  Törölt felhasználó
#31
rába-fan: egyetértek veled. ugyanez van egyébként a kereskedések között is. Suzuki kereskedőből van olyan ahol egész lánc került a hitelezőkhöz. Amíg pörgött az értékesítés jött a sok jutalék az agyament hosszú futamidejű kölcsönökből, addig tartották magukat. Aztán amikor jöttek a normálisabb, ezzel együtt kisebb jutalékú hitelek, csökkentek az eladások akkor a csak tömegértékesítésre berendezkedett autószalonok kezdték bedobni a törülközőt. Elég megnézni, hogy 1-1 népszerűbb márkával hány kereskedés foglalkozik. Állítólag van néhány olyan márka, amiben európai viszonylatban is sűrűn vagyunk ellátva szalonokkal.

Sikerült az egész magyar autóipar köré jó nagy lufit fújni, ami most kidurran, 1-2 év megtisztulás, aztán lehet folytatni a fentartható növekedés keretében...
Törölt felhasználó 2007. 07. 16. 22:23
Előzmény: #29  Törölt felhasználó
#30
mint ahogy=mint amit
Törölt felhasználó 2007. 07. 16. 22:22
Előzmény: #23  sanka
#29
Az új autók árát csökkenteni? Az emberek így is erőn felül vállalnak, mindent hitelből vesznek... Tavaly is több tízezer autó került a bankokhoz vissza, mert nem tudták fizetni még a viszonylag kis törlesztőrészletet sem! Most elvinnék az "olcsó" autót, egy év múlva meg visszavenné a bank....!!! Oda az addig befizetett lóvé, oda az autó. Ezért nem érdemes. Szvsz Magyarországon a népességhez képest indokolatlanul sok új autó fogy(ott) az utóbbi években. Ez hosszú távon nem egészséges, mint ahogy a visszavett autók nag yszáma is mutat. Kell egy megtisztulás a leendő vásárlók között is... sztem.
Tycoon 2007. 07. 16. 21:08
Előzmény: #24  Törölt felhasználó
#28
"Csak egy pelda az adozasra; itt amerikaban az egyik legnpszerubb model a Honda
Accord induloar 18 000$(3,25 millo ft) .Ugyanez magyarorszagon 5,4 millarol indul."

orlando: az USA-ban brutálisan olcsóak az autók nem csak magyarországhoz, de az egész EU-hoz képest. Németországab az Accord alap ára EUR 24.300,00, ami MNB középárfolyamon 5.953.500 HUF, igaz ha jól tudom egy picivel jobban felszerelt, mint a hazai. Egy szó mint száz az USA elég rossz példa az autós összehasonlításra, mivel EUrópai szemmel nézve az árakat az az autós kánaán.
Törölt felhasználó 2007. 07. 16. 20:58
Előzmény: #18  BudFox
#27
Pont az a bajuk, hogy céget alapítasz. Ha többet akarsz róla tudni, a www.net-car-tour.hu oldalán a hírekben van három cikk. A honlapon pedig megtalálhatod a megoldást a német rendszám használatát tartós bérleti konstrukcióban, amivel tényleg nem tudnak mit kezdeni. Sőt nem csak regadó nincs de még kedvezmények is vannak. Igaz csak 5-6 Millás autótól éri meg, és minél drágább annál jobban megéri. A bérleti díj azonnal 100%-ban költségelhető, az ÁFA visszaigényelhető. A végén pedig 5% maradvány értékért akár te, mint magánszemély is megveheted a céged által addig bérelt autót, igaz akkor már magyar rendszám+ regadó. Azonban eladhatod kint is nem kell behozni.
Törölt felhasználó 2007. 07. 16. 17:22
Előzmény: #25  Törölt felhasználó
#26
"A cég meg 12 hónapot van Szlovákiában :D"

ez így nem teljesen pontos. vizsgálni kell, hogy az ilyen cég hol végez üzleti tevékenységet és így azt is, hogy az ügyvezető hol intézi az ügyeket. azaz a cég kb. akkor van 12 hónapot szlovákiában, ha te ott vagy. az autód persze lehet Magyarországon, de akkor kint milel közlekedsz? Mert ugyebár te kint vagy 12 hónapot, az autód meg éppen itthon megtakarít. Neked.
Törölt felhasználó 2007. 07. 16. 16:48
Előzmény: #24  Törölt felhasználó
#25
Cserébe nem kéne megvárni a gyerekeidnek, amíg elfogynak az élet alapvető feltételei a Földön, hanem már te magad láthatnád a remek következményeket...
Törölt felhasználó 2007. 07. 16. 16:19
#24
Csak egy pelda az adozasra; itt amerikaban az egyik legnpszerubb model a Honda
Accord induloar 18 000$(3,25 millo ft) .Ugyanez magyarorszagon 5,4 millarol indul.Az elobb emlitett Chrysler 300 14-15 milla amiert idekint BMW M5 -ot lehet venni.Az uj Corvette 42 000$.Ha valamit nem kene tovabb sarcolni akkor az szerintem az auto.
sanka 2007. 07. 16. 16:18
#23
Én kekeressel értek egyet, csökkenteni kellene az autók árát, mivel a forint brutál erős, és nem politikai fennhangokat pufogtatni.
ujonc 2007. 07. 16. 15:37
Előzmény: #21  Nemmondodhogy
#22
Ja! Ha meg valaki elkúrna valamit le kéne mondania. Ha belenyúlna a közösbe el kéne törni a kezét. Aztán nem is lenne szükség ilyen adókra...
Nemmondodhogy 2007. 07. 16. 15:15
Előzmény: #18  BudFox
#21
ja, és ha külföldi autót vezet magyar állampolgár akkor megbüntetni és az autóját lefoglalni!
Nemmondodhogy 2007. 07. 16. 15:14
Előzmény: #19  Nemmondodhogy
#20
1.3 literes
Nemmondodhogy 2007. 07. 16. 15:13
#19
Ki kell jelölni egy alap autót, legyen pl. stílszerűen egy 13. literes Suzuki, vagy hasonló.
erre és ezalatt nem kellene adózni, efelet hatványozottan.
Az ártól és teljesítménytől függő szorzókkal kellene számolni az adót, pl. egy 2-3 literes és nagyobb kocsira pl. már többmilliós adót vetnék ki évente, + az ár legalább 10%-a legyen a luxus áradó, ami egy 10 millás kocsinál + évi 1 milla minimum.
lakásoknál ugyanez a szisztéma, pl. (településtől függően, CSALÁDONKÉNT!)megadott adómentes minimum, efelett iszonyat milliós adók.
Pl egy 100 milliós ingatlanra legalább évi 10 millió adó.
BudFox
BudFox 2007. 07. 16. 14:53
Előzmény: #16  watson
#18
Watson, te zseniális vagy. Tényleg. ha Szlovák céges az autó, akkor tök mindegy hogy te mindig itthon használod a kocsit. legalábbis ebbe már nem tudnak annyira belekötni.

Ha alapítanál céget, akkor a céged nevére több tucat autó rendszámát kilehetne váltani.

majd megkereslek ha meglesz a cég...valamikor. :-))
már most is van egy csomó cég aki ilyenekkel foglalkozik, de lehet hogy ők csak a lakcímre jelentenek be .
matgab 2007. 07. 16. 14:43
Előzmény: #16  watson
#17
Az a röhej, hogy az EU-nak azt a néhány hasznos dolgát, amiért létrehozták -elvileg- azt a magyar állam egyből erőfölénnyel le akarja törni...
És még nekem kellene bizonygatni, hogy igaztalanul vádolnak...
Az is hülye aki Mo-n autót vesz...
Hajlított vasdarabok 10 év múlva fabatkát sem érnek...
watson
watson 2007. 07. 16. 14:40
Előzmény: #15  BudFox
#16
Szerintem meg naem azt kell bizonyítani hogy én hol vagyok, hanem az autó :-)
A cég meg 12 hónapot van Szlovákiában :D
BudFox
BudFox 2007. 07. 16. 14:37
Előzmény: #14  watson
#15
Watson,
kékfény -ben láttam hogy a vámosok arra apellálnak, hogy ha szlovák autód van, akkor állítólag van egy olyan jogszabály, hogy évente huzamosabb időt kell ott tölteni abban az országban ahonnan az autó származik.

erre utaznak a vámosok, azzal akarnak megfogni hogy nem is vagy szlovákiában évente 10 hónapot.
Bár kevés sikerrel, mert még senkit sem tudtak megfogni.

szóval azt mondod hogy kell alapítani valami kamu céget, aés akkor 100 % -hogy nem csípnek meg ?
majd ha te csinálsz ilyen céget, akkor felveszem veled a kapcsolatot. :-))
watson
watson 2007. 07. 16. 14:13
Előzmény: #13  Törölt felhasználó
#14
BudFox, én nem is értem, hogy egy vámos mit tud szólni a szlovák rendszámú autóhoz???
"Hű de szép", talán ennyit :DD

Szerintem köze nincs hozzá.
Én is azon gondolkodom, hogy alapítok egy szlovák céget és veszek egy autót. Nincs akkor regadó és az áfáját is visszaadják :-)
sőt az amortizációjával csökkentem a cég eredményét.
Szerintem már akkor jóljárnék hacsak az autó értékében eladnék számlát a szlovákoknak és nem csinálna a cég ezen kívül semmit :-)

A vámos meg bekaphatja. Soha nem bizonyítja be hogy milyen gyakran vagy vele magyarországon és milyen gyakran szlovákiában...
Meg köze sincs hozzá. Nem tárgya semmilyen kereskedelmi ügyletnek.
Törölt felhasználó 2007. 07. 16. 13:37
Előzmény: #11  BudFox
#13
Számoljatok: tavaly euro 290 ft is volt, most 245. Azaz majdnem 20% ! Az importált autók esetén ez most az extraprofitja a forgalmazóknak!
Ha ezt hajlandók lennének csökkenteni, akkor nem ez lenne a cikk címe!
BudFox
BudFox 2007. 07. 16. 13:34
Előzmény: #11  BudFox
#12
Regisztrációs adó.:

tiszta röhej. Akarok venni majd egy Chrysler 300 M -et.
Itthon olyan 2-3 M Ft. külfödön ugyanez 1 - 1.5 M ft, de ha behozod, akkor ehhez jön 2.2 - 2.5 Mft tehát 3.3 - 4 Mft.

Ez az emberek megsarcolása.

fontolgatom hogy osztárk, vagy olasz rendszámmal fogom használni, a vámosoknak meg bemutatok. :-))
BudFox
BudFox 2007. 07. 16. 13:31
Előzmény: #10  sanka
#11
És el kéne törölni talán a regisztrációs adót is, akkor talán nem mennének honfitársaink Szlovákiába autókat venni, hanem az államkasszának is jutna belőle valami.

Tiszta röhej hogy a vámosok már vadásznak a Szolvák rendszámú autókra, mert ez a parancs, hogy meg kell csípni a regadót elkerülőket.

Apeh, fogyasztóvédelem, ÁNTSZ, Vámosok, rendőrök.....stb.
Az az igazság hogy ránk vannak uszítva az ellenőrök, mint a kommunizmus idején az ÁVÓsok. mindig azt üldözik aki megy valamire, aki dolgozik, és akinek pénze van.
sanka 2007. 07. 16. 13:18
#10
Talán csökkenteni kellene az autók árát, ugyanis a forint az egy éves szint fölé erősödött, és ez viszont nem látszik meg az árakon.
watson
watson 2007. 07. 16. 13:11
Előzmény: #8  Törölt felhasználó
#9
Ja, és ha leírják valamiről, hogy a növekedés növekedése csökken, akkor KO bukta halálhörgés... :)
Mindig lehet találni egy X. momentumot :)
Törölt felhasználó 2007. 07. 16. 13:01
Előzmény: #7  Törölt felhasználó
#8
cetas, ez már igen! ennyit tesz egy kis nüansznyi odafigyelés.... :-)
Törölt felhasználó 2007. 07. 16. 12:54
Előzmény: #4  Törölt felhasználó
#7
Az újautó értékesítés tendeciájában hátul kullog Magyarország :)
Nemmondodhogy 2007. 07. 16. 12:25
#6
Hála gyurcsány bűnbandájának.
És ha még csak az újatutóban...
de lassan már az életszínvonal és a közbiztonság is fekete afrika szintjáre süllyed,
annyi hogy itt még nincs véres polgárháború.
De nem kizárt hogy meglesz az is.
mert előbb vagy utóbb minden embernek döntenie kell: gyurcsány vagy orbán, és akkor kezdődik a harc!
watson
watson 2007. 07. 16. 12:17
Előzmény: #4  Törölt felhasználó
#5
bunor, itt rendszerré válik a csúsztatás, ezért javaslom, hogy máshol is tájékozódj ha pontos képet akarsz kapni valamiről!
A Rába esetében is félrevezető cikket közöltek és le se szarták hiába vetettük fel itt a fórumon és hiába írtuk meg a kukacukra is. :-(
Törölt felhasználó 2007. 07. 16. 11:18
Előzmény: #1  portfolio
#4
Tisztelt Portfolió!

Fenntartásaim vannak a cikk címével kapcsolatban.
A cikkben szereplő számok valóságtartalmát nem vitatom, de hangsúlyoznám, hogy relatív számadatokról van szó. Ugyanakkor tény, hogy Magyarországon 100.000 lakosra még mindig közel kétszer akkora újautó-értékesítés jut, mint Szlovákiában, Lengyelországban vagy akár Csehországban. Erre vonatkozóan is készültek - az egyértelmű magyarországi dominanciát kifejező - kimutatások, vagy elég, ha nyitott szemmel járunk a felsorolt országokban.
A romló tendencia viszont tényleg megfelel az Önök által leírtaknak, ettől függetlenül a címet erős csúsztatásnak tartom.
Monster 2007. 07. 16. 11:06
Előzmény: #2  watson
#3
De milyen mázli, a dánokat simán verjük:)
watson
watson 2007. 07. 16. 10:48
Előzmény: #1  portfolio
#2
hehe... Szlovákiát se tudtuk felhozni...

Topik gazda

watson
watson
3 5 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek