A korábbi évekhez hasonlóan 2013-ban is nagyon jól teljesített a Fidesz-közeli Közgép: több mint 90 közbeszerzésen nyertek, de a leányvállalatai sem panaszkodhatnak. A cégek, illetve azok a konzorciumok, amelyeknek tagjai voltak, több mint 380 milliárd forintot nyertek 2013-ban különböző tendereken. A Közgép nemcsak vasutat és autópályát épít, hanem radioaktív hulladéktárolókat, de megjelent az energia- és távközlési szektorban is. A cég minden évben megnövelte az árbevételét, és milliárdos osztalékot fizet ki a tulajdonosainak.
Ahhoz képest pitiáner hogy álítólag a túlárazások nem 5-10%-ok voltak hanem NAGYON nagyok ( amúgy én nem is kétlem hogy a szociknál túlárazások voltak ). Ehhez képest 15% drágulás és mondjuk egy 30%-os túlárazás eltűnése esetén kb 15% olcsóbb kilométer ár jönne. Ehhez képest inkább árnövekedés jött. Ergo vagy nem volt túlárazás szoci érában vagy most még jobban túláraznak. ( szerintem utóbbi )
Csak egy összevetés: "Az interpelláció ezzel kapcsolatban arra felhívta fel a figyelmet, hogy amikor az M7-es autópálya Zamárdi és Balatonszárszó közötti szakaszán megépült a Köröshegyi-völgyhíd is, ott a beruházás kilométerenként 2,88 milliárd forintért épült, amit a Fidesz akkoriban világraszóló botrányként emlegetett. (A völgyhíd átadása 2007 augusztusában volt – a szerk.) És ott ugyancsak mocsaras, illetve Natura 2000-es besorolású területeken halad az autópálya. Jávor parlamenti beadványának megfogalmazása szerint a három szakaszra bontás "elképesztően magas kilométerenkénti költséget" eredményezett. Az első, az Abony és a Tisza közötti 13,4 kilométer nettó 46,7 milliárd forintba kerül (építője a CHSM Konzorcium – vagyis Colas Hungária Zrt. és Swietelsky Magyarország Kft.). A második, a Tisza-hidat is magában foglaló 2,3 kilométeres szakaszt nettó 32,59 milliárdért vállalták (nyertese az Acél-Híd Konzorcium – vagyis a Közgép Zrt. és az A-Híd Építő Zrt. kombója), a harmadik, Fegyvernekig tartó, mintegy 13,2 kilométeres szakaszért pedig több mint nettó 46,7 milliárd forintot kell majd kifizetni (nyertes a CHSM Konzorcium – vagyis a Colas Hungária Zrt. és Swietelsky Magyarország Kft.). " Szóval 2007: Kilométerenként 2.88 milliárd forint kilométerenként. Völgyhíddal és a Fidesz szerint is borzasztóan túlárazva. 2013: 3.8 milliárd kilométerenként. Mindenféle híd nélkül az Alföldön. Ár drágulás majdnem 40%-os. De várom az adataidat ami a te állításaidat támasztja alá. Biztos tudsz hozni példákat árcsökkenésre és arra hogy a Külföldiek aránya visszaszorul.
na, akkor ezen rágódjatok, "győztes fideszesek"!!!
Hivatalos: Európában a magyaroknál csak két országban szegényebbek az emberek (még a román is megelőz!!!) Bár némileg csökkent, továbbra is óriási a különbség az Európai Unió
leggazdagabb és legszegényebb országa, Luxemburg és Bulgária között.
Vásárlóerő-paritáson számolva az egy főre jutó bruttó hazai termék (GDP)
és az egy főre jutó tényleges egyéni fogyasztás (AIC) alapján is
toronymagasan vezet a nyugat-európai nagyhercegség a 28 tagú
közösségben, Bulgária lemaradása pedig a középmezőnyhöz képest is
rendkívül nagy - derült ki az Európai Unió statisztikai hivatala
(Eurostat) által kedden kiadott, előzetes jelentésből.
https://alfahir.hu/sites/default/files/kepek/2018_06/eurostat.pdf https://alfahir.hu/2018/06/19/magyar_nyomor_eurostat_szegenyseg nincs értelme a blablànak ez beszél kőkeményen a tények!!! mellette mondhattok amit akartok!!!!
Tucatnyi OLAF vizsgálat és tanulmány van, hogy a magyar forráselosztási rendszer nem működik megfelelően: célzott és indokolatlan feltételek miatt levés cég indul, kamu kizárások vannak, sok és magas a túlárazottság. A kiosztott támogatások utánkövetése nem kielégítő. Rengeteg feljelentés is volr, de a volt fidesz párttag főügyész nem indít nyomozást. Így az egyetlen büntetés végül az, hogy az EU sok esetben nem fizet.
"közben a forint gyengült 15%-ot." Dehát a szocik alatt túlárazva nyertek külföldiek és építettek autópályákat. ezért most hogy a nemzeti kormányunk megszüntette ezt a tevékenységet biztos hogy esnie kellett a kilométer árnak. Ezen pitiáner 15% nem kéne hogy változtasson. Mészáros úr átlag 70%-al add be nagyobb pályázatot mint amennyiér kiírják a közbeszerzést.
Kàsler is bevezet egy törvényt az egészségügyben... tilos betegnek lenni, aki lebetegszik azt megbüntetik vagy lecsukják, ezzel az egészségügy le is van tudva!!
Nézzünk most egy 2013-as összevetést mert egyenlőre én ezt találtam: https://www.portfolio.hu/vallalatok/varos/ezek-a-cegek-a-kozbeszerzesek-nagy-nyertesei.197299.html És mit ad isten kik az első 3? Strabag majdnem 600 millirádal Utána a Közgép Simicskával kicsit 500 alatt. 3. Switelsky kicsivel 400 milliárd alatt. 3 évvel a nagy kormányváltás után. de igazad van kitúrtuk a külföldieket és a magyarokat támogattuk. Ja mégsem. A külföldi rész és a magyar nem változott csak a magyar részen az ő cégeiket tolták előre és a többi magyart teljesen vissza. Akkor még a Közgépet most meg a Mészárosékat és egyéb fidesz közeli céget.
közben a forint gyengült 15%-ot.Egyébként meg hogyhogy kapott a Strabag megbizást NER lovagok és ilyen korrupció mellett?Nem lehet hogy csak jó ajánlatot kell adni és máris tied a meló, nem pedig a Mészáros Lőrincé?
Leirnad kerlek mennyi palyazatot nyert a Strabag 2007ben mondjuk es 2017ben? Csak hogy alatamaszd allitasod. De nehogy meglepodj hogy kb ugyanannyit. Ahogy az autopalya es vasutepitesek kilometer dija se esett egy forintot se 2010 utan.
A Fidesz rendbeteszi az országot
link