A korábbi évekhez hasonlóan 2013-ban is nagyon jól teljesített a Fidesz-közeli Közgép: több mint 90 közbeszerzésen nyertek, de a leányvállalatai sem panaszkodhatnak. A cégek, illetve azok a konzorciumok, amelyeknek tagjai voltak, több mint 380 milliárd forintot nyertek 2013-ban különböző tendereken. A Közgép nemcsak vasutat és autópályát épít, hanem radioaktív hulladéktárolókat, de megjelent az energia- és távközlési szektorban is. A cég minden évben megnövelte az árbevételét, és milliárdos osztalékot fizet ki a tulajdonosainak.
"1. Van-e köze szerinted az oktatáspolitikának az oktatás színvonalához?"
Igen, 15-20 éves távlatban esetleg.
Képzeljük el, hogy az oktatáspolitika egyszercsak úgy döntene, hogy mostantól tíz éven át évi 20%-kal emeljük a tanarak fizetését. 6-8 év múlva megjelennének az első évfolyamok a tanári pályán, akik már nem "maradékelv" alapján kerültek oda.
Pár év alatt elegendő tapasztalatot is szereznének és újabb 6-8 év után fogják megírni 15 éves korukban a PISA tesztet az első fiatalok, akiket már ez a pedagógusgeneráció nevelt. De még további 6-8 év kell, hogy a tanárok többsége ebből a rétegből kerüljön ki.
"Az utóbbi 6 évből nem."
Ez a politikai elfogultság indikátora. Ez nem baj, nagyszerűen lehet vitatkozni, csak a pedagógiai tárgyú, tartalmi beszélgetést teszi lehetetlenné. Ezért írtam rögtön speki kartácsnak is, hogy "minek."
Most nézegetném a naptárat, hogy melyik évben is gondolták őseink jó ötletnek ezt a körforgalmat :-) de nem teszem.
Akkor sem politikusok döntöttek: valamelyik pártközeli építőipari cég csinálta a projektet, a pénzt elvitte a párt -- közlekedésmérnökre már nem futotta.
A turbó körforgalom építése drága, lassú, és nem is ez lenne az optimális megoldás, hanem egy sokkal olcsóbb és gyorsabb (ráadásul pénzügyileg is nyereséges) alternatíva. De közlekmérnököket megint nem kérdeztek meg.
"Nem, nem a fidesz csinálja a PISA tesztet. De az oktatáspolitikát (már ha van ilyenjük, mert csak összevissza kapkodást, ötletelést látok) 6 éve ők határozzák meg. Vagy, rosszul tudom, és ezért is gyurcsányahibás?"
1. A pisa teszt -- amennyire a gyerekeim mintát tudtak venni belőle -- nem az oktatáspolitikát méri.
2. Tudsz mondani három dolgot, amit jól csinált a fidesz az "oktatáspolitikában"...?
"Több mint 6 éve kormányoz a fidesz és eddig mindent jól csinált."
Ezt gondolom a 888-ról idézted. Önmagával sem konzisztens gagyi. De itt ezt a fórumot elnézve a barikád másik oldalán is van hasonló minőségű muníció :)
Nemzetkerakterológia körforgalomban elmesélve.
Aki erre közlekedik, biztosan ismeri a környék forgalmának legnagyobb problémáját: a 11-es út meg a Megyeri híd, kvázi az M0-ás vége, forgalmát összeeresztő körforgalom nem bírja el a terhelést, és ezért hatalmas dugók alakulnak ki főleg a Szentendre felőli felvezető szakaszon. Áll a cucc, mint Katiba' a gyerek. Mindez egyre fokozódik, hiszen az elmúlt években a gazdasági növekedés miatt újra több autó lett az utakon. Eredetileg kétsávosnak épült, de mivel az autósok kis honunkban ezt a struktúrát nem bírták jól használni, sok volt a beleset a sávváltásoknál, a belső sávot egyszerűen lezárták, az egy sáv meg olyan kevés autót vesz fel - itt valahogy nem működik a cipzárelv, hogy egyet beengedek, és megyek, ehhez tán hiányzik a "neked segítek nekem is jobb lesz", a win-win kultúrája, inkább mindenki nyomja erőből -, hogy a nap nagy részében totálissá vált a káosz és dugó. A rossz forgalomszervezés és közlekedők önzésének együttes csődje, igazi zsák a foltját. Most már kerülni se lehet Békás felé, mert az ottani megfordulási lehetőséget is megszüntették. (Előtte meg betonterelőket raktak a 11-esre, mert sokan úgy mentek fel a hídra Szentendre felől jőve, hogy inkább megfordultak a duplazárón...) Akkora a dugó, hogy a körforgalom melletti áruházakba gyakorlatilag lehetetlen bejutni, nekik is nagy veszteség, mérhető árbevétel kiesés lehet, pláne az adventi időszakban, amikor az éves bevétel nagyja realizálódna.
Nos, mivel lakossági petíciók is születtek az ügyben, ami napi agyzsibbasztó bosszúság ezreknek, a közútkezelő pár hete a csomópont átépítéséről, "turbókörforgalommá" alakításáról döntött, részlegesen visszakétsávosítják és lámpát is raknak. Hallelúja, Jézuska meghozza a turbómegváltást, csinglingling száncsengő. Nem nagy meló, max. pár hét alatt meg lehet csinálni, gondoltam, megfelelő erőforrás allokációja mellett: nem egy komplett stadiont vagy kisvasútat kell megépíteni, apróság. Ha az "all inn pia" megszervezése menne, ez ne menne? Nos, november közepén felvonultak a területre, piszmogtak valamit, erre most jön a bejelentés, hogy a "téli üzemeltetési időszak végéig" felfüggesztik az átépítést. Brrrr. Vajon télen, amikor számos fagymentes szép nap van, nem lehet építkezni? És amikor pár hete elkezdték a munkát, még nem lehetett látni, hogy tél jön? Úgy látszik, hatalmas meglepetést okoz a hatóságok számára, hogy novemberre december következik. Ki hitte volna? link
Nem, nem a fidesz csinálja a PISA tesztet. De az oktatáspolitikát (már ha van ilyenjük, mert csak összevissza kapkodást, ötletelést látok) 6 éve ők határozzák meg. Vagy, rosszul tudom, és ezért is gyurcsányahibás?
A Fidesz rendbeteszi az országot
link