Az otevenes, hatvanas evekben, amikor meg joval kisebb es lassabb autoforgalom volt az utcakon, meg az olasz nagyvarosokban is, akkor valoban tok jo lehetett motorozni a varosokban.
De mara ez egy tuleloturava valtozott. A mai autok jo reszebol egyszeruen nem latni a robogosokat, a motorosok pedig ugy cikaznak az autok kozott, hogy eselyt sem adnak az autosoknak, hogy kikeruljek oket.
Arrol nem is beszelve, h a robogosok pont ugy kozlekednek a varosban, mint a biciklisek. Egyiranyuban visszafele, at a piroson, jardara fol, a gyalogosok rettegnek a szuk jardakon, a szuk utcakban.
Az olasz autozasi kultura - legalabbis eszakon - fenyevekre van a magyartol, evek ota meg csak koccanast sem nagyon lattam, meg a savok nelkuli nagy korforgalmakban sem, olyan elozekenyek, hogy aki orrhosszal elorebb van, mosolyogva engedik be egymast az autosok.
A motorosok, robogosok pedig csak nyomulnak, sokszor eszrevetlenul, aztan meg csodalkoznak, hogy az autosok nem veszik oket eszre, es sajnos eleg gyakran el is csapjak oket.
Jonehany halalos motoros balesetet lattam az elmult evekben varosban, viszont auto-auto balesetet egyet sem.
Azzal egyetertek, hogy - ha rengeteg az 50 ccm feletti rendszam nelkuli robogo - akkor ezt jo lenne kifeheriteni es felrendszamozatni vmilyen jogszabaly valtoztatassal, en epp nem konnyitessel, hanem szigoritassal probaltam volna elerni. Pl az 50-esekre is kotelezove tettem volna a rendszamot, es a most bevezetesre kerulo felnapos elmeleti es gyakorlati vizsgat.
Amugy pedig ovakodjon minden autos attol, hogy nekimenjen egy papiron 50 ccm-s rendszam nelkuli robogo, mert ha ott helyben nem fizeti ki az autos karat, egyreszt rendszam nelkul meg nem talalja, ha kepes cserbenhagyni, ha pedig ott marad, akkor sem ervenyes a kotelezoje, az okirathamisitas miatt.
Rendszamot minden motorra es robogora, mindegy mekkora.
De mara ez egy tuleloturava valtozott. A mai autok jo reszebol egyszeruen nem latni a robogosokat, a motorosok pedig ugy cikaznak az autok kozott, hogy eselyt sem adnak az autosoknak, hogy kikeruljek oket.
Arrol nem is beszelve, h a robogosok pont ugy kozlekednek a varosban, mint a biciklisek. Egyiranyuban visszafele, at a piroson, jardara fol, a gyalogosok rettegnek a szuk jardakon, a szuk utcakban.
Az olasz autozasi kultura - legalabbis eszakon - fenyevekre van a magyartol, evek ota meg csak koccanast sem nagyon lattam, meg a savok nelkuli nagy korforgalmakban sem, olyan elozekenyek, hogy aki orrhosszal elorebb van, mosolyogva engedik be egymast az autosok.
A motorosok, robogosok pedig csak nyomulnak, sokszor eszrevetlenul, aztan meg csodalkoznak, hogy az autosok nem veszik oket eszre, es sajnos eleg gyakran el is csapjak oket.
Jonehany halalos motoros balesetet lattam az elmult evekben varosban, viszont auto-auto balesetet egyet sem.
Azzal egyetertek, hogy - ha rengeteg az 50 ccm feletti rendszam nelkuli robogo - akkor ezt jo lenne kifeheriteni es felrendszamozatni vmilyen jogszabaly valtoztatassal, en epp nem konnyitessel, hanem szigoritassal probaltam volna elerni. Pl az 50-esekre is kotelezove tettem volna a rendszamot, es a most bevezetesre kerulo felnapos elmeleti es gyakorlati vizsgat.
Amugy pedig ovakodjon minden autos attol, hogy nekimenjen egy papiron 50 ccm-s rendszam nelkuli robogo, mert ha ott helyben nem fizeti ki az autos karat, egyreszt rendszam nelkul meg nem talalja, ha kepes cserbenhagyni, ha pedig ott marad, akkor sem ervenyes a kotelezoje, az okirathamisitas miatt.
Rendszamot minden motorra es robogora, mindegy mekkora.
125 cm3 motoros jogsi nelkul
December 1-től félnapos továbbképzés után bárki vezethet legfeljebb százhuszonöt köbcentis robogót, illetve motorkerékpárt, akinek érvényes autós jogosítványa van. A döntés jelentősen megváltoztatja a járművezető-képzést, előnyeit pedig remélhetőleg hamarosan minden közlekedő, autósok és motorosok egyaránt érzékelni fogják.
ketkere'k - rulez - torjon a autos tukor )
link