Májusban egymillió dollár értékben jegyzett Tesla-kötvényeket a Pallas Athéné-alapítványok által alapított Ferida Zrt. - derítette ki a Magyar Narancs. A lap szerint egy hónap alatt 8,5 milliárd forintos portfóliót épített ki a befektetési cég. ...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=232565
"Itt az volt a jelszó,hogy eltőzsdézték! Mikor és mennyit? ÐÐ"
Feltételezve hogy az eredeti elképzelések szerint csakis állam kötvényt vettek volna, és feltételezve 3% kamatot rajtuk a 2 év nyeresége 267*1.03*.103-267=16,26 MILLIÁRD forint.
Helyette van 870 millió vagyongyarapodás ( ebbe beleértve a 30 milliós Zongorát és ingatlanokat amik valószinűleg senki másnak nem érnek annyit. ).
.
Szóval kb kockázatmentes 16 milliárd helyett van ( részben ) kockázatos portfolió 1 milliárd nyereségért. Mivel a vagyon egy jó részét tényleg állampapírba tették és annak volt kamata igazán érdekelne hova lett az a pár milliárd bevétel.
Nem mellesleg ha Gabika úgy tudott eltőzsdézésről beszélni hogy a váldág mélypontján is reálhozamot fizetett nekem a magánnyugdíjam akkor itt igazán belefér a toleranciába.
Nem lehet minden ügyleten annyit bukni mint a MOL-on.
Háát ezt is megmagyarázták. Elképesztő hogy lehet etetni a sok fanatikust. Félre értés ne essék, egyik párthoz sem kötődök. Még csak nem is szimpatizálok. Csak zavar ahogy folyamatosan etetik az embereket.
Azt mondják,hogy a kötvényvásárlás nem tőzsdézés.Ez igaz,de a Tesla, Netflix stb. kötvényekre ugyanazon vállalati garancia vonatkozik ami a Quaestor kötvényekre vonatkozott.Tehát kockázatos,mert csak a kibocsájtó cég vállal rá garanciát.
Közpénzt nem szabadna így felhasználni.
Pl. a hidrogént is elő kell állítani. Legegyszerűbben vízbontással lehet, ahhoz meg megint csak áram kell. Tárolni, szállítani sem egyszerű biztonságosan.
lehet h. csak én vagyok alulinformált, tehát aki tudja, írja meg: mi az oka annak, hogy az elektromos autót erőltetik minden áron (úgy tűnik világszerte) a robbanómotoros autó utódjaként??
merthogy: autós műsorokból tesztelőktől tudom évekkel ezelőttről, hogy a hidrogénautó sokkal jobb lenne! van rendsebb hangja a motorjának, hosszabb a hatótávja(!!!) és ráadásul nem kéne annyi akkumulátort (fémpazarlás) gyártani ahidrogénautókba! ehhez képest: vmi lobbiérdek van az e-autó mögött?? az Usa? vagy vki más? szerintem idiotizmus az e-autó minden áron való erőltetése, de lehet érvelni ellenem nyugodtan, lehet h. tévedek..
Matolcsyék beszálltak a Teslába is
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=232565