Van olyan polgármester ismerősöm, aki már ki van a holnapi rendezvénytől, ugyanis kötelezően ott kell lennie. QR kódos karszalag, amit csekkolnak is, hogy ténylegesen ott volt-e az akinek ott kell lenni. .. Ennyit a holnapi megemlékezésről. Ez lesz eladva úgy, hogy a Fidesz népszerűsége töretlen..
Csináld azt amit én, fél órás bontásban 1 napra beírtam mindenkit, és igyekeztem úgy intézni, hogy másokkal is találkozzanak. 1 nap alatt eladtam alku nélkül.
Két kocsit mutattam volna, az egyik az Ayvensnél, bár már épp lefoglalták, 2019, 2.0crtdi dsg 5.7M. Az oldalon az fel van tüntetve, hogy melyik szervizben volt és mkt csináltak rajta. Illetve egy másik a Cartrendnél, 5.8M szintén 2019, 2.0 Crtdi, DSG. Minbdkettő Style felszereltség és nagyjából 200 k futással. Ezek hiteles km mutatzók. Illetve IV-es Octaviák is több helyen vannak már 6 Millió elejétől, bár azokról sok jót nem hallottam az infotainment rendszere végett. Az FL-nél már orvosolták.
Amúgy pont nemrég néztem, hogy a Skoda.sk oldalán az új Octavia kombi essence 1.5 Tsi motorral 25310 eur(10.210.000 Ft), itthon ugyanez a kombó 12.423.050 ft, vagyis 30811 eur. Bár dízelt vennék, és valószínű használtat, de ez egy tökéletes példa, azoknak, akik még mindig úgy gondolják, nem számít az euro, hiszen a boltokban forintban fizetünk.
Pfú, az 50 ezres vizsgát de fogom imádni, főleg azt, hogy duplán fizethetem, mert még bejegyzésre kerül pár átalakítás is, ami a műszaki vizsgánt túlmenően is plusz költség. De hát ilyen hobbi ez... :S
Cashre is vennél lakást, ha nem nem tudnál hitelt felvenni, mondjuk egy 80-20%-os átalányadós vállalkozás alapján? (12M árbevételt kellene felmutatni, egy havi 200 ezres "bér" hez a bank felé.
Álszentek. :D Választani tudni kell. Neked nem megy mint látszik. El kellett volna engedned. Jobban járt volna még kiforgatott zsebekkel is. Ez a fórum is túl szűkös kettőnknek úgy érzem. Most meg még a gyerekre kened a háborús hangulatot. Ghecc... nem tudom van-e ennél még lejjebb?
Az is mennyire korrekt, hogy a feleséged kibeszéled, bár nem nevesíted, de kiteregeted a családi szennyest, ezzel őt lejáratva. A gyomrom fordul fel tőled. Egyrészt nem tartozik ránk, másrészt ez csak egyoldalú savazás, na meg persze öntömjénezés is egyben. Mint egy Mónika show... Én vagyok a főnök, én hozom a pénzt, ha nem tetszik mehetsz amerre látsz, de garast tőlem ne remélj. Ez egy igazán idilli családi kép. Ha minden igaz, akkor az egyik fél abszolút dominálja a másikat, és a feleség csak a pénzért van veled... de szerintem ennek a fele nem igaz, ha mégis, akkor feltenném a kérdést hogy zsaroltad-e a nőt amikor megismerted, mert kábé ilyen mentalitással csodálom hogy bárki szóba áll veled. És ugye ott van agyerek, hát ilyen " idilli" családi környezetben igazán szép gyerekkoruk lehet"
Lehet hogy nem véletlenül próbált meg egyszer elmenni, csak épp nem volt akaratereje végigcsinálni. Konkrétan hányok az ilyen emberektől, akik szerint attól, hogy egzisztenciát tekintve előrébb jár másoknál, az többet is ér. Alkalmazod a Lázár mantrát? Mindenki annyit ér amennyije van. Volt egy kollégám, okádtam tőle amikor elmesélte hogy ő kezeli a felesége fizetését is, de gondoskodó férfi, mert kéthavonta választhat a feleség egy cipőt a Kínaiban..
Veterán Autó,befektetés, Jó vétel autók.2024. 10. 14. 11:09
Nem vagyok egy veterántalálkozókra járós emberke, főleg azért mert általában ütköznek versenyekkel, ahol fotóznom kell. Szomorú is vagyok némileg emiatt. De azon a kevés vas megyei találkozón ahol jártam eléggé lábszagú a magyar veteránozás. Rengeteg a a szoci autó, nagyon másban nem is tudnak gondolkodni. Nyílván érthető, hiszen a veterános társaság jelentős része a zsigulis, trabantos, skodás időszakban volt fiatal, mire emlékezzen, mire nosztalgiázzon. Nálam a zsiguli becsípődése, ezt Slash jól látta meg, a körülvevő hype miatt alakult ki, bár eredetileg Skoda felé kacsingattam, viszont azt be kellett látni, hogy azt. nem érem fel anyagilag. Ma már sikerülne, de annyira nem vagyok hülye, hogy olyan autót üzemeltessek, aminek a 80%-a speciálisan gyári fejlesztésű motorsportos alkatrészekből áll össze, és egyrészt egy egyenesfogazású váltó speer nélkül legalább kétszer olyan drága 4 sebességgel előre, mint az itthon elérhető 6 sebességes egyenesfogazású váltó a zsigulihoz. tehát nem...Plusz az alap autó is már bőven 10 millió felett jár, és sajnos számomra egy autó akkor autó, ha versenyautó, vagy azt megközelítő tréningautó. Legalábbis ez volt a tendencia eddig. Egy sima E30-ra, vagy bármilyen utcai autóra akármilyen szép, nekem nem porcosodik. Viszont eredetileg amit írni akartam az az, hogy nagyon be vagyunk zárva gondolkodásban ebben a szoci blokkba, még ma is. Az emberek nagy része nem lát túl a keleti blokk autóin. Ki kell menni külföldre egy veterán börzére vagy egy Mille Migliára és ott csodát lát az ember. Hamar rájövünk, hogy a trabant az csak nekünk, meg a németeknek érték. A zsiguli az csak nekünk érték, meg maximum az amerikaiaknak. Oda viszik ezeket az autókat. Annak van egy romantikája, hogy a hidegháborús ellenség egy termékével autózzanak, ráadásul ők nem találkoztak ezekkel az autókkal, maximum Canadában, ahova szállították a Ladákat. Tehát nekik ritkaság. De ezen felül nem érték. Ha ezt lehúzom a listáról, akkor engem igazából talán az olasz autók érdekelnek, érdekelnének. Régi Fiatok, Alfák. Fiatból ami nagyon mozgatna az például 131-es Abarth, vagy a 124 spider, Alfa Romeo Sprint GTA. De nagyon mozgatna egy Lancia HF integrale is. Ha japán vonalat néznék akkor Celica Carlos Sainz Edition, vagy Lancer EVO 5-8. Elérhetetlen. Erre is igaz, hogy ha a veteránozásra, mint befektetésre gondolunk, akkor egy tipusban, egy márkában kell nagyon nagyon otthon lenni. Ismerni minden apró részletét. Unokatestvérem például farmotoros verseny skodákat épít és értékesít külföldre. Volt amit Svédországba adott el, egy 130RS replikát. Két 130L/A meg Németországba került. Ő abban van otthon, de maximálisan. És az is komoly előny, ha rendelkezel szaktudással, hogy ne kelljen mindent kiadni alvállalkozásba. A lényeg még mindig az, jó autót csak jó alapból lehet csinálni. Minél többet hegesztesz egy kasztnin, annál jobban gyengül. Ez vezetéskor is érezhető ha valaki szenzitív az autóra, érzed ahogy nyeklik, tekeredik a bódé. Egy tákolt, sok helyen vagdalt, pótolt, foltozott autó terhelésváltáskor tekeredik, nem jó érzés. Bocs, hosszú voltam...
Veterán Autó,befektetés, Jó vétel autók.2024. 10. 13. 15:03
A szín kérdésre annyit tudok mondani, hogy a szinte ugyanolyan megkímélt Ladáim közül a fehérre alig kapják fel a fejüket az emberek, a bordó viszont vonz mindenkit. Rengetegen jönnek oda beszélgetni, vagy integetnek buszról, de ha hiszed, ha nem, még az új Merciből is átszólt a lámpánál a fazon hogy milyen szép..Törekedni kell a gyári színre. Ha át kell fújni, akkor is érdemes gyári színkódokból választani és azt is figyelembe kell venni választásnál, hogy borúsabb időben milyen szín hogy viselkedik. Az okkersárga pl nagyon bebutul, de a piros az akkor is szép. :)
Veterán Autó,befektetés, Jó vétel autók.2024. 10. 13. 14:58
A Skoda bármennyire is meglepő nagyon komoly sikereket ért el már a faros korszakban. Rengeteg fejlesztést a versenysportból vittek le utcára. Annak ellenére hogy nem csinálhattak erős motort utcára, többek között szovjet behatásra, rendkívűl jó dolgokat fejlesztettek. '77 Monte Carlo Rallye, kategória 1. hely, abszolút 12. hely, 1300 köbcentivel, a Porsche-k, Stratosok között, '81 Túra EB-n az 1300 köbcentivel pontegyenlőséggel a BMW-vel konstruktőr bajnok lett a Skoda, a 120 versenyváltozatával (130LR) a brit bajnokságban 17 alkalommal nyertek a RAC Rallye-n. Nürburgringen 1600 köbcentivel kategória másodikként végeztek a még mindig 1000MB-ből örökölt, fejlesztett motorral, egy futóműsérülés miatt estek el az 1. helyről. 260Km/h sebességet értek el. 1994, még a VW éra előtt a Favorittal a rali világbajnokságon, még mindig az 1000MB-ből örökölt motorral rali világbajnok lett a gyár. 1970-es évek elején már volt 1800 és 2000 köbcentis duplaveztengely motorjuk, viszont orosz behatásra a 180RS és a 200RS nem kapott az FIA-tól homologizációt, nemzetközi versenyen nem mehettek. Pályán később volt a 110R-ből készült 130RS A5 és a 2000MI, utóbbi különlegessége hogy középmotoros volt, 2000köbcenti, turbo.. mind saját fejlesztés. A hiedelemmel ellentétben a Skoda hűtőrendszere amúgy kielégítő volt, viszont macerás volt légteleníteni és rengetegen csapvízzel töltötték fel, ezért forrt. Ha megkapta a karbantartást akkor jó kocsi volt.
Veterán Autó,befektetés, Jó vétel autók.2024. 10. 13. 14:45
Nem ciki a swift. Komoly fan club van rá.. csomó Suzukis naptárt eladtam amit ralin fotóztam. Olyanok is vitték dögivel, akik amúgy nem szeretik a ralit, sokkal inkább a streetracse tuningot. Keress rá FB-n legalább két komolyabb club-ot feldob majd. ;)
Veterán Autó,befektetés, Jó vétel autók.2024. 10. 13. 13:09
Bocs.. közben versenyen fotózom és elküldtem mielőtt befejezhettem volna. Tehát olyan autót érdemes venni, amiről tudjuk hogy egy rétegnek biztos kötődése can hozzá és már veterán korba lép. Bármennyire hihetetlen, a Suzuki Swift,( az első esztergomi gyártású) már OT vizsgáztatható, nyilván évjáratmegkötés mellett. Még lehet találni belőle szép darabokat, de már erősen kopnak. Egy generáció nőtt gel bennük, kötődik hozzá a magyar. Ami már most horribilis összeg az a GTi, de azokon már annyit nem lehet fogni, illetve sok a sima kocsi gti-re átépítve, veterán szempontból értéktelen. A Zsigulik, Trabantok árai már elmentek, csak akkor van értelme venni, ha korai évjárat és szép állapotút fogsz ki. Ellenkező esetben a felújítás tetemes összeget emészt fel. Egy szép fényezés simán 1 millió felett van, tehát alapból törekedni kell a minél jobb állapotra vásárláskor. Nekem 2db 1990-es évjáratú 2105-ös Ladám van, mindkettő nagyon szép állapotú. Az egyik erősen sportcélú felhasználásra épül, a másik legalább 5-10 évig kisebb járatással garázsban pihen. Ami fontos, mindenképp legyen színe a kocsinak, a fehér, fekete, ezüst nem mutat annyira jól. A szín öltöztet.
Veterán Autó,befektetés, Jó vétel autók.2024. 10. 13. 13:01
Félreérted, ez nem ellenfele a PMÁP-nak. Nem is arról szól. Ezek élményt adnak.Mosolyt, őszinte beszélgetéseket. Ezt nem kapod meg a PMÁP-tól. Ez hobbi, életérzés. Van PMÁP-om, örülök neki, de az a jövő tervein segít, a Zsiguli meg kikapcsol, stresszmentesít, örömöt szerez. Túlárazott? Mint az ingatlan, túl lett fújva, most lesz érezhető a veteránpiacon.. Külföldön már egy-két modell kivételével sok autónál már 15-20%-os áresés van. Először a hobbitól szabadul meg az ember ha pénzre van szüksége, ez hozzánk még csak most fog begyűrűzni. Lesznek jó vételek, én várom. Nem azért hogy nyerészkedjek, hanem azért hogy megéljek egy élményt amit a tőzsde, állampapír, ingatlankiadás nem ad meg...