Németország úgy véli, az Európai Bizottság az elektromos autókra vonatkozó kvóta bevezetését fogja javasolni a közeljövõben - közölte a német környezetvédelmi minisztérium a Reutersszel. A tárca szerint egy, az elektromos autók
...szóval az elektromos autók GYÁRTÁSA lesz az egyik szűk keresztmetszet, a töltése meg a másik.
a háztáki napelemes töltés előtt több akadályt látok, mint perspektívát.
Nem vagyok annyira képben :) csak arról van szó hogy ez nem olyan, mint az olaj, hogy ötszázmillió éves plankton anaerob rothadásából származi, így aztán a felszín közelében max pár kilométer mélyen található.
Az ércek (fémoxidok, karbonátok) sűrűségüktől függően helyezkedtek mozogtak amíg a föld felszíne nem volt (elég) szilárd. A nehezebbek egyszerűen elmerültek -- pl. uránium és nikkel: csillió tonna van belőle, de 6000 km mélyen. A kéreg megdermedése óta nehezebb érceket a vulkánok és a tektonikus mozgások hozzák felszínre.
Szóval sokkal "determináltabb" és a geológiai viszonyokból sokkal inkább megjósolható, hogy hol van remény és hol nincsen.
Nikkkel: link
Kobalt: link
stb.
Ez olyan, mint a leopárdbőr kormány: amíg csak a Rolls Royce-okban van, legfeljebb a PETA kiabál, de ha minden autóban leopárdbőr kormányt akarnánk, megszaladna a leopárdbőr ára majd gyorsan kipusztulnak a leopárdok. Ma a világ autógyártása 70 millió darab: link és ebből a 70 millióból kb 1% a villanyautó (pontosabban: 2016-ban érte el az 1%-ot,az arány egyelőre növekszik). A cikkben szerepelnek számok, hogy a kritikus nyersanyagokból mekkora részt szív fel az autóipar -- és ennek a százszorosára kell számítani.
Az 1%-nyi villanyautó ellenére gyengécskén halad a töltőhálózat építése: kedves ismerősöm mondta, hogy ha mennek a balcsira, kb tudják hol vannak töltőállomások, de ha épp ott dekkol egy tesla, akkor ők meg vannak lőve, mert az vagy két órán át tölti magát, nekik hiába kéne a töltő csak negyedórára. Szóval képzeljönk el a mostani benzinkutaknál tízszer-hússzor nagyobb darabszámú "villanykutat" is és azt az erőművi kapacitás, ami jelenleg nincsen, és kielégíti majd a villanyautók áramigényét. És azt az elektromos elosztó hálózatot, ami jeleneleg nincsen, és elviszi majd az erőművek energiáját a töltőállomásokra.
Az olajbőség nyomán kicsit túl sokan lettünk ezen a bolygón.
Én elolvastam az indexes cikket. Te képben szoktál lenni ebben a témaban, szerinted ezekből tényleg túl kevés bányászható ki a Földön, vagy lehetnek még jelentős fel nem tárt készletek?
csak remélni merem, hogy a bizottság szakértői legalább fele olyan tájékozottak az elektromos autók háttériparának mozgásterét illetően, mint az index mai cikke. Szűk keresztmetszetek:
- lítium
- kobalt
- mangán
- nikkel
- ritkaföldfémek
Kötelezõvé teszi Brüsszel az elektromos autókat? - Vihart kavart az újabb kvótaterv
Ugrás a cikkhez