12,5m papir nem lesz. 180napos atlagaron lesz a tokeemeles, ami kb 900k papir. Azzal a kapitaliacio kb 36mrd lesz. Ha ezt vesszuk alapnak es 20%nak akkor kb 180mrdos ceg erkezhet. A wingnel csak az ingatlan vagyon kb 150mrd, igy nagysagrendileg meg is vagyunk...
Itt van:Tőkeemelés: 20Mrd Ft-os tőkeemelés 1.600 Ft-os névérték mellett 12,5M db új részvény jelent. A 180 napos átlag addigra bőven 20e Ft fölé megy. Azaz egy 250-350Mrd Ft-os kapitalizációval terveznek.
Előre leszögezem nem vagyok közgazdász, szóval lehet (majdnem biztos) hogy hülyeséget írok, de ha jól emlékszem akkor azt számoltuk hogy 20mRD tőkeemlés az 12.500.000 új rv-t jelent (1600/rv) 12.500.000 amit ha 180 naposan adnak el= 287MRD. Vissza kellenne olvasni a fórumot, akkor hozzáértők tollából olvasva olyan egyszerűnek tűnt mint az 1x1:)). Ha jól emlékszem az Auto Wallis-t olyan 70MRD-ra értékelték és azt egy kisebb értékű cégbe be tudták hozni, 15MRD-os tőkeemléssel, sztem a Wing így nem irreális elképzelés.
Szia Paci! Én úgy tudom, hogy a könyvvizsgáló által meghatározott érték és a piaci kapitalizáció nagyban különbözik/ elrugaszkodik egymástól. A Wing most kb a piac szerint egy olyan 100-150Mrd-ot érő cég. Amennyiben 100mrdal számolunk akkor az a könyvvizsgálat alapján én úgy gondolom apportként kb a 15-20% a lesz azaz ezáltal belefér az Akkoba. A mostani ingatlanszektorban induló nagyberuházásokat elnézve amik legalább 3-5 évig folyamatos munkát jelentenek (pl a Wing-nek) azok előrevetítik a cég nagyon gyors felértékelődését, a kapitalizációjának az emelkedését.
Bizony nem a stílusom! Ami a szívemen az a számon :-) De érzek valami kis tüskét a mondandódban:-) ezért most jelzem, hogy az AKKO-t mint papírt sosem fikáztam(még:-). A főtulajt annál inkább de lássuk be, hogy nem egy Grál lovag :-) Nekem nem jön ki egy 20 MRD-os tőkeemelésből egy 150-200 MRD-os cég de remélem majd valaki megvilágátja elbutult elmémet :-)
Ja és sztem itt eddig se haraptuk le senkinek a fejét, ha korrekten kérdezett, esetleg kételkedett akkor sem:). Amit mondjuk én nem szeretek az a "napraforgó" viselkedés, hogyha venni akar valaki akkor fikázza a papírt, amikor meg eladni akkor ez egekbe dícséri. De egyrészt amennyire láttam más fórumokban ez nem a te stílusod, másrészt ez egy nyílt fórum és több mint 3000 éves praktika dícsérni az eladó árud és kritizálni amit venni akarsz:)
Véleményem szerint sem megy a Wing az AW-ba. Esélye kb pontosan nulla:-) Azonban egy 20 milliárdos tőkeemelés miért is árazna be egy 150-200MRD-os céget ? AW-ba emlékeim szerint 15.8 MRD-os tőkeemelés volt és mit hoztak be!? :-)Mielőtt még leharapnátok a fejem...kérdezem ezt mint Akko részvényes :-)
Ha 200MRD értékű saját céget hoz be az is jó:). Én nem hiszem tudom, hogy az AW-ba várod a WInget de annak sok étrelme nem látszik. Ha SZIT-et akar a Wingből akkor nem jó az autókereskedelem plusz tevékenységként, ha nem akar SZIT-et akkor minek hozná tőzsdére, a bankhitelek kamata sem túl magas jelenleg tudja olcsón finaszírozni, úgy hogy nem kell a tulajdoniarányát csökkenteni. Ha "biztonságban" akarná tudnai akkor egyszerűen együtt hozta volna be az Alterába az Auto Wallis-t és a Winget. User kolléga itt levezette nem oly rég, hogy 20MRD-os tőkeemelés az 150-200MRD-os céget áraz be, ez alapján azért olyan sok szabad cég nincs: Wing, Market, esetleg Bonafarm+agrárintegrátor cége szóval ezek a legvalószínűbbek.
Mindenki a Winget várja több tőzsdei cégbe. (Ettől még jöhet.) Én pont azért sem várom, abban hiszek, ha AGY sikerre akar vinni egy tőzsdei céget, akkor sikerre is fogja vinni, főleg ha a saját Nyrt-je.
Akko Invest