A forgalmi engedély C.4. pontja! Oda vagy az van írva, hogy tulajdonos vagy az , hogy üzembentartó. Tehát a kutas nehezen döntene, ezért kell a vonalkód! Forgalmi eng. felső része. Onnan fogják tudni pl, hogy az autód az ev része vagy sem. Rt, K,ft Bt-nél ez egyértelmű, EV esetén necces ez. Azt is elmondta, hogy Bkv,Volán, mentő, rendőr, tűzoltó, minisztériumi kocsiknál gyakorlatilag tök mindegy, mert ott az állam az egyik zsebből a másikba rak. Az, hogy 100ft vagy 100 000 ft, már mindegy is.
Továbbá azt is elmondta, hogy a forgalmi engedélyen van egy vonalkód (adat), amit a MOl rt. leolvashat, kezelhet, őrizhet és a NAV részere kiadni köteles!! :)
Azt elmondta a marhagulás, hogy a forgalmiban szereplő lesz a mérvadó! Ha ott az van , hogy Pityi Palkó ( üzembentartó vagy tulaj ez mindegy) akkor magánszemély és 480Ft-ot fizet, ha pedig az , hogy Pityi Palkó Kft, Bt, Rt, akkor 750 Ft-ot fizet. Lízing, tartós bérlet, egyéb esetén a tulaj valószínű valami pénzügyi cég, míg az üzembentartó lehet magánszemély és jogi személy (cég, rt, bt, kft..) . A magán olcsón kap, a nem magán drágán.
Ha 25% = 15 Ft, akkor 1%= 0,6 Ft (15/25) akkor 15%= 9Ft (0,6Ft*15) vagyis 25% +15% az 15Ft+9Ft =24Ft vagy úgy is számolhatod hogy 40% = 0,6Ft*40 = 24Ft
Szerintem az a fontos, aki a forgalmiban van, annak kell magánszemélynek lenni. Ez így jó, csak megint nem sikerült tisztességesen megszövegezni. A kodifikálók abbahagyhatnák a fogalmazásgátló szedését. :)
A tulajdonos nem ellenőrizhető a tankolásnál, mert a forgalmiban az üzembentartó van. A tulajdonos csak a törzskönyvben látszik (ráadásul ha több tulajdonos van, csak az egyik) A jogszabályt üzembentartóra kellett volna írni, az a lényeg. Ha az autó lízinges, a tulajdonos a lízingcég, a lízingbe vevő pedig üzembentartó. Nyilván itt is az a lényeg, hogy magánszemély lízingeli, vagy cég, így mindenképpen az a lényeg, hogy ki az üzembentartó.
A hozzászólások alapján igen sok itt a fogyatékos - ez a mol rv topik - nem budi, nem országház, nem jósda, stb. - (nem folytatom, mert nem hiszem, hogy értik)
Megint csináltak egy becslést, hogy mennyi a céges autók fogyasztása, majd annyival emelték is a különadót. Ritkán szokott eltalálva lenni, mert, hogy komoly számításokat nem végeztek az biztos. Amennyiben eltalálták, akkor az a MOL számára semleges. Az inkább megint rossz üzenet, hogy újra beavatkoznak a piaci folyamatokba és ez az inkább negatív hír. Off. Érdekes mennyire fosnak a taxisoktól, lásd a KATÁ-nál és lásd, hogy itt is belecsúsztak megint a kedvezményes körbe. Lám, ha kimész tüntetni és kitartó vagy, akkor és csak akkor tudsz elérni valamit, mert csak az erőből értenek.
Én is számolgattam kicsit. Egy klasszik nagyvállalatnál dolgozom ez a mai bejelentés kb. 4-5 millió forint extra kiadás mostantól havonta. Lehet h a munkavállalók felé is lesz némi megszorítás ( pl céges kocsiknál magán használat korlátozása), de egyben biztos vagyok: A termékek és szolgáltatások árába ez azonnal beépítésre kerül és a konkurencia is ugyanezt teszi majd. Erre akár már most nyomok egy all in-t.
Sikerült megint annyira elkapkodni a rendelet szövegezését, hogy valóban értelmezhető üzembentartóként az "üzemeltető" megnevezés. Így egy üzembentartó váltással áthidalható lenne a dolog, mint arra a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete felhívta a figyelmet. Kérdés, hogy így hagyják vagy esetleg még ma érkezik egy módosítás? A bejelentésben is keveredett a magánszemélyek tulajdonában álló és a magánszemély által üzemeltetett kifejezés.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.