Topiknyitó: Törölt felhasználó 2003. 02. 23. 12:07

Rába és a láma  

Vasárnapi ebéd előtt a korcsmában.
Egy tisztességes spekuláns mivel is kezdi vasárnapi programját?
Míg élete párja a vasárnapi ebédet kotyvasztja, menekülésre adja fejét.
A boszorkány üstben rotyogó, ebédnek nevezett főzet felajzó illata elöl, kénytelen a közeli intézmény, barackpálinka és a savanyú sör illatával átitatott intézménybe menekülni.
Felüdítő érzés a boszorkánykonyha légköre (Ne egyél bele, mert pofán váglak…..!!! Mondtam már cigivel kifelé…..!!! Lehet, hogy anyád úgy csinálja de…….!!!) után a hím egyedektől enyhén izzadságszagú helyiség zsivaja.
Mivel a társasába láma későn érkezvén, a jelenléti ív aláírását követően beáll a söntéspunt előtt kígyózó két ember mögé és Béla harsány kiáltásának eleget téve, előveszi pénztárcáját.
Megért ő mosollyal figyeli Ica (Ő a csapos) dekoltázsát, himbálózó kebleit és zsonglőröket meghazudtoló kacsóját.
Fantasztik us, ahogy az üvegre szerelt fém mütyürrel önti a mérőpohárba a sárgán csillogó párlatot.
Kimérve a mennyiséget egy ügyes mozdulattal, még profi brókert is meghazudtoló póker arccal (fapofával), felét a vendég poharába önti, míg másik felét a kocsma nyereség alapjában hagyja.
Lámát a révedezésből, Ica (Ő a csapos) turbékoló hangja zavarja meg.
-Mi és mennyi pancserkám?
Láma az erotikus hangnemtől zavarba esve, tévesen értelmezi a kérdést, a hatalmas keblekre szegezi tekintettét, majd elrévedezve válaszol.
-RÁBÁt és sokat!!
Ica (Ő a csapos) hatalmas kék szemeit tágra nyitja és őszinte áhítattal bele ordít lámánk képébe.
-Mi van!!??
Majd rövid, rokoni és egyéb anatómiai színfoltokkal tarkított szópárbajt követően, tisztázódik a rendelés tárgya, és végre láma megindulhat a baracknak nevezett gyümölcs párlatával megpakolt tálcával (ÁNTSZ által előirt rozsdamentes) tőzsdei spekulációkban megedződőt társasága felé.
Béla falkavezérhez híven, maga elé húzza a tálcát és egy feles lehörpintését követően, felvállalja az előkóstoló szerepét, majd a leosztás felelősségteljes feladatát.
Lámában a (egy nekem, egy neked, majd ismét egy nekem) teátrális leosztás, némi gyanakvást kelt a testvéries megosztás elvében, de hát egy jó barátban és a brókerében csak megbízik az ember.
B.Béla a benyelt maligánfok a megspórolt fizetőeszköz okozta jóérzés jeléül, egy nagyot csettintett nyelvével, miközben Jenö (Barátai közt Nyuszika) cigarettájából egy szálat lenyúlt.
Miközben a füstszűrőt akkurátusan letörte, elgondolkodva az asztalon üresen lévő „feles” poharakat számolta.
A meztelen cigarettát szája szélébe rakva, láma felé fordult, miközben a mozdulatban benne volt TŰZET!! , feltette szokásos kérdését.
-Na mit vettél??
Láma csodálattal teli félelemmel figyelte Bélát.
A várható szemrehányástól, halkan, suttogva válaszolt.
-Rábát.
N éma csend lett a műintézményben.
Csak egy eltévedt tekegolyóként ide-oda pattogó vendég a mosdó ajtót elfelejtvén kinyitni zavarta meg a csendet.
De az ajtó mellet erre az esetekre rendszeresítet székre leülve ö is elcsendesedett.
Béla elgondolkodva szögezte tekintetét a tálcán szaporodási céllal ügyködő, két légyre, majd egy határozott mozdulattal megzavarva ténykedésüket.
Csend esen megszólalt.
Helyes.
A higgadt helyeslés, a társaságban nyomasztóan uralkodó félelmet, karmesteri pálca intését felelevenítően elhessegette és újra helyreállt a békés zsibongás.
Egy darabig még egyesek szemén látszott a bizonytalanság és óvatosan sandítottak Béla felé.
De lassan mindenki meggyőződött arról, hogy Béla elméje nem háborodott meg és a helyeslése az egy szokványostól eltérő de őszinte.
Rövidesen mindenkiben tudatosodott, és lassan pletykaként terjengeni kezdett hogy az aktuális napi csoda, miszerint Béla igazat adott el ült.
Már csak azért is, mert a „minden csoda három napig tart” Ica (Ő a csapos) által vezette intézményben csak három perc.
Ezt követően már semmi érdemleges nem történt.
Mivel kakukkos órát meghazudtoló pontossággal megjelent Matildka, Jenö (Nyuszika) felesége és házi fodrászuk kreatívságát a fején hordozva jelezte, hogy cselédként foglalkoztatott anyósa elkészült az ebéddel.
Miáltal az ékes társaságot feloszlatja.
Egyesek szerint Matildka híd és egyéb blokádokban hatékony szerepet vállalhatna a rendfenntartó erők költséges bevetése helyett, de ennek hangzatosabb jelét nem merték adni.
Így hát a Rába befektetés bővebb kitárgyalása Bélával, vélhetően a következő szabadfoglalkozásra tolódik.
Béla engedvén az erőszaknak kihörpintette a maradék maligánokat az asztalon lévő poharakból és belegyező bólintással fel állt és hallgatólagos beleegyezését adta a társaság távozásához.
lama
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2012. 08. 31. 09:44
Előzmény: #58999  cree1
#59000
"a műszaki tartalom mellett kizárólag az ár dönthet, ami a magyar buszok esetében az automatikus tender vesztést jelenti."

Mit értünk műszaki tartalom alatt? Olyan szolgáltatást kell kikötni benne, amit a nyugatiak nem tudnak, és nem éri meg nekik. Írtam már a múltkor a létező szervízhálózatot, de lehetne olyan valóban műszaki szempontot is kiírni, amit a nagy sorozatban előállított gyártmányok nem képesek lefedni, ugyanakkor a kis tételszám miatt nem éri meg rá átállni. (Érdeklődj a BKV-nál! Rossznyelvek szerint tökéletesen tisztában vannak a kérdéskörrel, és a korábbi kiírásoknál már használtak ilyen módszereket bizonyos magyar gyártók kirekesztésére.)
cree1 2012. 08. 31. 08:21
Előzmény: #58995  watson
#58999
1.) Ha nem életgörbe számítás alapján veszel, akkor a műszaki tartalom mellett kizárólag az ár dönthet, ami a magyar buszok esetében az automatikus tender vesztést jelenti.

2.) Ha egy adott célú modellnek még elődje sincsen, mert abban a kategóriában nem gyártottak, akkor prototipus alapján csak a handabandázó, más farkával a csalát paskoló kibicek javasolnak 150 db-ot megvenni. (ha meg üzemeltetővel együtt írják ki a tendert, akkor egy üzemeltető sem lesz olyan hülye, hogy bevállalja az 5-6 Mrd-os kockázatot)
cree1 2012. 08. 31. 08:11
Előzmény: #58994  watson
#58998
Kedves Watson!

Kérlek mondjad meg, hogy a Citadell városi buszból kinek addtak el 800 db-ot????

A távolsági, a helyközi és a városi (különösen a csuklós) három különböző kategória, és ezt folyamatosan összemnosod. Azért mert egy gyártó sikeres modellel rendelkezik egyik kategóriában, az nem jelenti azt, hogy a másik kategóriában a referenciával nem rendelekző 150 db-os szériára is komoly szakember berendelné.
Egy Kravtex méretű kis cég pedig képtelen lenne kifzetni a többletköltségeket, ha 150db busz kontrukció hibás lenne (amit ugye tesztelni nem volt lehetőség...)
Az ügyben kibic vagy, ezért minősíted mellébeszélésnek azt, hogy a BKK vezetője nem vállalja fel ezt a kockázatot.

Amit a buy Americanról írtál az teljesen igaz, csak azt felejted el, hogy nem az USA, hanem az EU tagállama vagyunk, és a belső piacon az általad elvárt preferenciák nem alkalmazhatóak.

A kérdésben nem tudom, hogy elvakultság okán, vagy alulinformáltság okán ferdítesz, vádaskodsz...
Törölt felhasználó 2012. 08. 30. 23:47
Előzmény: #58993  pancserlama.
#58997
...hmm...!

...meg oszt, link mintha még csak most a nyáron kerülhetett volna, olyan helyzetbe a Rába, hogy egyáltalán, próba padon vizsgálni tudja a fejlesztéseit...!!!

...:-(((...!!!
Törölt felhasználó 2012. 08. 30. 22:46
Előzmény: #58993  pancserlama.
#58996
...valami ilyesmi lehet, merthogy kerestem valami erre utalást a netten, de "nem jött elő"...!

...:-(((...!!!
watson
watson 2012. 08. 30. 22:16
Előzmény: #58993  pancserlama.
#58995
"A legmagyarabb buszt mutatta be a győri Kravtex-Kühne " link

a járműiparra nem jellemző hogy 20 évig ugyanazt a modellt futtassa, néhány évente a fejlesztések beépítésével szokás modellt váltani, ergo ne is legyen olyan busz aminek életgörbére vetített referenciája van, mert az már elavult ;))

viszont legyen referenciája arra, hogy hazai munkahelyeket teremt, hazai adókat fizet, mindamellett hogy kielégít bizonyos technikai és komfort igényeket, szervíz hátteret... stb.
/lehet példát venni a Buy America Act-ről, de lehet hogy Svájc közelebbi példát uis tud mutatni/
watson
watson 2012. 08. 30. 22:03
Előzmény: #58988  cree1
#58994
1.) továbbra is full mellébeszélés amit írsz.
Nézzük az egyik első cikket pl. Citadel buszokra: link
2,5 évvel ezelőttről:
"már több mint nyolcszáz darab, különböző Volán társaságnak eladott autóbusz üzemeltetési tapasztalatait. Állítólag nincs velük baj, fogyasztásuk is alacsony, a hasonló méretű, tudású konkurensekéhez képest húsz százalékkal kevesebb gázolajat égetnek."
"évente ötszáz darab buszt képes gyártani, egyműszakos munkarendben"
"busz árának közel harmada kerül vissza a költségvetésbe, befizetett adók, járulékok formájában."
"kormányváltáshoz fűzött reményeik"
...

2.) kicsit ferdítettél: a hozzájárultam az nem egyenlő a személyesen elintéztemmel... Én még nem szorulok kezelésre mint cezeromán kormányfőnk...

3.) mellébeszélés hogy "nincs hazai gyártó"
és igen babszemért adják el az országot és nyírják ki a munkahelyeket...
még a sok gyarmati munkahely mellett is csökken a GDP, tehát több hazai munkahelyet tettek tönkre mint ahány gyarmatit teremtettek...
elfogadhatatlan a magyarázkodás a merci buszokkal kapcsolatban.
pancserlama.
pancserlama. 2012. 08. 30. 20:41
Előzmény: #58992  Törölt felhasználó
#58993
Úgy érted nincs referencia ?))
Törölt felhasználó 2012. 08. 30. 19:59
Előzmény: #58988  cree1
#58992
...hmm...!

link 4. oldal

...a Rába, csak 2011 február hónapban lett kész, - az alacsony padlós -, busz futóművek fejlesztéseivel...!
pancserlama.
pancserlama. 2012. 08. 30. 19:19
Előzmény: #58990  pancserlama.
#58991
pancserlama.
pancserlama. 2012. 08. 30. 17:58
Előzmény: #58987  sly36
#58990
Szerintem ebben a piaci környezetben jó is hogy nem jön elő az MNV valamivel.
Vélhetően a BÉTen le van kapcsolva a villany.
pancserlama.
pancserlama. 2012. 08. 30. 17:53
Előzmény: #58987  sly36
#58989
cree1 2012. 08. 30. 14:45
Előzmény: #58942  watson
#58988
1.) A referencia nem mellébeszélés: nincs futási tapasztalat egyik magyar városi busszal kapcsolatban sem, aminek alapján lehetne számítani életgörbe költségeket. Egyszerűen a kalkulációt felelősen nem lehet igazolni, ami 5 busz esetén rendben van, mert mögöttes szervízzel pótolni tudja a gyártó, de 150 esetén ég a Mercedes sem tudná...

2.) HA személyesen intézted el a King Long buszok vásárlásának leállítását, akkor gratulálok, majd másnak is mesélni fogom, mert ez eddig szerintem nem kapott kellő nyilvánosságot.

3.) Ha nincs hazai gyártó, akkor nyilvánvaló, hogy azt segít a legtöbbet, ha egy itt befektető cég nyeri meg a tendert. Lehet, hogy ezt babszemnek véled, de ha korábban semmit sem kaptunk érte, és egyébként pedig csak rosszabb alternatívája van, akkor elfogadható.
sly36
sly36 2012. 08. 30. 14:34
Előzmény: #58986  Törölt felhasználó
#58987
A Rába árfolyam sem itt tartana, ha az állam nem lépett volna be, mint főtulaj.
Törölt felhasználó 2012. 08. 30. 14:32
Előzmény: #58985  Törölt felhasználó
#58986
Látom, nem csak láma alkoholizál. :) Maximum, ha egy szakmai kivásárolná a főtulajt..
De mindegy is, csak azért hoztam fel ezt hasonlatként, mert jól mutatja, hogy mit tud csinálni egy illikvid árfolyammal, ha nincs közutálat. Már pár bezsongult kisbüfi és fellökheti 2 hónap alatt az égbe.
Amíg le nem vakarják a saját magukra sütött aggresszor bélyeget, vagy mi ki nem takarítunk valahogy, addig ez sajnos konzerválódhat. Szerintem mindenki jobban járna, ha nem nekünk kellene kaszát egyenesíteni.
Törölt felhasználó 2012. 08. 30. 14:20
Előzmény: #58983  Törölt felhasználó
#58985
egyébként a synergon 1K fölé fog menni 1-1,5 éven belül.
Törölt felhasználó 2012. 08. 30. 14:19
Előzmény: #58983  Törölt felhasználó
#58984
ok!
Törölt felhasználó 2012. 08. 30. 14:16
Előzmény: #58982  Törölt felhasználó
#58983
ezt írtam: lassan duplázott. :)
Törölt felhasználó 2012. 08. 30. 14:16
Előzmény: #58981  Törölt felhasználó
#58982
synergon mélypont 190 volt.
Törölt felhasználó 2012. 08. 30. 14:10
Előzmény: #58980  pancserlama.
#58981
Valaki szóljon már Icának (Ő a csapos), hogy lassan rájuk gyújtják a korcsmát a szomjazók!

Bármi is van (vagy nincs), itt már nem maradt sok ideje se a menedzsmentnek, se az mnv-nek, se senkinek a további vakarózásra.
Tanulságos ellenpélda, hogy a hulladék synergon: lassan duplázott a mélyponthoz képest, míg a rába max. ugyanott. Ez mindent elmond. Nulla forgalom, siralomvölgy, pestishajó.
Ha így megy tovább akkor nincs más út, mint elkezdeni a tisztogatást.

Topik gazda

pancserlama
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek