Topiknyitó: Portfolio 2017. 10. 07. 18:23

Milliós pénzbüntetés és jogosítványelvétel azoktól, akik a magyar autópályákon balesetet okoznak  

Ugrás a cikkhez
Egészen elképesztõ, hogy mi megy a magyar autópályákon. Szerencsésebb esetekben csak pár ezer autós délelõttje, délutánja megy tönkre, szerencsétlenebb esetekben viszont emberek teljes élete. Egyrészt azért, mert vannak, akik nem
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2017. 10. 08. 11:49
Előzmény: #10  Törölt felhasználó
#11
Egyrészt az, amit mondasz, mivel az autópálya egy "cső", a következő lehajtóig nem lehet lemenni, ráadásul sok esetben nagy forgalmú, így még a leterelésnél is dugó lesz.
Másrészt ha baleset van, akkor a nagy sebesség miatt nagyobb az esélye a halálos balesetnek, mint egy városban, ahol meg nagyobb az esélye ugyan a baleseteknek, de a legtöbb baleset nem annyira súlyos.
Törölt felhasználó 2017. 10. 08. 11:19
Előzmény: #7  Mikieger85
#10
okostóni. A cikk nem erről szólt. A cecei dinnye kiváló.De ennek sincsen köze a cikkhez.Egyrészt nagy különbségek vannak a balesetek között. Másrészt itt elsősorban arra utal a cikk,hogy itt 1-1 esetnél több ezer ember is állhat a dugóban.És ez gazdaságilag iszonyat költség.Ha valaki kiszámolná,mint pl. a japánoknál.Ezért a megjegyzésed irreleváns.
Törölt felhasználó 2017. 10. 08. 09:29
Előzmény: törölt hozzászólás
#9
Szerintem meg nem kellene engedni, az a sebességkülönbség egy kamionnál, főleg megrakott állapotban jelentős különbséget jelent mind féktávban, mind becsapódásnál erőben.
A másik, hogy ha a 110-et engeded, főleg ott, ahol a személyautók is 110-el mehetnek, az még inkább előzésre lelkesítené a kamionosokat, ami meg szintén elég sok veszélyt hordoz egy autópályán.
A cikkíró által felvetett problémákra elvben a türelem lenne a legjobb orvosság, ehhez képest ő maga is azt méregeti, hogy nála lasabvan haladó autósok mennyi idő alatt fejezik be az előzést...
Törölt felhasználó 2017. 10. 08. 06:47
Törölt hozzászólás
#8
Mikieger85 2017. 10. 07. 21:54
Előzmény: #5  Törölt felhasználó
#7
Okostóni:
"Minden komolyabb statisztika azt igazolja, hogy az autópályákon történik a legkevesebb baleset, vagyis ez nem csak a leggyorsabb formája a közlekedésnek, hanem elvileg a legbiztonságosabb is. " http://origo.hu/auto/20090806-kozlekedes-autopalyan.html
-pny
-pny 2017. 10. 07. 19:34
Előzmény: #3  Mikieger85
#6
"a szlovák rendszámú kocsikra folyamatosan mérő gps jeladót szereltetnék, hó végén kiszámlázva a Mo.-gon elkövetett gyorshajtásaikat pikpakk megoldódna az államadósság kérdése..."
Nem nagyon vagy tisztában a nagyságrendekkel...
Törölt felhasználó 2017. 10. 07. 19:19
Előzmény: #4  Törölt felhasználó
#5
Napi szinten vezetek autópályán.Külföldön is.Van ahol sokkal rosszabb a helyzet mint nálunk. Viszont a két előttem szóló okoskodóval nem értek egyet semmiben sem. Tipikus tudálékos ostobaságok.Válaszra sem érdemesek.Fingjuk sincs a cikkben leírtakról.Nem is értik.
Törölt felhasználó 2017. 10. 07. 19:15
#4
Nagyon jó cikk. Minden szavával egyetértek. Gratula a szerzőnek.Kár ,hogy pusztába kiáltott szó.De osztom ahol tudom.Hátha.
Mikieger85 2017. 10. 07. 18:34
#3
A szigorítással egyetértek, de a cikk eléggé hangulatkeltő. Egyáltalán nem kell minden kormány mögé egy Eva Rezesovát képzelni - bár tény, a szlovák rendszámú kocsikra folyamatosan mérő gps jeladót szereltetnék, hó végén kiszámlázva a Mo.-gon elkövetett gyorshajtásaikat pikpakk megoldódna az államadósság kérdése...
Egyébként a cikkíró figyelmébe ajánlanám a statisztikákat, melyek szerint adott autókm-re leosztva lényegesen kevesebb baleset történik a sztrádákon, mint máshol (városban, főutakon). Persze, ettől függetlenül a "béemvés vadbarmot" aki 250-nel nyomatja a sztrádán (és pirosnál áthajt a zebrán, ha városba ér!) le kell szedni az utakról VÉGÉRVÉNYESEN (helyszíni jogsi+autóelkobzás). Akkor is, ha a delikvens parlamenti képviselő, vagy egyéb nagykutya.
Törölt felhasználó 2017. 10. 07. 18:23
Előzmény: #1  portfolio
#2
Mondjuk a kamionosok nem pont a szállítmány miatt igyekeznek. Persze vannak ott is határidők, de ők sokkal inkább a saját kilométereiket gyűjtik, mivel azért kapják a fizetésüket. És itt nem arról van szó, hogy egy nap két kilométerrel előrébb legyenek. A kamionok rendszerint autópályán közlekednek, mivel ott tudnak jó átlagtempót elérni. Ott viszont nem tudnak akárhol megállni, és mivel a napi vezetési idejük is alaposan le van korlátozva, egyáltalán nem mindegy nekik, hogy egy adott napon elérik-e a rendes vezetési időben a kinézett parkolót, vagy nem. Ha egy kis késedelmet szenvednek, akkor már nem fogják, mert kifutnak a vezetési időből, akkor viszont lehet, hogy kénytelen aznap 50 kilométerrel korábban megállni. Akkor viszont lehet, hogy másnap már lemarad a betervezett kompról, vagy nem ér oda a lerakodóba zárás előtt, akkor már egy napja ugrik.
A kamionnal nem olyan egyszerű a dolog, mint egy személykocsival. Ha személykocsival szenved késedelmet az ember, abból még hozhat be, ha utána tud menni egy ideig 130 helyett 150-nel, vagy hát istenem, egy órával tovább tart az út. A kamion egy lemaradásból semmit sem tud behozni, mert a jogszabályi előírás szerint kötelezően beépített sebességkorlátozó valahol 90..95 km/h között maximalizálja a tempót, és a napi vezetési idő percekkel való túllépése is százezrekben mérhető költségeket jelent. És az még hagyján, hogy valamikor mondjuk egy 3 hetes fuvarozási időszak közepén csúszást szenved a sofőr. A bosszantóbb inkább az, amikor a sofőr hazafelé igyekezne, és mondjuk nagypénteken 30 km-re a céltól lejár az aznapi vezetési ideje. Kopp. Töltheti a Húsvétot félórányira a családtól egy kies parkolóban, mivel hétvégén kamionstop van.
Ezzel együtt nem védeni akarom a kamionosokat, láttam már én is eszetlen manővereket tőlük, csak arra szeretnék rávilágítani, hogy ennek oka van. A kamionosokat az előírások elég szűk keretek közé szorítják, az infrastruktúra számos esetben nem is teszi lehetővé, hogy minden szabálynak megfeleljenek, ugyanakkor eszetlen mértékű büntetési tételeket lehet rájuk sózni jelentéktelen semmiségekért. A munkájukért viszont ők is pénzt szeretnének keresni, és ennek egyenes következménye, hogy (legalábbis egyéni vérmérséklettől függően) ott feszegetik a határokat, ahol csak tudják. Az autópályán nyomják, ahogy a csövön kifér, előzni is fognak, még akkor is, ha az agyatlan magyar szabályozás ezt megtiltja nekik, és akkor is, ha ezzel tizenöt személykocsit tartanak fel percekig, és az se érdekli, hogy a személykocsinak mekkorát kell fékeznie, van féke, használja.
Még egyszer hangsúlyozom, nem védeni akarom a kamionosokat. Viszont a kamionok közlekedési moráljának is megvannak a maga tényszerű jellegzetességei, és ezek meglesznek akkor is, ha valakinek ez nem tetszik, még akkor is, ha a feje tetejére áll. Úgyhogy célszerűbb ennek okait inkább megismerni és elfogadni, mert már ettől könnyebb együtt élni velük, változtatni pedig nemigen tudunk rajta. Tudomásul kell venni, hogy a kamionos egy személykocsi felé legfeljebb akkor mutat valami gesztust, ha különben baleset lenne belőle, mert amúgy minden ilyesmi számára forintban/euróban/fontban/lejben/rubelben...stb. konkrétan mérhető veszteséget jelent.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek