Topikgazda: opposition2002 2004. 01. 28. 10:19

László Csaba nyakába varrják az M5 matricásításának várható kudarcát is?  

Ugrás a cikkhez
A jelek szerint a távozó László Csaba pénzügyminiszter felelősségévé teszik, ha mégsem sikerül szombatig az államnak megvásárolnia az M5-ös autópályát üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt.-t

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=37312
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2020. 10. 17. 07:58
Törölt hozzászólás
#10
Törölt felhasználó 2004. 01. 28. 17:14
Előzmény: #8  prfecó
#9
az a baj, hogy tipikusan monopol helyzetben vannak (AKA). ők diktálnak. na most, ha én racionálisan gondolkozok (a magyar államra mindannyian tudjuk, mennyire mondható ez el..), akkor tutibiztos nem adok ki egy meglévő autópálya-szakaszért több pénzt, mint amennyibe újonnan kerülne (és az államunk még akár többet fizetne azért a nyamvadt százvalahány kilométerért). érvrendszer: hááát, tárgyalni kell, meg kivásárolni, mégse haragíthatjuk magunkra szegény külföldi tulajdonosokat... szerintem egy megoldás van: építkezni kell, persze a meglévő szerződéseket betartva. és nem pedig havonta új "88ezer kilométert aduk át 6 hónapon belül" tervekkel.. a csillagokban járnak egyesek szószerint. ahelyett, hogy végre munka folyna, nem csak valami 6-8ésfél kilométeres szakaszokon, 40 éve csak a tervek és a "milyenleszmajd" kommunikáció folyik.
kicsit topiktól elkanyarodva: a "balkáni" horvátoknál miért működik az autópályaépítés? mert érdekes módon ott jut ilyesmire. és szerintem megbocsátják az ottani miniszternek, hogy Ő NEM a szavak embere...
prfecó 2004. 01. 28. 17:00
#8
Partwisch igaza van. Az AKA ugy szórakozik a magyar állammal ahogy akar, mert nem akarnak, vagy nem tudnak ténylegesen erőt felmutatni. A megjelenitett verzió vázlettal le lehetne törni a jelenlegi nagy AKA mellényt és épitkezni kell, nem pofázni , meg rendezvényt tartani ahol a szegedi és környékbeli választókat hülyiteni akarják.Megyó szülinapján mit akarnak átadni?
balta
balta 2004. 01. 28. 14:23
Előzmény: #6  matgab
#7
CSILLAGvizsgáló van (astro.u-szeged.hu), űrállomásról nem tudok. De a kongresszuson majd biztosan eldöntik, hogy mint fontos húzóágazati beruházást, létrehozzák a HUSA-t és Szegedre telepítik :)
matgab 2004. 01. 28. 13:58
Előzmény: #5  balta
#6
Akkor bolygóközi, mondhatnám interCSILLAGáris űrállomást kellene ott létrehozni...
balta
balta 2004. 01. 28. 12:55
Előzmény: #3  matgab
#5
Matgab: Nyitott kapukat dÖngetsz, Szegeden van repülőtér (www.aeroszeged.hu) :)
Törölt felhasználó 2004. 01. 28. 12:43
Előzmény: #1  portfolio
#4
a kormány helyében a kivásárlásra szánt összegből az 51-es autóút mellett elkezdenék gyorsforgalmi utat építeni (a 6-os út helyett, persze a dunaújvárosi híd megépülne), az út solt közelében elkanyarodna szeged felé (kiskőrös, kiskunhalas érintésével 53-as út). jójó, kerülő, de mégiscsak szerintem ki is jönne annyiból, amennyit a kivásárlásra akarnának fordítani, új területeket kapcsolna be a gyorsforgalmi hálózatba és ráadásul még a koncessziós szerződést se sértené (asszem abban csak az van meghatározva, hogy a jelenlegi nyomvonal közelében nem lehet fejleszteni). ha látná, az AKA, hogy a projekt komolyan meg is valósulhat, rögtön más lesz a hozzáállása.
matgab 2004. 01. 28. 12:23
Előzmény: #2  opposition2002
#3
Én sem értem az MSZP-t! Mit bajlódnak, holmi közutakon? Sokkal praktikusabb lett volna repteret építeni az alkalomra, és magán-(esetleg állami) gépekkel odaröpködni a kongresszusra...matg ab
opposition2002 2004. 01. 28. 11:14
Előzmény: #1  portfolio
#2
"Ha szombatig nem sikerül megállapodni az M5-öt üzemeltető társaság megvásárlásáról, ezaz jelentené, hogy március 12-én nem tudja matricás gyorsforgalmi úttal köszönteni Szeged városát a konferenciáját éppen ott és éppen akkor tartó MSZP... "
Az embernek az esze megáll ! 2004-ben, három hónappal az EU csatlakozás előtt itt tartunk, hogy egy pártrendezvényhez igazítják hozzá az autópályadíjakat. Mint amikor 49-ben Sztálin elvtárs 70. születésnapján indították el az első trolit Budapesten. A Postabank privatizációs bevételéből sem a kivásárlást finanszírozzák (ahogy ígérték), és a Konzumbank 10Mrd-ja is ott marad Erős Dzsoninál (kell a lenyúlás a haveri körnek, majd 2006-ban ismét következhet az MFB konszolidáció)
Csill agnak meg nem kell távozni (hiába, nem szabad sérteni a szadesz érzékenységét...)

Topik gazda

aktív fórumozók


friss hírek További hírek