Marhaság. Már az első hírekben közzéadott jegyzőkönyvből egyértelműen kiderült, hogy az ütközést az okozta, hogy a forgalomirányítás és a vonatvezető nem tartotta be a követési időt és távolságot. Túl korán (a menetrend szerinti minimális követési időnél jóval hamarabb) indította az Örsről a szerelvényt. Akkor, amikor még az előtte levő szerelvény a Pillangónál várakozott, és az előtte levő torlódás miatt még nem kapott szabad jelzést. A korai indításnak semmi elfogadható indoka nem lehetett, mivel a vonalon kialakult torlódást a sűrűbb indítás csak tovább növelte. A sín csúszósságának ehhez semmi köze. A jegyzőkönyvből kiderült, hogy az ütközés csak kis sebességgel történt. Tehát ha a Pillangónál nem állt volna benn szerelvény, akkor a vonat simán meg tudott volna állni. A balesetet kizárólag az okozta, hogy túl korán ráindították a vonatot az előzőre, holott az még nem kapott szabad jelzést, és a vonatvezető csak akkor kezdett el vészfékezni, amikor az ütközés már elkerülhetetlen volt.
Kiderült végre, mi okozta a tavaly decemberi budapesti metróbalesetet
Ugrás a cikkhez