A hivatalos adatok szerint a járműiparban olyan nagy a magyar autógyárak elõnye egész Európában, ami egyáltalán nem magyarázza a hazai dolgozók alacsonyabb béreit. Sõt ez alapján valójában a magyarok kereshetnének a legjobban. Az
Nem lehet erdemben megbecsulni a termeles erteket. Dehogynem az alkatreszek piaci ara elerheto. Abbol becsulheto a megtermelt ertek/haszon. Ebbol is latszik, hogy a szakszervezetek erdekervenyesitesi akarata a legfontosabb, mert adokedvezmenyekkel es a berek alacsonayan tartasaval is csak kizsakmanyolnak. A reszvenypiac a termeles legnagyobb karokozoja, mert semmi mas nem szamit csak a reszvenyesek kielegitese. De esetleges elbocsajtas eseten mennyit bukik a ceg az ujboli betanitasokkal. A jarulekos (kornyezeti, tarsadalmi) koltsehgeket a gazdasagi altudomany soha nem veszi fighyelembe.
Törölt felhasználó2019. 01. 30. 17:12
#5
A 2. ertelmezesben hiaba oszthatna meg az Audi jobban a profitot az alkalmazottakkal, azert ez nem ugyanaz, mint az elso esetben, tehat viszonylag kisebb beremelesnel is elvesztheti a magyar egyseg az "adoelonyet". Ugyanis igy minden plusz berkifizetesi forint olyan, mintha plusz ado lenne, viszont egy vallalat neha akar 2-3%-os adoelonyert is kepes atiranyitani, hol csapatja le a profitjat, es lehet, az utanunk kovetkezo "adoparadicsom" picit magasabb adot alkalmaz, de ennyivel alacsonyabbak is a berek. Szelsoseges esetben az is lehet, hogy a magyar gyar nem tul termelekeny, es az adoszempontok eleve eddig ellensulyoztak ezt. Csak ennek kicsi a valoszinusege. Szoval racionalis lenne lengyel, cseh, szlovak berkoltseggel szamolni. Igy biztosithato lenne a hosszutavu kohezionk... legalabb a regios tarsainkhoz :-)
10%-os nyereségcsökkenés nagyon durvának számít. a nyereséggel a befektetők felé tartoznak elszámolással és a befektetők nagyon rosszul kezelik az ilyesmit. mi is nagyon szoktuk várni a részvényportfóliónkba tartozó cégek rendszeres jelentéseit és ez az utolsó dolog amit látni akarunk. a munkavállalónak amúgy se a munkaadó zsebében kell turkálni, mert az komcsi tempó, hanem jó alkura törekedni. de nem ész nélkül és vájkálódva. ez amúgy rossz üzenet a befektetési helyszínt kereső cégek felé, ami történik.
Hirtelen csak 2016-os adatokat találtam, de ezek is beszédesek:
Céginformációs adatbázisban megtalálható: az AUDI HUNGARIA KFT-nek 2016. üzleti év adózott eredménye:
- 342.805.636,45 EUR (2016 -os EUR / HUF 314.80 volt) azaz 107.915.214.212,8 HUF volt a tiszta nyeresége
igen: majdnem 108 MILLIÁRD Ft!
- tegyük hozzá, hogy 2017és 2018 is rekordév volt 2016-hoz képest tehát ekkor biztos több volt.
- jelenleg 12.000 Fő az AUDI dolgozói létszáma, ha mindenki megkapná a kért 75.000 HUF emelést, az összesen egy évre 10,8 milliárd HUF.
Szóval számolgathatnak mindenféle hatékonyságot, megtérülést, meg akármit.... a számok magukért beszélnek.
Szerintem.
Elõkerült egy ábra a magyarok kizsákmányolásáról - magyarázkodhat az Audi
Ugrás a cikkhez