Topikgazda: Törölt felhasználó 2005. 02. 22. 11:48

Elfogadta a Matáv közgyűlése a Magyar Telekom nevet  

Ugrás a cikkhez
99.47%-os támogatottsággal elfogadta a Matáv rendkívüli közgyűlése a Magyar Telekomra való névváltást. A névváltás akkor lesz hatályos, ha a cégbíróság bejegyzi.

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=51212
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2005. 02. 23. 15:23
#6
"A Matáv jogászának értelmezése szerint a közgyűlés jelenleg csak a névváltásról döntött, a névhasználati díjról nem. Ezért a DT jogosan vett részt a határozathozatalban. "
Ez akkor állná meg a helyét szerintem, ha a DT semmilyen ráutaló magatartást nem tanúsítana, hogy a névhasználatért ellenszolgáltatást kér. Ha a névhasználatnak feltétele a díjfizetés, akkor kicsit furcsállom az értelmezést, dehát én nem vagyok jogász.
Törölt felhasználó 2005. 02. 23. 13:15
#5
-A DT képviselői közvetlenül nem kívántak reagálni a felvetéseimre. Helyettük Straub úr fejtette ki véleményét.
- A Matáv jogászának értelmezése szerint a közgyűlés jelenleg csak a névváltásról döntött, a névhasználati díjról nem. Ezért a DT jogosan vett részt a határozathozatalban.
.
Abban bízom, hogy ha rendszeresen felvetem a témát, azzal előbb-utóbb sikerül majd elérni némi előrehaladást.
Legal ább beszéljünk erről a jelenségről.
üdv. zj
Törölt felhasználó 2005. 02. 23. 10:58
Előzmény: #3  Törölt felhasználó
#4
Kár.
Én a másik fórumon a Deutsche Ungarische Telekom-ot javasoltam. Megfogadhatták volna igazán :-)
Törölt felhasználó 2005. 02. 23. 10:55
Előzmény: #2  Törölt felhasználó
#3
Gratula a kérdésekhez és a felvetésekhez...
Rea kciók, válaszok a Matáv vagy DT részéről...???
Törölt felhasználó 2005. 02. 23. 09:11
Előzmény: #1  portfolio
#2
Közgyűlési beszámoló:
"A Matáv Rt. Igazgatósága 2005. január 20-i határozatával elfogadta a Matáv Rt.
nevének és márkajelzésének megváltoztatásra tett előterjesztést és felhatalmazta a
Matáv vezetését a név- és márkaváltás végrehajtásának megkezdésére."
.
Ze lena János kérdései, észrevételei:
1. Mil yen arányban fogadta el a határozatot az Igazgatóság? Ki szavazott nemmel?
.
2. Miért gondolja az Igazgatóság, hogy az 59 százalékot birtokló tulajdonos nevének viselése valamennyi részvényes érdekét szolgálhatja?
.
3. M ilyen összeget kell a Társaságnak fizetnie a névhasználatért és ezt mi indokolja? Emlékeztetnem kell Önöket arra, hogy a DT-ot tisztességtelen piaci magatartásért, ezen belül árpréselésért az EU Bizottság a közelmúltban 12,6 millió EUR-ra, a hazai GVH pedig Társaságunkat 70 millió forintra büntette. A névhasználati díj fizetése a DT törvénysértő piaci magatartására tekintettel megkérdőjelezhető.
(Reference: IP/03/717 Date: 21/05/2003 Commission fines Deutsche Telekom for charging anti-competitive tariffs for access to its local networks IP/03/717 Brussels, 21 May 2003 The European Commission has adopted a decision against Deutsche Telekom AG (DT) for abusing its dominant position through unfair prices for the provision of local access to its fixed telecommunications network (local loops). The Commission has found that DT charges new entrants higher fees for wholesale access to the local loop than what DT's subscribers pay for fixed line subscriptions. This discourages new companies from entering the market and reduces the choice of suppliers of telecoms services as well as price competition for consumers. The Commission's action stems from complaints by numerous new entrants in the German telecommunications market. In line with the gravity and duration of the abuse, the Commission levies a fine of € 12.6 million.
GVH: A Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsa 2004. január 27-én meghozott és kihirdetett határozatában megállapította, hogy a Magyar Távközlési Rt. (Matáv) visszaélt gazdasági erőfölényével, amikor 2002. február és 2002. július közötti időszakban összekapcsolási szolgáltatásainak árait és távbeszélő-szolgálta tás csomagjainak díjait egymáshoz képest úgy állapította meg, hogy az alkalmas volt az új piacralépés akadályozására. A versenytanács ezért 70 millió forint bírságot szabott ki.
.
4. Tekintettel arra, hogy a névhasználatért fizetni fog a Társaság DT-nek, úgy vélem, hogy nem volna szerencsés, ha az a tulajdonos, akivel a névhasználatról szóló szerződést meg kell kötni, maga is szavazhatna ebben a kérdésben. A jelenleg érvényes Gt. rendelkezései is tartalmaznak ilyen korlátozást. Kérem, hogy az Igazgatóság foglaljon állást ebben a kérdésben. (A Gt. 18. § (5) szerint „A határozat meghozatalánál nem szavazhat az a … részvényes, … akivel a határozat szerint szerződést kell kötni.”)
.
5. Vélemé nyem szerint vitatható az Igazgatóság azon állítása, hogy az 59-os tulajdonos nevének átvétele, nem eredményez befolyás-növekedést. Más szakmai befektetők megjelenését elbátortalaníthatja a névváltozás, ezért hátrányos lehet a többi tulajdonos szemszögéből, illetve a részvényforgalom és árfolyam alakulásának szempontjából.
.
6. Gyakorlatilag egy mindössze 59 százalékban tulajdonos szeretné, ha viselnénk a nevét. Szerintem rendben lenne a névváltoztatás, ha a DT felvásárlási ajánlatot tenne a kisebbségi tulajdonosoknak, mégpedig azon az áron, amelyen irányító befolyást szerzett a Társaságban (1952 Ft/részvény).
.
A magam részéről csak az alábbi feltételek teljesülése esetén javaslom az Igazgatóság névváltozásra vonatkozó indítványának elfogadását:
Indítvá ny az Alapszabály módosítására, az Igazgatóság feladatkörének kibővítésére:
.
„A Társaság Igazgatósága a névváltozás elfogadását követően, de legkésőbb a Társaság 2005. április 30-ig megtartandó éves közgyűlésének időpontjáig köteles gondoskodni a Társaság által Magyarországon és Németországban alkalmazott telefon és Internet tarifák, valamint a Magyarországi és Németországi alkalmazottak bérszínvonalának harmonizációjáról.
A harmonizációt Magyarország Európai Uniós tagsága indokolja. A harmonizáció a nettó, hozzáadott értékadó nélküli tarifákra, és a közterhekkel együtt számított bruttó munkabérekre terjedjen ki.”
.
(Indoklás:
A Magyar Köztársaság szuverén joga az adók mértékének megállapítása, beleértve azt, hogy milyen mértékű adókkal terheli az árúk és szolgáltatások értékesítését, illetve a munkavállalók részére kifizetendő béreket.
A Társaság ár és bérpolitikája nyilvánvalóan nem képezhet ellensúlyt a magyar adórendszerrel szemben. Ami a Társasságtól elvárható, az a nettó termék és szolgáltatás árak, valamint a közterhekkel együtt számított bruttó munkabérek fokozatos, de belátható időtávon belüli harmonizációja.
Teki ntettel arra, hogy a Magyar Köztársaság, valamint a DT székhelye szerinti ország, a Német Szövetségi Köztársaság ugyanannak az Európai Egységes Piacnak a része, 2004. május 1-t követően már semmivel sem indokolható a magyar munkavállalók és ügyfelek hátrányos megkülönböztetése német társaikhoz képest.
Felhívtam a figyelmet arra, hogy a DT nem alkalmaz a magyarországihoz hasonló hátrányos megkülönbözetést a volt NDK területén.
Bár meglehetősen kényelmetlen volt számomra, úgy éreztem, hogy emlékeztetnem kell Hartmann urat a Magyar Köztársaság német egyesítésben játszott szerepére. )
.
üdv. zj

Topik gazda

aktív fórumozók


friss hírek További hírek