Következőt mondta ma este a gazdasági rádióban a Weltautó vezetője az AAA Autóról:
(összefoglalóm a lényeget nem idézem)
Az egész részvénybevezetés csak arra volt jó, hogy a brutális ütemben terjeszkedő cég tulajdonosa ki tudja venni a pénzt a cégből. Praktikusan az történt, hogy kibocsátáskori értéken eladták a részvényeket remek marketinggel majd lenyomták az árfolyamot amely nyomott áron most a főtulajdonos veszi vissza a papírokat.
Lefordítva a Weltautós ember szavait ez gyakorlatban azt jelenti, hogy Anthony bácsi eladta nekünk (nektek, nekem) 2 €-s áron a papírt kivette e pénzt, majd lenyomta az árfolyamot 1€-ra, ahol is vár és visszaveszi attól aki eladja. Így a 19,5 millió db részvényen, ha mindet visszaveszi az aktuális árfolyamon akkor ugyanennyi azaz 19,5 millió €-t keresett és újra az 100%-ban övé a cég. Mi pedig ( közösen buktuk ezt a pénzt). És a legszebb az, hogy a hasznot már bezsebelte, és nem kell mást tennie, mint várni az eladókat. Hát nem nagyszerű....
Remélem csak a konkurencia szidalmazása volt ez a riport, de bennem elindított némi gyanakvást. Szerintetek?
Egy szakmaibb kérdés:
A kibocsátáskor azért volt 500 Ft, mert hogy 2 Euro. Namost a forint meg gyengül, 2 Euro azóta 520 Ft lenne ...
Nem látom át, mennyire jelenthet ez felhajtóerőt a részvénynek ?
Ki érti ezt, hogy van ?
Hát kezdöcske, nem akarlak kiokitani, de 490-ről nem lett volna szabad benne állni ilyen sokáig.
Ha már az ember esésben is ragaszkodik hozzá, 10 % bukta után el kell adni, és aztán további 10-15 % bukta után esetleg vissza lehet vásárolni.
Sorry ,,,
Pedig nyugodtan vehettél volna.
Én is vetten 248-on és várom a gyj-t.
Ha bukom is vele átmenetileg az 1Q után biztos,hogy nyeröben leszek.
A tulajdonost a becsületében sértették meg és ha van neki, akkor bizonyítani fog.
Törölt felhasználó2008. 02. 18. 09:22
#1065
hali! 250-en venni akartam még 10k-t, de okos enged... a másik 10k-ra viszont a profitline sajnálatát kiérdemeltem.
Én emlékszem még 499-en vettem az első kereskedési napon, majd 502-n adtam. Ezzel elvesztette a szüzességét irányomba. Azóta nagyon ronda amit művel, főleg, hogy néhány brókercég vastagon kínálta kisbefektetőinek a kibocsátáskor...
"Konkrétan tudom, hogy alapok is vették...." :-))))) az alapok még mindig dugig vannak a jegyzésből, anyáznak ők is, és nézik hol tudnának kiszállni!
Szóval, csak óvatosan!
Nem bánom, ha megszünt - egyszer egy Rynartos teherautó telibe belém jött egy piros lámpánál. Hullafáradt volt a sofőr, kicsit nem figyelt - én meg totálkáros lettem.
Egyébként a Waber's most jön a tőzsdére vagy nem jön ?
Hallottunk már nem egy olyan sztorit, hogy túleöltetett terjeszkedés komoly bajba sodort cégeket.
Ugye az újság azt írja, hogy humán problémák miatt : Azaz túl sok telephelyet nyitottak túl gyorsan, nem gyözik megfelelő munkaerővel feltölteni és már leköti a szabad tőkéjüket.
Emlékeim szerint nem rég a Rynart is bajba került, és Biatorbágy önkormányzatának + különféle állami szerveknek kellett fellépniük, mert nem fizették az iparüzési adót : Azt az pénzt is a Romániai terjeszkedésükbe ölték.
Ha a Rynart itt lett volna a tőzsdén, ugyanilyen csúnyán esne.
Ilyenkor sosem kiszámitható meddig esik.
Aki ide akarja ölni a pénzét, tegye szakaszosan, ahogy egy-egy mélyebb szintet elér - és tágra nyitott szemmel figyelje az indikátorokat.
Törölt felhasználó2008. 02. 15. 19:51
#1057
Pár nappal ez előtt írtam a befektetői kapcsolattartónak levelet arról, hogy mi várható a "kedvenc" papírunkkal. Az alábbi válasz érkezett:
AAA Auto Group would like to announce that information provided to investors before IPO was correct one and the loss occurred no earlier than during the last months of 2007. Company already adopted a number of measures to strengthen the financial results and an appreciation of shares.
See the official statement of company delivered to Budapest Stock Exchange this week in enclosure.
megj: A válasz kelllően semmitmondó, de a BÉT-nek küldött magyarázatban vannak közgazdaságtani szempontból értelmezhető gondolatok. Meglátjuk milyen lesz a 4Q jelentés, de ha pár ezer autó eladása miatt lettek veszteségesek, akkor az a 8 m EUR 1-3Q nyereség hová is tünt amiről tavaly beszámoltak? Mindenki döntse el maga, hogy mit is jelent ez. (Ködösítés a csődközeli helyzet miatt vagy ködősítés az olcsó részvény-bevásárlási szándék miatt) Én nem tudom, de azért két dolgot említenék:
1. Anthony bácsi továbbra is 75%-os tulajdonos, tehát Ő bukik a legnagyobbat amit sztem nem fog engedni (persze ez nem vigasztal senkit)
2. PWC ha beszáll egy cégbe tanácsadónak az azért jelent vmit (sztem jót) - van a cégben fantázia (pénz), de ugye elkél nekik a segítség.
Meglátjuk. Nekem 9500 db kifizetett papírom van, ami most a felét éri mint szeptemberben, de lehet h. itt az idő hozzávenni.
Az biztos, hogy 330-270 között már alapok is vették! Közvetlenül a legforróbb helyről van az info. Másrészt éltem át pw-t, nem is egyet! Nagyobb társaságok papirjaival is, 1 éven belül nagyon szép haszonnal szálltam ki! Mikor vegyen az ember, ha nem akkor, mikor mindenki fikázza?!!!! ;)
Ez a sz@r szerintem is felejtős. Tiszta a sztori, a menedzsment átvágott mindenkit. Attól, hogy esett 50 százalékot, még nem szabad venni. A TECH cégeknél is volt olyan (2000-ben), hogy 90%-ot esett egy részvény, de még ott sem szabadott beszállni...
Én még emlékszem erre, de úgy tűnik, vannak egypáran, akik ezt nem élték meg...
Nem fog ez a papír feltámadni szvsz olyan gyorsan. Első negyedévben is lesznek egyszeri költségek..
A spekuláns trenddel szemben nem igazán kereskedik, befektetőként pedig jó esély van rá hogy lesz ez még olcsóbb is.
Ezt írja menedzsment:
Az elemzés szerint a negyedik negyedév során a nullszaldós pont közelében voltunk, és az elvárt forgalomban bekövetkező legkisebb mértékű relatív csökkenés – azaz párezerrel kevesebb autó eladása – átlendített minket a veszteséges oldalra.”
Jó lesz ez a papír.
Szerintem ez a cég könnyen tönkre is mehet... Akár 100 Ft-ig is eshet. Nincs semmi, mi megtámasztaná. Az, hogy OLCSÓ, kevés. Mihez képest??? A kibocsátási árfolyam volt drága. Legalábbis a piac értékítélete szerint...
Kizárólag technikailag:
napi
Negatívum:
GAP: 278-285 ha nem tölti be hamar, komoly ellenállás lesz.
Újjabb lokális alj.
MACD ismét eladást jelez.
OBV, ACCU szerint NINCSEN gyüjtögetés.
Csak esésben van forgalom.
RSI heti szinten 41, ez még nem jelez túladottságot...
Pozitívum:
Folyamatosan túladott napi szinten, akár pattanhat is.
többet nem találtam.
Pozitívumot csak spekulációs alapon találnék:
Túl sok a rossz hír, ráadásul ezeket is akkor hozzák, amikor kicsit emelkedne.
Ha megfogják 250-nél, akkor még sokat rászórhatnak a jónépre!(ezért rövid pozíciókat fel lehet venni)
Két út van: Akár csödbe is mehet, akkor nagy szívás, vagy kamuznak, és az egyik legjobb befektetés.
Ez volt a mult:
Sorosék azzal kezdték, hogy a 2. világháborúban elkobzott zsidó vagyont privatizálták maguknak...
Ez meg a jövö:
azért nem csak a cég játszhat... már várom, hogy mikor kezdik el limittel felrángatni mondjuk két napig, aztán szépen kitömni 400-as részvénnyel a kis spekiket.
azért nem csak a cég játszhat... már várom, hogy mikor kezdik el limittel felrángatni mondjuk két napig, aztán szépen kitömni 400-as részvénnyel a kis spekiket.
Az a pletyka járja, hogy Abu-Dabi jelentős méretekben vásárolni fog AAA auto részvényeket, mert akciót terveznek a benzinkutakon, ha fel megy a benzin ára, 20 liter vásárlása esetén ajándék auto jár.
Nekem nincs, nem is tervezem a vásárlást.
Ki is szállok a fórumból, csak olvasván a portfolió cikkét, illetve látva az árfolyam esését éreztem úgy hogy le kell írni a véleményemet.
(Tudom nincs semmi értelme ...)
Most tényleg, mit vártál?!
Nagy, könnyes szemekkel beismerik, hogy mutyi van a háttérben?
Hogy igen megszivattuk a befektetőket, mert láttuk, hogy szarban van a cégünk és előre hoztuk az összes eladást, mert kellett az imázshoz?
... és mivel ezeket beismertük megkönyebűltünk és vidáman megyünk a börtönbe ...
Papaíron valószínűleg mindent szépen lerendeztek és most felkérnek fűt fűt, ami szintén egy rakás pénzbe kerül, reorganizálnak majd és néha majd jön egy kis emelkedés, hogy lám lám a célok jók stb
Hivatalosan is cáfolta az AAA Auto a napokban felreppent pletykákat, miszerint a társaság korábban szándékosan tartott vissza információkat a 2007-es évről, illetve hogy a felmerült problémákról már korábban is tudtak.
Hirdetés
A közlemény határozottan cáfolja, hogy a társaság menedzsmentje a 2007. szeptemberi IPO során tisztában lett volna a múlt hét pénteken egy profit warning keretében felfedett problémákkal. A veszteség a 2007-es év utolsó hónapjait terhelték, és a negyedéves gyorsjelentés előzetes számait látva a menedzsment azonnal eleget tett közzétételi kötelezettségének, áll a közleményben.
A társaság a 2007. második félévben fellépett veszteségekért a robosztus terjeszkedés (13 egységet nyitott a társaság) miatt fellépő költségeket és a megfelelő szakembergárda megtalálása körüli problémák miatt a bevételi oldalon fellépő csúszást jelöli meg a társaság. Emellett (kisebb mértékben ugyan) egyszeri kiadásokat jelentett 2007 negyedik negyedévében a Navision könyvelési rendszer csehországi bevezetése. A társaság megkezdte az optimalizációs lépéseket, és külső auditorként a PriceWaterhouseCoopers-szel működik együtt.
Na látjátok!!!
Nem kell komolyan venni a pletykákat, fQleg ha a portfólión megjelen cikket maga a portfólió is pletykának minQsíti.
Miért veszik mégis a papírt, miért gyqjtögetik 270 környékén?
Azért, mert biztos bukó?
Még egy két dolog kiderül róla és 1-essel fog kezdődni az ára.
Itt van pl. a mai hír is: Még tartanak az AAA Auto problémái link
Kerülendő, de nagyon ez a részvény. Kár bele venni egy ilyen sumákolós cég papírjaiba (aki mint tudjuk nagyon fontos információkat titkolt el a részvényesek elől ráadásul úgy, hogy az általa is magas kibocsátási ár óta folyamatosan terítette a papírjait), hogy aztán meg végig nézd ahogy olvad a számlás és napról napra kevesebb lesz rajta.
Undorító ez az egész AAA Autó, a vezetők pedig a fent leírtak miatt erkölcstelenek és hazugok.
Szerintem készül a chartjában a dupla alj. 310-et kellene átvinnie a további emelkedéshez. Ami érdekes, hogy az utóbbi 3 hétben felerősödött benne a forgalom, látszott 300 környékén is, hogy verszik, és most is folyik a gyüjtögetés 260-275 között. A 260-as minimumot vissza tesztelte az árfolyam, nem csinált új mélypontot. A rossz híreket beárazták. Szépen magához tér majd az árfolyam, menni fog ez fel!
További kellemes gyüjtögetést Mindenkinek!
Szerintem maradjatok ezzel a papírral óvatosak ! 200 alatt is lehet ezt venni hamarosan, feltéve ha az események úgy zajlanak majd ahogy azt én gondolom.
nem mondom hogy korrekt becsületes cég....sőt egy köpedék banda
de egy kicsit eltulzott műbalhé szagot is érzek ,lassan valami ingatlan értékelés is lesz...fene tudja
Na ez az!
1 euro alá nem akar menni.
Nem olyan rossz ez, mint amilyennek beállítják.
Kereskednek a papírral úgy, mint a többivel.
A végén csattan az ostor.
Törölt felhasználó2008. 02. 13. 13:45
#1009
Használt auto rossz fék ,,a lejtőn nincs megállás!
Törölt felhasználó2008. 02. 13. 13:18
#1008
Holnap kiderűl, hogy az AAA auto medzsmentje, kis koru lányokat molesztál, csoportossan, ezért le váltanak mindenkit, merta profitot elvitte a Kubai nyaralás, miközben Kubai használt járműveket akartak vásárólni, szóval manana -20% :)
mert van 1-2 nyugdíj alap, aki tud várni 8-10 évet a profitra, de a kis büfi, nem az a kategoria,
Törölt felhasználó2008. 02. 13. 11:47
#1003
Ez egy seftes brigád akik a tőzsdén lekaszáltak minden befektetőt . Amiota elindultak csak szorják befelé a papirokat ,és fogják is amig padlot nem fog mindenki.
Ha így látjátok elgondolkodom a véleményeteken és majd eldöntöm, mit tegyek.
Lehet, hogy ez lesz a legnagyobb megfizetett tanulópénzem?
Majd meglátjuk. A vak is azt mondta.:))
AAA Auto