Ez érdekesen alacsony. Pedig 35 környékén mennyit megvettek már ebből. Sőt 40 fölé is mászott. Lehet elírta a tizedes pontot? Mondjuk bitcoinra is volt 1 millió dolláros célár. Szóval lehetnek túlzások, Vszeg shortban van az ürge :)
https://kiszamolo.hu/teslarol-meg-egyszer/comment-page-3/#comments Itt ez a számomra felháborító írás a Tesláról. Lehet benne hinni, vagy nem hinni, de csúsztatni nem kéne.A kedves szerzőnek a végén leírtam 27 pontban az érveimet, hogy mik a csúsztatások, hazugságok, természetesen nem jeleníti meg, még kiderülne, hogy mekkora hülyeségeket írt. Cenzúráz. Hihetetetlen. Pedig a kezdeti vérmérsékletemből visszavettem normálisra a figurát, ebben azért igaza van. Tehát hogy lássátok milyen szépen cenúráznak ezen az oldalon és hogy azért ne menjen a levesbe az indoklásom, bemásolom ide az írományom. Ott kioktatókiszámoló voltam, hogy értsétek. Szóval így olvassátok azt a fórumot, ha valagít rávilágít a hülyeségekre, akkor cencúrázza. Na tehát: Na összeszedtem mik a problémáim a cikkel, milyen nagyobb
hibákat (csúsztatásokat) vétettél szerintem, kár megsértődni, tanulj belőle
inkább szerintem, remélem nem lesz a cenzúra áldozata, tök normális stílusban
adtam elő magam most J: 1, Senki nem mondta, hogy nincs lufiban a Tesla részvény, de
erről nem a Tesla tehet, 300-nál én már venném. A fő profit egy autó után nem
az eladásból lesz, hanem a szoftverértékesítésből. (appok, jobban gyorsul,
FSD). 2, „Azonban annyira
elfogytak a megrendelések a drága modellre, hogy decemberben már akár három nap
alatt is legyártottak egy frissen megrendelt autót. Annak ellenére, hogy éppen
kifutott az amerikai támogatás a Teslára, így aki akart, mindenképp megrendelte
még abban az évben az autóját.”
Csúsztatás. Amerikában
futhattak ki belőle, negyedév végén oda gyártanak csak és nyilván a magasabb
marginnal bíró autókkal kezdték, főleg hogy a gyártás költségei fajlagosan az
elején a legmagasabbak. 3, „Ezen az európai piacra
való bevezetés segített 2019 elején, de ez sem mentette meg a helyzetet. Ezért
februártól váratlanul bejelentette a Tesla, hogy már a legolcsóbb modellt is
hajlandó legyártani. A csökkenő keresletet júniusban a jobbkormányos modell
piacradobásával mentették meg újra.
2019 Q1- ben kezdték el kihajózni
az autókat Kínába meg EU-ba. 10 000 ezer autó volt úton és van is folyamat
úton ezeket nyilván a hajón nem lehet eladni. Ez egyszeri eredmény csökkentő
tétel, ezt sokan bekajálták. Portfolio is, te is. Ez rontotta az eredményt.
Remélem érthető. +autóiparban a q1 mindenhol gyenge. 4, „Ezért februártól
váratlanul bejelentette a Tesla, hogy már a legolcsóbb modellt is hajlandó
legyártani. A csökkenő keresletet júniusban a jobbkormányos modell
piacradobásával mentették meg újra.”
Nyilván a full extrás autókra
kisebb a kereslet és ezek kifutnak hamarabb+ nagy volt rajtuk a nyomás, hogy az
olcsóbbakat is adják már végre, mert a plebs nagy része olyanra adta le az
előrendelését. 400 ezren kb. Ezért is érthetetlen a kereslettel kapcsolatos
mondóka. A jobbkormányos modellek meg nem voltak preferencia addig, amíg a bal
kormányos extrásabb autókat tudták árulni. Ennyi a sztori. 5, „Közben hiába lett
elérhető a fele olyan drága alapfelszereltségű Model 3 2019 elején, az USÁ-ban
nem nőtt az eladott darabszám 2019-ben 2018-hoz képest.”
Persze, hogy nem nőtt J, hiszen a gyártási kapacitás felét már Kínába
és EU-ba adták el még úgy is, hogy a gyártás 2019-re futott fel heti 7000-re
kb. 6, „Az év első fele az
olcsóbb modellek miatt katasztrofális lett anyagilag, a Model 3 erősen
kannibalizálta az eddigi fejőstehén S és X modelleket is.”
Ugye ebbe benne van az
egszeri behajózási eredmény rontó hatás. 2019 első feléről van szó 7, „Az év végére darabszám
alapján belehúzott a Tesla, az utolsó negyedévben 112 ezer autót szállított ki.
Ebben nagy segítség volt a változó holland adózási szabályok miatti előrehozott
vásárlások és egyéb tényezők is.”
Mindig próbálják kihasználni
ezeket az adóváltozásokat, érthető, hogy ott adnak el ahol éppen momentum van. 8, „2018 végén az árbevétel
csak 1%-kal volt kisebb, mint 2019 utolsó negyedévében, hiába adott el 21
ezerrel több autót a Tesla.”
Igen a termékmix az
olcsóbbak felé ment el, ez természetes folyamat. Mi a baj ezzel? 9, Igen lassabban futott fel
a gyártás mint gondolták, ez borzasztó nem? Addig vicces is amíg nem látjuk,
hogy egy nagyon tapasztalt VW a butább id3-al sokkal nagyobbakat szív. Minden
gyártó végig fog menni ezen. 10, „A raktárkészlet is
jelentősen megcsappant”
Minden cég erre törekszik,
hogy ne álljon a készletben a pénze. Hol a probléma? 11, „Mindeközben új piacra
már nem lehet betörni, mint 2019 elején Európa, vagy közepén a jobbkormányos
országok piaca, hiszen mindenhol már megvehető a Tesla, ahol van rá pénz.”
Nem igaz, Ázsia nagy részén
és Dél Amerikában se vehető meg, ahogy kis hazánkban sincs még értékesítési
pont, így adókedvezmény se. Ez változott nemrég. De kelet Európába se tudsz Teslát
venni csak behozatni. Így bukod az állami kedvezményeket. 12, „Ezeket összevetve
anyagilag nagyon rossz évet zárt a Tesla. A kimutatott néhány milliós nyereség
két negyedévben a négyből csak optikailag néz ki jól.”
Részben igaz, de ez alatt
fullba nyomták a k+f-et és új gyárat építettek, a termelő kapacitás kvázi
dupllázzák, kifejlesztik a fejőstehén Y-t, mára már gyártják is. 13, „S az idei év még
rosszabbul indult. A kínai számokat még nem tudjuk, de nyilván tragikusak a
járvány miatt. A kínai járműeladási számok 92%-ot estek februárban, az
elektromos autók még jobban a visszavágott támogatás miatt, a Tesla pontos
számait nem ismerjük. De az európai számok is elképesztően rosszak eddig.”
Ezek nagy része elhalasztott
vásárlás. Nem mész utcára se járványos időkben, pláne nem autót átvenni. A
kínai felső 10 millió ember meg meg se érzi a válságot. Rengeteg pénzük van.
Eu-ban meg továbbra is az van, hogy még nem érkeztek ide az autók, mert q4-ben
usára gyártanak, aztán eura 6 hétig és azt hajózzák be, azaz van 1,5 hónap
csúszás ilyenkor+ ugye Q1 mindenhol gyenge. 14, „Kevesebb Tesla fogyott Európában 2020 január elsejétől
február végéig, mint 2018-ban ugyezen idő alatt, amikor még nem is lehetett
Model 3-at kapni.”
Eu-ba negyedév elején
kezdenek el gyártani és kell egy hóanp mire behajózzák, kvázi nincs mit eladni. 15, „A Tesla megint előre
menekül, bő fél évvel váratlanul előrehozta a Model Y bevezetését, hogy a
legnagyobb profittal kecsegtető Performance verziót eladhassa még ebben a
negyedévben a vásárlóknak.”
Hát persze, hirtelen
összetákolnak valamit, igaz már régóta futnak az utakon az előgyártott szériák.
A valóság inkább az, hogy a model 3 kapcsán annyit csúsztak, annyi csesztetést
kaptak, hogy inkább egy nagyon-nagyon pesszmista verziót mondtak Y-ra, nehogy
megint rájuk szálljon a sajtó. 16, „S itt jön az én
véleményem: két dolog miatt borzasztóan sántít a Tesla-Iphone hasonlat. Az
egyik, hogy az Iphone már a kezdetektől egy fejőstehén volt, ami az Apple
profitjának a 80%-át adta.”
Ez igaz, ezért is más az
üzleti modell, BMW-re, Mercire is lesz egyeseknek mindig pénze. 17, „Azonban 18-40 millió
forintért még a fejlett világban is nagyon kevesek tudnak vagy hajlandóak autót
venni. S itt a legnagyobb gondja a Teslának: egy szűk rétegnek gyárt autót.
Ebben az ársávban összesen nem adnak el 2-3 millió autónál többet egy évben.”
Érhetetlen miről beszélsz,
Nyugat EU-ban Usában 3* akkora az átlagbér mint kis hazánkban, simán kifizetnek
20 milliót, nálunk is kifizetnek simán 6-8 millát egy autóra, ottani bérből ez
átlagautó ár felextrázva. Usában amúgy 15 ért kapsz model 3 at nincs vám, nincs
horror áfa. BMW hogy ad el 3 milla autót egy évben? Csak a BMW? 18, „Egy telefonnal el lehet
játszani, hogy évente kihozok egy kicsit jobbat, vedd meg azt is 400 dollárért,
a régit meg dobd ki. Egy autó nem is változik érdemben 8-10 évig (különösen a
Tesla),”
Jelenleg egyedül
villanyautók piaca nő és fog is a következő 10 évben, pont a Tesla az ami
szoftverekkel mindig kicsit többet tud és nem pénzért kell vinni bugot javító
szoftverfrissítésre a márkaszervízbe mint a többit. A hajtása az akksija a
hatótávja is nő, nem értem miről beszélsz. 19, „Ehhez az árazáshoz Teslának annyi autót
kellene eladnia, mint a VW-nek, olyan árréssel, mint ami az Iphone-on va”A tőzsde a jövőt árazza, a jövőbeni CF-t, ami
nem a vasból eredendő árbevétel lesz főleg, de nyilván most lufiban van, amiről
nem a Tesla tehet. 300-nál vennék én is csak. 20, „ Mennyi bevételt termelne neki mind eladási oldalon,
mind az eladott autók önvezető taxiként való használata. Most ebbe nem akarnék
belemenni, mások már megpróbálták kiszámolni. „
Miért nem mész bele? Azért
mert akkor kijönne, hogy az önvezető Teslák akár flottában akár ha magánszemély
adja ki az autóját önvezetni, akkor az rengeteg bevételt hozna a cégnek? 21, „Ott a konkurencia,
akik jóval a Tesla előtt járnak az önvezetésben, mint a Google erre
szakosodott cége,
a GM és még sokan mások. (Tudom, nincsen róluk twitter bejegyzések és egyéb
hírek naponta, de ők is dolgoznak.) Egy-egy ilyen cégbe több pénzt tudnak
önteni évente, mint a Tesla teljes árbevétele.”
Nem nem járnak előrébb hiába
LIDAR, stb. Nem sok adatuk van az utakról. A látványos videókon fullra
betérképezett utakon futnak a google kocsijai is ha változik a terep nem bírnak
rá reagálni ha nincs full térkép 8 ker belsőbe azzal se tud mit kezdeni.
Szerintem azért van okuk azt hinni, hogy lidar nélkül is ellesznek. Ja és van
szonár is a kocsiban ezt mindig elfelejted. 22, „Sokan mondják, mennyire
nagy dolog, hogy a Tesla tudja a szoftverét frissíteni “over the air”. Egyre
több másik autó is képes erre, de amelyik nem, azt is tudják frissíteni évente
a kötelező szerviz alatt. Ha pedig sürgős, visszahívják az autókat soron kívül.
Én ebben akkora nagy durranást nem látok. Igen, jól eladható hype, de könnyen
másolható is.”
Konkrétan tudtommal egyik se
tudja majd az id3 fogja tudni meg a többi VW. Küzdenek is vele mert máshogy
kell kialakítani az autót mint ahogy eddig volt. Eddig minden szutykot a
beszállító belerakott aztán csáó, így problémás a központi frissítés. Látszik
is hogy emiatt csúsznak. A vasakat jelenelg legyártják de a szoftverrel
szívnak. Pedig messze butább az id3 minta Tesla. De javíts ki ah tévedek. 23, „A mendemondákkal
ellentétben a Tesla is beszállítóktól veszi az alkatrészeket, pont annyitól,
mint mindenki más.”
Csak a kulcsdolgokat
megtartja magának. 24, „ De ha most nem is
tudják ezt a mai autók, a következő modellekbe bármikor beépítik a gyártók.”
Még a mai prémiumok is olyan
szutykok tabletileg mint egy 10 éves tablet. Szaggatnak ha egyáltalán lehet
velük böngészni. Eddig mit csináltak, csak nem ezen spóroltak? Nem röhej hogy a
3 éves telefonom többet tud?
25, „ Az igazság az,
hogy a jelenlegi amerikai gyár bőven el tudná látni a keresletet egymaga is.
Attól nem lesz nagyobb a kereslet, hogy több gyárat építünk. A Tesla baja
jelenleg nem a gyártás, hanem a kereslet szűkössége.”
Lehet jobban látják mint te
a rendelésállományt. Csak félve jegyzem meg..Honnan jönnek ezek az állítások? 26, „S a Tesla nagyon
törékeny agyaglábakon áll. Már többször volt néhány napra a csődtől, utoljára
2018 nyarán. Nagy szerencséje van, hogy a története tökéletesen egybeesik egy
11 éve tartó gazdasági boommal és a piacokat elárasztó ingyenhitellel.”
Az autógyártás egy
tőkeigényes sport, kb. ha nem hiteget meg nem így lép fel senki nem tőkésítette
volna fel a Teslát, anélkül meg akármekkora császár vagy semmire se mégy, mert
nem tudsz belépni a piacra. Az ígéretei meg meg szoktak valósulni ha késve is. 27, „Nem biztos, hogy
kibírna egy 2007-2009-es gazdasági válsághoz hasonló visszaesést, de lehet,
hogy még egy feleakkora recessziót sem.”
Ezt a réteget akiknek
jelenleg termel nem rázza megy egy válság, az előző se rázta meg különösebben.
Lásd 2008 után alig estek vissza a prémium autó eladások. Később jönnek az
olcsóbb modellek is magyaroknak, megvan ennek a sorrendje és nem véletlen, hogy
így van. Hát ennyike, ráadásul kioktató fölényeskedő stílusban beszél a kedves olavsójával, csak nézzétek meg. Förtelem. És ehhez adja a nevét a portfolio.hu?
még randomnál is van premarket Majdnem minden kereskedést comdirect bankra tereltem át. Én föleg certifikátokkal és cfd-kel kereskedek, ha spekulálok. Teslára is jelenleg cfd-k vannak nyitva. Ha befektetek, azt pedig tökeáttétel nélkül teszem, és nem szükséges se premarket, se mäs hozzä, mert befektetésben nem kell ugrálni. Arra tökéletes az igen olcsó hazai random.
én megmaradt (cserélt) tesla longokat tartom 1000ig biztos. Bővítést nem tervezek, pedig nem biztos hogy mostani aron butaság lenne, mert látszik hogy csak korrekciós tamaszon van, és nem ült még el a hype
Szia, szerinted érdemes még tesla-ra rávenni? Illetve estleg ezt az SPCE-t? Ma lesz a jelentése. Lehet érdemes lenne megvárni. Kicsit elegem lett a BET-ből. Lehet a maradék tőkémmel is kivonulok innen.
Ahogy latom neked hoz a short SPCE, nekem a 7ert eladott call opciom mar 1.5-ert megveheto. Win-Win! :-) Hetfon nyitas utan en inkabb lezarom, miert tartanam, ha mar a potencialis hozamom 80%-ka realizalt is lehet... Megha tovabbi esest is varok....
Elonnak 10 millio az marketing. Kibocsatani meg mindig ki tudsz diszkonntal. En nem varok semmit Teslanal meg most sem. Valahogy nem latok iranyt. De legalabb az egy olyan ceg aminek meg bevetele is van, nem mint a SPCE-nek... De en hetfon magasabb arfolyamon adtam el a callt mint most van, szoval nem latom, hogy lenne meg tovabbi ero felfele.
én ennek ellenére 500 alá várom, ez lesz az elsö, ami egy medvében szerintem nagyon is leereszt, de mär egy éles indexeket érintö 20%-os korrekcióban is
Én is néztem már ker idö felében a forgalmat, hogy itt bizony klimax van, ilyen forgalom megöli a trendet, ami esést sejtet az elköv. napokban. Én ezért is fordultam shortba. Tesla lufi a legerösebb mind közül, nagyon szépen visszahozták. Amíg ki nem véreztetik 1000 felett utolsó shortosokat is, addig az menni fog, vonzza 1000 mint a mágnes. Ezért tesla longokat megtartottam ma is, a nagy leütésben még bövítésen is gondolkodtam!
Ezt is osztom, nekem is van arany, és a hétvégén fogok dönteni a súlyának az esetleges növeléséröl. De nem szabad elfelejteni, h arany már most is túlárazott, van egy reálgazdasági kereslete is, ami 25%-ot zuhant utóbbi hónapokban, uh. szerintem arany is elkezd lufi lenni, pläne majd 1700 felett!
Ránéztem erre az SPCE-re. 195 milla papír van. A mai forgalom 135 millió darab. Nem semmi. Nyilván sokan adtak/vettek többször, de akkor is. Jó kis pánikos esés volt a nap elején. Azután csak konszolidálódott a tegnapi záró környékén.
En egy ideje csoportositok at aranyba, ami pont annyit hoz mint az indexkovetok USA-ban tavaly ota. Mivel keso ciklus van 2 opciot latok: 1. Megy tovabb a reszvenypiac QE-vel es alacsony kamatokkal (viszont azok nelkul mar nem menne) 2. Medvepiac lesz 1. esetben egyforman hoz az arany es a reszvenypiac (mint mar 1 eve) 2. esetben jobb az arany nyilvan
Meglehet, és elöbb-utóbb meg is lesz, talán 100 is. De azért a 30ra esést nem akarom poziban megvárni. Mondom, nekem mai nap sok volt, nincs szükségem ilyen pszichés nyomásra.
ugyanígy vagyok, teljesen aláírom ezt: " Eleg 1999-es szaga kezd lenni." Én már 2 éve várom a medvét, de ezúttal minden optimizmus ellenére is úgy gondolom, ez lehet a bika utolsó éve. Én májustól tervezek is minden longból (ami nem évtizedes value stock befektetés) kiszállni, nem fogom megvárni amerikai elnökválasztást, és már 2x eltalált engem váratlanul a medve, harmadjára nem fog, inkább lemondok1-2 év spekulatív hozamról.
Amugy maga a ceg ezert a penzert nevetseges, majd esetleg lesz 1-2 even belul 100 millios bevetele, mikozben veszteseges lesz, de mar 8 milliard az ertekeltsege. Emellett 250ezres jegyar, esetleg felrepul a par sztar es par gazdag, es aztan ki fog? Ki lesz a visszatero vendeg, mikozben pont ugyanaz minden alkalommal. Bolygon belul meg nincs terv se, meg mefizethetetlenul draga lenne varosok kozott. Meg felrobban egy ket hiresseg (sajnos) es vege az uzletnek.Lassan lesz 2 repulojuk, amiken meg senki sem utazhat, de mar tobbet er mint sok nagy legitarsasag millios utasszammal stb... Szerinem nevetsegesen gyenge az uzleti modell. Aki ezt ennyiert veszi most, annak:1. abszolut nulla fogalma van arrol hogy mit csinal2. azt feltetelezi, hogy lesz eleg hulye aki felhajtja meg irrealisaban az arakat es duplaz rajta, triplaz stb... tehat a hulyeket tervezi kihasznalni a lufiban... De mivel az emberi hulyeseg hatartalan, valoban mehet 100ig is egyetertek. Meg mehet 10ig is...Erdekes lesz latni 1 ev mulva!
Nagyon kis penzzel vagyok ebben most, kb mind egy fogadas... Nem fogok kiszallni, lejaratig tartom, vagy 50-es reszvenyarnal likvidalom. Ez a ket lehetoseg. De ma pl. 1 ora alatt eset 35%-ot, aztan megfordult... orultseg van teljesen. En az ilyeneket inkabb kerulom "rendes penzzel, se long se short, se opcio". Viszont az egyre tobb ilyen ok nelkuli parabolikus emelkedes miatt sincs jo erzes bennem. Eleg 1999-es szaga kezd lenni. Akkor ha a ceged moge tetted, h net, vagy .com, mar ugrott is az arfolyam. Most ha valami jovoszeru zold energias vagy urrel kapcsolatos, mar megorul mindenki (jopar egyeb zold energias reszveny is durvan hoz nemcsak Tesla). Jo dolog ez hogy az emberek ennyire keresik a jovot, de en ilyenkor altalaban leepitek amikor ennyire a retail befekteto orulet jon. Egyre nehezebb a friss penzeket is barmibe tenni. Nem tudom te hogy vagy vele...
Kívánom hogy sikerrel járj, nekem most nincs lejärati idöm ebben, mindegy mikor megy 100ra, söt, bövíteni szeretnék még elötte. Pl ott, ahol kiszállsz profittal a shortbol ;) Majd írd meg.
Barmi lehet. Nekem ha a kov. 1 hetben nem megy 50 fole mar nyerek. A Teslaval kapcsolatban valamit nagyon felreertettem, mert azt olvastam, hogy mai lejarattal 1000-es kotesi arral vetted, aminek most epp nullara ment az erteke.
En ma eladtam ra call opiokat, febr. vegi lejarattal 43-as strike-ra 7USD aron. Annyira soknak tunt, amit fizettek erte, hogy beszalltam. A hatalmas IV miatt valasztottam ezt a put opcio vasarlasa helyett... A cegrol a velemenyemet inkabb megtartom magamnak, tekintve, hogy mas itt long poziban van...
Ma is szép a TESLA. Nézem ezt az SPCE-t. Érdemes holnap venni még ebből vagy ez a hajó már elment? Ma is brutális emelkedés van. Mire fel spekázzák? Újdonság , meg űr biznisz?
Nekem van belőle... fog az még menni szépen. Remélem :-) Én nyolc féle különféle részvényt vettem a TSLA után a NYSE-n január közepén, és egész jól beleválasztottam, talán egy kivételével, ami az ACB...
most mär van opció is etf-ben Olajban nagyon räm järt utobbi honapokban a rúd, uh nagyon kéne egy kis szerencse ezen a buborék lottón! Nagyon szeretnék 1000-es árat látni pénteken, de hétfö is belefér. :P
Ezt elkezdi beárazni a piac áprilisban, de Musk sem lesz rest, fognak jönni a hírek. Az akkumlátoros bejelelentésre kíváncsi leszek. Ezzel kellene szerelni az Y-t, különben nem jön ki a hatótávmatek.
Egyébként a bankok pont emiatt a könnyű akusztikai összetéveszthetőség (félrehallhatóság) miatt nevezik a saját kibocsátású szutykaikat opciósjegynek, mert így nagyon sok tájékozatlan kisbüfi úgy gondolja, hogy ő ezekkel akkor most nyilván opciózik...:)
Szerintem a negyedéves jelentésig sokat fog ficánkolni felfele. Sokan mohók lesznek, látva azt a 960as árat, meg a gyors növekedést. A Q1 várhatóan gyenge lesz, az utána lévő hét csúnya lesz.
Egy podcastban hallottam (hivatkozva talán egy amerikai blogerre), hogy hány nap illetve óra alatt lépte meg a részvény a 100-as szinteket. 300-400-tól egészen 800-900-ig. Hát, eléggé gyorsuló ütemben... Egyébként március végen, 450 körül tervezem újra a beszállást.
Most látom hogy tele vagyok elirassal ha iPhonerol írok menet közben... De legkevésbé azt értem miért írja át az az IBKR-t IKBR-re minden alkalommal..... Remélem azért érthető vagyok legtöbbször! Amúgy Tesla teljesen befagyott jelenleg. 700 körül meglepően erős a vételi oldal nekem. Nem úgy mint 900 fölött ahol kb. megszűnt....
Európában van CDF IKBR-en. (Én nem ismerem) Próbáld ki demoban! Plusz szerintem van annyira biztos itt a pénzed mint egy nemet bankban. Nézd meg honlapjukon milyen garanciák vannak stb. Arra számíts hogy az alkalmazás az elég bonyolult azért muszáj oktató videókat nézni az elején. Plusz a regisztráció is nehézkes. Az a 2 hátrány.
Nem vagyok, kérdéseket teszek fel. Köszi a hasznos infókat, ezt is. Ezek alapján napirendre tüzöm az IB-re váltást, már úgysem elöször jön fel. Csak elmúlt 2 évben 3x váltottam ilyen -olyan okból számlát, és már kicsit elegem lett belöle. Az opciók nálam annyira ritka piac, hogy nem fö fegyvertény. Azonban a tökeáttétre mindenképp szükségem van, abból IB mit kínál? Gondolom se certifikát, se cfd? Persze magam is utána nézhetek a honlapján, de ha válaszolsz, megköszönöm ha nem kell kikeresnem. IB-vel a fö problémám, hogy én egy banki hátteret sokkal biztosabbnak tartok. Ezért van jelenleg a legtöbb pénzem comdirecten és ide is terveztem allokálni mindent egy éven belül.
Európában az Interactive Brokers-re tudsz euróban utalni egy nemet szamlaszamra eurót akar ingyen is, és euróban lesz vezetve... Nincs olyan dolog amire ne lehetne játszani náluk, elég nagyok, és a Lite verzió full ingyenes... Oktató videók mindenben segítenek stb. Nekem nincs is más. De látom én bármit írok, azzal elutasító vagy, úgyhogy itt be is fejezem a győzködést! :-)
Ezt én is így látom, köszi a megerösítést. Ezekböl ezeket tapasztaltam elmúlt években: requote-repaint, stoptüskék alkalmazása, spread-tágítás. De ezek egyike sem elrettentö nekem, mivel nem vagyok daytrader. Nem sokat számitanak, mikor duplázni vagy ötszörözni akarok egy közepes lejäratú opcióval.
egy negyedik számla?? Van magyar számla, mert az praktikus, randomnál. A cfd-ket én szeretem, mert a legegyszerübb tökeáttételes termékek, tehát mindenképp megtartanám a plus500-at is, még ha kockázatos is a cég, de pont ezért csak kevés pénzt ott tartva. A német brókerbankot feladni egy amerikaiért? Euroban jegyzett számlát, ahova ki-be utalhatok olcsón az eurós bankszámlámról egy usd-ben vezetettért?
Haha! Ezt nem tudtam hogy vannak akik certiknél így űzik! Az Casino.... Én nem vagyok beállva ilyen opciókat mint a tegnapi nagyüzemben. Van pár signal amit figyelek, és ha valami azt kivágja belerakok annyi pénzt amit ha elbukok akkor ez van. Szóval nekem van évi 2-6 ilyen. De ha nulla lenne akkor nulla. Nem erőltetem. Pl. ma már nem csinálnék hasonlót Teslaval, mert már nem annyira egyértelmű nekem. A risk/reward miatt már nem éri meg. Ezért is zártam amikor az underlying 750 volt. Persze valószínű hogy megy 600ig, de már nem érezném magam olyan kényelmesen...
Nagyon sokan játszanak (és mennek is lassan, de biztosan tönkre) az ilyen jellegű "kamikaze" opciók futtatásával az usában... mert ugye "kell az a mindennapos adrenalin kick!"...:))... ennek a sportnak a kelet-európai változata, amikor a speki a kiütéshatárra érkező erste certiket veszi meg rendszeresen nagy tételben, mondván: "hátha pont innen fordul és akkor... öööhhh... profit!!!"...;))
A két rossz verzió közül a céefdésített cuccot azért gondolom hajszálnyival kedvezőbbnek, mivel a cfd nem banki kibocsátású termék, ezért a banki árazás mindennapi csalásaitól - ld. opciós jegyek - (elvileg) mentesülsz... azért írom h. elvileg, mivel vannak banki hátterű cfd-brokik is, ahol a finanszírozó bank mélyen belenyúlhat a cfd-broki "működés"-ébe.
A plus500 szerintem nem banki hátterű, hanem "csupán" az ügyfelek pénzével ga(rá)zdálkodik...;)... az ilyen brokiknál már "csak" a bucket-shop szokásos kockázatait futod... requote-repaint, stoptüskék alkalmazása, spread-tágítás, későn teljesülő megbízások, pénzvisszautalási tortúrák stb...
A standard opcióknál ezek ismeretlen problémák, bár illikvidebb opciók esetében a bid-ask soread ott is szélesebbre nyílhat a likvidekhez képest, de ez teljesen természetes... a szabályozott piaci árjegyző ("market-maker") nem fog illikvid termékhez likvid termék melletti spread-et ajánlani.
Tegnap amúgy a gyilkos/kamikaze opció a most pénteki lejárat lett, ami épp in the money-ra fordult, 730-760-ig! Na azok 500-600%ot hoztak. De ahhoz nagyon biztosnak kell kenni abban hogy eltálalod meddig esik elég pontosan, és hogy az kb rögtön történik! Én azt nem javasolnám már, csak érdekességképpen irtam.
Én egyiket sem választanám. Mind a kettő bonyolultabb nehezebb átlátni hogy mire hogyan reagálnak és mikor mi történhet. Nem véletlen nincs CFD az USA-ban. Ha beírod google-be az is kiad egy jó nagy sor hátrányt CFDéknél, és szerintem a legtöbb lista nem is teljes. Én alapból nem vennék semmit amit nem értek teljesen maximálisan. Ha már felmerül a kérdés hogy melyik jobb akkor ez alapján egyik sem, mert különben nem lenne kérdés. Kinek jó hogy itt még a képbe jön egy CFD? Neked biztos nem! Akkor minek.... Meg tőkeáttétellel... Akkor ott meg margint is tartani kell? Az gyilkos lehet ilyenkor... IKBR-en, ez pedig egy teljesen szabályozott sima amerikai opciós piac. Könnyű pontosan érteni. Nincsenek felesleges szereplők. Miért nem regelsz oda? Vannak elég jo training videók is! És még magyar vonatkozása is van a cégnek (founder)! (Wikipédia)
Ha pisztolyt tartanának a halántékomhoz azzal a felszólítással h. válasszak a kettő közül, akkor a cfd-sített verziót választanám, de nem azért mert az jó, hanem - ahogy írod - mert az (esetleg) kevésbé rossz (lehet)...;)
Koszonom! Igen ezen a reszen (hogy hogyan fogom fel es vallalom be a kockazatot, hogyan reagalok pszichologiailag dolgokra), tobbet kellett dolgoznom, mielott kezdtem sajat penzzel uzni, mint barmi mason. Ezt a reszet nem tanitjak sehol... De mondjuk ugy, hogy szabalyozom magam! :-)
úgy lätom plus500-näl az általad leírt opciók vannak 5x tökeáttételü cfd-kbe csomagolva (hivatkozás náluk erre: pl. TSLAFEB20P665, https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/tsla/option-chain?dateindex=1). Ha választani kell e között vagy a banki opciós jegyek közt, szerinted melyik a kisebbik rossz? Köszi az infókat!
Mindig beelozol a valaszban! :-) Plusz nekem sokkal egyszerubb es tisztabb a standard USA opcio, konnyebben atlathato, jobban testreszabhato, nagyon szeretem az opcios matrixot (option chain) stb. En Interactive Brokers hasznalok, ahogy az a korabbi linkemben lathato is volt.
Tesla részvény