Ez érdekesen alacsony. Pedig 35 környékén mennyit megvettek már ebből. Sőt 40 fölé is mászott. Lehet elírta a tizedes pontot? Mondjuk bitcoinra is volt 1 millió dolláros célár. Szóval lehetnek túlzások, Vszeg shortban van az ürge :)
https://kiszamolo.hu/teslarol-meg-egyszer/comment-page-3/#comments Itt ez a számomra felháborító írás a Tesláról. Lehet benne hinni, vagy nem hinni, de csúsztatni nem kéne.A kedves szerzőnek a végén leírtam 27 pontban az érveimet, hogy mik a csúsztatások, hazugságok, természetesen nem jeleníti meg, még kiderülne, hogy mekkora hülyeségeket írt. Cenzúráz. Hihetetetlen. Pedig a kezdeti vérmérsékletemből visszavettem normálisra a figurát, ebben azért igaza van. Tehát hogy lássátok milyen szépen cenúráznak ezen az oldalon és hogy azért ne menjen a levesbe az indoklásom, bemásolom ide az írományom. Ott kioktatókiszámoló voltam, hogy értsétek. Szóval így olvassátok azt a fórumot, ha valagít rávilágít a hülyeségekre, akkor cencúrázza. Na tehát: Na összeszedtem mik a problémáim a cikkel, milyen nagyobb
hibákat (csúsztatásokat) vétettél szerintem, kár megsértődni, tanulj belőle
inkább szerintem, remélem nem lesz a cenzúra áldozata, tök normális stílusban
adtam elő magam most J: 1, Senki nem mondta, hogy nincs lufiban a Tesla részvény, de
erről nem a Tesla tehet, 300-nál én már venném. A fő profit egy autó után nem
az eladásból lesz, hanem a szoftverértékesítésből. (appok, jobban gyorsul,
FSD). 2, „Azonban annyira
elfogytak a megrendelések a drága modellre, hogy decemberben már akár három nap
alatt is legyártottak egy frissen megrendelt autót. Annak ellenére, hogy éppen
kifutott az amerikai támogatás a Teslára, így aki akart, mindenképp megrendelte
még abban az évben az autóját.”
Csúsztatás. Amerikában
futhattak ki belőle, negyedév végén oda gyártanak csak és nyilván a magasabb
marginnal bíró autókkal kezdték, főleg hogy a gyártás költségei fajlagosan az
elején a legmagasabbak. 3, „Ezen az európai piacra
való bevezetés segített 2019 elején, de ez sem mentette meg a helyzetet. Ezért
februártól váratlanul bejelentette a Tesla, hogy már a legolcsóbb modellt is
hajlandó legyártani. A csökkenő keresletet júniusban a jobbkormányos modell
piacradobásával mentették meg újra.
2019 Q1- ben kezdték el kihajózni
az autókat Kínába meg EU-ba. 10 000 ezer autó volt úton és van is folyamat
úton ezeket nyilván a hajón nem lehet eladni. Ez egyszeri eredmény csökkentő
tétel, ezt sokan bekajálták. Portfolio is, te is. Ez rontotta az eredményt.
Remélem érthető. +autóiparban a q1 mindenhol gyenge. 4, „Ezért februártól
váratlanul bejelentette a Tesla, hogy már a legolcsóbb modellt is hajlandó
legyártani. A csökkenő keresletet júniusban a jobbkormányos modell
piacradobásával mentették meg újra.”
Nyilván a full extrás autókra
kisebb a kereslet és ezek kifutnak hamarabb+ nagy volt rajtuk a nyomás, hogy az
olcsóbbakat is adják már végre, mert a plebs nagy része olyanra adta le az
előrendelését. 400 ezren kb. Ezért is érthetetlen a kereslettel kapcsolatos
mondóka. A jobbkormányos modellek meg nem voltak preferencia addig, amíg a bal
kormányos extrásabb autókat tudták árulni. Ennyi a sztori. 5, „Közben hiába lett
elérhető a fele olyan drága alapfelszereltségű Model 3 2019 elején, az USÁ-ban
nem nőtt az eladott darabszám 2019-ben 2018-hoz képest.”
Persze, hogy nem nőtt J, hiszen a gyártási kapacitás felét már Kínába
és EU-ba adták el még úgy is, hogy a gyártás 2019-re futott fel heti 7000-re
kb. 6, „Az év első fele az
olcsóbb modellek miatt katasztrofális lett anyagilag, a Model 3 erősen
kannibalizálta az eddigi fejőstehén S és X modelleket is.”
Ugye ebbe benne van az
egszeri behajózási eredmény rontó hatás. 2019 első feléről van szó 7, „Az év végére darabszám
alapján belehúzott a Tesla, az utolsó negyedévben 112 ezer autót szállított ki.
Ebben nagy segítség volt a változó holland adózási szabályok miatti előrehozott
vásárlások és egyéb tényezők is.”
Mindig próbálják kihasználni
ezeket az adóváltozásokat, érthető, hogy ott adnak el ahol éppen momentum van. 8, „2018 végén az árbevétel
csak 1%-kal volt kisebb, mint 2019 utolsó negyedévében, hiába adott el 21
ezerrel több autót a Tesla.”
Igen a termékmix az
olcsóbbak felé ment el, ez természetes folyamat. Mi a baj ezzel? 9, Igen lassabban futott fel
a gyártás mint gondolták, ez borzasztó nem? Addig vicces is amíg nem látjuk,
hogy egy nagyon tapasztalt VW a butább id3-al sokkal nagyobbakat szív. Minden
gyártó végig fog menni ezen. 10, „A raktárkészlet is
jelentősen megcsappant”
Minden cég erre törekszik,
hogy ne álljon a készletben a pénze. Hol a probléma? 11, „Mindeközben új piacra
már nem lehet betörni, mint 2019 elején Európa, vagy közepén a jobbkormányos
országok piaca, hiszen mindenhol már megvehető a Tesla, ahol van rá pénz.”
Nem igaz, Ázsia nagy részén
és Dél Amerikában se vehető meg, ahogy kis hazánkban sincs még értékesítési
pont, így adókedvezmény se. Ez változott nemrég. De kelet Európába se tudsz Teslát
venni csak behozatni. Így bukod az állami kedvezményeket. 12, „Ezeket összevetve
anyagilag nagyon rossz évet zárt a Tesla. A kimutatott néhány milliós nyereség
két negyedévben a négyből csak optikailag néz ki jól.”
Részben igaz, de ez alatt
fullba nyomták a k+f-et és új gyárat építettek, a termelő kapacitás kvázi
dupllázzák, kifejlesztik a fejőstehén Y-t, mára már gyártják is. 13, „S az idei év még
rosszabbul indult. A kínai számokat még nem tudjuk, de nyilván tragikusak a
járvány miatt. A kínai járműeladási számok 92%-ot estek februárban, az
elektromos autók még jobban a visszavágott támogatás miatt, a Tesla pontos
számait nem ismerjük. De az európai számok is elképesztően rosszak eddig.”
Ezek nagy része elhalasztott
vásárlás. Nem mész utcára se járványos időkben, pláne nem autót átvenni. A
kínai felső 10 millió ember meg meg se érzi a válságot. Rengeteg pénzük van.
Eu-ban meg továbbra is az van, hogy még nem érkeztek ide az autók, mert q4-ben
usára gyártanak, aztán eura 6 hétig és azt hajózzák be, azaz van 1,5 hónap
csúszás ilyenkor+ ugye Q1 mindenhol gyenge. 14, „Kevesebb Tesla fogyott Európában 2020 január elsejétől
február végéig, mint 2018-ban ugyezen idő alatt, amikor még nem is lehetett
Model 3-at kapni.”
Eu-ba negyedév elején
kezdenek el gyártani és kell egy hóanp mire behajózzák, kvázi nincs mit eladni. 15, „A Tesla megint előre
menekül, bő fél évvel váratlanul előrehozta a Model Y bevezetését, hogy a
legnagyobb profittal kecsegtető Performance verziót eladhassa még ebben a
negyedévben a vásárlóknak.”
Hát persze, hirtelen
összetákolnak valamit, igaz már régóta futnak az utakon az előgyártott szériák.
A valóság inkább az, hogy a model 3 kapcsán annyit csúsztak, annyi csesztetést
kaptak, hogy inkább egy nagyon-nagyon pesszmista verziót mondtak Y-ra, nehogy
megint rájuk szálljon a sajtó. 16, „S itt jön az én
véleményem: két dolog miatt borzasztóan sántít a Tesla-Iphone hasonlat. Az
egyik, hogy az Iphone már a kezdetektől egy fejőstehén volt, ami az Apple
profitjának a 80%-át adta.”
Ez igaz, ezért is más az
üzleti modell, BMW-re, Mercire is lesz egyeseknek mindig pénze. 17, „Azonban 18-40 millió
forintért még a fejlett világban is nagyon kevesek tudnak vagy hajlandóak autót
venni. S itt a legnagyobb gondja a Teslának: egy szűk rétegnek gyárt autót.
Ebben az ársávban összesen nem adnak el 2-3 millió autónál többet egy évben.”
Érhetetlen miről beszélsz,
Nyugat EU-ban Usában 3* akkora az átlagbér mint kis hazánkban, simán kifizetnek
20 milliót, nálunk is kifizetnek simán 6-8 millát egy autóra, ottani bérből ez
átlagautó ár felextrázva. Usában amúgy 15 ért kapsz model 3 at nincs vám, nincs
horror áfa. BMW hogy ad el 3 milla autót egy évben? Csak a BMW? 18, „Egy telefonnal el lehet
játszani, hogy évente kihozok egy kicsit jobbat, vedd meg azt is 400 dollárért,
a régit meg dobd ki. Egy autó nem is változik érdemben 8-10 évig (különösen a
Tesla),”
Jelenleg egyedül
villanyautók piaca nő és fog is a következő 10 évben, pont a Tesla az ami
szoftverekkel mindig kicsit többet tud és nem pénzért kell vinni bugot javító
szoftverfrissítésre a márkaszervízbe mint a többit. A hajtása az akksija a
hatótávja is nő, nem értem miről beszélsz. 19, „Ehhez az árazáshoz Teslának annyi autót
kellene eladnia, mint a VW-nek, olyan árréssel, mint ami az Iphone-on va”A tőzsde a jövőt árazza, a jövőbeni CF-t, ami
nem a vasból eredendő árbevétel lesz főleg, de nyilván most lufiban van, amiről
nem a Tesla tehet. 300-nál vennék én is csak. 20, „ Mennyi bevételt termelne neki mind eladási oldalon,
mind az eladott autók önvezető taxiként való használata. Most ebbe nem akarnék
belemenni, mások már megpróbálták kiszámolni. „
Miért nem mész bele? Azért
mert akkor kijönne, hogy az önvezető Teslák akár flottában akár ha magánszemély
adja ki az autóját önvezetni, akkor az rengeteg bevételt hozna a cégnek? 21, „Ott a konkurencia,
akik jóval a Tesla előtt járnak az önvezetésben, mint a Google erre
szakosodott cége,
a GM és még sokan mások. (Tudom, nincsen róluk twitter bejegyzések és egyéb
hírek naponta, de ők is dolgoznak.) Egy-egy ilyen cégbe több pénzt tudnak
önteni évente, mint a Tesla teljes árbevétele.”
Nem nem járnak előrébb hiába
LIDAR, stb. Nem sok adatuk van az utakról. A látványos videókon fullra
betérképezett utakon futnak a google kocsijai is ha változik a terep nem bírnak
rá reagálni ha nincs full térkép 8 ker belsőbe azzal se tud mit kezdeni.
Szerintem azért van okuk azt hinni, hogy lidar nélkül is ellesznek. Ja és van
szonár is a kocsiban ezt mindig elfelejted. 22, „Sokan mondják, mennyire
nagy dolog, hogy a Tesla tudja a szoftverét frissíteni “over the air”. Egyre
több másik autó is képes erre, de amelyik nem, azt is tudják frissíteni évente
a kötelező szerviz alatt. Ha pedig sürgős, visszahívják az autókat soron kívül.
Én ebben akkora nagy durranást nem látok. Igen, jól eladható hype, de könnyen
másolható is.”
Konkrétan tudtommal egyik se
tudja majd az id3 fogja tudni meg a többi VW. Küzdenek is vele mert máshogy
kell kialakítani az autót mint ahogy eddig volt. Eddig minden szutykot a
beszállító belerakott aztán csáó, így problémás a központi frissítés. Látszik
is hogy emiatt csúsznak. A vasakat jelenelg legyártják de a szoftverrel
szívnak. Pedig messze butább az id3 minta Tesla. De javíts ki ah tévedek. 23, „A mendemondákkal
ellentétben a Tesla is beszállítóktól veszi az alkatrészeket, pont annyitól,
mint mindenki más.”
Csak a kulcsdolgokat
megtartja magának. 24, „ De ha most nem is
tudják ezt a mai autók, a következő modellekbe bármikor beépítik a gyártók.”
Még a mai prémiumok is olyan
szutykok tabletileg mint egy 10 éves tablet. Szaggatnak ha egyáltalán lehet
velük böngészni. Eddig mit csináltak, csak nem ezen spóroltak? Nem röhej hogy a
3 éves telefonom többet tud?
25, „ Az igazság az,
hogy a jelenlegi amerikai gyár bőven el tudná látni a keresletet egymaga is.
Attól nem lesz nagyobb a kereslet, hogy több gyárat építünk. A Tesla baja
jelenleg nem a gyártás, hanem a kereslet szűkössége.”
Lehet jobban látják mint te
a rendelésállományt. Csak félve jegyzem meg..Honnan jönnek ezek az állítások? 26, „S a Tesla nagyon
törékeny agyaglábakon áll. Már többször volt néhány napra a csődtől, utoljára
2018 nyarán. Nagy szerencséje van, hogy a története tökéletesen egybeesik egy
11 éve tartó gazdasági boommal és a piacokat elárasztó ingyenhitellel.”
Az autógyártás egy
tőkeigényes sport, kb. ha nem hiteget meg nem így lép fel senki nem tőkésítette
volna fel a Teslát, anélkül meg akármekkora császár vagy semmire se mégy, mert
nem tudsz belépni a piacra. Az ígéretei meg meg szoktak valósulni ha késve is. 27, „Nem biztos, hogy
kibírna egy 2007-2009-es gazdasági válsághoz hasonló visszaesést, de lehet,
hogy még egy feleakkora recessziót sem.”
Ezt a réteget akiknek
jelenleg termel nem rázza megy egy válság, az előző se rázta meg különösebben.
Lásd 2008 után alig estek vissza a prémium autó eladások. Később jönnek az
olcsóbb modellek is magyaroknak, megvan ennek a sorrendje és nem véletlen, hogy
így van. Hát ennyike, ráadásul kioktató fölényeskedő stílusban beszél a kedves olavsójával, csak nézzétek meg. Förtelem. És ehhez adja a nevét a portfolio.hu?
még randomnál is van premarket Majdnem minden kereskedést comdirect bankra tereltem át. Én föleg certifikátokkal és cfd-kel kereskedek, ha spekulálok. Teslára is jelenleg cfd-k vannak nyitva. Ha befektetek, azt pedig tökeáttétel nélkül teszem, és nem szükséges se premarket, se mäs hozzä, mert befektetésben nem kell ugrálni. Arra tökéletes az igen olcsó hazai random.
én megmaradt (cserélt) tesla longokat tartom 1000ig biztos. Bővítést nem tervezek, pedig nem biztos hogy mostani aron butaság lenne, mert látszik hogy csak korrekciós tamaszon van, és nem ült még el a hype
Szia, szerinted érdemes még tesla-ra rávenni? Illetve estleg ezt az SPCE-t? Ma lesz a jelentése. Lehet érdemes lenne megvárni. Kicsit elegem lett a BET-ből. Lehet a maradék tőkémmel is kivonulok innen.
Ahogy latom neked hoz a short SPCE, nekem a 7ert eladott call opciom mar 1.5-ert megveheto. Win-Win! :-) Hetfon nyitas utan en inkabb lezarom, miert tartanam, ha mar a potencialis hozamom 80%-ka realizalt is lehet... Megha tovabbi esest is varok....
Tesla részvény