Mintha olvastam volna, hogy Musk bácsi is veszteséget vár. Ami nem azt jelenti, hogy veszteséggel fogják árulni az olcsóbbakat, hanem jórészt egy egyszeri hatás miatt lesz. Elkezdtek szállítani Ázsiába, Európába..20-25 ezer autó van hajókon..ez eddig nem volt. Ezt finanszírozni kell, ez az egyszeri hatás ronthatja jelentősen a Q1-et. Azt meg nem feltételezem, hogy veszteséggel akarnának árulni ekkora volumenben, a marzs csökkeni fog az olcsóbb autók miatt, de egész évre biztos nyereségesek lesznek vastagon, bővítésekkel együtt. A többi autógyártónak is fájni fog az elektromosítás, de ott még küzdhetnek majd az elkényelmesedett nagyrészvényesekkel is..Iszonyat le van maradva a többi márka..Ha így haladunk a Tesla minden évben épít egy gyárat, gondolom jövőre EU-ban. Vw-en tervez 25- re 3 milla elektromos autót, addigra a Tesla is ennyit fog gyártani..és hirtelen máris a legnagyobb gyártóval lesznek egy szinten..Ezt benézték a nagyoka..Ha pedig a fele igaz annak, hogy 1-2 éven belül elkészülnek a full önvezetéssel, amit hát én is kétlek, de Musk nyilatkozta, akkor pedig lefőtt a kv a többieknek, de már így is.
A TSLAnak van 3-5 év előnye a versenytársakhoz képest. Az egyedüli gyártó, aki a füstös autók piacán is látható méretű elektromos volument tud gyártani, indul az év végén a kínai üzem, napi 3.000 darabos model3 gyártási tervvel (itt először a drága modellek indulnak, nagy nyereséggel). Az amerikai üzemben már megcsinálták ezt a felfutást, Kínában nem kell improvizálni, készen van a forgatókönyv az indulásra és a növekedésre. Fontos, hogy saját akkumlátorgyáruk van, nem függenek másoktól, fejlett az autopilot rendszerük, indul a model3 alapjaira épülő, de drágábban eladható modelY, komoly töltőhálózattal rendelkeznek... Pontosan a model3 olcsóbb verzióinak az árnyomása miatt fogtak jelentps kölcségcsökkentési projektbe. Ha a legolcsóbb modelleket már minimális nyereséggel tudják adni, akkor a drágábbakon is fajlagosan több lesz a nyereség... Igen, Musk veszeteséget vár az aktuális negyedévre, 3-4 héttel ezelőtt ez a hír indította el a mostani csorgást. Azóta számos jó hír jött ki (kínai updatek, modelY), de az árfolyam csak lefele megyeget. Nagy a konkurencia, de el fognak lépni tőlük, és a tőzsde is értékelni fogja ezt a teljesítményt. Szvsz.
Úgy tűnik, hogy kitör a mostani szükülő csatornából, és nem a negatív (240 USD) hanem a pozitív irányt választja (280-285 USD). Április közepére stabil 300-as szintet várok. Támogató környezet esetén és ha Musk visszafogja magát akkor 315-320 USD-t :-)
Törölt felhasználó2019. 04. 02. 12:10
#12
A tegnapi napon szépen megindult felfelé itt talán elakad kicsit , de hosszabb távon nem aggódom 330USD céláram 3 Hónapon belül
Törölt felhasználó2019. 04. 02. 12:12
#13
Nagyon nagy a versenyelőnyük és a kínai gyárral csak nyerhetnek
Szia, mi a mostani helyzetről a véleményed? Mióta felrobbant a garázsban egy Tesla azóta esik a papír. 246 USD körül van most. Ez már elég gáz. Éves mélypont.
Csak nehogy a kalapból egy pisztolyt vegyen elő és főbelövi magát. Úgy látszik a befektetőket nem lehet csak ígéretekkel meggyőzni. Teljesítményt is akarnak. Lehet Musk túl nagyot álmodott, amit nagyon nehéz pénzelni. Szerintem övék a jövő, csak bírják ki addig.
220 körül vennék. Fiattal is van szerződésük. Szerintem jó lesz ez, Elon egy zseni. A termék megvan, gyártás pipa, most már csak szórni kell a népnek. Kb 3-5 év előnyük van a többi gyárral szemben.
Az előnyük megvan, csak saját tőkéjük nincs. Egy zöldmezős beruházást sokkal nehezebb beindítani, mint egy működőt átalakítani. Ha véletlenül meg ránk szakadna a régóta emlegetett recesszió, nem biztos, hogy a fiatal hajtások túlélnék.
Kíváncsi voltam, a tőkeemelést hogyan árazza a piac, mert csak falja a pénzt és ígéretekkel teli a padlás. Úgy látom, sokakat megnyugtat, hogy tőkét emelnek, csak nehogy sírás legyen a vége.
Inkabb 50 ev hatranyuk....autogyartas nem informatika, ez meg is latszik reklamacios tengeren: alap alkatreszek, mint fogantyu, boritas, illesztes stb tre a köbön
Majd gyűjtik a tapasztalatot, aztán jó lesz. Csak be kell rendesen állítani az összeszerelő robotokat. A tőkeemelés meg jó reklám, legalább beszélnek róla, a tőzsdén is robotok kereskednek, azok meg nem mindent tudnak rendesen értelmezni.
Ezt sem hittem volna, hogy megeshet, habár régebben írtam, hogy óriási lépéselőnyben van, csak mire beérnek a fejlesztések, lehet csődbemegy. Égetik a pénzt és azzal nem számoltak, hogy a drágább autójaiknak, saját maguk csinálnak konkurenciát az olcsóbb autójaikkal.
Törölt felhasználó2019. 05. 20. 16:45
#33
a stoppom kidobott már régebben mert a 250-es vételeimet eladta az automata 269-nél, újra vettem de lehet korai volt mert a 180-se elképzelhetetlen
Törölt felhasználó2019. 05. 20. 16:46
#34
szerintem a 200-220 biztos meglesz aztán meglátjuk ha ismét lefordul akkor 180nál ismét vásárolok de akkor hatalmas pakkot
Sajáttőke 2,5x az adósság, a forgótőke fele a rövidlejáratúnak, recessziókor raktárra termelni nem tud, totál biztos a csőd, de már most is azt árazzák, 25% a nyitott short, megérdemlik már, hogy ők is keressenek.
Az est nem az értéke miatt stabil, hanem a részvényesei miatt. Olyan embereket vonzottak oda, akik fogcsikorgatva kiülik és várják a csodát. Igaz hasonló volt a tesla menetelése is, de egy idő után a mindig holnapra ígért csodába belefáradnak. BCS ügyes gazember, tudja csepegtetni a híreket, fenntartva a hitet a konzum story megismétlésére. De most kivel is áll össze? Először AV stróman, adócsaló, most papp istván, akit a microsoftból zavartal el a sokmilliárdos korrupciós ügy után. Jó kis társaság!
Még a portfolion is a rossz hírek keringenek, egy 10 dolláros becslés, meg az önvezető funkció haszontalansága. Az ember azt gondolná, hogy ma bejelentik, hogy az autó maga megtett 100 métert és holnap már csak utasok leszünk a robot jön, megy maga. Hát ehhez hosszabb időre lesz szükség. Ahogy a Vissza a jövőbe filmben, az autók repültek, de bódéból telefonáltak. :-) Musk nagyot álmodott és lehet nem lesz elég a pénz, hogy az megvalósuljon. Hamarabb csődbemegy, mint ahogy beérne a beruházás.
A gazdaság is már azon a szinten van, hogy az autóipar fékezni kenyszerül. Ne feledjük, az autó nem létszükséglet és olyan idők jöhetnek, amikor ez fontos része lesz életünknek.
Nagyon szép gyüjtés, nem hiába volt benne 3000 óra elemzés. De én kicsit féltem a shortos pozició tulajdonosát az Elon Musk hatástól. Neki valahogy mindig sikerül valami újat kitalálni, és hiába veszteséges a gyár, csőd szélén áll stb. Ha sikerül bevonzani a befektetőket, akik újra felrántják a papirt, lehet zárni a shortokat, ami még jobban húzza felfele. Jelenleg egy jó longos beszállóra várok és majd a piac eldönti kinek lesz igaza. :)
Törölt felhasználó2019. 06. 04. 17:11
#66
na már a portfoliónak is feltűnt hogy érdemes venni :-D
Törölt felhasználó2019. 06. 04. 19:11
#67
kockázatkezelés nulla aham persze...... akkor inkább még most vegyen egy kötelet most még telik rá :-DDDD
Törölt felhasználó2019. 06. 04. 19:21
#68
A Teslát mióta is temetik? ja tudom amikor még csak épült az első Gigafactory :-) akkor vettem az első csomagom akkor hány USD is volt? no commnet….hatalmas kilengések vannak az árfolyamban ezt aláírom,de már anno is két dolog miatt vettem Teslát 1. Elon Musk 2. E autó a jövő
Törölt felhasználó2019. 06. 06. 16:09
#69
Látom mindenki célárat csökkent a Teslánál és közben veszik akkor megérett a fordulásra 180-ról?! vagy azért lemegy 150-ig csak hogy mindenki be tudjon szállni :-D
Törölt felhasználó2019. 06. 06. 16:14
#70
jajj most láttam ebben a short zseniben hogy ha 1 hónap múlva 50 USD akkor mennyi a nyerő :-DDDDD kockázatkezelés nincs ugye ,ezért javaslom újra a kötelet még most vegyen mert ugyan bukott már pár millát,de még telik rá:-D
Sok minden szar hír összejött most náluk. Látszik, hogy más elektromos gyártóknál még ennél is nagyobb problémák lesznek... Megindul a kínai gyár, 2019Q4-2019Q1 körül ATH lesz. Mondjuk én elég komoly pakkon ülök (mármint a magamhoz képest...), eléggé elszámoltam a dolgokat. Várok, ez van. Jó lesz ez.
A kínai gyár újabb pofon a konkurenciának csak ezt senki nem akarja kimondani. Nem tudom hol vettél bele,de nem kellene aggódnod az biztos 1-2 éven belül lesz ez 400 felett is
315-től kezdetem el venni, és ahogy esett, folyamatosan higítottam, 239 volt az utolsó vételem, akkor húztam be a féket (280 USD az átlagom). Stratégiailag nem izgulok a pakkom miatt, de ez a 180-as szint körüli esés nem volt belekalkulálva. Eleinte biztos voltam benne, hogy 240 alá nem megy, de csak átszáguldott ezen a vonalon... Abban bízok, Trump kicsit szelidül, mert minden egyes böfögése nagyon árthat a Teslának is. Nem lenne meglepetés egy jelzés értékű FED kamarcsökkentés sem, akkor megtáltosoda ez a részvény...
várható volt egy lejtmenet 250 megfoghatta volna ott vettem is pakkot,de a stoppom kidobott nyerőben utána már csak vártam 180-as szintet stop most is beállítva, de talán most nem kell egy darabig 220 volt a rövid céláram,de lehet 250-ig is visszamászik hónapon belül
Ha a második félév plusszos lenne, az nagyon jól jönne. Ha nem lesz plusszos, akkor még kinéz egy rendesebb zakó. Felfrissített ModelS, jön az Y ( drágáább, mint a Model3, de költségben alig több), indul a kínai gyár... Szóval rendben lesz ez, inkább a kérdés, hogy 1-2 vagy 4-5 negyedéves távlatban. Ahogy megfordult, és lesz még 2-3 jó hete, a 280 is simán összejöhet hónap végére. Ügyesen vettél, gratulálok!
hát ez már nagyon az alja 180 technikailag is vétel már, ha 2 jó negyedév lesz akkor idén 400USD is meglesz elég gyorsan. reméljük nem csak az eladási számok lesznek jók hanem hoz legalább egy +0-as eredményt akkor nagyon megrántják
Törölt felhasználó2019. 06. 07. 09:15
#79
A másik kis kedvencem is szárnyal a szar hangulatban AMD talán jön egy új csúcs is 40USD biztos nálam,de talán most tényleg új történelmi csúcsra is felérhet
Ez a Roadster egyszerűen zseniális. Itt Dániában le lehet előlegezni. Nem tudom mennyibe fog kerülni de a milliomosoknak ez nem hiányozhat a gyüjteményből. 1000km egy töltéssel, +400km/óra csúcssebesség, 2,1s gyorsulás 100km/órára. Nagyon kiváncsi vagyok, ezt ténylegesen meg tudják e valósitani. A Semi az nem igazán tetszik, de nem is vagyok teherautó sofőr. A Tesla energia üzletág is feltörekvőben van. Kiváncsi leszek a Solar roofra, viszont a Power wall-t kicsit drágállom. Forintba átszámolva kb.: 2,6 millióra jön amit Dániában meg lehet rendelni, és mivel ez "csak" energiát tárol, nehéz kikalkuláni, mennyi idő a megtérülése. 10 év garancia van rá, ami szerintem a megtérülési idő alatt van. A részvényt ma megint el kezdték shortolni, ami természetes, egy közel 25% emelkedésnél. Várjuk/várom a következő negyedéves jelentést, addig is izgalmas napoknak nézünk elébe. :)
Egy kicsit futurisztikus és túl sok az ígéret. A kérdés csak az, hogy sikerül-e megvalósítani a csőd előtt. Nagyon drága játékot játszanak, mások pénzét kockáztatva. Meddig lehet ígéretekkel finanszírozni az álmokat???
Igy van, a 230-at simán átvitte, csak nehogy a rés miatt visszaforduljon. Május 17.-én is réssel esett, így akár egy szigetfordulónak is el lehetne könyvelni. :)
simán az túlzás majd egy két nap múlva lehet ilyet kijelenteni, de eddig szépen megy fel itt lehet egy korrekció is egyébként,de soká van még beszámoló és a hírek eddig jók szóval azért még inkább emelkedőre számítok
nyugodt vagyok a stopom berakva nincs para,de más miatt is megnézem naponta mi a helyzet mert valahova most szállok be újra pl WDC, Nvidia már megvolt 1 hete stb stb
Tesla részvény