Mit pontosan? Linket is pls. Speki van, ennyi. Most mar kulfoldon is latjak hogy nincs mese, ha tulajok akarnak lenni nagy bulikban, akkor ebbol tartani kell. Szerintem.
Törölt felhasználó2019. 10. 07. 07:46
#228590
Egy konyvben olvastam hogy a luzerek az aljan adjak el es a tetejen vesznek. Lassuk mennyien vannak az elobbiek. Csak a vak nem latja mi tortenik, sok papirt... megjegyeznem fizetoeszkoz is a cucc, kgy elfogadott valamit, fundasan tobbet erunk mar most mint ahol all. Tovabbi tetelekbol sok jon higitas nelkul, kozben pedig futnak fel a meglevo cuccok.
Irány a 200 alatti szint. Teljesen összeomlik az opus. Tízmilliárdos veszteségeket nem bír el. Ha ez igaz, akkor amilyen gyorsan emelkedett 2 éve, olyan tempóban indulhat meg vissza is akár 2 számjegyű árfolyamra. Lesz itt még 10ftos buli is.
Ingen furcsaltam is hogy szinte az ossszes elemezest pl pannergy angolul teszik fel.A Beten kozzetett informaciokat a kulfoldiek is olvassak.Nekunk meg maradt csak a portfolio ;)
Andre Kostolany véleményét kérdezték rendszerváltás után amikor újra megnyitott a Bét. A válasza szerint, ha Usa jól teljesít a bét is profitálni fog. Szerinte nem a Magyar befektetők fogják mozgatni az árakat. Ezért érthető, hogy angol nyelven teszi közzé jelentését a Mol.
Még jó, hogy itt Magyarországon magyarul készítették a jelentést.Sajnos már ez sem természetes mindig lsd.:Mol-t. Nem beszélve arról, ha magyar brokicég csak és kizárólag angolul készít csak el egy elemzést egy vagy több magyar részvényről.
Egyetértek. A törvényi minimum egy dolog, de semmi esetre sem jelenti azt, hogy a kibocsátó ne kommunikálhatna többet és jobban. (Ilyen alapon azt se kellett volna leírniuk, hogy 70 milliárd forintos olyan árbevételt várnak az ipari szegmensben, amit már nem fog érinteni az értékcsökkenés, hiszen a jelentés alapvető funkciója beszámolni a múltról.) Főleg azért, mert a fúzió lezárása előtt visszatérő kommunikációs elem volt az Opus/Konzum részéről, hogy az egyesült cégben 280 milliárd forint lesz a konszolidált saját tőke és 522 forint lesz az egy részvényre jutó konszolidált saját tőke. Ha ezekben bekövetkezik (márpedig bekövetkezett) egy bő 7%-os mínusz - és ennek majdnem a felét teszi ki az ominózus osztalékfizetés -, akkor illett volna erről is írni egy pár szót. (Mielőtt bárki megkérdezné: még részvényes vagyok, és így a long a személyes érdekem. Hosszabb távon még mindig látom a lehetőséget a cégben, és nem vagyok az ugrálós típus, de a pozícióm most folyamatos revízió alatt van.)
"...Az Opus beszámolónak nem az a célja hogy elmagyaràzza a számviteli összefüggèseket. Nem az opus menedzsment adott ki “slendián munkát” , hanem ti számviteli és cégelemzési képességetek slendrián. "
A dolog pont fordítva áll... ;)
#220: "Amikor Charlie és én céges jelentéseket olvasunk, hidegen hagynak minket a személyi állományra, ipartelepekre vagy a termékekre vonatkozó szövegek. Felettébb bizalmatlanná válunk, ha az alkalmazott számviteli módszertan homályos vagy zavaros, mivel gyakran előfordul, hogy a menedzsment ezzel akar titkolni valamit. A PR-részleg üzenetei sem érdekelnek bennünket. Amit mi várunk: a cég ügyvezetője a saját szavaival fejtse ki érthetően, hogy mi történik a vállalatnál." (Warren Buffett)
Mondja mindezt úgy, hogy nem sok olyan komoly befektető lehet még a tőzsdén, aki nála mélyebben értené a számvitelt...:)
Ez az anyag a befektetők tájékoztatására szolgál. Így akár van törvényi kötelezettség, akár nincs, elvárható, hogy a szöveges részben magyarázólag kitérjenek a számok mögöttes tartalmára. Kivéve persze, ha lesz@rják a befektetőket. Ez esetben a törvényi előírásnak megfelel, többi meg nem érdekes.
Az hogy itt a forumon egyesek nem tudják értelmezni az eredménykimutatást arról nem az Opus tehet. Az Opus beszámolónak nem az a célja hogy elmagyaràzza a számviteli összefüggèseket. Nem az opus menedzsment adott ki “slendián munkát” , hanem ti számviteli és cégelemzési képességetek slendrián.
Nem kell részletezni hogy ki mennyi osztalékot vett ki. Ilyen törvényi kötelezettségük nincsen. Értelmetlen ezen az osztalék kérdésen lovagolni mert teljesen normàlis és szabályos ahogy ez történt. Igyse-ugyse az opusba jött volna ez az osztalék ugyhogy nem változtat semmin.
Ezt már reggel a másik fórumban megírtam. "Az lehet, hogy az MM és az R-kord 10,05 milliárd osztalékot fizetett a
tulajdonosainak (opusnak is!!!!) 2018 év után, amelyből a lenti cikk
szerint ML-re rögtön 4,93 milliárd jutott, amit kivett.https://g7.hu/kozelet/20190605/meszaros-lorinc-uj-rekordja-254-milliard-forintot-vesz-ki-a-cegeibol/ Magyarán
a cikk írója szerint a két cég fizetett ide is több mint 5 milliárd
osztalékot. Ez szerintem nem igaz, mivel a tavalyi eredménynek 51% csak
decemberben jött az opusba, így lehet hogy ez a 8,2 milliárd osztalék az
MM és az R-kord tavaly még ML-re eső része, amit csak idén tavasszal
tudtak kifizetni és a konszolidáció miatt itt tudta feltüntetni. Lehet
nem jó amit irtam, de szerintem valami ilyesmi lehet a háttérben. Ha
valaki másképp gondolja vagy tudja az javítson nyugodtan." Barackvirág leegyszerűsítette az írottakat, hogy mivel ezeknek a cégeknek az eredményét 100%-ban konszolidálta az opus, az ML-nek kifizetett osztalékot minuszban csak így tudta leírni.
Ez a matek meg hogy jött ki? Ott vihetsz minden osztalékot, ahol 100 %-ban vagy tulajdonos. Opusban meg 40% körül van a közkéz. Vagy szerinted Zrt-vé alakítják kivásárolva a közkézhányadot?
...ebből aztán rá is jöhet mindenki, hogy a kicsiknek mikor fognak itt osztalékot adni, mikor elvihetik mindet is. :D Ha nem hiszed, kérdezd meg Dákó urat.
Szerintem is ez történt. A 25-26. oldalon lévő táblázatból ítélve ez a nem ellenőrző részesedésre jutó osztalékfizetés. Az Anyavállalatra jutó saját tőke lényegében nem is változott ("csak" a rá jutó 1 milliárd forintos mínuszos adózott eredménnyel csökkent, ami kb. 0,6%-os elmozdulás), viszont a nem ellenőrző részesedésre kifizettek ~8.2 milliárd forintot, és többek között ezért csökkent a konszolidált saját tőke sokkal nagyobb - 7%-ot meghaladó - mértékben. Az egy részvényre jutó tisztított saját tőke így az Opus egészét tekintve - figyelembe véve azt is, hogy a Konzumnál minimális emelkedés látható e téren - maradt kb. a 2018. év végi szinten. Mindez persze a lényegen nem sokat változtat, és tényleg illett volna egy olyan jelentést lerakni az asztalra, ami kellő részletességgel tartalmazza, hogy az ilyen cseppet sem elhanyagolható tételek miből adódnak össze.
Remélem most már mindenki rájött, aki eddig kételkedett, hogy mi folyik itt. Törvényileg ez rendben van, bármit is szólnátok.Meg aztán nincs kinek! Majd a NAV vagy az MNB szerintetek intézkedik? Persze, hogy nem fog.Semmit nem csinálnak. Felhúzatták az árfolyamot 7-8 Milliárdból, 720-800 közti sávba, majd adogatták a filléres papírjaikat amit még anno, a Budacash től vettek át/el. Soha nem fogja senki látni a 600 árfolyamot mert nem érdekük!!!!! Nem lebeszélni akarom az árfolyamot, de ez az igazság.Lehet velem vitatkozni de a számvitelileg lebuktak!Igazából ez ami a hétvégén itt kiderült, az az IGAZI ÖSZÖDI BESZÉD!!! Mert miről is szól az a beszéd? Idéze fel mindenki magában.
Nos, ez lehet magyarázat. Viszont illendő pontosan levezetni számszakilag a táblázat alatt, hogy milyen tételekből áll és hozzáfűzni egy pár mondatos magyarázatot, amit azok a részvényesek is értenek, akik ad absurdum nem rendelkeznek mélyebb ismeretekkel konszolidáció témában. Ez így slendrián munka.
Azt nehezen tudom elképzelni, hogy nyilvánvalóan pénz kiatalicskázás céljából kiszedne osztalékot úgy ML vagy bárki, hogy arra amúgy jogosultnak kellene lenni az Opusnak is. És ehhez még asszisztált is a könyvvizsgáló cég is. Sokkal inkább értelmezhető amit Nagykópé ír. Azért ilyen questoros bíráskodás még a fórumon is sok. Nyilván akinek nem inge.. Csak most ide írtam.
Hello Zsirosbeodon! Köszönöm a kiegészítést.Mindig hasznos ha több nézőpont is megnyilvánul. A tárgyi tévedések javítása különösen fontos, hogy a diskurzus építő jellegű legyen. - A rezsiutalványos részből nem fogom kukázni azt, hogy a színfalak mögött igenis az energiaszektor szereplői állják a rezsiharc cehhét. Amit írsz - Magyar Államkincstár - teljesen így van, ebben nem tévedsz. Ám ez a kívülről látható rész. Amiről én írtam az pedig legbelül van. Onnan tudom. Maradjunk abban, hogy ezen a ponton eltérnek az információforrásaink. Ennyi. - A "választási purparlé"-val egyet értek. - A másik dolgot sem kukáznám. Attól, hogy az alapellátás díja nem változtatható, a számláinkon olvasható rezsiharcból fakadó megtakarítások valódiak. Azt pedig tudjuk, hogy ingyen ebéd nincs. Azt mindig valaki állja. Az energiaárak szabályozása a szolgáltatók bevételeire bizony komoly hatással van.Ha nem vonok le a bevételed 100 forintjából 20-at, de nem hagyom, hogy megkapd bevételként a 180 forintodat, attól még 80 forint veszteség ért. - A 100 milliárdos vételi összegről való rész elején odaírtam, hogy "Tegyük fel, hogy 100 milliárd a vételár." Erősen jelezve, hogy csak egy durva számítási példáról lesz szó. Mintegy kalkulációs kiindulási logikai menetként.Az erről írt számításaidat és annak logikáját szívesen olvastam. - A "zsét" azért kellene elvonni máshonnan, azaz könyvelésileg átcsoportosítani, mert újabb mínusz kerekedne ki a következő gyj-ben. Ugyanis a TITÁSZ vételi költségei is hozzáadódnak a többi költséghez,amik most is nagyobbak voltak, mint a bevétel. A TITÁSZ eredménye természetesen, majd bekerül a többihez, ami most sem volt valami fényes. Arra akartam ezzel utalni, hogy a TITÁSZ nem fogja tudni egyedül nyereségbe fordítani a holdingot, hiszen előbb önmaga vételárát és annak terheit kell, hogy kinullázza. - "mégis úgy számolsz, hogy mintha a teljes vételárat hitelből és kötvényből fedezték volna." Akkor ez félreérthető volt. Elnézést. Mivel még nem tudni, hogy a felsoroltakon kívül miből fizetik ki, így nem tudtam én sem egzaktul kiszámolni, csak hozzávetőlegesen. Ennek is célja az volt, hogy ne úgy gondoljunk a TITÁSZ vételére, mint egy ölünkbe hullott ingyen ebéddel. - A TA és Peti nem jó barátok, hogy finoman fogalmazzak. :))) A "400-450-en várjuk a gyj-t" projekcióját az élet kommentálta, én nem fogom. A TA chartomat szintén az élet kommentálta.
A kérdés továbbra is roppant egyszerű és lényegretörő:
Kinek lett a közzétett jelentés alapján kifizetve 8.2 milliárd HUF osztalék?
Ennek a kérdésnek semmi köze a lázításhoz, vedd úgy, mintha mongyuk a részvény iránt érdeklődő egyik potenciális külföldi nagybefektető CFO-ja kérdezné ezt magától, miután elolvasta a jelentést, (amit előtte a cége pénzén kellett angolra fordíttatnia...)
Az, hogy potenciálisan jogos az relatív. Kinek mi nem evidens. Azok szájából akik nem értenek a konyveléshez, ahogy Gyuri papa is kezdte nagyon nem hiteles az ítélkezés. Mert találgatás az egész. Persze valahol ez is a célja a fórumnak, hogy az ötletek felmerüljenek. Részemről jobban hiszek abban, hogy a fidesz nem adja a nevét egy csődbe tartó vállalathoz, ami utána az egyetlen kapaszkodó lesz az ellenzéknek. Az árfolyam nem szép, de lázítani sem kellene. Ez nem Neked ment Nagykopé, főleg veled értek egyet.
A jelentésben felbukkant 1 tisztázatlan tétel, melyet mindenki vagy a felvett pozíciója, vagy pedig a saját tapasztalata és információi mentén próbál magyarázni. Ez nem tilos egyetlen tőzsdei cég esetében sem. A hibát a jelentést szignáló személyek követték el annyiban, hogy ezt hivatalból észre kellett volna venniük, és a jelentés szöveges részeiben ki kellett volna térniük a (potenciálisan) jogos kérdéseket felvető tétel eredetét tisztázandó. Nem tették meg, a jelentés kikerül úgy, ahogy kikerült. Ez nem a kíváncsi tőzsdei befektetők hibája.
De igen pontosan meg lehet mondani hogy mely cégek tartoznak enegetika meg ipar alá, ott van a beszámolóban egy fél oldalas ábra ahol látható melyik cég hova tartozik. Beraktam a másik topicba hogy még azt is meg lehet tudni hogy konszolidáltan a OPUS 2018H1 mennyi volt teljes árbevételre és EBITDA-ra ami szintén új infó... és ez alapján lehet tudni mennyi volt a 2018H2... ebből már lehet látni az arányokat hogy mire lehet számítani mennyivel nagyobb átlagosan a második félév. Ezt követően lehet projekttálni a 2019H1-et ezekkel az arányokkal. Nyilván ez sem pontos, de legalább nagyságrendi irányt mutat. ami megnehezíti a dolgot hogy teljesen kiszámíthatatlan hogy a 2019 márciusi 349 Mrd RKORD+MM szerződésállományból mennyit számláznak majd ki 2019H2-ig. Lehet durva megugrás is. Én 300Mrd árbevre és 26-30 Mrd EBITDA-ra számítok összesen 2019-re. De majd meglátjuk. A cégeket valóban nem részletezték de ez nem is kötelezettségük.
+++ Az osztalékkal kapcsolatban, ami már többször felmerült: Hold your horses! Az Opus több olyan cégben is résztulajdonos ahol rajta kívül más tulajdonosok is vannak.. és ahol a konszolidáció miatt 100%nak számít be az árbevétel, annak ellenére hogy 51%-os tulaj az Opus pl: MM... Ezt nem ők találták ki, így kell konszolidálni. Ezekben a cégekben a kissebbségi tulajdonosok vehetnek ki a cégekből osztalékot. Ennek következménye viszont hogy ez megjelenik a konszolidált beszámolóban csökkentő tényezőként (hiszen az árbevétel is 100%-ban konszolidálásra kerül), annak ellenére hogy ezt NEM az opus menedzsment vette ki. Ezért az kérésem hogy ezzel a kamu hangulatkeltéssel ami az osztalékkivétellel kapcsolatban felmerült mindenki álljon le mert semmi értelme. Ha valaki mélyebben kiváncsi irjon kérdést vagy telefonáljon Dakó úrnak, valószínűnek tartom hogy ugyanezt fogja ő is elmondani... de azt követően meg fejezze be az ezzel kapcsolatos bohóckodást.
Hello
Maximova!
Itt a
fórumon sokan isszák szavaidat, még többen adnak is rá, de ezt a
hozzászólásodat szeretném pár dologgal árnyalni, mivel van benne tárgyi tévedés
ill. téves következtetés is.
A
LEGFONTOSABB, hogy a rezsiutalványos részről írtak teljesen hibásak, azokat kukázhatod, ugyanis a
rezsiutalványokat NEM AZ ENERGIASZEKTOR SZEREPLŐI ÁLLJÁK (pl. NEM A TITÁSZ,
majd később NEM AZ OPUS), hanem a Magyar Államkincstár nyújt fedezetet!
Mivel a
szolgáltatók a lakosság által felhasznált rezsiutalványokat heti
rendszerességgel számolják el és folyósítja számukra az állam, ezért TE + ÉN +
MINDEN PIACI SZEREPLŐ egyaránt fizeti.. Ki nem találnád mennyi ebből az
energetikai szektor hozzájárulása: a 2019-es előirányzat szerint 0,45%, azaz
nulla egész negyvenöt század százalék... Ez az egész nem a szektor szereplőknek
jelent terhet, hanem csak egy választási purparlé az adófizetők pénzéből....
Ezért a rezsi utalványosdi csak adminisztrációs terheket ró a szolgáltatókra, nincs
semmiféle negatív hatása!!!
MÁSIK ami
miatt kuka: az általad meghivatkozott rezsiharc (amiből a rezsitörvény a
legfontosabb fejezet) sem annyira gáz (vagy áram, vagy víz vagy szennyvíz :))
mivel kizárólag az alapellátásra vonatkozik, az egyéb szolgáltatások díjára
nem. Az egyetemes szolgáltatás (alapszolgáltatás) díja nem változtatható,
minden más igen. (pl díjcsomagok, egyszeri díjak, stb...). Ezt ki is használják
a szolgáltatók (Titász is) és emelik a többi díjat rendszeresen.
100 MRD ESZKÖZÉRTÉK, MINT KIINDULÁSI VÉTELÁR: nehéz ügy! Vajon ennek az értéknek mekkora
része ingatlan, mekkora része gép, eszköz, berendezés vagy maga a gerinchálózat
az oszlopokkal és a végfelhasználói pontokkal??? Nem mindegy. Azt gondolom nem
szabad ilyen volumenű üzleteknél a 100mrd-os eszközértékből kiindulni vagy csak
nagyon diszkontálva. A valóságban nem ér ennyit sem. Nem boncolgatom ennek
okait, inkább egy objektív dolog: ezt támasztja alá a jelenlegi banki
hitelezési gyakorlat is: eszközöket, gépeket, készletet, mint fedezetet könyv
szerinti érték töredékéért (20-40%) fogadják el, ingatlanokat pedig max
80%-ban.... azt is csak lakó ingatlanra, iparira még annyit sem.
Jó hír, hogy
épp ezért nem is fizetik ki az eladónak a teljes eszközértéket, pláne ha az
csak 20 éves megtérüléssel kecsegtet. (kivétel lehet, ha versenytársat
vásárolnak fel, de itt nem erről van szó)
Ne
felejtsük: ez itt Magyarország, mindenki gyorsan akar meggazdagodni. A
távközlésből vett személyes tapasztalat alapján úgy gondolom, nálunk max 6-8 év
amiben gondolkodnak ekkora felvásárlásoknál (nem a hitel futamideje ennyi,
hanem a nettó megtérülés!). Szerintem itt leginkább az elért árbevételt és a
nyereségességet (természetesen ezek szerkezetét szem előtt tartva) kell
alapul venni amikor a vételárra spekulálunk.
Azt elvi
hibának tartom, amikor leírod ugyan, hogy a vételárat részben hitelből, részben
mnb kötvényből, részben pedig likvid pénzügyi eszközökből fizetik ki, mégis úgy
számolsz, hogy mintha a teljes vételárat hitelből és kötvényből fedezték volna.
Nem világos
az sem, miért kellene elvonni más területektől "zsét" (v.ö:
kereszt-finanszírozás) ha egy eleve nyereséges ágazatról beszélünk...
Tisztelettel:
p.s.:a TA
projekciódat qpeti majd elemzi, de neki szerintem a "dromedár hátáról fosó két szerecsen" alakzat jött ki (vagy valami ilyesmire emlékszem :)))
Az említett társaságokból nem vettek ki osztalékot, mert az nem mínuszos tétel lenne. Opus mint tulajdonos kapná, tehát növelné az eredményt nem csökkentené. Valamint legjobb tudomásom szerint egyik társaság sem határozott osztalék kifizetéséről Opus javára.
Sziasztok, Gyuripapától kaptam közlésre. - IV. befejező rész Újra olvasgatom a gyorsjelentést, mert a számvitel, könyvelés és könyvvizsgálat nem a szakmám, ezért többszöri nekifutás kell, hogy a részleteket megismerjem.Amit így megértettem, megerősít korábbi megállapításomban, miszerint a cég – kifizető pénztár. Konkrétan és tételesen: a 25. és 26. oldalon lévő táblázat “Nem ellenőrző részesedés” oszlopában, mely fejléc a 25. oldalon van, a 26. oldalon lévő Osztalék sorban 8,180 Milliárd Ft áll. Ez nekem azt jelenti, hogy a “Nem ellenőrző részesedés” olyan részesedést jelent, amiben kisebbségi részesedés van és az olyan mértékű, hogy bír elég szavazatot az irányításhoz. Ilyen részesedés lehet pl. a 4IG-ben lévő 9,95%-nyi, a Takarékinfoban lévő 24,87%, vagy az Appeninn-ben lévő 18,7%. Nem tudni, mely társaság(ok)ból vették ki ezt az osztalékot. A lényeg az, hogy szépen kilapátolták és azzal sem törődnek, hogy a saját tőke is csökken.Mindezek után jó darabig nem veszek OPUS részvényt. Ahogy a közmondás szól: el a kezeket! A német még jobban szól: el a kezeket és a lábakat. (Haende weg, Fuß weg!)A TITÁSZ vételáráról nem egy árva szót sem a Pf., sem más. Ha valóban ér 100 milliárdot a cég, akkor évi 5 milliárd adózott nyereség mellett a P/E=18; vagyis sokkal drágább, mint a BÉT átlaga.
Max, az osztalék soron megjelenő -8.2 yard szerinted közgyűlési határozat hiányában nem aggályos? Mondjuk egyébként is az lenne, de anélkül különösen. Vagy a féléves beszámoló el van cseszve. Ez a két eset van.
Sziasztok, Gyuripapától kaptam közlésre. - III. rész A TITÁSZ dolgában is egyetértünk. Mégis, ez egy halvány remény arra, hogy a rezsiharc néven futó energiapolitikai kampány hátrányiból valamit csökkenteni lehessen. Pár szót írnék az energiapolitika alapjairól. A klasszikus piacgazdaság tanai szerint mindent a piac dönt el. Csakhogy ez a közgazdasági- politikai tétel akkor igaz, ha 1. nagyszámú vevő és eladó van, 2. az értékcserét nem korlátozzák. A vezetékes rendszerekben, ami a villamos energia piac nagy részére igaz, a földgáz piacra meg teljes mértékben igaz, amely két helyen gyakorlatilag egy eladó és sok vevő van, nem lehet ezt alkalmazni. Néhány bátortalan kísérlet volt arra, hogy államilag elismert költségeket és államilag méltányosnak nyilvánított nyereséget vezessenek be. Már a 90-es évek közepén, a Horn Gyula vezette kormány idején elindult ez a folyamat, de ez oda vezetett Magyarországon, hogy újabb és újabb költségeket találtak ki a szolgáltatók, újabb és újabb áremelkedést értek el. Emberek millióinak keserítették meg az életét a folytonos villamos energia és földgáz energia ár emelések. A mostani gazdaság filozófia a fogyasztókat védi, de ez a védelem újra szocialista típusú állami beavatkozás. A rendes bérek és rendes nyugdíjak helyett államilag megállapított alacsony energia árak léptek életbe. Ennek feszegetése- ma tabu. Még a leginkább kézenfekvő intézkedéseket sem hozzák meg, még akkor sem, ha vannak olyan napok, amikor a hazai fogyasztás 50%-a import. Menekülnek a befektetők ebből a közegből és ennek jeleit látjuk, sorozatban. Ezért adták el a németek a Mátrai Erőművet és amikor a cseh befektetők birtokba kerültek, és beleláttak a részletekbe, gyorsan továbbadták szerzeményüket. Most jutottak el az OPUS stratégái oda, hogy észrevették, hogy ebben a közegben van olyan kis rés, a hálózatüzemeltetés és a kiskereskedelmi szolgáltatás, amin van nyereség. Ráadásul ezt a díjat szintén állami rendelkezés fixálja. Kemény csata lehetett, amíg elérték azt, hogy az energia hatóság és a ofő rábólintson az ügyletre. Az ideológia adott volt, “magyar kézbe a közszolgáltatásokat”. Kb. 1 év múlva jön el az a helyzet, hogy a 40% –os OPUS érdekeltség 100%-ban OPUS érdekeltség TITÁSZ-nak fogja eladni az energiát, mely azt egy eddig elmaradott, de gyorsan fejlődő térségben fogja értékesíteni. Így már nem is rossz a dolog, sőt a 2020-as évben ez szép nyereséget fog termelni. Az igazi gond az, hogy nem tudni, hogy a minősített tulajdonos mily módon és mennyit vesz ki a majdani nyereségből, avagy konszolidált társaságként bennhagyja, hogy megmentse az energetika szegmens nyereséget.A céggel a legnagyobb gond, hogy az apportáláskor felértékeltetett többévi nyereséget is, amiért részvényt kaptak az apportálók. Ezt a részvényesek évekig nyögni fogják. Nekünk, részvényeseknek csak egy biztosítékunk van, amiről már írtam, hogy az itt dolgozó emberek meg akarnak élni és lehetőleg jól akarnak élni. Ennek bizonyítékai is vannak: a bükkábrányi naperőművet kb. 30%-al olcsóbban és hónapokkal gyorsabban készítették el, mint az ország hasonló, 20 MW-os erőműveit. Ők az igazi biztosítékaink.
Sziasztok,Gyuripapától kaptam közlésre. - II. rész Amit a Mátrai Erőműről írtam, most kiegészítem azzal, hogy ez év tapasztalatai kijelölték az irányt. El a széntől, mert az elavult, rossz hatásfokú erőműben ilyen magas CO2 kvóták mellett csak szerény nyereséggel lehet termelni. Ugyanakkor azt látni kell, hogy az ME nélkül az ország villamos energia termelése a mostani pocsék helyzetből egyenesen katasztrofális helyzetbe juthat. Nemrég volt rá példa, amikor az osztrákok és a szlovákok lezárták a magyarországi tranzitot. Ezért a kormányzat kötelezi az ME-t, hogy termeljen, amennyit csak tud,ami a csövön kifér. Ugyanakkor a rezsicsökkentés nevű politikai mozgalom jegyében az energia átvételi árat olyan mélyre szorítják, amennyire csak lehet. Az erőmű korábbi elnök vezérigazgatója szerintem ezt látta is, ezért 50 év után távozott. (Voltam magam is ilyen helyzetben, amikor rá kellett jönnöm, hogy a feladatnak nincs megoldása.) Az út a biomassza és a másként nem hasznosítható hulladék égetése, ami ma is valamit hoz. Ilyen gazdálkodás mellett azonban kétséges, lesz-e erre forrás.Az erőművet utólérte a szocialista tervgazdálkodás bosszúja: nem versenyképes a termelés, mert a lignit fűtőértéke jobb esetben 1/3-a a barnaszénnek, tehát legalább 3-szor annyit kell kibányászni,mint a német külszíni fejtéseknél, háromszor annyi salakot kell deponálni. Bizony, miután egy hálózatra dolgoznak, áramtőzsde van, nehéz így versenyezni.Röviden ennyit gondoltam kiegészítésként. Egy dolog motoszkál a fejemben még: egy kolléga azt írta, hogy tudja, mennyi volt az ME árbevétele. A H1-ből ezt nem láthatta, ott nincs. Saját hírcsatornái vannak, vagy olyan adatbázisban keres, amit nem ismerek?
Sziasztok,Gyuripapától kaptam közlésre. - I. rész Legnagyobb sajnálatomra, minden, amit megtudtam, számoltam és végeredményként megfogalmaztam, helytállónak bizonyult. Szeretném amúgy mérnökösen és közgazdasági kategóriákban megfogalmazni, hogyan teljesített a ME Zrt. Sok támpontot most sem kaptunk. Az OPUS ügyvezetése módszeresen titkolja, hogy az egyes érdekeltségek mit termeltek, mit hoztak és mit vittek. Erre szolgál az a technika, mely “ Energetikát” vagy “Ipart” jelöl meg. Esélyünk nincs arra, hogy pusztán olvasással megtudjuk a tényeket. Ezért arra kényszerülünk, hogy kihámozzuk a jelentésből, amit lehet. Az OPUS 2019 H1 jelentésében csupán néhány dolgot emlegetnek. Ezek közül az alábbiakra figyeltem fel: CO2 kvóta költség elszámolás, zöld prémium és barna prémium. Mást nem vettem észre. Ha mégis van olyan, amit nem láttam,az az én hibám. Mindent összevéve, az erőmű közel nullszaldós lehet, de valószínűleg nem pozitív, hanem negatív irányban billent el a mérleg.A fundamentumokról korábban írtam, ezek nem változnak, ahogy a Mészáros család hozzáállása és az energiapolitika hozzáállása sem. Előbbi kifizető pénztárnak tekinti ezt a tulajdonrészt, utóbbi pedig azt erőlteti, hogy termeljen, amennyit csak tud. Ezért a ME az év második felében sem lesz nyereséges, mert az egyedüli, ami nyereségtöbbletet hozhatna, az épülő halmajugrai naperőmű, csak az év végén lép termelésbe. Tőkekivonás miatt nem épül meg a szilárdtest akkumulátor sem, hacsak nem sikerül valahogy másként forrást teremteni rá. A hulladék égetéséből lesz szép nyereség, ha ez a projekt megvalósul. Az erőmű 2020-ban fog először érdemi nyereséget termelni. Gyuripapa
Nem így gondoltam a forráshoz jutást, hanem közvetett módon. Egy 600-as vagy 700-as árfolyamnak több jótékony hatása is lehet a mutatószámokra és a befektetésre váró pénzekre.
A nagy alapok olyan sok pénzel vannak, hogy elképzeni sem tudjuk. De több alap kezelő is be léphet. Szerintem ebben az évben pozitívan fog alakulni. Szvsz.
Ez itt indifferens és nem is érdekel senkit. Kissé kárörvendő, beképzelt nagyokos kérkedőnek tűnsz. Aki ráadásul valami okból feltűnően aktív lett az Opi fórumokban. Mintha lassan vásárolni szeretne...
OPUS Global Nyrt.