Topikgazda: 2007. 08. 17. 09:53

MOLly tulajok topikja  

Hi!



Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Kolika
Kolika 2022. 09. 17. 19:18
Előzmény: #331819  Kolika
#331820
Kiegyezés javítva.
Kolika
Kolika 2022. 09. 17. 19:17
Előzmény: #331818  Kolika
#331819
Egyetlen egy mód van rá, ha az emberek elkergetik őket messzire a parlament közeléből.Akkor lesz kieggyezés.
Kolika
Kolika 2022. 09. 17. 19:15
Előzmény: #331817  Kolika
#331818
Benne van az, hogy 1- 3 hónapot hagynak még a végleges döntésig, hogy orbánnak  "megjöjjön a józan esze".Szerintem a fajtája végett nem fog neki megjönni.
salala 2022. 09. 17. 18:38
Előzmény: #331815  Nedden
#331816
Köszi a magyarázatot! Ez így logikus, bár szerintem ez továbbra is csak akkor tud működni, ha a Brent árral együtt csökken az Ural ár, különben eltűnik a spread és nem is lesz extra profit. Ha együtt esik a két olajár és nagyjából megmarad ez a mostani spread, akkor a MOL simán dominálni tudja továbbra is a piacot itthon, így a többi cégnek továbbra se lesz nagyon kifizetődő benzint behozni.
Nedden 2022. 09. 17. 16:22
Előzmény: #331809  salala
#331815
Az én okfejtésem: Ha esik a Brent akkor más társaságok is tudnak behozni üzemanyagot. Nő a kínálat csökkenhet az ár. Ha csökken az ár okafogyottá válik az ársapka. Ha kivezetik az ársapkát helyreáll a normál piaci működés. És mivel az Ural olaj olcsóbb mint a Brent a Molnak így is marad előnye a térségben. Egyszerűen megszűnne a piacbefolyásoló anomália. 
HuTi 2022. 09. 17. 15:44
Előzmény: #331813  Beze
#331814
Pacsi! Sokan összekeverik a kényelmest a szükségessel.
Beze
Beze 2022. 09. 17. 15:43
Előzmény: #331802  kukker
#331813
Nem érted a lényeget. Nem, nem vagyok fizetett hergelő. És speciel örülnék, ha ezer forint lenne a benzin, ahogy örültem, amikor a cigi lett annyi. Egyik sem letszukseglet, és aki élvezni akarja, fizessen. A magas árból befolyó bevételből pedig rászorulóknak lehetne visszajuttatni, nem pedig az ujgazdagok harmadik béemwéjének tankolását finanszírozni. Én persze (ugyan megtehetném hogy minden nap autóval járok dolgozni) mégis vonattal, bicajjal, stb járok mert fáj és lelkiismeret furdalásom van, hogy egyedül ülök egy autóban. Az a baj, hogy bevezetni se kellett volna a sapkát, mert olyan ördögi körbe került a kormány, hogy nem tudja kivezetni. Nagy xarban vannak. De még mindig jobb lenne egy nagy tüske fel, és aztán a csökkenő pálya, mert így még jövőre is csak emelkedni fog. Ha idén tetőzne, a januári kivezetés megint felfelé löki majd , USA már túl lesz az egészen itt meg jövőre is emelkedés lesz. 
Törölt felhasználó 2022. 09. 17. 15:41
Előzmény: #331802  kukker
#331812
Szia. "Ha mondjuk 1000 forint lenne a benzin, akkor nyilván ugrálnál örömödben, ha jól értem?" Nem szerintem senki nem örülne igazán. Viszont biztos nagyon örülne a lakosság ha 2500-3000 Eurót keresnének az emberek mint itt kint Németországban, Ausztriában . (Ausztria:13-14 havi pénzt nem is számolom). Az árakat sikerült a jelenlegi kormánynak 12 év alatt felzárkóztatni a "hanyatló nyugat" szintjére csak a béreket nem!! Okafogyott lenne ez az egész gondolatmenet. Más: A megújuló zöld energiára és az energiahatékonyság javítására kapott pénzekből, illetve az eddigi például stadionrekonstrukciós programba kiáramló összegekből már minden háztartásban lehetne kötelezően hőszivattyú illetve napelem!! Szerintem itt sokkal mélyebben húzódó problémák vannak ..
HUN40
HUN40 2022. 09. 17. 15:19
Előzmény: #331807  kukker
#331810
Valóban van tartaléka a MOL-nak, hozzáteszem nagyon helyesen, mert valamilyen szinten biztosítania kell az igényeket minden esetben ( pedig milyen gáláns dolog lenne hagyni a furikázókat 480 forintért elpöfögni, miközben 1 ember ül a kocsikban... ). A MOL-t kisegítette a kormány Brüsszelben, így szert tehet a finomítói árrésre az orosz olajból ( ami egyébként egyre csökken ), cserébe benyelte az extraprofit adót. Ez teljesen ok. Kéz kezet mos alapon. Viszont az ársapka nem pusztán a profitról szól, hanem az ellátásról. Még az is ésszerűbb lett volna ha kivezetik az ársapkát, de emelnek az extraprofit adón, így a nép megnyugodhat hogy a csúnya olajvállalat nem lesz nyereséges és az ellátás biztonságban, majd a bevételből szubvencionálnak. Azt viszont mindenki elfelejti hogy az olajvállalatok a covid alatt elhalasztották a beruházásokat, és gyakran veszteséget termeltek. Az olajipar ciklikus természetű, szükséges a nyereséges évek profitja az infrastruktúra fejlesztéshez. És még egy járulékos probléma van az ilyen kormányzati belenyúlkodásokkal az az hogy elriasztja a befektetőket az összes ágazatból. Mert ki tudja, legközelebb ők lesznek megfejve. Kiszámíthatóság kell!
salala 2022. 09. 17. 15:18
#331809
Már sokadjára olvasom, hogy azt írja valaki, hogy mivel csökken a Brent olaj ára, ezért csökken az ársapka hatása. Ezt vezesse már le nekem valaki, mert nagyon szeretném megérteni. 
Ugye a MOL a jelenleg jóval olcsóbb Ural olajat veszi, amit "Brent áron" (piaci áron) tud eladni, leszámítva amikor ársapkával kell eladnia. Amikor Brent áron adja el, akkor tehát nincs ársapka, és nyilván annak nincs semmilyen hatása. Amikor ársapkával adja el, akkor meg valójában teljesen mindegy, hogy mennyi a Brent ár, hiszen a MOL úgyis az Urali olajat veszi. 
Akkor honnan jön ez az összefüggés? Vagy ez csak szimplán arra van alapozva, hogy általában együtt mozog az ára ennek a kétféle olajtípusnak? Vagyis valójában nem a Brent ár csökkenés miatt kisebb az ársapka negatív hatása, hanem a Brent olaj miatti Ural olajár csökkenés miatt lesz kisebb?
Törölt felhasználó 2022. 09. 17. 15:14
#331808
Gyakorlatilag Nagy Márton kimondta a lényeget: azért marad az ársapka, mert kivezetése drasztikus infláció emelkedést okozna, hivatkozott az MNB előre jelzésére mely további infláció emelkedést vetít előre.......Jelzem az OTP is kemény pofont kapott a kamatstop 2023 júli 01-ig hosszabbításával.......
kukker 2022. 09. 17. 14:55
Előzmény: #331806  HUN40
#331807

Engem jelenleg ez nem győz meg.
Szerintem:
Mesterséges hiány van - kommunikálva - azért, mert nem elég az, amit a Mol keres most, egyszerűen csak annyi van, hogy kevesli a haszonkulcsot és próbál betartani.
Ez csak az én egyéni véleményem és gondolatom, nem mondom, hogy ez van, csak számomra ilyen "szaga" van a dolognak inkább...
:)
HUN40
HUN40 2022. 09. 17. 14:52
Előzmény: #331802  kukker
#331806
Ezzel csak az a baj hogy hiány lesz. Az emberek nem spórolnak, mert nincs miért, más forrásból meg nem jön üzemanyag mert hülye lesz itt ársapkázni mikor máshol haszonnal értékesíthet. A termelő ágazatnak meg teljes áron kell venni, szerinted annak nincs infláció gerjesztő hatása? A megoldás itt az lett volna hogy emelnek az ársapkán, az még mindig kedvezményes és minden szereplőnek ez az ár lenne. De neeeeeeeem, mert éljen inkább a populizmus! De majd meglátod, kellemetlen lesz ez mindenkinek. 
HuTi 2022. 09. 17. 14:51
Előzmény: #331802  kukker
#331805
Azért baj, amiért általában nem jó ötlet fogyasztás növelő intézkedést bevezetni egy olyan termékre amiből egyébként is hiány van. Senki sem örülne az ezer forintos benzinnek, de ettől még sokan belátják, hogy a 480-as ársapka sem jó.
Törölt felhasználó 2022. 09. 17. 14:49
Előzmény: #331803  HUN40
#331804
Zuhany... hétfőn...
HUN40
HUN40 2022. 09. 17. 14:47
#331803
Hát bassza meg a kormány hogy tovább finanszíroztatja a magánemberek autózgatásait! A gazdasági szektor szereplői meg teljes áron veszik az üzemanyagot amit beépítenek az árba. Én aztán járhatok biciklivel ha mindenki más nagyban tesz a dologra, velem fizettetik meg más kényelmes életét. Minimum emelni kellett volna az ársapkán! Inkább nagyrészt eladom a részvényeimet veszteséggel, minthogy nézzem ahogy itt döglődik tovább és veszek belőle diszkont kincstárjegyet 11% kamattal. Ember legyen a talpán aki Magyarországon befektet. 
kukker 2022. 09. 17. 14:40
Előzmény: #331799  Beze
#331802

"Te nem vagy normális. Nem tűnt fel hogy csak a magánemberek tankolhatnak olcsón?"
Nem tűnt fel, hogy oda írtam, hogy az "országban az összes alkalmazott" - akik magánemberként közlekednek -ha többek kell fizessenek mondjuk az üzemanyagért, azt a többletet meg odaadja a munkahely, azt a termék/szolgáltatásban fogja visszahozni és így áttételesen és közvetetten az is fizetné az emelet üzemanyagot, akinek nincs kocsija.
És csak egy kérdés ezek mellé:
Nem vagy te véletlen fizetett hergelő emberke?
Mert a matematikai összefüggéseket ignoráld illetve olyat még nem hallottam, hogy ha valamit olcsóbban lehet megvenni, azért lázongani kellene....
De várjál.
Ha mondjuk 1000 forint lenne a benzin, akkor nyilván ugrálnál örömödben, ha jól értem?
Jól értem urak itt, akik olvastok, ha valakinek nem tetszik az, ha egy kormányzat az alacsonyabb árak mellett van, akkor az nyilván a magasabb áraknak örülne.
De most akkor el kellene dönteni, hogy mi a helyzet:
Ha az egész országban mindenkinek emelkedik az üzemanyagár, az most infláció növelő avagy nem?
Ha igen - márpedig annak kell lennie, mert egyszerűen nem értem, miért ne lenne az - akkor miért baj, ha egy kormányzat próbál ellene tenni?
Törölt felhasználó 2022. 09. 17. 14:12
#331801
EU holnapi értékelése már nem fog meglepetést okozni max. enyhe pozitívumot az elvonás kisebb mértékében. Lényeg, hogy az unió végleges döntésével megvárja a kormány konkrét jogalkotási, parlamentális szavazásokat - ebben azért politikai eu-s fennhangok is alaposan bekavartak.......

friss hírek További hírek