Egyenlő pályák.....
"„Nem áll még a rendelkezésünkre olyan precíz adat, ami lehetővé tenné a végleges véleményalkotást” – közölte a gazdasági és pénzügyi biztos. Valdis Dombrovskis hozzátette, hogy a Bizottság tényleges adatok (értsd lezárt költségvetési év) és nem pedig előrejelzések alapján kívánja kialakítani végleges álláspontját a kérdésben. Megfigyelők emlékeztetnek rá, hogy a szabályok alapján a testület akár előrejelzésekre alapozva is javasolhat lépéseket tagállamokkal szemben, ahogy az például 2011 márciusában Magyarországgal is történt, amikor a kohéziós források felfüggesztésével fenyegették meg. Más kérdés, hogy Magyarországgal szemben akkor már 9 éve folyt a deficiteljárás, és ez idő alatt öt különböző tanácsi ajánlás született ennek keretében.
A Bizottság lett alelnöke ugyanakkor rámutatott, hogy Franciaország esete különbözik Olaszországétól és Belgiumétól. Párizzsal szemben ugyanis jelenleg is eljárás folyik a GDP arányosan 3 százalékot meghaladó államháztartási hiány miatt, sőt a franciák számára már kétszer is meghosszabbították, legutóbb 2013-ról 2015 végéig a túlzott mértékű hiány felszámolására adott határidőt.
A Bizottság novemberi eleji gazdasági előrejelzése és a francia költségvetési tervek szerint azonban jövő év végére biztosan nem megy le az előírt szintre a hiány, hanem csak 2017-ben, vagyis két évvel később. A francia kormány öntörvényűen úgy döntött, hogy fittyet hány a szabályokra, annál is inkább, mert a szabályok nyújtotta két enyhítő körülmény – külső okoknak tulajdonítható váratlan gazdasági visszaesés és kis eltérés a nominális hiányszámtól – nem állt fenn. Elemzők egyetértenek abban, hogy a Bizottság ez alapján akár azonnal GDP-jének 0,2 százalékát kitevő pénzügyi szankciókat javasolhatott volna Párizzsal szemben."
link
"„Nem áll még a rendelkezésünkre olyan precíz adat, ami lehetővé tenné a végleges véleményalkotást” – közölte a gazdasági és pénzügyi biztos. Valdis Dombrovskis hozzátette, hogy a Bizottság tényleges adatok (értsd lezárt költségvetési év) és nem pedig előrejelzések alapján kívánja kialakítani végleges álláspontját a kérdésben. Megfigyelők emlékeztetnek rá, hogy a szabályok alapján a testület akár előrejelzésekre alapozva is javasolhat lépéseket tagállamokkal szemben, ahogy az például 2011 márciusában Magyarországgal is történt, amikor a kohéziós források felfüggesztésével fenyegették meg. Más kérdés, hogy Magyarországgal szemben akkor már 9 éve folyt a deficiteljárás, és ez idő alatt öt különböző tanácsi ajánlás született ennek keretében.
A Bizottság lett alelnöke ugyanakkor rámutatott, hogy Franciaország esete különbözik Olaszországétól és Belgiumétól. Párizzsal szemben ugyanis jelenleg is eljárás folyik a GDP arányosan 3 százalékot meghaladó államháztartási hiány miatt, sőt a franciák számára már kétszer is meghosszabbították, legutóbb 2013-ról 2015 végéig a túlzott mértékű hiány felszámolására adott határidőt.
A Bizottság novemberi eleji gazdasági előrejelzése és a francia költségvetési tervek szerint azonban jövő év végére biztosan nem megy le az előírt szintre a hiány, hanem csak 2017-ben, vagyis két évvel később. A francia kormány öntörvényűen úgy döntött, hogy fittyet hány a szabályokra, annál is inkább, mert a szabályok nyújtotta két enyhítő körülmény – külső okoknak tulajdonítható váratlan gazdasági visszaesés és kis eltérés a nominális hiányszámtól – nem állt fenn. Elemzők egyetértenek abban, hogy a Bizottság ez alapján akár azonnal GDP-jének 0,2 százalékát kitevő pénzügyi szankciókat javasolhatott volna Párizzsal szemben."
link
Mi lesz veled Európa?
Mi lesz az ősi gyökereiddel, történelmeddel, hagyományaiddal, sokszínű kultúráddal, egymást maró, mégis "európai" népeiddel, köztük velünk, magyarokkal?
Megtalálják-e, kivívják-e gyermekeid múltadhoz méltó helyedet, szerepedet a világban?
Múltad van, jövőd lesz-e?