Topiknyitó: Portfolio 2017. 07. 22. 08:25

Kiszivárgott a terv - Így mentenék meg a dízeleket  

Ugrás a cikkhez
A német autóipar képviselõi és az ország politikai vezetõi megállapodtak abban, hogy egy nagyobb mentési terv részeként a dízel üzemû jármûvek kibocsátási értékeinek javítása érdekében szoftverfrissítéseket hajtanak végre.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2017. 07. 22. 11:34
Előzmény: #2  Mikieger85
#3
Itt van a TC-s cikk, leírva a lényeg: link " A Clean Diesel (Tiszta Dízel) program elindítása nem versenyhelyzetet teremtett a német gyártók között, hanem a titkos együttműködést mélyítette el. 2006-ban az Adblue tartályok méretéről is egyeztetni kezdtek. Tudni lehetett, hogy minél nagyobb az adalék tankja, annál hatékonyabb a tisztítás, ritkábban kell utántölteni. Viszont nehezebb, és több helyet foglal, kevesebb hely marad a drágább extráknak. A kisebb tartály autónként 80 eurós spórolást tett lehetővé. Kezdetben 17-23 liter közötti tartályméretről volt szó, majd 17-35 litereseket szereltek be, ami 16-30 ezer kilométerre volt elegendő. 2008-ban aztán úgy döntöttek, minden autó kapjon kicsi, nyolcliteres tankot. Ez ugyan csak 6 ezer kilométerre elegendő, de könnyebb és olcsóbb. Az Egyesült Államokban ez már vitákat váltott ki, a hatóságok azzal fenyegetőztek, hogy nem engedélyezik a forgalmazást. Így végül a német gyártók úgy döntöttek, Európában maradnak a nyolcliteresnél, az USA-ban viszont 16 literessel szerelik autóikat. Ekkor készült el a Volkswagennél az a csalószoftver, amely felismerte a környezetvédelmi mérési ciklust, és annak idejére elegendő Adblue-t fecskendezett be" A szoftver azt vezérelte, hogy a kisebb tartály által kevesebb Adblue-ból nem adagolt csak akkor, ha mérték a környezetvédelmi értéket, egyébként meg nem és így nem fogyott annyi a kisebb tartályból, amit beépítettek. Tehát közvetett anyagi haszon miatt volt ez a szoftveres variáció, nem a teljesítményre és í fogyasztásra mért hatása miatt.
Mikieger85 2017. 07. 22. 08:25
Előzmény: #1  portfolio
#2
Csak egy kis szoftveres bűvészkedés, és 20%-kal csökken az emisszió? Hiszem, ha látom. Ja, persze, arról nem szól a fáma, hogy a 150 lóerős, 5L-t fogyasztó motorból lesz 120LE és 6L fogyasztás.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek