Itt van a TC-s cikk, leírva a lényeg:
link
"
A Clean Diesel (Tiszta Dízel) program elindítása nem versenyhelyzetet
teremtett a német gyártók között, hanem a titkos együttműködést
mélyítette el. 2006-ban az Adblue tartályok méretéről is egyeztetni
kezdtek. Tudni lehetett, hogy minél nagyobb az adalék tankja, annál
hatékonyabb a tisztítás, ritkábban kell utántölteni. Viszont nehezebb,
és több helyet foglal, kevesebb hely marad a drágább extráknak. A kisebb
tartály autónként 80 eurós spórolást tett lehetővé.
Kezdetben 17-23 liter közötti tartályméretről
volt szó, majd 17-35 litereseket szereltek be, ami 16-30 ezer
kilométerre volt elegendő. 2008-ban aztán úgy döntöttek, minden autó
kapjon kicsi, nyolcliteres tankot. Ez ugyan csak 6 ezer kilométerre
elegendő, de könnyebb és olcsóbb. Az Egyesült Államokban ez már vitákat
váltott ki, a hatóságok azzal fenyegetőztek, hogy nem engedélyezik a
forgalmazást. Így végül a német gyártók úgy döntöttek, Európában
maradnak a nyolcliteresnél, az USA-ban viszont 16 literessel szerelik
autóikat.
Ekkor készült el a Volkswagennél az a csalószoftver, amely felismerte a
környezetvédelmi mérési ciklust, és annak idejére elegendő Adblue-t
fecskendezett be"
A szoftver azt vezérelte, hogy a kisebb tartály által kevesebb Adblue-ból nem adagolt csak akkor, ha mérték a környezetvédelmi értéket, egyébként meg nem és így nem fogyott annyi a kisebb tartályból, amit beépítettek.
Tehát közvetett anyagi haszon miatt volt ez a szoftveres variáció, nem a teljesítményre és í fogyasztásra mért hatása miatt.
Kiszivárgott a terv - Így mentenék meg a dízeleket
Ugrás a cikkhez