Topiknyitó: Portfolio 2010. 01. 11. 14:30

BKV-sztrájk: erre készüljenek az utasok  

Ugrás a cikkhez
Reggel óta folynak a tárgyalások a BKV sztrájkbizottságának képviselői, és a közlekedési társaság vezetői között, ám még az elégséges szolgáltatásokról sem sikerült megállapodniuk. A tárgyalások délután, de akár késő este is folytatódnak - tudósít...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=126872
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2010. 01. 15. 08:33
#280
Az Örsön a metrónál látott valaki orkot a sztrájk alatt???
Törölt felhasználó 2010. 01. 15. 05:16
Előzmény: #271  Törölt felhasználó
#279
nem igaz.
rengeteg országban nincs , szükség esetén megoldja a magánvállalkozó.
Törölt felhasználó 2010. 01. 15. 05:15
Előzmény: #273  watson
#278
csak már egyszer tényleg történne is ilyne, nemcsak szájkaratézna mindenki.

a többieknek.
fizessenek a budapestiek!!!
IGENIS BKV ADÓT, A BUDAPESTEN LAKÓKRA, AKÁR ÁLLANDÓ, AKÁR ALBÉRLETES!!!
Törölt felhasználó 2010. 01. 15. 05:12
Előzmény: #265  Törölt felhasználó
#277
HAZUGSÁG az hogy a bkv, máv jegyárai nem tükrözik a szolgáltatás értékét.
csak ezek a cégek rosszul gazdálkodnak, vezetőik lopnak.

Csak és kizárólag abból kell kiindulni hogy már 1 személyre is olcsóbb autóval menni valahová mint tömegközlekedéssel.
innentől kezdve nincs miről beszélni.

Ja, és persze meg kell szüntetni minden kedvezményt.
Főleg a nyuggerek ingyen utazását, de a mávon is mindenféle 33 meg 50 meg a fene tudja milyen kedvezményt is.
ha az adófizető dolgozó 100%-ot fizet az adózott jövedelméből, akkor az ingyenélők miért nem?
Nem beszélve pl. a képviselők meg egyebek inygen utazásáról...ne már.
El_Kebir
El_Kebir 2010. 01. 15. 04:12
Előzmény: #275  Törölt felhasználó
#276
akkor számoljuk fel a BKV-t és kapjon minden budapesti benzinártámogatást :D :P
Törölt felhasználó 2010. 01. 15. 01:11
Előzmény: #274  watson
#275
Watson, kb. 90%-ban igazat adok, de azért egy szempontból nem ilyen egyszerű a kérdés. A személyszállítás piaci történet, de a személyszállításnak az olcsó tömegközlekedés fajtája (mert lássuk be egy havi BKV bérletből nem sokat taxizhatnál) azért rendelkezik nem teljesen piaci jellemvonásokkal. Így elvben egy államilag támogatott, részben államilag finanszírozott megoldással önmagában még nem lenne feltétlenül baj. Ha az normálisan működne. A baj ott van, hogy:
1. A BKV a magyar mutyi mintaképe lett, egy politikai kifizető- és gyűjtőhely. Én írom a legtöbbször a szokásos hőbörgésekre, hogy korrupció mindig lesz, ez igaz, de azért a mértékén lehet és kell javítani.
2. A mutyin, korrupción túl a cég valószínűleg ezek nélkül szervezeti felépítésében is a hazai bürokráciához és az örökölt szoc. vállalatokhoz hasonlóan nem hatékony, pazarló (pl. túlfoglalkoztat).
3. A BKV-val és még egy sor céggel/szolgáltatással/termékkel kapcsolatban az állam szociálpolitikát folytat. Lásd gáz, távhő, stb. stb. Itt is túl sok a kedvezményes, kivételezett, aztán csodálkozunk, hogy a maradék piaci vásárló által keletkezett bevétel meg kevés.
4. A BKV foglalkoztatás szempontjából is szoci. Röhej ez a döbbenetes mennyiségű, méretű és erősségű szakszervezet. És igen, a vezetők lehet, hogy lopnak (lásd 1. pont), de az alkalmazottak egy jó része is a piacinál lényegesen nagyobb fizetést kap. Fenntarthatatlan.

Ezek nélkül, vagy az ezekben elért jelentős javulásokkal a jelenlegi döbbenetesen veszteséges működés sokkal kiegyensúlyozottabbá tehető.

Az abszolút összeg nagyságáról is beszélnék. 70 milliárd Ft/év baromi nagy összeg. Nem demagóg módon lélegeztetőgépekké akarom átszámolni, hanem maradjunk a saját területén: utaztatás. Számoljunk: a hazai kocsik átlagos futásteljesítménye 10-12e km / év, becsüljük a budapestiek csak Bp-en belül autózásait ennek felével, azaz 6e km-el, 8 literes fogyasztás és 300 Ft-os benzin mellett 70 milliárdból közel 500.000 autó teljes éves budapesti benzinköltsége jön ki. Ez baromi nagy szám.
watson
watson 2010. 01. 15. 00:00
Előzmény: #269  Törölt felhasználó
#274
Lippi te most közszolgálatnak akarsz beállítani egy piaci szolgáltatást.

A rendőr közszolgálatot lát el, közhatalmat gyakorol amit nem adhatsz bárkinek a kezébe, de a személyszállítás egy piaci szolgáltatás amit bármely személyszállító cég el tud látni, vannak alternatívái (vonat, taxi, repülő, bicikli, riksa és egyebek ;).
A szolgáltatást pedig fizesse meg aki igénybe veszi.Nyafogjak most neked hogy jaj de nem bírod megfizetni a domain név fenntartással azt a milliós gépparkot ami kiszolgálja, ezért legyen államilag dotálva?
nem, a sok jegybevételből működtessék a BKVt és a MÁVot is! ha nem megy akkor szűnjön meg és járunk mással, autóval Volánnal, magán busszal.

a nemzetnek csak olyan dolgokat kell közösen életben tartani ami a nemzetnek megéri és nem megy piaci alapon, mert a piac nem vesz figyelembe externáliákat. Na a személyszállítás nem ilyen.

Néhány dolgot egyenesen rosszul látsz:
"rendőrségre, autópályára" igenis sok embernek szüksége van és megtérülő beruházás ha kellő mértékben alkalmazzák...

"MÁV munkabér is súlyos milliárdba kerülnek." "ha ezt csak annak a pár embernek a vásárlásaiból kellene életben tartani," akkor nem kell életben tartani...

figyu, az én munkabérem is sokba kerül, tessék már az én béremet is államilag életben tartani mert "ha ezt csak annak a pár embernek a vásárlásaiból kellene életben tartani, akkor kurva drága lenne" :DD
ugye belátod hogy az érvelés sántít valahol :DD
watson
watson 2010. 01. 14. 23:42
Előzmény: #248  Törölt felhasználó
#273
hehe... nem kell itt kiszervezés sem. Törökbálint megtalálta a megoldást.

ultimátumot adott Törökbálint a BKV-nak, hogyha nem teljesíti a személyszállítási szolgáltatást, akkor felmondja a szerződést és a Volánt szerződteti (ahol egyébként kevesebbet keresnek a sofőrök a hírek szerint).

Erre a BKV vezér Kocsis nyilatkozott hogyha az aglomerációs önkormányzatok felmondják a szerződéseket és a Volánnal szerződnek akkor mrd-októl esik el a BKV és a szükségtelenné válik a a sofőrök 30% :DD
Szóval sztrájkolnak még egy kicsit és akkor maradhatnak is az utcán. hehe
Ja, és azt is elmondta hogy átlag 150ezres nettó bérekhez jön még kaja, ez meg az ami összesen 195ezer nettó, és a tárgyalásokon legutóbb a 200ezres ajánlatukat már 210ezerre emelve sem tudtak megegyezni. Nade mindegy, mert lassan nem is kell... ;)
Törölt felhasználó 2010. 01. 14. 23:34
Előzmény: #271  Törölt felhasználó
#272
A BKV-ról nem is beszélve
Törölt felhasználó 2010. 01. 14. 23:32
Előzmény: #270  Törölt felhasználó
#271
Persze ettől függetlenül úgy rossz a MÁV ahogy van, én csak annyit akartam hangsúlyozni, közösségi közlekedés támogatás nélkül sajnos nincs, és ha nincs az még rosszabb...
Törölt felhasználó 2010. 01. 14. 23:30
Előzmény: #268  watson
#270
Watson,
fogalmam sincs mennyi személyt szállít el naponta a vasút, de ha a jegy drágább mint a kocsi, a világon senki nem menne vonattal.. ha nem tud vezetni, akkor is inkább busszal menne,
És ha hirtelen kétszer annyi kocsi jelenik meg egyszerre az utakon, az azért a te dolgod is lesz. Gondolom. Ha utazol, ha nem akkor az se
Törölt felhasználó 2010. 01. 14. 23:26
Előzmény: #268  watson
#269
...azt azért érdemes figyelembe venni, hogy vannak olyan dolgok egy ország életében, amik annyira drágák, hogy egy-két felhasználója nem tudná életben tartani

pl. MÁV vonalak, berendezések, szerelvények, munkabér is súlyos milliárdba kerülnek..ha ezt csak annak a pár embernek a vásárlásaiból kellene életben tartani, akkor kurva drága jegyárak lennének, ami tovább pörgetné az ördögi kört..kevesebb utas, egyre nagyobb 1 utasra jutó költség,stb.

..honvédségre és rendőrségre, autópáylára sincs sok embernek szüksége, de akiknek van azok képtelenek lennének maguk megfizetni

..ezért kell egy nemzet közösségének közösen életben tartani bizonyos dolgokat...ezért nem lehet azt állítani, hogy akinek szüksége van rá, az fizessen csak érte
watson
watson 2010. 01. 14. 23:15
Előzmény: #265  Törölt felhasználó
#268
Erogep, a MÁV, BKV nem egy biztosítás hanem egy piaci személyszállítási szolgáltatás.
Nincs helye az össznépi támogatásnak, mindenki fizesse a saját utazását!
Érdekes hogy más nyugat-európai országokban vagy az USÁban sokkal gyakrabban képesek a munkahelyhez közel költözni az emberek, hogy a fölös utazgatásokat csökkentsék.
Maximum az infrastruktúra építés támogatásának van helye állami szinten (út, megálló,közterület...) ami többlet jövedelmet generál, ergo az vissza is jön a költségvetésbe.
Törölt felhasználó 2010. 01. 14. 23:14
Előzmény: #264  willywin1
#267
..bizonyos szempontból a tömegközlekedést használók 2-szer fizetnek az utazásukért

1-szer adóban
1-szer jegy megvásárlásakor

(bár tény, hogy, ha leosztanánk egy átlag magyar által befizetett adót a sok szarral, amire az állam fizet (autópálya, bkv támogatás, stb) akkor valójában pár forint lenne személyenként a támogatás abban a megvásárolt BVK-s jegyben

..de ugyan ilyen baromság az áfa is egy magánember szempontjából, hiszen, ha veszel egy kg kenyeret 100Ft-ért, akkor a 100Ft a kezedben már egy adózott pénz, amiből aztán veszel egy terméket, amely x% áfát tartalmaz és akkor is adózol még a korábban már leadózott forintodból...szóval
..szarul van kitalálva ez az egész világ...nem is csodálkoznék, ha egy idő után végleg összeomlana a gazdaság világszerte...szarok az alapok és az elvek..
Törölt felhasználó 2010. 01. 14. 23:05
#266
...de senki nem meri meglépni

..mindenki tudja, hogy hol a probléma forrása, mit kellene változtatni BKV, MÁV,stb cégeknél, de 20éve ott bukik a megoldás, hogy aki tehetné, az nem meri megtenni...ennyire picin múlik a jobb élete a magyaroknak...egy csipetnyi bátorságon, határozottságon..

..szóval a tudás megvan, de a szükséges bátorság az nincs, azt lízingelni vagy importálni kell a magyaroknak
Törölt felhasználó 2010. 01. 14. 23:02
Előzmény: #264  willywin1
#265
Ez azért nem ilyen egyszerű.
Van pl az egészségbiztosítás, van aki alig beteg, meg van sajnos aki gyakran, de aki gyakran, meg súlyosabb kezelésre szorul, az az életbe nem tudná kifizetni a költségeit ha neki kéne.
Így van ez valahogy a MÁVval is, jóval drágább lenne a jegy, ha a valós árat kérnék érte. Az viszont teljesen igaz, sok a kedvezménnyel utazó.
willywin1 2010. 01. 14. 21:42
Előzmény: #240  Törölt felhasználó
#264
ma az állam évi 70 mrd-al támogatja a BKV-t, (mennyivel a MÁV-ot meg a Volánokat?) amit a pártok politikai kifizetőhellyé züllesztettek.
Támogatást megszüntetném!
Állampolgár nyilatkozna, hogy kívánja-e támogatni adójából a BKV-t, volánt, Máv-ot aztán ezért kapna mondjuk egy 50% kedvezmény igazolványt. Mert ezt a 70 Mrd-ot tőlünk lopják el!
Én pl. az elmúlt 4 évben 3-szor utaztam összvissz BKV-n, MÁV-on egyszer se stb.Milyen alapon támogatják ezeket az én adómból?
Aki utazik az fizessen! de csak az! viszont azok közül mindenki!

Aztán ha ezek piaci körülmények közé lennének szorítva akkor az adminisztratív faszfejek 60%-át, a többieknek meg 30%-át simán ki lehetne rúgni.
Akik maradnak kevesebbet lopnának, meg több maradna fejlesztésre, működtetésre.
ujonc 2010. 01. 14. 21:01
Előzmény: #257  Törölt felhasználó
#263
Ez azért elég nehéz lenne!
Csak annyit láthatsz belőlük az utcán, hogy elsuhan egy merci vagy egy bömös. Ezzel az erővel nézhetjük brókernek, ügyvédnek, építési vállalkozónak, esetleg bodzaszedőnek is őket.
ujonc 2010. 01. 14. 20:58
Előzmény: törölt hozzászólás
#262
Azért valjuk be őszintén, aki az embereket akarja elkeseríteni nincs nehéz helyzetben.
Törölt felhasználó 2010. 01. 14. 20:38
Törölt hozzászólás
#261

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók