"Az elmúlt néhány hónap legfontosabb fejleménye a globális finomítói termékkínálat elégtelensége volt. A termékhiány főleg a dízel és közép-desztillátum palettát érinti (dízel, repülő üzemanyag, háztartási tüzelőolaj). Az alacsony készlet és rekordmagas – 60-90 dolláros nyersolajhoz viszonyított dízel és benzin árrés – nem kizárólag az orosz/ukrán háborúhoz köthető, ez a fejlemény csak fokozta az amúgy is feszült helyzetet." Erste Market. Szerintem Pletser a teljes finomított tételre vonatkoztatta , egyszerűen nincs elég dízel a piacon, rekord áron lehet eladni. Minden esetre sehol nem jelöli a szerző a te állításodat arra, hogy ez csak a belföldi kitermelésre vonatkoztatná. A sok rejtett infó és a finomítói árrés titkolása számomra sokkal nagyobb extra profitot rejt ,mint pl. te gondolod. Hazai kitermelés kb. 30-35k hordó /nap, Dunai finomító 165k hordó/nap, pozsonyi 124k hordó/nap, két finomító együtt éri el 60-90 usd árrést vagy csak a hazaira értette? minden esetre számomra nagyon kevésnek tűnik a hazai kitermelés ahoz, hogy ekkora marzs értéket dobna rajta önmagában! Nem tartom reálisnak, hogy a teljes napi finomított tételből csak egy 20% belföldi árrés alapján készítsen Pletser egy elemzést.
"Továbbá egy dolog ,hogy mennyi a spread, profit szempontjából a kinyert finomított tétel a lényeges ami 50-90usd közötti finomítói árrést mutat elemzők szerint." Ez a saját kitermelésű olajra vonatkozik. Ez a Molnál ~100e bbl/nap, s nem arra, amit a piacon vesznek, mert ott ~34 usd/bbl most a brent-ural árrés. A sajátot és a piacon beszerzettet összevonják és úgy jön ki egy magasabb marzs, ami elérheti most a 40-42 usd/bbl-t is.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.