Topikgazda: 2007. 08. 17. 09:53

MOLly tulajok topikja  

Hi!



Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2021. 10. 16. 12:12
Előzmény: #295833  lemir
#295840
egyelőre ez a jogszabályi környezet, jövőbeli feltételezésekkel pedig ,mint befektető nem foglalkozom....amennyiben lesz majd arra tény adat, hogy az alapítványi feladatokra jutó osztalék mértéke kevés - nyilván nem a Mol fogja kiegészíteni a kasszát, hanem a még támogatandó szervezeteket az Állam fogja ellátni forrásokkal az alapítványi kereteken kívül.   Te politikai felhangokkal tekintesz , én a gazdasági érdekeket nem nézem le Mol esetében.  Egyebekben azok a topikosok akik március óta folyamatosan leminősítették a Molt kérdezem hol vagytok????  Nem csak a funda hanem a jövő nyertes koncessziói is sokkal nagyobb és nyereséges céggé fogja fejleszteni a Molt! nyilván ez nem lineárisan fel irány , de ez a jövő útja! ( a választási eredményektől függetlenül, amennyiben az ellenzék nyerne az is jó, mert alapítványokat ígéret szerint megszüntetik,vissza kapja a Mol az srv-t, hulladékgazdálkodás elnyerése esetén sem gondolnám a megkötött szerződés felbontásának lehetőségét mivel várhatóan sok helyi vállalkozás is szerepet kap a Moltól, az újrahasznosításra pedig eu-s követelmények okán is szükség van! ) Jelenlegi hírek alapján a reptér drága mulatságnak ígérkezik, az Állam bizonyosan ad rá forrásokat, részletekben van az igazság, még nem tudjuk a pontos dealt így ellenzéki nézőpontból sem alkothatunk véleményt jövőbeli sorsáról, de nem hiszem, hogy ez lenne majdan a legfontosabb feladata egy esetleg megalakuló új kormánynak.
signal2
signal2 2021. 10. 16. 12:10
Előzmény: #295838  gazmber
#295839
A mgeajánlott vételár egyértelműen hűtlen kezelés, ha az állam fizeti a nagy részét. Továbbá enélkül is elég gyenge lábakon áll a költségvetés a választási pénzszórás miatt.
gazmber 2021. 10. 16. 12:02
Előzmény: #295837  Törölt felhasználó
#295838
lehet azért is nyomta meg o1g ennyire a ceruzát gyorsan, hogy még a német politikai váltás előtt lemehessen a deal, nehogy azt esetleg 'politikai' okok miatt a németek (esetleg még akár az eu is?) megfúrják (?) szvsz 
Törölt felhasználó 2021. 10. 16. 11:54
#295837
https://forbes.hu/uzlet/brutalis-arat-ajanlott-ferihegyert-a-magyar-allam-kozel-lehet-a-megegyezes/
cikk alapján az nagyon érdekes, hogy a jelenlegi tulajdonosok sem tudják pontosan a vevő (k) összetételét!???? amennyiben hihetünk egy forbes cikknek....
Balin2020
Balin2020 2021. 10. 16. 11:51
Előzmény: #295832  lemir
#295836
Ha fizikailag a MOL szállította eddig a kerozint, azzal hogy átveszi a reptér üzemeltetését, a végforgalmazói árrés is hozzá kerül. 
gazmber 2021. 10. 16. 11:50
Előzmény: #295831  lemir
#295835
a 'többletköltséget' (mivel nem is volt sokáig) nem varrták a nyakukba, csak azt, hogy nekik a piac árat kellett eddig is fizetni, egyedi szerződéseik szerint... tehát ők lehet sok-sok évig kevesebbet fizettek eddig mint a 'rezsicsökkentett' népek... most viszont majd nekik is többet kell fizetni, mert nő a piaci ár de a népek 'rezsicsökkentését' továbbra sem nekik kell fizetni (?) szvsz - (hanem majd lehet a gáznagykereskedő(k)nek? ami nem a mol (is) pl.??)
Balin2020
Balin2020 2021. 10. 16. 11:49
Előzmény: #295825  gazmber
#295834
Olvasod a híreket egyébként? Több éven jeresztül adókedvezmény + hulladékkonxesszió + reptérbusiness. A MOL adott valamit, és többet kap érte vissza. Hernádi megmondta már akkor, nagyon jó hosszutávú üzleti megállapodást kötöttek. Nyilván akkor még nem mondhatta el, mi lesz a MOL számára az üzlet, mostanra azonban már világosan látható. Mondon, aki azt gondolja hogy ez a cég rendre gazdaságilag veszteséges aljukat k{t, az vagy nagyon tájékozatlan, vagy szándékosan akar másokat összezavarni! 
lemir 2021. 10. 16. 11:46
Előzmény: #295798  Törölt felhasználó
#295833
Ugye Te sem gondolod komolyan, hogy az állam kezéből kiszervezett alapítványokat az osztalékok fogják eltartani ? :)
lemir 2021. 10. 16. 11:46
Előzmény: #295826  nemoland
#295832
A BUD  2019-es,  rekordközeli profitja majdnem 30 mrdhuf volt. Tehát a megtérülés nominál értéken 50 év, reál értéken jó esetben ennek a 1,5-2 szerese. Eddig is a Mol szállította a kerozint. Mindenki döntse el, hogy mi lehet ebben a Molnak az üzlet és hogy mindezt a választások előtt akarják lezsírozni. 
lemir 2021. 10. 16. 11:36
Előzmény: #295829  gazmber
#295831
A rezsicsökkentésből eredő többlet költséget a cégek kapták eddig is. Persze ezek a cégek a költségeket szolgáltatás , termék formájában átterhelik a fogyasztókra, azaz a lakosságra.  Ez is egyfajta parasztvakítás, amit sokan még el is hisznek  :)
lemir 2021. 10. 16. 11:31
Előzmény: #295827  BÉT
#295830
Egy cég adja, a reptéri üzemanyagot, az a MOL. Kiépített cővezetéken történik a Százhalombattai finomítóból. A RÜK és az Air BP a reptéri kiszolgálók.
gazmber 2021. 10. 16. 11:27
Előzmény: #295826  nemoland
#295829
azt se látszik még, hogy a jelenleg pl. 100Ft-nyi 'rezsigázár' és a 400-500Ft-nyi piaci ár között lévő különbözetet majd kinek a nyakába fogják varrni(?), mert hogy nem MLölö-ébe az tuti (?) szvsz 
BÉT 2021. 10. 16. 11:21
Előzmény: #295824  Balin2020
#295828
Jelenleg két cég adja az üzemanyagot…. A RÜK, mely a legnagyobb repülőtéri üzemanyag kiszolgáló cég Magyarországon, több, mint 60 éves tapasztalattal és az Air BP
https://www.bud.hu/en/business_and_partners/aviation/services/airport_services/fuel_suppliers.html
BÉT 2021. 10. 16. 11:21
Előzmény: #295824  Balin2020
#295827
Jelenleg két cég adja az üzemanyagot…. A RÜK, mely a legnagyobb repülőtéri üzemanyag kiszolgáló cég Magyarországon, több, mint 60 éves tapasztalattal és az Air BP
https://www.bud.hu/en/business_and_partners/aviation/services/airport_services/fuel_suppliers.html
nemoland 2021. 10. 16. 11:09
Előzmény: #295825  gazmber
#295826
hosszútávon...mondjuk egy BUD airport tulajdonrész....meg mondjuk egy hulladékkezelési koncesszió részvét....+egyéb területeken való megjelenés az állammal a hátad mögött....2-3 éves időtáv dönti majd el....
ha pl. olyan monopóliumokban lehet részt venni ami eddig állam kezében volt...akkor nem hiszem, hogy a részvény tulajdonosok bánni fogják a 4-5000 huf-os rv árakat/osztalékokat....
gazmber 2021. 10. 16. 10:53
Előzmény: #295824  Balin2020
#295825
abban mi volt a 'észvényesek' üzleti érdeke hogy o1g 'zsarolására'(?) ~5.2%nyi srv-t oda adott a 'közcélú☺' fülkés magánalapítványba ?  
Balin2020
Balin2020 2021. 10. 16. 10:45
Előzmény: #295823  gazmber
#295824
Honnann tudod? Idegen tul. - ban van jelenleg a reptét. Ha az OMW-vel kötött szerződést az üzemeltető, akkor az OMW  szállít jelenleg. Szerintem ez bizalmas üzleti információ, ami nincs kihirdetve. De mi lenne más üzleti érdeke ebben a MOL-nak.? Próbáljatok már úgy gondolkozni, hogy M. o. egyik legnagyobb cége, amiven nagy külföldi tul. - ok is vannak. Itt kemény üzleti érdekek mozgatják a háttérben a szálakat. 
gazmber 2021. 10. 16. 10:27
Előzmény: #295820  Balin2020
#295823
eddig is ő szállította, gondolom nem scwechat-ról szállították☺ hol itt az előny?
Balin2020
Balin2020 2021. 10. 16. 10:23
Előzmény: #295806  Törölt felhasználó
#295822
Szét reped a hasam a röhögéstől! Kizárod a választ. Emészgessed, stratégiai fontosságú!
yossarian78
yossarian78 2021. 10. 16. 10:12
Előzmény: #295816  Törölt felhasználó
#295821
Ez csak a tárgyalási stratégia része vilt. Nem lesznek újabb repülőterek

friss hírek További hírek