Topiknyitó: Törölt felhasználó 2017. 07. 13. 18:56

OPUS Global Nyrt.  

Itt az uj topik ahol nincs helye trollkodasnak, szelkakaskodasnak. Hasznaljatok! :) Hajra Opus Global!
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Maximova
Maximova 2019. 04. 28. 23:16
Előzmény: #207816  Istvan78
#207820
A megtérülés mértékéről Peti84 tett említést, nem én.
-
Széchényinek is volt sok ellenzője, hogy minek a Dunára híd.
Igazuk lett? Nem.
Az angol tudósok kijelentették, hogy a 20 mérföldes sebességgel "száguldó" Stephenson-féle gőzmozdonnyal húzott vonatok károsak az emberi szervezetre.
Marhaság volt.
A mostani vasútépítésre mindenféle káros dolgot ráfogni legalább olyan megalapozott, mint a fenti valós példák.
Sajnálom, hogy ezen egyszerű párhuzamok csak ködösítésnek minősültek részedről.
-
Ennyi tellett mára! :)

A 130 éves megtérülés biztosan jobban és hitelesebben alátámasztja e beruházás hiábavalóságát. ;))
Törölt felhasználó 2019. 04. 28. 23:12
Előzmény: #207817  Törölt felhasználó
#207819
Ez hogy jön ide? Ez az Opus topicja. Nem értem a problémádat. Ez így vagdalkozás. Ha valami tárgyi tévedés van abban amit írtam, elfogadom az ellenérveket. Ezer szmájli nélkül is. 
Törölt felhasználó 2019. 04. 28. 23:07
Előzmény: #207805  Nicky_Santoro
#207818
Van ám! ;-)
Törölt felhasználó 2019. 04. 28. 23:06
Előzmény: #207790  Törölt felhasználó
#207817

A 4IG nyert-e közbeszerzést konzorcium tagjaként?
Ha a válasz igen, akkor te ott felhívtad-e részvényesként a fórumozók figyelmét erre?
;-))))
Istvan78 2019. 04. 28. 23:03
Előzmény: #207814  Maximova
#207816
A hidakra szükség volt, egy vasút korszerűsítésre is szükség lehet, de szigorúan haszon alapon. Ez ködösítés részedről. Az előbb még megtérülésről beszéltél, most meg hidakról.... meg tűzoltókról. Ennél jobb érveket várunk tőled, te vagy a Maximova!:)
Maximova
Maximova 2019. 04. 28. 23:03
Előzmény: #207813  Peti84
#207815
Én elolvastam a véleményedet, ami arról szólt számomra, hogy ez a vasút építés nem jó vagy egyenesen káros.
Ezzel messzemenőkig nem értek egyet.
-
Én lehetőségeket és hosszútávú hasznot feltételezek az országunk és a szomszédos országok számára.
Ezzel be is fejezem gondolatcserénket. 
 
Maximova
Maximova 2019. 04. 28. 22:58
Előzmény: #207811  Peti84
#207814
Ezek relatív dolgok és részben találgatások még.
Mikorra térülnek meg az évekkel ezelőtti Árpád híd és Margit híd vagy az új hidak költségei?
Az országház köveinek kifehérítése?
Vagy a merész Széchenyi Istvánunk által összehozott Lánchidunk költségei?
Vagy a mentők és tűzoltókra költött pénzek?  
Peti84
Peti84 2019. 04. 28. 22:54
Előzmény: #207812  Maximova
#207813
Érted Te a bajom, csak nem ismerheted el, hogy ennek a beruhazasnak jelenleg nem sok ertelme van. No meg a Nagyvezir igy megmutathatja az Eunak meg Puttyinnak hogy MO a kinaiakkal is tud biznyakolni. 
Maximova
Maximova 2019. 04. 28. 22:50
Előzmény: #207808  Peti84
#207812
"a fejlesztést 85 százalékban kínai hitelből fedezné az állam"
Ez kínai tőke és nem magyar adófizetők pénze.
A magyar állam üzleti alapon kínai tőkét vesz igénybe.
Nyilván a visszafizetés is a befektetett vállalkozás (vasút) hasznaiból származik majd  hosszú távon. Ami reményeink szerint a hitel és a kamatok kifizetése után még sokáig termeli a pénzt az magyar államnak. Így az adófizetők sem járnak rosszul.
Peti84
Peti84 2019. 04. 28. 22:48
Előzmény: #207810  Maximova
#207811
A megterüles mértéke az ismert adatok alapjan 130 év nekem ezzel van bajom. 
Maximova
Maximova 2019. 04. 28. 22:42
Előzmény: #207807  Peti84
#207810
Ilyen alapon egyetlen óvodát se fessen ki egy vállalkozás sem, mert az állami pénzből van.
-
Az a baj, hogy csak azt tudod elképzelni, hogy egy ilyen nagyszabású, országokat összekötő és minket egy  meglévő és újonnan kibővülő transzportálási vérkeringésbe bekapcsoló vasút megépítése kidobott pénz az állam, a hitelező bankok, az EU-s vagy kínai források részéről.
Nekem az sem baj, ha az állam is beszáll egy ilyen horderejű - az országunknak hosszú időkre - hasznos és hasznot hozó "vállalkozásba". Elvégre kutya kötelessége az ország erőforrásait a szebb jövőbe befektetni.
Nem állami cégek fogják ezeket a munkákat elvégezni. 
Istvan78 2019. 04. 28. 22:40
Előzmény: #207805  Nicky_Santoro
#207809
A magam részéről nem politikai szemüvegen keresztül nézem ezt. Szakmailag nem világos a megalapozottsága, főképp ennyi pénzért. És ha ez nem világos és meggyőző, na onnantól tényleg politikai szemmel is lehet nézni.
Peti84
Peti84 2019. 04. 28. 22:38
Előzmény: #207806  Maximova
#207808
A finanszirozasrol nem sokat irnak, de nagyjat a magyar állam foja fizetni. "Az azonban ismert, hogy a kabinet már 750 milliárd forintos költségvetéssel számol, a fejlesztést 85 százalékban kínai hitelből fedezné az állam. A nyilvános információk alapján a beruházás a kínai fél érdekét szolgálja, a magyar adófizetőknek kétséges a projekt hosszú távú megtérülése is."
Peti84
Peti84 2019. 04. 28. 22:31
Előzmény: #207806  Maximova
#207807
Szerintem meg pont allam finanszirozas lesz, a kozos kalapbol fog menni. Majd figyeld csak meg.
Maximova
Maximova 2019. 04. 28. 22:28
Előzmény: #207804  Peti84
#207806
Ha titkosítanak, akkor is üzleti alapú lesz és nem állami beruházás.
Itt cégekről van szó és nem államokról.
Államok nem szoktak más államokban építkezni, fejleszteni stb.
Nicky_Santoro 2019. 04. 28. 22:23
#207805
Azért annak van egy kis bája, amikor az áltam a 4ig fórumról ismert, jellemzően pozitívan megnyilatkozó fórumtársak az Opi fórumban politikailag érzékennyé válnak. 
Peti84
Peti84 2019. 04. 28. 22:23
Előzmény: #207803  Maximova
#207804
Majd meglatjuk, ha csak nem titkositanak.
Maximova
Maximova 2019. 04. 28. 22:21
Előzmény: #207802  Peti84
#207803
Szerintem a kínai-magyar konzorcium nem kizárólag az adófizetők pénzéből építi a vasutat vagy bármi mást, hanem túlnyomó részt üzleti vállalkozásként különféle forrásokból. Ha egyáltalán lesz benne közvetlenül adófizetői, azaz állami pénz.
Peti84
Peti84 2019. 04. 28. 22:14
Előzmény: törölt hozzászólás
#207802
Amig az adofizetok pénzébol megy mind a kettő finanszirozasa, addig van összefügges.
Istvan78 2019. 04. 28. 22:12
Előzmény: törölt hozzászólás
#207801
Egy szóval nem mondtam, hogy ne vegyél Opust és ne gazdagodj általa. Jó, hagyjuk ezt a vasút hasznosság dolgot, ez tényleg nem tartozik szorosan a részvény ügyéhez.

Topik gazda

babosko30
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek