Mert eddig az autóklub kezdeményezte a vizsgálatot. Most meg a kormány fogja...
A többit meg a fantáziátokra bízom.
Mottó: Abszurdisztánban minden megtörténhet.
A többit meg a fantáziátokra bízom.
Mottó: Abszurdisztánban minden megtörténhet.
MOL tájékoztató a benzinárakról
A készletezéssel kapcsolatban a MOL elmondta, hogy alapvető félreértés van az ország stratégiai, 90 napos készleteit illetően, mely nem árbefolyásoló tényezőként jelentkezik. Ennek felhasználásáról nem a MOL dönt, hanem a KKTSZ. A MOL nem használhatja fel ezeket a készleteket az ármozgás tompítására, a MOL saját készletei napokra elegendőek csupán.
A MOL Rt. mindig ugyanazzal a dinamikával követi az üzemanyagváltozásoka t mindkét irányba, ugyanakkor a MOL számára érvényes világpiaci árak változását a dollár forinthoz visszonyított árfolyamának változása is befolyásolja.
A benzin inflációgerjesztő hatásáról elhangzott, hogy a kereskedelmi áruszállítás, tömegközlekedés gázolaj alapú. Az idei évben a gázolaj ára 4%-kal drágult. Szerencsésen elmondható, hogy a gázolaj árának emelkedése a világpiaci árának emelkedésétől elmarad.
Csák János arról a feltételezésről, hogy a MOL a benzinárakban próbálja kompenzálni a gázveszteségeit, abszolút rossz taktika lenne, hiszen saját magát hozná kedvezőtlenebb helyzetbe a kormánnyal folytatott gázárképlet módosításáról folyó tárgyalásokban.
Az ipari fogyasztók számára érvényes gázárak lakossági árakat meghaladó emelkedéséről elhangzott, hogy az Energiahivatal tesz előterjesztést a GM számára a gázárakra, így a MOL erre a kérdésre nem tud válaszolni.
A Gazdasági Versenyhivatal már több alkalommal megvizsgálta a MOL árképzésének rendszerét és minden alkalommal a szabályoknak megfelelőnek találta.