augusztus 21. | 15:39
#1

Indul az osztrák dízelcsúcs - Elõálltak az autósok a követeléseikel  

ugrás a cikkhez
A kedden kezdõdõ osztrák dízelcsúcstól azt várja az osztrák ÖAMTC autóklub, hogy Ausztriára is kiterjesztik a dízelautók vezérlõszoftverének frissítésérõl szóló megállapodást, amely a németországi dízelcsúcson a kormány
Rendezés
Hozzászólások oldalanként
augusztus 23. | 12:44
előzmény: #19  EnemyOfThePeople
#20
A Renault Zoénál bérlik az akksit - legalábbis ny-euban.
Nálunk a tulajdonosé. link
augusztus 23. | 07:14
előzmény: #15  kiegyezo
#19
Valóban ez lenne a jó megoldás, viszont ehhez az is kell, hogy az aksik ne a te tulajdonodban legyenek, hanem a szolgáltatóében, akonek fizetsz ezért akár havidíjas modellben, akár használat arányosan. Mondjuk szvsz idővel úgyis car as a service modell lesz, szóval az autó sem lesz a tiéd.
augusztus 23. | 07:07
előzmény: #12  pf2
#18
Én meg mondom, hogy a nagyvárosokban nem az áruszállítás és a tömegközlekedés a fő gond, hanem az autóval wc-re járók tömegei.
augusztus 23. | 07:02
előzmény: #10  bigyula
#17
Ez hogy jön ide? A kérdés az, hogy a busz elvisz mondjuk ázlag 80 embert egy menetben, biztos jobb lenne, ha ugyanazt a 80 embert 80 autó vagy legyencmondjuk 40, vinné?
augusztus 23. | 00:17
előzmény: #15  kiegyezo
#16
ezt csinálja a tesla és a renault
augusztus 22. | 22:52
előzmény: #13  gambadoro
#15
Azon agyaltam nemrég, hogy szabványosított, egyenméretű és bekötésű akksik kellenének (jó, megengedő vagyok, akár háromféle is - ceruzaelem, góliát, laposelem), és nem a verda parkolna a töltőnél, hanem csak az akksi. Tehát, nem saját akksid lenne, hanem cserélgetnéd. Mondjuk, lehetne egy töltőállomáson 10 fiók, ahova akksi be tölteni, illetve a feltöltöttet kiveheted, meg egy kis emelő, ugye, mindehhez.
augusztus 22. | 22:46
előzmény: #4  pf2
#14
Azér' a legröhejesebb mégis csak az, hogy a Margitszigeten nem elektromos gépek járnak. Mármint a takarító és kertészeti alkalmatosságok.
Egyébként, a városi buszközlekedést évekkel ezelőtt is át lehetett volna állítani, szerintem. Egy ekkora járművön a +500 kiló akksi mindegy, elfér, a töltés a végállomásokon simán megoldható lenne, nem kell hosszú távokat menniük, fékezéskor sok energia visszanyerhető, ideális terep.
augusztus 22. | 22:39
előzmény: #12  pf2
#13
nem jó még a villany
nekem hybrid van
4 óra a töltés minimum
marha jó dolog amúgy az elektromos üzem, de nem így
használtam leaf-et az mondjuk 30 perc alaphangon
csak, ha előtted is áll valaki éppen akkor az már 1 óra is lehet
ha nincs garázsod nem ér semmit
teremgarázs sem jó ugye
a másik kedvencem, amikor a töltőponton hagyja a praszt a kocsit mert ott jól elparkol - mammutnál ez rendszeres

az elektromos autó akkor lesz valóban alternatíva és nem úri huncutság, ha max 10 perc alatt minden sarkon lehet majd tölteni beleértve az összes autópálya pihenőt + legalább elmegy 300 km-et valóban, bármilyen használat mellett
pf2
augusztus 22. | 21:13
előzmény: #9  EnemyOfThePeople
#12
Mertem arra célozni , h sokkal eredményesebb lenne kititani minden tehergépjárművet ( busz , camion , traktor), amely diesel motorral működik.
Éljen a villanyautók ..................
augusztus 22. | 19:41
előzmény: #1  Portfolio
#11
először is... maradjunk a tényeknél: link

le a tehenekkel!!

:)
augusztus 22. | 19:36
előzmény: #9  EnemyOfThePeople
#10
Ja. Mert egy busz kevesebb szennyezőanyagot bocsát ki ha tele van, mintha a sorfőr garázsmenetben terelgeti... :)
augusztus 22. | 19:29
előzmény: #4  pf2
#9
A kamionok jellemzően nem a belvárosokban közlekednek, a traktorok sem, a városon belüli áruszállítás viszont lehetne más üzemű, idővel elektromos is. A buszoknak a kibocsátását meg oszd le szállított létszámra.
augusztus 22. | 18:48
előzmény: #6  szivacs
#8
Lótúrót ér az egész, amikor a széttaposott, feltekert adagolós, vagy chiptuningos csodák egy padlógázra koromfekete füstfelhővel közlekedhetnek szabadon.

Megállapodtak már a zöldkártyáról is ezer éve és az X5-ös meg a VW Touareg padlógáznál a hiperszuper modern technológiájú meg fejlesztésű motorjával előttem nyomja ki magából a kormot ezerrel.

Duma, duma és duma....
augusztus 22. | 18:44
#7
A magyar Autóklub vajon mikor szervez dízelcsúcsot?
augusztus 22. | 18:42
#6
"Megállapodás született a dízelcsúcson

MTI2017. augusztus 22. 18:07

Hatszázezer
ausztriai dízelautó motorvezérlő szoftverének frissítéséről és a
minőségi csere ösztönzéséről született megállapodás az autógyártókkal a
keddi osztrák dízelcsúcson - jelentette be kedden Jörg Leichtfried
közlekedési miniszter.


A közlekedési minisztérium által
összehívott találkozón a Mercedes-Benz, a BMW, a Kia, a Ford, a
Renault, a Porsche, a Volkswagen, az Audi, a Seat, a Skoda, a Hyundai, a
Mitsubishi Motors és az Opel képviselői vettek részt.

Jörg
Leichtfried közölte, hogy megállapodás született minőségi csere
keretében környezetbarát modern autók vásárlását ösztönző
kedvezményekről is, amit az elektromos autók vásárlására adott állami
ösztönzők felett az autógyárak maguk fognak finanszírozni.

Elektromos autók vásárlására típustól függően akár 10 ezer eurós állami támogatáshoz is lehet jutni Ausztriában.

Günther
Kerle, az osztrák autóimportőrök szervezetének a szóvivője közölte: a
régi autók korszerűbb, környezetbarát modellre váltásának ösztönzését
szolgáló saját kedvezményeik összegét az autógyárak maguk állapítják
majd meg.

A közlekedési minisztérium szerint szoftverfrissítést
fog végrehajtani saját modelljein a VW, a Mercedes, a Renault és
valószínűleg a BMW, a többi autógyár viszont csak a minőségi csere
ösztönzésében vesz részt.

A szoftvercsere jövő tavaszig tart majd
Ausztriában, és az autógyártók tájékoztatása szerint 25-30 százalékos
csökkentést eredményez az autók nitrogén-oxid-kibocsátásában. A
szoftverfrissítést mint megoldást keveslő környezetvédő szervezetek
azonban eltúlzottnak tartják az autógyárak állítását, és az emissziós
értékek legfeljebb 2-3 százalékos csökkentését tartják reálisnak. A
környezetvédők a dízelmotorok hardveres átalakítását tartanák
szükségesnek.

Jörg Leichtfried és Günther Kerle a tájékoztatón
hangsúlyozta, hogy a dízelmotorok hardveres átalakításáról nem született
megállapodás, de egy későbbi találkozón ez a lehetőség is szóba
kerülhet.

A találkozón nem jött létre megállapodás arról sem,
minként járjanak el azokkal az autótulajdonosokkal, akik nem lesznek
hajlandók járműveiket szoftverfrissítésnek alávetni."
augusztus 21. | 16:02
előzmény: #4  pf2
#5
Ez ellehetetlenítené az áru és személyszállítást és a mezőgazdaságot.
Szerintem más megoldást kell keresni.
Például a méregkibocsátásukat kellene kitiltani legalább a városokból, nem gondolod?
pf2
augusztus 21. | 15:58
előzmény: #3  szivacs
#4
Tiltsuk ki a teherautókat , autóbuszokat és mezőgazdasági gépjárműveket. Ezek ugyanis dieselmotorral üzemelnek és k&va tömeges mértékben bocsátanak ki káros anyagokat.
augusztus 21. | 15:43
előzmény: #2  szivacs
#3
"A szoftverfrissítésnek a nitrogén-oxid-kibocsátásra gyakorolt hatásáról az ÖAMTC és német

társszervezete, az ADAC mérései nem jutottak egyértelmű eredményre. Csak annyit lehetett biztosan megállapítani, hogy mindegyik tesztelt autónak a kibocsátása a törvényes határértéken belül maradt, városi forgalomban azonban - és ez a dízelautók belvárosi kitiltásának szempontjából fontos körülmény - nem javultak lényegesen a kibocsátási értékeik."

"Mintegy kilencven
százalékkal csökkenti ugyanis egy öreg VW Passat autó nitrogén-oxid
kibocsátását egy olyan nitrogén-oxid szűrő beépítése, mint amilyent a
modern dízelmotoroknál alkalmaznak."

Szóval tömeges méretekben tovább mérgezik az autógyárak a lakosságot mindaddig, amíg ez a szűrő minden általuk gyártott autóba be nem kerül...
augusztus 21. | 15:39
előzmény: #1  portfolio
#2
A kedden kezdődő osztrák dízelcsúcstól azt várja az osztrák ÖAMTC
autóklub, hogy Ausztriára is kiterjesztik a dízelautók
vezérlőszoftverének frissítéséről szóló megállapodást, amely a
németországi dízelcsúcson a kormány és az autógyárak között létrejött.


Bernhard Wiesinger, az ÖAMTC
igazgatója azonban fontosnak tartja, hogy szóba kerüljön a dízelmotorok
utólagos hardver-átalakításának a kérdése is. A motorok utólagos
átépítése viszonylag sokba kerül ugyan, de az ÖAMTC mérései szerint
megbízhatóbb eredményt hoz, mint a szoftverfrissítés. Mintegy kilencven
százalékkal csökkenti ugyanis egy öreg VW Passat autó nitrogén-oxid
kibocsátását egy olyan nitrogén-oxid szűrő beépítése, mint amilyent a
modern dízelmotoroknál alkalmaznak.

A szoftverfrissítésnek a
nitrogén-oxid-kibocsátásra gyakorolt hatásáról az ÖAMTC és német
társszervezete, az ADAC mérései nem jutottak egyértelmű eredményre. Csak
annyit lehetett biztosan megállapítani, hogy mindegyik tesztelt autónak
a kibocsátása a törvényes határértéken belül maradt, városi forgalomban
azonban - és ez a dízelautók belvárosi kitiltásának szempontjából
fontos körülmény - nem javultak lényegesen a kibocsátási értékeik.
Friedrich Eppel azonban hangsúlyozta, hogy a két autóklub együtt csak
tíz autón végzett méréseket, mégpedig eltérő eljárással, ami nem
tekinthető reprezentatív mintának.

Az ÖAMTC egy "ökoprémium"
bevezetését is szeretné elérni a dízelcsúcson az öregebb, Euro 0-3
kategóriás dízelautók bontóba küldésének a támogatásához új autó
vásárlásakor.

Az ÖAMTC igazgatója tévútnak beszélt arról is,
tévútnak tekinti a felvetést a belsőégésű motorok kivezetéséről
2030-tól. Szerinte a politikának határértékek lefektetésével kell
foglalkoznia, nem pedig technológiák felett ítéletet mondania. De ha már
ezt teszi, akkor nem kellene kihagynia a szórásból a teherautókat, a
hajókat és a repülőgépeket sem, ahelyett, hogy csak a dízelautókat
állítja pellengérre - fogalmazott az osztrák autóklub igazgatója.

Topik gazda

aktív fórumozók

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE