Azzal természetesen egyetértek, hogy morális szempontból az lenne a tisztességes, ha előre megmondanák, mit tesznek. Ez is egy azok közül az esetek közül, amikor a tisztesség és a tőkepiaci szabályok nem találkoznak. Ezen sajnos nem változtat, hogy mi állampolgárokként és kisbefektetőként is érintve vagyunk. Amúgy a korrekt az lenne, ha az MNV az eladás mellett döntene, ezt csak az időszak legvégén, azaz hétfőn dél előtt tenné meg (persze akkor nem mutyisztánban lennénk) :-)
Az államnak az a kötelessége,ha úgy dönt,hogy megválik a részvényeitől,akkor ne mindjárt a legalacsonyabb áron tegye azt,tehát elvárható lenne,hogy első füttyentésre ne ajánlja fel.
Nem kell védened, csak ez is egy vélemény, amit én elfogadok.
Logikailag ezt az "előre" szót úgy értettem, hogy ha elfogadják az MTB ajánlatát július 31.-ig, akkor informáljanak mindenkit előre. Mert az nem OK, hogy az ajánlattevő privát MTB cég tud az MNV döntésről egyedül, és ennek a belső infónak a tudatában cselekszik a határidő végén (esetünkben pld tegnapig)... míg mások (mint most mi) csak találgatunk. Vagy mindenkit befolyásoljon, vagy senkit se. :-) A dupla csavar az, hogy a tulajdonos államnak állampolgárai vagyunk, és FHB kisbefektetők is... :-)
Egyetértesz, vagy most is máshogy gondolod?!
Persze, ha MTB részvényes lennék, akkor lehet hogy máshogy látnám... és már saját állampolgári magammal sem értenék egyet, tudathasadásos állapotba kerülnék. :-D
Határidő utáni MNV cselekvés az más kérdés... arról én nem beszéltem.
Kérdés, hogy aki most önt, úgy hogy tisztában van vele, hogy 533-ért átveszik miért önt?Kérdés, hogy aki most önt, úgy hogy tisztában van vele, hogy 533-nál magasabbon veszik át, miért önt?Nem kérdés, hogy aki most önt, esetleg tisztában van vele, hogy nem veszik át a részvényeket és minél gyorsabban szabadulni akar...
Egyre furább ez a story, nem bírom összerakni a képet, de valami itt bűzlik nekem...
Ha valaki az én cégemnél ilyen marhaságot írna, azt alkalmatlanság miatt azonnal kirúgnám. Az MNV a Számviteli törvény 3. § (1) 1. pontja szerinti gazdálkodó, amelyre a Sztv. vonatkozik, tehát pl. mérlegkészítési kötelezettsége van. A Sztv. szerint az értékpapírokat bekerülési áron és piaci értéken is nyilván kell tartani. Azoknak a részvényeknek, amiket a manyupoktól loptak, volt átvételkori árfolyamuk. Minden értékpapírt a mérleg fordulónapján, azaz dec. 31-ével értékelni kell a Sztv. alapján a számviteli politika szerint választott módszerrel, ami általában a dec. 31.-ét megelőző utolsó kereskedési nap záró árfolyama. A Sztv. szerint az értékelés többnyire a FIFO elv szerint történik (mást is választhatnak persze), amihez ismerni kell minden rv. bekerülési időpontját és árfolyamát. Innen kezdve nincs az a számviteli program, ami egy kattintásra nem adja ki a rv. mennyiséggel súlyozott átlagárát. Ha szerintük ez nem állapítható meg, hogyan csinálnak mérleget?
Soha nem gondoltam volna, hogy ezt az államot egyszer pont én védem (és ezért jogosan lehet engem megkövezni), de azt gondolom, hogy kivételesen igazuk van, ha nem hozzák nyilvánosságra előre, mit fognak tenni. Az állam ( MNV) itt nagytulajdonos. Szerintem az, hogy egy nagytulajdonos előre közzéteszi, mit tesz a részével, a piac befolyásolásának minősül, mivel a többi befektető ennek figyelembevételével hoz döntést. Ez a fajta piacbefolyásolás pedig tiltott.Amúgy meg én is tartom a pakkot.
na ki ez a vadbarom, aki piacra önti likvid hiányos helyzetben a maga 12000 darabját??Eladhatta volna 529-ért tegnap előtt, vagy felajánlhatná 533-ért. De nem... Ő beönti a piacra. Normális az ilyen??
Vagy csak teszteli valaki a piacot...
... az állami részvénycsomagot odaadták 533 HUF -ért az MTB-nek? Szerintem nem. A takarékintegráció ugyanis továbbra is a kormányfő közvetett írányítása alatt áll, ezért az MNV Zrt részvénycsomagjának a későbbiekben történő esetleges eladásáról, átadásáról is a kormányfő fog dönteni. Az 533 HUF ajánlati részvényárnak ebben nincs szerepe. Az FHB bankban meglévő állami tulajdonrész tekintetében a kormányfő a bank tavaly év elején lezajlott tőkeemelésével összefüggésben több alkalommal kijelentette, hogy fennkivánják tartani a bankban meglévő 7,32 százalékos állami tulajdonrészüket, pénzügyi stratégiai célkitűzések, megfontolások alapján. Úgy gondolom, hogy ez a helyzet nem változott, ma is érvényben van. A vételi eljárás transzparencia hiányosságait én is tapasztalom, az a kisbefektetők megfelelő tájékoztatása helyett azok elbízonytalanítását eredményezi, mely számomra elfogadhatatlan.
FHB:Most vedd!