Mindenki vigyázzon a CIB Bank a "Kamatkirály" elnevezésű számla megszüntetésénél megkísérli átverni a ügyfelet.
Tudni kell, hogy ez egy olyan számla amely érdemi kamatot csak akkor fizet ha ha az egyenleg 50000,-Ft felett van az adott hónapban (ha akár egy pillanatra is alámegy ennek akkor már a teljes összegre ugrott a kamat). A teljes kamatot pedig csak a számla megszüntetésekor fizetik ki, előtte csak gyűlik előjegyzésben. Ez rendben is van, ilyen a számla működése, még a kamatadó elkerülésére lett kialakítva.
Az átveréses konstrukció a következő módon működik:
Ha valaki meg akarja szüntetni a számlát akkor a CIB munkatársa megkéri az ügyfelet, hogy nullázza le a számlát mert "csak nulla egyenlegű számlát lehet megszüntetni" (?). (A számlazárás korábban mindig úgy volt, hogy a zárással egyidejűleg az ügyfél rendelkezett az egyenleg sorsáról de ez a kis trükk kell az átveréshez.)
Ez igencsak furcsa kérés de ha az ügyfél ennek bedől akkor jól kiszúr magával mert ezáltal a tárgyhónap kamatát el is veszti (mert ugye min. 50000,-Ft egyenlegnek kell lenni). Arra a kérdésre, hogy ez a jópofa megoldás hol van leírva a kondíciós listában vagy az ÁSZF-ben az a válasz hogy sehol. Plusz átverésként még kedvesen közlik, hogy a felhalmozott kamat jóváírása több napig is eltart. Hogy fizet-e a CIB kamatot a kamatra erre az időszakra? Természetesen nem!
Ha az ügyfél erősködik, hogy ez bizony nem így működik akkor néhány nap alatt kivizsgálják az esetet és örömmel közlik, hogy meg lehet szüntetni a számlát kamatveszteség nélkül is. Persze ez még néhány napig eltart (az igértnél mindenképpen tovább) és így kb. 1 hét alatt meg is szüntethető a számla. Minden szép és jó? Dehogy! Az ügyfél csak 1 hét alatt jutott hozzá a felhalmazott kamathoz így egyheti kamatot (a kamatra) még így is sikerült elvenni tőle. Ügyes!
Nos eddig a számlanyitás, számlazárás és elszámolás gyakorlatilag azonnali művelet volt, de a CIB kieszelt egy olyan megoldást amivel elszedheti az ügyfélnek járó kamat egy részét és még egy pár napig ingyen használhatja a pénzét. De az sem gond, ha az ügyfél észnél van mert akkor az időhúzással késlelteti a pénzhez való hozzáférést és ezáltal okoz kárt az ügyfélnek.
Mindeközben azt hiszi, hogy hű, de jól járt ezzel, hiszen kamatadó mentes.
Kár, hogy elcseszték (ezt is). Visszagondolva ennek úgy volt értelme/úgy lett volna értelme, hogy bevezetés után max. tavaly őszig pakolni rá a lóvét, majd amint bejött a +3%-os rendkívüli kamatemelés és a kétszámjegyű kamatok, hagyni a francba és megszüntetni.
Így van. Pedig az elején még szimpi volt, amíg tartott a beetetős időszak. Aztán elkezdett olvadni a kamat előny, mostanra pedig már gyakorlatilag semmi előnye nincs.
Nekem is van megvan még, de rövidesen kilövöm, semmi értelme.
A közelmúlt kétszámjegyű nettó betéti kamatai magasabbak voltak, mint ezen a retken.
Most annyi pozitívuma van, hogy a nettó betéti kamat felett van 0,3-0,4%-kal, de ez meg lófing.
Úgyhogy rövidesen én is megszüntetem. Jó, hogy felhívtad rá a figyelmet, mert erre én sem gondoltam volna hirtelen, mert tényleg ott van, hogy 50000 alatt 1%-ot ad az egész hónapra.
CIB Kamatkirály számla átverés
Mindenki vigyázzon a CIB Bank a "Kamatkirály" elnevezésű számla megszüntetésénél megkísérli átverni a ügyfelet.
Tudni kell, hogy ez egy olyan számla amely érdemi kamatot csak akkor fizet ha ha az egyenleg 50000,-Ft felett van az adott hónapban (ha akár egy pillanatra is alámegy ennek akkor már a teljes összegre ugrott a kamat). A teljes kamatot pedig csak a számla megszüntetésekor fizetik ki, előtte csak gyűlik előjegyzésben. Ez rendben is van, ilyen a számla működése, még a kamatadó elkerülésére lett kialakítva.
Az átveréses konstrukció a következő módon működik:
Ha valaki meg akarja szüntetni a számlát akkor a CIB munkatársa megkéri az ügyfelet, hogy nullázza le a számlát mert "csak nulla egyenlegű számlát lehet megszüntetni" (?). (A számlazárás korábban mindig úgy volt, hogy a zárással egyidejűleg az ügyfél rendelkezett az egyenleg sorsáról de ez a kis trükk kell az átveréshez.)
Ez igencsak furcsa kérés de ha az ügyfél ennek bedől akkor jól kiszúr magával mert ezáltal a tárgyhónap kamatát el is veszti (mert ugye min. 50000,-Ft egyenlegnek kell lenni). Arra a kérdésre, hogy ez a jópofa megoldás hol van leírva a kondíciós listában vagy az ÁSZF-ben az a válasz hogy sehol. Plusz átverésként még kedvesen közlik, hogy a felhalmozott kamat jóváírása több napig is eltart. Hogy fizet-e a CIB kamatot a kamatra erre az időszakra? Természetesen nem!
Ha az ügyfél erősködik, hogy ez bizony nem így működik akkor néhány nap alatt kivizsgálják az esetet és örömmel közlik, hogy meg lehet szüntetni a számlát kamatveszteség nélkül is. Persze ez még néhány napig eltart (az igértnél mindenképpen tovább) és így kb. 1 hét alatt meg is szüntethető a számla. Minden szép és jó? Dehogy! Az ügyfél csak 1 hét alatt jutott hozzá a felhalmazott kamathoz így egyheti kamatot (a kamatra) még így is sikerült elvenni tőle. Ügyes!
Nos eddig a számlanyitás, számlazárás és elszámolás gyakorlatilag azonnali művelet volt, de a CIB kieszelt egy olyan megoldást amivel elszedheti az ügyfélnek járó kamat egy részét és még egy pár napig ingyen használhatja a pénzét. De az sem gond, ha az ügyfél észnél van mert akkor az időhúzással késlelteti a pénzhez való hozzáférést és ezáltal okoz kárt az ügyfélnek.
Mindenki vigyázzon!