pannoninfo

Regisztráció: 2009-06-24 12:05

Hozzászólások száma: 74

Utolsó hozzászólás: 2009-12-08 07:59


Tapasztalat: 3
Aktivitás: 1
Népszerűség: 1


utolsó 20 hozzászólás

\"Szégyenlistán\" a CIB Bank 2009. 12. 08. 07:59
#1
link

vajon jó-e a célpont?

A CIB Bank Zrt. egyik ügyfele 2008. november 7.-én internet bankon kezdeményezte a CIB Ingatlan Alapok Alapja befektetési jegyeinek visszaváltását amit a bank nem hajtott végre és az ismert PSZÁF felfüggesztés miatt ez a fogyasztónak kárt okozott. A bank telefonos beszélgetésekben kártalanítást ígért de később ezt változó indokokkal megtagadta.

Az ügy a Budapesti Békéltető Testület elé került, amely BBT/6/2009. számú határozatában kötelezte a bankot az ingatlan jegyek 2008. november 24.-i árfolyamon történő visszaváltására.
A bank ezt megtagadta és ezért a CIB Bank Zrt. joggal szerepel azon cégek "szégyenlistáján" amelyek a a Budapesti Békéltető Testület (BBT) honlapján is helyet kaptak. Ezen azon cégek szerepelnek amelyek nem hajtják végre a BBT határozatát és a fogyasztó jogokat semmibe veszik.
________________
pannon.info link
CIB (IEB) -nél tőzsdézők 2009. 12. 08. 07:54
#31
"Szégyenlistán" a CIB Bank
A CIB Bank Zrt.-t elmarasztalta a Budapesti Békéltető Testület

A CIB Bank Zrt. egyik ügyfele 2008. november 7.-én internet bankon kezdeményezte a CIB Ingatlan Alapok Alapja befektetési jegyeinek visszaváltását amit a bank nem hajtott végre és az ismert PSZÁF felfüggesztés miatt ez a fogyasztónak kárt okozott. A bank telefonos beszélgetésekben kártalanítást ígért de később ezt változó indokokkal megtagadta.

Az ügy a Budapesti Békéltető Testület elé került, amely BBT/6/2009. számú határozatában kötelezte a bankot az ingatlan jegyek 2008. november 24.-i árfolyamon történő visszaváltására (megtekinthető: link ).

A bank ezt megtagadta és ezért a CIB Bank Zrt. joggal szerepel azon cégek "szégyenlistáján" amelyek a a Budapesti Békéltető Testület (BBT) honlapján is helyet kaptak. Ezen azon cégek szerepelnek amelyek nem hajtják végre a BBT határozatát és a fogyasztó jogokat semmibe veszik.
__________________
pannon.info link
Ebroker 2009. 11. 16. 15:22
Ebroker = CIB = problémák. Ez van
______________
pannon.info link
Hasznos linkek 2009. 11. 03. 08:57
#50
CIB kártyával óvatosan: link
________________
pannon.info link
Magyar bankok: év végén érhetjük el a mélypontot 2009. 11. 03. 08:56
#3
Most már csak normális bank kellene.
_____________________
pannon. info link
Csalók kezében CIB bankos kártyák adatai 2009. 11. 03. 08:55
#1
link

Újra a CIB!
_____________________
link
CIB Ingatlan Alapok Alapja 2009. 10. 30. 11:53
#1
A cib.hu oldalon 2008 novembere és júniusa között a következő volt folyamatosan látható a CIB ingatlan alapról:

Szívesen választana az állampapírokhoz hasonló, kényelmes és biztonságos megtakarítási formát, de nem elégedett a várható hozammal?

Vonzza Önt az ingatlanbefektetésekkel elérhető haszon, de nem kívánja vállalni a velük járó terheket, kockázatokat?

Olyan lehetőséget keres, mely a két befektetési forma előnyeit egyszerre kínálja, hátrányaik nélkül?

Megtévesztő vagy nem?
_____________________
pannon.info link
Ebroker 2009. 10. 30. 11:49
Akár internet bank, akár ebroker a CIB Bank rendszerei egyre rosszabbak. Sajnos egy többéves folyamat eredményeként a bank eljutott oda ahova. Elsőkből lesznek az utolsók.
____________________
pannon.info link
Ebroker 2009. 10. 16. 16:47
Talán az volna a jobb megoldás ha a CIB minden nap közölné, hogy mikor fog működni a rendszerei. Így ehhez mindenki alkalmazkodni tudna és nem számítana arra, hogy akkor működik amikor neki szüksége van rá.
__________________
pannon.info link
Ebroker 2009. 10. 16. 10:42
Érdekes volt az is, hogy amelyik nap a CIB Internet bankba kiírták, hogy mostantól jó lesz 20 helyett max. 5 perc karbantartás naponta, pont akkor jó hosszú ideig nem volt elérhető. CIB-es technikai rendszerek.....
__________________
pannon.info link
csaló raiff ingatlan alap 2009. 10. 16. 10:37
#3
Hát igen
_____________
pannon.info link
\"Szégyenlistán\" a CIB Bank 2009. 10. 14. 16:00
#38
Semmiféle technikai vagy egyéb problémán nem szabad csodalkozni. Mit lehet várni egy olyan banktól amely azért nem mer egy későbbi időpontra vonatkozó hitelkeret-megszüntetési megbízást felvenni, mert "lehet, hogy a kollega akihez az ügy kerül akkor már nem fog itt dolgozni". Ezek szerint a banki folyamat olyan kidolgozott, hogy egy konkrét természetes személyen múlik a megbízás végrehajthatósága. Ennek fényében tulajdonképpen kellemes meglepetés ha bármi is működik a CIB-nél: link
___________________
pannon.info link
\"Szégyenlistán\" a CIB Bank 2009. 10. 13. 09:34
#33
Hírt kaptunk egy újabb CIB bankos furcsaságról ami nemcsak az ügyfelekre nézve kedvezőtlen, hanem felveti a banki folyamatok minőségének kérdését is.

A CIB folyószámlához hitelkeret tartozhat, remek szolgáltatás, de semmi különleges. Viszont van egy éves díja ami miatt csak annak érdemes igénybe vennie akinek valóban szüksége van rá.

A CIB hitelkeretet viszont nem könnyű lemondani. Ugyanis a bank a lemondást legalább 30 nappal, de legfeljebb 10 munkanappal a megújítási dátum előtt hajlandó csak elfogadni. Az, hogy ez a 30 napos terminus sehol nem jelenik meg az ÁSZF-ben vagy a kondiciós listában nem probléma, ezen könnyen át lehet lépni ha a banknak így előnyös.

Így hiába is próbálja valaki lemondani a jövőre lejáró hitelkereték ez nem fog sikerülni. Gondolom azért lett így kitalálva, hogy az ügyfelek elfelejtsék lemondani (20 nap van egy évben amikor ezt meg lehet tenni) és a bank felszámolhassa az éves díjat.

A CIB által adott indoklás a lemondás elfogadásának megtagadására még érdekesebb: Senki nem nem tudja garantálni, hogy az a kollega akihez az ügy most kerülne még jövőre is itt lesz amikor a hitelkeretet meg kell szüntetni. Vajon milyen banki folyamatok azok ahol egy megbízás végrehajtása az adott munkavállaló munkaügyi helyzetének függvénye? Nesze neked 21. század, IT rendszerek és hasonló különlegességek. Ezek szerint akinek az asztalán landol az csinálja meg, de csak addig amíg a CIB-nél dolgozik. Ha elmegy vagy kitessékelik akkor vele együtt az aktuális folymatban lévő ügyek is kukába kerülnek?

______________
pannon.info: link

CIB Kamatkirály számla átverés 2009. 10. 13. 09:30
#11
Bár amint tudjuk a megszüntetésért is meg kell küzdeni :)
___________________
pannon.info link
CIB hitelkeret lemondás átverés 2009. 10. 13. 09:23
#1
Hírt kaptunk egy újabb CIB bankos furcsaságról ami nemcsak az ügyfelekre nézve kedvezőtlen, hanem felveti a banki folyamatok minőségének kérdését is.
A CIB folyószámlához hitelkeret tartozhat, remek szolgáltatás, de semmi különleges. Viszont van egy éves díja ami miatt csak annak érdemes igénybe vennie akinek valóban szüksége van rá.
A CIB hitelkeretet viszont nem könnyű lemondani. Ugyanis a bank a lemondást legalább 30 nappal, de legfeljebb 10 munkanappal a megújítási dátum előtt hajlandó csak elfogadni. Az, hogy ez a 30 napos terminus sehol nem jelenik meg az ÁSZ-ben vagy a kondiciós listában nem probléma, ezen könnyen át lehet lépni ha a banknak így előnyös.
Így hiába is próbálja valaki lemondani a jövőre lejáró hitelkereték ez nem fog sikerülni. Gondolom azért lett így kitalálva, hogy az ügyfelek elfelejtsék lemondani (20 nap van egy évben amikor ezt meg lehet tenni) és a bank felszámolhassa az éves díjat.

A CIB által adott indoklás a lemondás elfogadásának megtagadására még érdekesebb: Senki nem nem tudja garantálni, hogy az a kollega akihez az ügy most kerülne még jövőre is itt lesz amikor a hitelkeretet meg kell szüntetni. Vajon milyen banki folyamatok azok ahol egy megbízás végrehajtása az adott munkavállaló munkaügyi helyzetének függvénye? Nesze neked 21. század, IT rendszerek és hasonló különlegességek. Ezek szerint akinek az asztalán landol az csinálja meg, de csak addig amíg a CIB-nél dolgozik. Ha elmegy vagy kitessékelik akkor vele együtt az aktuális folymatban lévő ügyek is kukába kerülnek?
LegyeN mindenki óvatos
____________
pannon.info link
CIB Kamatkirály számla átverés 2009. 10. 09. 12:49
#5
Akkor a megszüntetésnél jól figyelj oda!
__________________
pannon.info link
Ebroker 2009. 10. 09. 12:48
Egyszerűen tudomásul kell venni, hogy elsőkből lesznek az utolsók. A CIB technikai rendszerei egyszerűen megbízhatatalanná váltak és nemcsak az ebroker ilyen. Szomorú.
____________________
pannon.info link
CIB Kamatkirály számla átverés 2009. 10. 09. 09:21
#2
Bővebben és egyéb Cibes ügyről itt: link
CIB Kamatkirály számla átverés 2009. 10. 09. 09:13
#1
Hírt kaptunk egy újabb CIB bankos trükkről:

Mindenki vigyázzon a CIB Bank a "Kamatkirály" elnevezésű számla megszüntetésénél megkísérli átverni a ügyfelet.

Tudni kell, hogy ez egy olyan számla amely érdemi kamatot csak akkor fizet ha ha az egyenleg 50000,-Ft felett van az adott hónapban (ha akár egy pillanatra is alámegy ennek akkor már a teljes összegre ugrott a kamat). A teljes kamatot pedig csak a számla megszüntetésekor fizetik ki, előtte csak gyűlik előjegyzésben. Ez rendben is van, ilyen a számla működése, még a kamatadó elkerülésére lett kialakítva.

Az átveréses konstrukció a következő módon működik:

Ha valaki meg akarja szüntetni a számlát akkor a CIB munkatársa megkéri az ügyfelet, hogy nullázza le a számlát mert "csak nulla egyenlegű számlát lehet megszüntetni" (?). (A számlazárás korábban mindig úgy volt, hogy a zárással egyidejűleg az ügyfél rendelkezett az egyenleg sorsáról de ez a kis trükk kell az átveréshez.)

Ez igencsak furcsa kérés de ha az ügyfél ennek bedől akkor jól kiszúr magával mert ezáltal a tárgyhónap kamatát el is veszti (mert ugye min. 50000,-Ft egyenlegnek kell lenni). Arra a kérdésre, hogy ez a jópofa megoldás hol van leírva a kondíciós listában vagy az ÁSZF-ben az a válasz hogy sehol. Plusz átverésként még kedvesen közlik, hogy a felhalmozott kamat jóváírása több napig is eltart. Hogy fizet-e a CIB kamatot a kamatra erre az időszakra? Természetesen nem!

Ha az ügyfél erősködik, hogy ez bizony nem így működik akkor néhány nap alatt kivizsgálják az esetet és örömmel közlik, hogy meg lehet szüntetni a számlát kamatveszteség nélkül is. Persze ez még néhány napig eltart (az igértnél mindenképpen tovább) és így kb. 1 hét alatt meg is szüntethető a számla. Minden szép és jó? Dehogy! Az ügyfél csak 1 hét alatt jutott hozzá a felhalmazott kamathoz így egyheti kamatot (a kamatra) még így is sikerült elvenni tőle. Ügyes!

Nos eddig a számlanyitás, számlazárás és elszámolás gyakorlatilag azonnali művelet volt, de a CIB kieszelt egy olyan megoldást amivel elszedheti az ügyfélnek járó kamat egy részét és még egy pár napig ingyen használhatja a pénzét. De az sem gond, ha az ügyfél észnél van mert akkor az időhúzással késlelteti a pénzhez való hozzáférést és ezáltal okoz kárt az ügyfélnek.

Mindenki vigyázzon!
\"Szégyenlistán\" a CIB Bank 2009. 10. 02. 09:00
#32

Hírt kaptunk egy újabb CIB bankos trükkről:

Mindenki vigyázzon a CIB Bank a "Kamatkirály" elnevezésű számla megszüntetésénél megkísérli átverni a ügyfelet.

Tudni kell, hogy ez egy olyan számla amely érdemi kamatot csak akkor fizet ha ha az egyenleg 50000,-Ft felett van az adott hónapban (ha akár egy pillanatra is alámegy ennek akkor már a teljes összegre ugrott a kamat). A teljes kamatot pedig csak a számla megszüntetésekor fizetik ki, előtte csak gyűlik előjegyzésben. Ez rendben is van, ilyen a számla működése, még a kamatadó elkerülésére lett kialakítva.

Az átveréses konstrukció a következő módon működik:

Ha valaki meg akarja szüntetni a számlát akkor a CIB munkatársa megkéri az ügyfelet, hogy nullázza le a számlát mert "csak nulla egyenlegű számlát lehet megszüntetni" (?). (A számlazárás korábban mindig úgy volt, hogy a zárással egyidejűleg az ügyfél rendelkezett az egyenleg sorsáról de ez a kis trükk kell az átveréshez.)

Ez igencsak furcsa kérés de ha az ügyfél ennek bedől akkor jól kiszúr magával mert ezáltal a tárgyhónap kamatát el is veszti (mert ugye min. 50000,-Ft egyenlegnek kell lenni). Arra a kérdésre, hogy ez a jópofa megoldás hol van leírva a kondíciós listában vagy az ÁSZF-ben az a válasz hogy sehol. Plusz átverésként még kedvesen közlik, hogy a felhalmozott kamat jóváírása több napig is eltart. Hogy fizet-e a CIB kamatot a kamatra erre az időszakra? Természetesen nem!

Ha az ügyfél erősködik, hogy ez bizony nem így működik akkor néhány nap alatt kivizsgálják az esetet és örömmel közlik, hogy meg lehet szüntetni a számlát kamatveszteség nélkül is. Persze ez még néhány napig eltart (az igértnél mindenképpen tovább) és így kb. 1 hét alatt meg is szüntethető a számla. Minden szép és jó? Dehogy! Az ügyfél csak 1 hét alatt jutott hozzá a felhalmazott kamathoz így egyheti kamatot (a kamatra) még így is sikerült elvenni tőle. Ügyes!

Nos eddig a számlanyitás, számlazárás és elszámolás gyakorlatilag azonnali művelet volt, de a CIB kieszelt egy olyan megoldást amivel elszedheti az ügyfélnek járó kamat egy részét és még egy pár napig ingyen használhatja a pénzét. De az sem gond, ha az ügyfél észnél van mert akkor az időhúzással késlelteti a pénzhez való hozzáférést és ezáltal okoz kárt az ügyfélnek.

Mindenki vigyázzon!

___________________
pannon.info link

friss hírek További hírek

  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
  • Befalap
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek