A jövő év elejére mind a háromszáz jegyértékesítő automatát üzembe helyezi a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), amivel kiváltja az árusító helyeket. Az ott foglalkoztatott több mint kétszáz alkalmazott nem kerül utcára, a társaság más területen ad...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=200018
Ugyanezeket a kérdéseket miért nem teszed fel úgy általában? Csak mert a fogyatékkal élőket sajnos összehasonlíthatatlanul durvább hátrányok érik nap-mint-nap annál minthogy Icától kell jegyet vegyenek vagy automatából (gondolj csak bele, hogyan jár egy ilyen gyerek iskolába, később hogyan lesz munkahelye, hogyan intéz el bármilyen ügyet, stb. de hogy még eddig se menjünk el, hogyan éli mindennapjait?). Ehhez képest neked sikerült a legkisebb ilyen jellegű helyzetben megtalálnod a ráadásul nem is létező ptoblémát (mert szerencsétleneknek mindegy, hogy Icától vagy egy automatából veszik a jegyet, pláne amikor az összes többi körülmény miatt tényleg szörnyű helyzetben vannak). Úgy viselkedsz, mint egy autista, aki a legváratlanabb szituban és egy egészséges emberhez képest legfurcsább helyzetben kezd el teljesen értelmetlen részleteken vitázni.
Minden bántó szándék nélkül mondom: keress fel szakembert. Ha persze csak trollkodsz, akkor egész más a helyzet.
Egyet árulj el, te tök komolyból műveled ezt, amit itt teszel, vagy csak a trollkodás része? Ha az előbbi, akkor súlyosabb a helyzet veled kapcsolatban, mint eddig gondoltam. Nyugtass meg, hogy csak trollkodsz.
Szerencsére ritkán járok a fővárosban, de amilyen jegypénztárosokkal találkoztam eddig Budapesten, azt mondom, sokkal jobban járnak a fogyatékkal élő embertársaink az automatával...
"Ádás Bíkesség! Nem vók itten járattos, tecciktunnyi mos gyüttem a vonyatta. Segéllyen mán, mifeneségge tunnyék átajjutnyi a másik állomásra ahonnét indú a vonyatom?" - ezt megérti és kiadja a jegyet?
Gúnyolódjatok csak a halmozottan hátrányos helyzetűeken meg a fogyatékkal élőkön!
Tán még a segélyeket is elvennétek tőlük?
De ne feledjétek, az akadálymentesítés EU-s követelmény! Csak nem egy újabb kötelezettségszegési eljárást akartok kiprovokálni?!
Az analfabétánál nehéz eldönteni, hogy az a rosszabb-e, ha nem tudja a pénztárnál aláírni a bérletet, vagy ha nem tudja elolvasni az autómatán, hogy milyet szeretne (mondjuk, az megoldás, ha egyszer megtanítják neki, hogy nyomja a 2-est).
Viszont most belegondolva, meg kell kövessem szivacsot: a kar nélküli süket, de beszélni tudók talán árnyalatnyival jobban boldogulnak egy pénztárnál, ahol tudnak kérni és kis szerencsével szájjal el tudják venni a jegyet, mint egy autómatánál. Hacsaknem figyelnek rájuk és orral könnyen benyomható gombokat és szájjal kivehető jegykiadó nyílást terveznek. Szerintem szivacsnak sürgősen fel kéne venni a kapcsolatot a tervezőkkel, hogy gondoltak-e a karnélküli süketekre...
A nyugdíjasnak nem kell jegy, a tolószékesnek baromira mindegy, hogy egy pénztár ablakhoz vagy egy autómatához kell odaguruljon, a süket, meg a néma jobban jár az autómatával, akivel nem kell beszélgetni, a vakok pedig ingyenesen utaznak.
Megint sikerült beégetni magadat. Kötekedtél ismeret és végig gondolás nélkül.
"A BKK eddigi tapasztalatai pozitívak az automatákkal kapcsolatban, bár sokan még mindig inkább a sorban állást választják. A társaság várakozásai szerint az ügyfelek fokozatosan térnek majd át a gyorsabb kiszolgálást biztosító automaták használatára."
és az ügyfelek tapasztalatait nem mérték fel!?
"az ügyfelek fokozatosan térnek majd át" - kivétel nélkül mindenki??
A hátrányos helyzetűek is?
A nyugdíjas nagyik is kivétel nélkül, a vakok és más fogyatékkal élők, az analfabéták, kivétel nélkül mindenki?
"Az ott foglalkoztatott több mint kétszáz alkalmazott nem kerül utcára, a társaság más területen ad nekik munkát"
Akkor jó!
"A BKK jelenleg 51 helyszínen 74 pénztári ablakkal rendelkezik, ezekben összesen 226-an dolgoznak. Az ő sorsuk egyelőre nem biztos.."
Akkor nem jó!
A jövő év elejére mind a háromszáz jegyértékesítő automatát üzembe helyezi a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), amivel kiváltja az árusító helyeket. Az ott foglalkoztatott több mint kétszáz alkalmazott nem kerül utcára, a társaság más területen ad nekik munkát - értesült a Napi Gazdaság.
Folyamatosan zajlik a BKK háromszáz, új jegy- és bérletkiadó automatájának telepítése, az utolsót legkésőbb 2015 elejére helyezik üzembe. Emellett folyamatos bővül az ügyfélpontok száma is - tájékoztatta a Napi Gazdaságot a közlekedési központ. Jelenleg hat ilyen létesítmény működik − 47 munkatárssal.
A BKK eddigi tapasztalatai pozitívak az automatákkal kapcsolatban, bár sokan még mindig inkább a sorban állást választják. A társaság várakozásai szerint az ügyfelek fokozatosan térnek majd át a gyorsabb kiszolgálást biztosító automaták használatára.
A BKK jelenleg 51 helyszínen 74 pénztári ablakkal rendelkezik, ezekben összesen 226-an dolgoznak.
Az ő sorsuk egyelőre nem biztos, bár a BKK szerint a pénztárak megszűnésével nem válik teljes mértékben nélkülözhetővé az emberi munka. 2015 végéig közel tíz főbb csomópontban tervezik új ügyfélközpont nyitását, ahol a jelenleg jegypénztárakban dolgozó munkatársakat új munkalehetőség várja majd. Ennek részleteiről azonban csak a későbbiekben döntenek, hiszen az elektronikus jegyrendszerre való átállás is több évig tartó folyamat lesz.
Bezárja a BKK a jegypénztárakat
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=200018