Topiknyitó: Portfolio 2011. 12. 01. 12:16

Autógáz: működik és megfizethető - Akkor mi vele a baj?  

Ugrás a cikkhez
A környezetkímélőbb és a gazdaságosabb közlekedés rengeteg fórumon téma, és minden gazdálkodó szervezet, cég, sőt egyén számára kézzelfogható, napi kérdés. Rengeteg közép- és hosszú távú terv, elképzelés látott napvilágot, melyek mindegyikében közös...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=159193
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Bekre_Pal 2011. 12. 05. 07:11
Törölt hozzászólás
#39
Törölt felhasználó 2011. 12. 04. 19:56
Törölt hozzászólás
#38
Törölt felhasználó 2011. 12. 04. 19:56
Előzmény: törölt hozzászólás
#37
a kulcs a lényeg, az indítás örömét vették el, mint az automataváltó a váltás örömétől foszt meg, az autózás élmény, és nem csak luxust kell hogy adjonÐÐÐ
szóval ne szóljuk le a régieket sem, egy mai 10 éves autó is tud nagyon jó lenne, csak vigyázni kell rá, karbantartani, és elmegy még 20 évet is, azért mert futott 200e kilométert még nem kuka, elmegy az 800at is gondos kezek alatt.ÐÐÐ
Bekre_Pal 2011. 12. 04. 18:22
Törölt hozzászólás
#36
Törölt felhasználó 2011. 12. 04. 18:17
Törölt hozzászólás
#35
Bekre_Pal 2011. 12. 04. 18:13
Törölt hozzászólás
#34
Bekre_Pal 2011. 12. 04. 18:11
Törölt hozzászólás
#33
Törölt felhasználó 2011. 12. 04. 15:59
Előzmény: törölt hozzászólás
#32
Légkondi nem mai találmány, régebbiekben is van.
Memóriás ülés: szomorú ha neked fájdalmat okoz hogy beállítsd újra az üléspozíciót. de ha ennyire kényelmes vagy, akkor az
asszonynak vegyél külön autót.
Biztonságosak a nem mai autók is, 5-8 évesekkel mi a baj? Csak tudni kell vezetni, az meg rajtad múlik.
Törölt felhasználó 2011. 12. 04. 15:26
Előzmény: #2  exley
#31
csak halkan jegyzem meg suzuki ignisemben jövő februárban lesz két éve gáz, kb 54 ezer km-t tettem meg vele az óta, és kutya baja az autónak! Ne fikázd a rendszert, ha nem használod! Lehet h a dáciádban még a palackos gázt tetted, nem bevizsgált, nem kiforrott technológiával kivitelezett rendszert üzemeltetted!
Bekre_Pal 2011. 12. 04. 15:04
Törölt hozzászólás
#30
Bekre_Pal 2011. 12. 04. 15:03
Törölt hozzászólás
#29
Törölt felhasználó 2011. 12. 04. 12:52
Törölt hozzászólás
#28
Bekre_Pal 2011. 12. 04. 12:31
Törölt hozzászólás
#27
Törölt felhasználó 2011. 12. 04. 12:23
Törölt hozzászólás
#26
Törölt felhasználó 2011. 12. 04. 11:43
Előzmény: törölt hozzászólás
#25
Ez meddő vita,ugyanis van aki erre esküszik van aki arra.Nekem csak benzines kocsijaim voltak -gáz nélkül-, ha van szikra meg brenya az megy.Olcsó a dízel,de ne kelljen javíttatni mert az halál.Az ismerőeim közül állt már meg Mondeó,Bmw,Peugeot,Vectra.Haver megvette a 2 éves Vectrát első hónapban 600ezer( befecskendezők,turbó meg még valami) A Mondeó magasnyomású szett+szivatyú 400ezer, haveri alapon.Kétszer állt már meg a gyereknek,lassan egy millát költött rá,én már fölgyújtottam volna a picsába.Használt dízel nagy lutri újat meg nem tud venni az átlag magyar.(max. hitelre)
Bekre_Pal 2011. 12. 04. 01:45
Törölt hozzászólás
#24
Törölt felhasználó 2011. 12. 03. 18:48
Előzmény: #22  Törölt felhasználó
#23
Upsz,azt hittem az első hsz-em besült. ))
Törölt felhasználó 2011. 12. 03. 18:47
Előzmény: törölt hozzászólás
#22
LPG 210ft, benzin-dizel a duplája. Semmi plusz helyet nem foglal,a pótkerék helyére szerelik be az odaillő tartályt. Jó látni hogy mennyire nincsenek tisztában az emberek ezzel,addig marad olcsó amíg csak kevesen járnak vele. ))
Törölt felhasználó 2011. 12. 03. 18:42
Előzmény: törölt hozzászólás
#21
20%? LPG 210ft körül van,benzin-dízel 400 felett.A pótkeréktartó helyére szerelik be,semmi plusz helyet nem foglal.Jó látni hogy mennyire nincsenek tisztába az emberek a gázüzemmel.Szerintem se terjedjen el,addig marad olcsó.
Törölt felhasználó 2011. 12. 03. 17:30
#20
Nehogy elterjedjen az autógáz, mert akkor ennek is felemelik az árát és akkor majdnem kétszer annyiból tehetek meg egy kilómétert, mint most. :)

Bár lehet, hogy 5000 forintos szelepeket is 320ezer helyett 340ezernél kell majd cserélnem 10000 forintos munkadíjért...
Bekre_Pal 2011. 12. 03. 00:53
Törölt hozzászólás
#19
Törölt felhasználó 2011. 12. 02. 23:28
Előzmény: #2  exley
#18
te mekkora lúzer vagy? :DDDD műszaki analfabétizmus is jelen lehet a te esetedben, ha jól gondolom ...:DD

Én már 5 éve használok gázos kocsikat.. az egyikbe 150.000 km ment bele gázosan, így van most benne össesen 260.000 km... a másikba 70.000 gázos km úgy, hogy előtte már kb 300.000 km-t lefutott.. és ha kell pontos méreteket tudok adni, a motor terhelt alkatrészeinél... mindkettőnél, hogy mi hogy áll.. :)) mi, hogy változott ha egyáltalán változott.. azt a sablonos szöveget már nem is mondom, hogy mindkettő prímán működik azóta is, mind benzines, mind gázos üzemben... :)) de tudod mit, addig jó, amíg akár az összes ember úgy vélekedik az autógázról, mint te.... mert akkor a lúzerek is gázt használnának, és a végén miattuk a gáz árát az egekbe emelnék, és fuccs az olcsó üzemeltetésnek.. szóval, szar a gáz, nem való autóba, tönkre teszi.. blabla.. :)))))))))
Törölt felhasználó 2011. 12. 02. 23:06
#17
Nekem négyütemű trabantba volt beszerelve.200000 km-t mentem vele mikor eladtam.Nem volt vele bajom.Az új tulajnak nem kellett a gáz bele.Kiszereltem, azóta is a padláson porosodik. Később tudtam meg, hogy kiszerelni sem lehet engedély nélkűl,mert benne van a forgalmiba hogy gázzal is működik.Hogy mi lett a trabcsi sorsa nem tudom. A vevő nem jelenkezett.
Törölt felhasználó 2011. 12. 02. 12:33
Előzmény: #13  szivacs
#16
Nincs mit. A szakszervíz tudja melyik típusba ajánlatos szerelni,nekem a kompresszoros mercibe nem lehet a kompresszor feltöltő miatt.A Skodának állítólag nagyon jó az Octávia gyári gázosa.
szivacs
szivacs 2011. 12. 02. 12:23
Előzmény: #12  ujonc
#15
Az olcsó olaj összetett kérdés.
A készleteknek kb. a felénél járunk, folyamatosan fogy de fedeznek fel újabbakat is.
A kitermelési költségek viszont valóban nőnek, mivel a legolcsóbban kitermelhető felén vagyunk túl, most kerülnek sorra a drágábban kitermelhető készletek, emiatt az eddig az ár töredékét adó kitermelési költség a múlté lesz.
Amennyiben a profitszint nominális változatlanságát el tudják érni, akkor a kitermelési költségekkel arányos árnövekedés valósul meg de ha a százalékos szint tartása a cél, akkor akár többszöröződés is lehetne - reméljük nem így lesz, mert a fizetőképes kereslet azt nemigen teszi lehetővé.
Törölt felhasználó 2011. 12. 02. 11:14
#14
A félreértesek elkerülése végett:

- a műszaki kb. 4000 forinttal kerül többe, ez a gázbiztonsági szemle ára,
- a károsanyagkibocsátást ugynúgy nézik, csak benzines üzemben,
- a fogyasztásnövekedés literben kb. 10%,
- a mai gázrendszerek kb. 20 fokos hűtővíznél kapcsolnak gázra (ez max. 3-4 perc, ha nagyon hideg van, nyáron indítás után szinte azonnal,
- ha szabályozott katalizátoros autód van, akkor egyátalán nincs szaga, tényleg nincs,
- ha rosszul van beállítva (szétégetné a motort, lambda érték rossz, stb.), akkor a fedélzeti computer ugyúgy kigyújtja a műszerfalon a hibajelző lámpát, mint amikor a benzin rosszul van beállítva, ilyenkod be kell jól állíttatni és nem továbbmenni vele (mint ahogy benzinessel is tönkremegy a lambda szonda, ha szar a motor),
- a mai gázrendszerekkel és kopogásérzékelős átlagos köbcentis motorokkal egyátalán nincs teljesítménycsökkenés, nem veszed észre, hogy gázzal mész vagy benzinnel - nagyobb motornál (3000+ ccm lehet),
- be lehet állni a mélygarázsba, ha biztonsági szeleppel ellátott tartályod van (az utóbbi 10 évben beszerelt tartályok ilyenek), ez a szabály az idén változott meg, előtte tényleg nem lehetett,
- a szelep, hengerfej ügy legenda, szegény keverékkel való járáskor éghet-kophat (kevés üzemanyagot, sok levegőt kap), a mai autókban kb. a bemelegedés után pár perccel kigyullad a műszerfalon a motorhibajelző ilyen esetben.

A fentiek a modern, befecskendezős autókra vonatkoznak, a karburátorosakat én sem gondolom, hogy be lehetne pontosan állítani, kb. 93 utáni karburátoros autók szerintem már nincsenek.
szivacs
szivacs 2011. 12. 02. 09:35
Előzmény: #11  ujonc
#13
Köszi a hasznos tanácsokat neked is és ti-rexnek is!

A mélygarázstilalom tudtommal hivatalosan már megszűnt, lehet, hogy még van ahol alkalmazzák?
ujonc 2011. 12. 01. 22:04
Előzmény: #11  ujonc
#12
Ellesték a gondolataimat!

link

:-)
ujonc 2011. 12. 01. 22:02
Előzmény: #10  szivacs
#11
Szia!
Nekem van.
Karburátoros 1.5-ös LADA volt a gázosított.
Előny: olcsóbban közlekedsz.
Hátrány: -kisebb teljesítmény(15-20%)
-Zöldkártya elkészítése csak spec. vizsgáló állomáson
-Tartály nyomáspróbálya lejár 10év után (újra próbáztatható)
-télen hideg motornál benzinnel kell indulni, hogy ne fagyjon el a reduktor.
-plussz egy meghibásodási lehetőség
_mélygarázsba nem parkolhatsz
A szerelési áraknál nem a legolcsóbbat kell figyelni (mint mindennél), hanem a beltartalmat!
Az injektoros autóknál, az elektronikák között nagy a különbség. Havernak tönkretette a lambdaszondát, mert valami rosszul működött. Ennek ellenére ahogy vesz egy autót egyből gázosítja. Ő az átlagnál többet autózik, az átlagnál több autóval. Mindent gázosít PT Cruiser, VW Tuareg.
És most már több mint 15 éve.
Ha vennék autót ismét gázosítanám.
A legjobb megoldás azonban, ha eladod az autót és kerékpárra pattansz. Így helyzeti előnyre teszel szert azokkal szemben, akik majd csak pár év múlva lépik meg ugyanezt a kényszer hatására! ;-)

szivacs
szivacs 2011. 12. 01. 16:37
Előzmény: #9  Törölt felhasználó
#10
1,6 benzinest alakíttatnék át LPG-re, esetleg CNG(?), bár 7-8 évest lehet, hogy már nem éri meg...
Állítólag (neten) 220-250e pótkeréktartállyal, papírokkal, vizsgáztatva Bp.-en.
Az átalakíttatásról van vkinek jó/rossz tapasztalata?
Törölt felhasználó 2011. 12. 01. 16:03
Előzmény: #6  szivacs
#9
A haverom 15 éve jár LPG-vel,ahogy vesz egy másikat rögtön vágja bele a gázszettet,pedig tartálykocsival jár és ingyen van az olaj. Semmi bajuk az autóknak,sőt olajcserénél tisztább az olaj amit leengednek.
exley 2011. 12. 01. 15:58
Előzmény: törölt hozzászólás
#8
A benzin ég 900C fokban a gáz ég 1200 fokban a hengerben, erről van szó aki akarja égesse a pénzt égetheti a gázos autóban a parketten egyaránt.
Törölt felhasználó 2011. 12. 01. 15:52
Előzmény: törölt hozzászólás
#7
Úgy van. Nincs vele nagy cumi,simán megéri.
szivacs
szivacs 2011. 12. 01. 15:51
Előzmény: törölt hozzászólás
#6
Van valakinek saját tapasztalata vele?
LPG esetleg CNG
Olaszoknál pl. nagyon megy már sok évtizede.
Törölt felhasználó 2011. 12. 01. 15:47
Törölt hozzászólás
#5
Törölt felhasználó 2011. 12. 01. 15:46
Előzmény: #2  exley
#4
Ember ezeket már nem Mekk Elek szereli be mint a Dáciádba,Ne hasonlítsd már össze a modern full automata gázrendszereket a régi fostalicskákkal. Ha feketén tudsz venni olajat még akkor is olcsóbb a gáz.
Törölt felhasználó 2011. 12. 01. 15:40
#3
Azt nem tudom hogy szét égeti-e a motort vagy sem. Viszont a vizsgágat 30-40ezer alatt sohasem usztam meg! Sokkal szigorúbban (érthető okokból)átnézik mint egy normál autót!
csak annak éri meg aki nagyon sokat autózik!
exley 2011. 12. 01. 14:56
Előzmény: #1  portfolio
#2
Okos tojások..szét égeti a motor 200 km futás után, egy motorcsere cca: 1,5 milka..nagyon hebehurgyák most szorják el a megtakarításikat amikor végtelenűl drága benzinesrő átállnak a még katasztrófálisabb lpg-re. És a nyka tekert műszekiról nem is beszéltünk mennyen be valaki a Kmp-be vagyis mkp-ba na ott kap a pofájára olyan gázost, hogy megbolondul, ha nem teljesíti az igen barom arcú vizsgáztatók super-extra követelményeit. Én már kommunizmusben megfürödtem a dacia gázommal mindenkinek azért sok sikert

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek