A kormány egy szombati rendeletével a kormány lehetőséget kap arra, hogy földgázellátási veszélyhelyzet esetén állami felügyelet alá vonja a MOL tulajdonában álló FGSZ Zrt.-t, ami Magyarország területét behálózó nagynyomású földgázszállító vezetékrendszereket üzemelteti. Az állam nevében az energiapolitikáért felelős miniszter, azaz Palkovics László jár el.A katasztrófavédelmi törvény szerint ilyenkor a miniszter áttekinti a cég vagyoni helyzetét, jóváhagyja a vagyoni jellegű kötelezettségvállalásait és dönt a cég legfőbb döntéshozó szerve hatáskörébe tartozó ügyekben ha a földgázellátási veszélyhelyzet elhárításáról vagy a következményeinek enyhítéséről van szó. Ezeken kívül a rendelet szerint megteszi azokat az intézkedéseket, amik szükségesek a működőképesség fenntartása, az állami felügyelet hatékony ellátása érdekében, valamint a cég közgyűlésének hatáskörébe tartozó ügyekben is kizárólagosan dönthet. A vállalat a Portfoliónak kikötötte, hogy egyelőre még nem vonták állami felügyelet alá őket, ezt földgázellátási vészhelyzet esetén rendelheti el a kormány. Ez olyan gázellátási zavart jelent, amikor nem áll rendelkezésre elegendő gázforrás az ellátási igények kielégítésére. De az FGSZ jelenleg nem tapasztal fennakadást az ország ellátásában.
Azt szétdarabolták és a Mészárosod és köre zsebelte be! Talán nem a Fake News médiát kellene szajkoznod, hanem a valóságot. Nem ártana! tudni mi a valóság. Troll gyerek!
Kirúgások a közszférában - nő a feszültség, hallgat a kormányAz Értelmiségi Szakszervezeti Szövetség (ÉSZT) kéri a kormányt, hogy mutassa be azokat a hatástanulmányokat, amelyek alapján a januári elbocsájtásokat tervezi a közszférában, mivel nem látszik, milyen elvek mentén akarják a létszámcsökkentést véghezvinni. A Társadalombiztosítási Dolgozók Szakszervezete pedig arra figyelmeztet: a kormány nem tesz eleget törvényi kötelezettségeinek a tervezett leépítések kapcsán.
Kész röhej, Orbán az USA elnökének képzeli magát2018. 07. 29. 09:29
Az öt állásfoglalás többek között arra vonatkozik, hogy az államok ítéljék el az izraeli települések folyamatos bővítését, felszólítanak a Golán-fennsík elfoglalt területeinek elismerésének megerősítésére, valamint arra, hogy ismerjék el a palesztinok önrendelkezési jogát, biztosítsák „az igazságosságot a megszállt területeken és Kelet-Jeruzsálemben a nemzetközi jog megsértése ellen”. Az ötödik állásfoglalás az emberi jogok megőrzését követeli Ciszjordániában és Gázában.
A pénteken, Genfben elfogadott határozatot négy nemzet képviselői ellenezték: Egyesült Államok, Ausztrália, Magyarország és Togo. Tartózkodott a szavazáson Nagy-Britannia, Horvátország, Szlovákia, Ukrajna, Grúzia, Kongó, Panama és Ruanda.
Az Orbán-kormány 2012 szeptemberében törvénybe iktatta, hogy 2013 közepétől csak azok árulhatnak cigarettát, akik erre engedélyt kapnak. A koncessziókat botrányos tenderen osztották ki: hamar kiderült, hogy az engedélyek nagy részét a kormánypárthoz így-úgy közelállók nyerték meg. Az Átlátszó most megvizsgálta, hogy azóta hogyan alakultak a nemzeti dohányboltok bevételei és tulajdonviszonyai. Azt találtuk, hogy míg a törvény célja szerint elvileg egy személy legfeljebb öt dohányboltot üzemeltethetne, a sokmilliárdos forgalmú üzemeltetői hálózatokba szerveződő dohányboltok végső tulajdonosai – betéti társaságok kültagjaiként – egyszerre több tucat trafikban is érdekeltek lehetnek.
Adj SZJA 1%-ot, hogy megtudd, mire megy el az adód 99 százaléka!
kormanypropaganda_2018_800
Hiába telt el már majdnem öt év a nemzeti dohányboltok nyitása óta, számos régi trafikos továbbra sem tudott talpra állni sem anyagilag, sem lelkileg. Eközben a koncessziót nyert közelállók körül hatalmas trafikhálózatok álltak fel.
“Vu Zoli” például 92 nemzeti dohányboltban szerzett tulajdonrészt, ezek az üzletek a megnyitásuk óta összesen 51 milliárd forint bevételt termeltek. A CBA felsővezetői 57 trafikban érdekeltek, amelyek eddig 26 milliárd forint bevételt termeltek.
A rendszer veszteseit és nyerteseit cikksorozatban mutatjuk be. Kerületenként mutatjuk meg, mekkora üzleti hálózatok alakultak ki egy-egy olyan nagyvállalkozó körül, aki személyesen egyáltalán nem, vagy alig nyert trafikkoncessziót.
Az első részben a budapesti I. kerületi trafikokról lesz szó.
https://atlatszo.hu/2018/04/05/trafikbarok-budapesten-vu-quy-duong-mar-92-nemzeti-dohanyboltban-erdekelt/
A vállalat a Portfoliónak kikötötte, hogy egyelőre még nem vonták állami felügyelet alá őket, ezt földgázellátási vészhelyzet esetén rendelheti el a kormány. Ez olyan gázellátási zavart jelent, amikor nem áll rendelkezésre elegendő gázforrás az ellátási igények kielégítésére. De az FGSZ jelenleg nem tapasztal fennakadást az ország ellátásában.