A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
Ez persze így nem igaz. Mert a cég azért ilyen "nagy értékű" mert a teljes waberer's flotta ott van biztosítva, és ott csapódik le a gépjármű üzemeltetésből fakadó haszon. Egyszerűbben. Jelenleg a cég most pont annyit fizet a biztosításért csoportszinten amennyi kárt okoz. Az elmúlt években - a biztosító eredményéből kiindulva- ez a kár kisebb volt mint a beszedett biztosítási díj, így az eredmény ezen része a biztosítónál csapódott le. Amennyiben eladásra kerül a biztosító az sajnos akár jelentős kockázatot is jelenthet a waberer's részére, hiszen a többi piaci biztosítónál az egész gépjármű állományra vonatkozóan biztos, hogy magasabb díjon fog biztosítást találni. És az esetleges haszon már nem marad meg csoportszinten. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a biztosító eladásakor kikötnek e egy hosszú távú biztosításokra vonatkozó együttműködést is, vagy nem. A csoportszintű eredmény így is romlani fog, de a biztosítási díjak emeléséből fakadó kockázat kezelhető marad. És persze ezek alapján érdemes majd megítélni, hogy mekkora árat kapnak a biztosítóért. Tehát az eredeti felvetés, hogy nem sok jövője marad a waberer's nek a biztosító nélkül részben igaz, de a vételár és az abból létrejövő beruházások nagyban torzítják a képet.
Nem, ez a szokasos kisbefektetos/kispajtas szintu spekulacio. . Ma 1220--->1370 ugras, +12%, a WABE biztosito eladasara azt a felelmet arazta ki, hogy WABE csodbe megy. Eddig volt tehat kb. 12% valoszinuseg az arfolyamba bediszkontalva, hogy csodveszely is van. Es ez ma kiarazodott, mert az a 15-20 m EUR bevetel ennek a valoszinuseget letolta zero korulre. . Vigyazat: a ceg egy fillerrel sem er tobbet, mint elotte. Hosszu tavon kevesebbet er, mert az a penz el fog tunni a fuvarozasbol eredo vesztesegekre. Csak eppen az eddig ismeretlen nagysagu tenyezo, ami mint kiderult eppen 12% arfolyamcsokkenest okozo csodveszely volt, az elmult. Kiarazodott a csod-riziko.
Ha eladják a biztosítót akkor a zsetont szerintem logisztikába rakják, ami jövedelmezőbb mint a fuvarozás. Lásd: audi szerződés. Lassan helyrehúzzák majd a céget.
Hát ez az ... Mondhatjuk gy is , hogy kiárazódott egyelőre .... De mi van , ha újra elindul jelentősen felfele a gázolaj ára , és tovább romlik a fuvarozási ipar , és idegen biztosító a gfb flottát is mondjuk csak dupla annyiért vállalja mint amennyi most a költségük .... Szóval lehet még KO , csak egy kicsit elnapolva !
Nem árazódott ki. Nézd meg mennyi hitel nyomja a céget. Ez a pénz, ami a biztosító esetleges eladásából bejönne, sokra nem lesz elég. Maximum eltolta pár hónappal a bedőlést. Időt nyernek, ahogy írtad, de kérdés, hogy elegendő lesz-e ez az idő a cég átalakítására.
Amondó vagyok, ezek most vip kiszállós napok, amik jönnek. Benne lehet egy gyors megugrás, beültetés, akár repcsis célárig. De utána beindul az ébredés, és jönni fog a kijózanodás. Ráérünk venni majd, ha esetleg eladják a biztosítót, és lezárult az ügylet, 3/4 év múlva, valahol 500 ft környékén.
Waberers
2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése
A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
link