A Portfolio.hu egy gyors felmérést végzett az elemzők és az alapkezelők körében, hogy ki miként dönt január végéig a nyugdíjpénztárban maradásáról. A szektor feltételeit (kedvező jövedelmi és munkaerőpiaci helyzetet) ismerve nem meglepő, hogy a...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=143823
Ebben az esetben viszont nyugodtan maradhat minden magánnyugdíjpénztári tag a fenekén.
Tulajdonképpen tényleg sem kizárt, hogy most ráijesztenek a remegőkezűekre, aztán mikor a túlnyomó többség viszalépett, és rendeződött a költségvetés sorsa, hoznak egy olyan törvényt ami egész elfogadhatónak tűnik akár nyugaton is. Bár nem százas, hiszen nem a tőkédet veszed ki ebben az esetben, viszont, ha jól kamatozik az mnyp-s befektetés, akkor előnybe kerülhetsz az államival szemben. Bár az is furcsa lenne, ha a teljes összeget a is a kisebb mértékű befizetés alapján kapná a pógár.
Szar ügy ez mindenképpen annak aki racionális döntést akar hozni kb. 5 ismeretlennel és egy egyenlettel.
Aki persze érzelemből dönt az most is könnyebb helyzetben van.
Nyuszi, a 24 százalékot nem a bruttó béredből vonják le. Abból számítják ki, de a munkáltatód fizeti be. Az egyéni vállalkozók is ugyanúgy fizetik a válalkozói kivétjük, illetve az alkalmazottaik bruttó bére után.
És Te kizártnak tartod hogy a 24% átalakul adóvá és SENKINEK nem jár érte semmi?
Ezzel be lehet vezetni a svéd tipusú nyugdíjrendszert és meg van oldva a nyugdíjkérdés.
Hát igen. Ez lenne a kegyelemdöfés a nyugdíjpénztáratoknak, valami hasonló összeget kapnátok utána, mint bármelyik másik az állami után, épp csak ha véletlenül jobban kamatozna, abban lenne előnyötök. Úgy, hogy ezért lemondtatok a befizetésetek nagyobb hányadáról...
Asztakurva!
Te aztán el tudsz bánni a gordiuszi csomóval! Az az apróság meg le van ejtve, hogy mig a manyupnál egy meglévő összeg felosztásáról beszélünk, az államinál azt a járulékokat osztjuk szét, amit a nagyobbrészt meg nem született fiatalok fizetnek be!
Bravó!
az azert latni kell, hogy vannak elonyei lenyulas nelkul is.
Az allami nyugdijpenztar kap egy nagyobb osszeget, amibol sok kicsit kell kifizetnie. Mondhatni forrashoz jut.
Aztan akarhogy is nezzuk a nyugdij egy resze, az allami resz onnan fog jonni, mineek obb helyrol utalni?. Erdemes meg 20 masik kis szar folyositot letrehozni? Azert a parszaz emberert?
Mondom, nem vitatom, hogy ez lenne a jó megoldás, bár én biztos, hogy egy állami és több magán szolgáltatót indítanék a versenyben. (Nekem azért komoly fenntartásaim vannak az állami rendszerekkel kapcsolatban)
"8% hozam :)
Ez akkor a bruttó ebből lejön még a működési költsége a pénztárnak ami törvényesen 4% körüli. "
Ez így konkrétan nem igaz. az a 4-5% működési ktg. ugyanis csak a friss befizetésekre vonatkozik, a meglévő tőkére nem. (azt egy max. 0,02%-os vagyonkezelési díj terhelheti csak)
A 8% profit viszont a teljes tőkére vonatkozik.
Átkerül a közös kasszába. Te is tudod, hogy az eredeti koncepció szerint a hosszabban élők pénzét a rövidebb éltűekéből fizetik.
Ezt nyilván ki lehet számítani a várható élettartamok alapján, hogy mikor 0 szaldós, mint ahogy azt is, hogy mikor marad belőle több-kevesebb, amit az állami nyugdíjasokra lehet fordítani.
Nem olyan bonyolútt dolog ez, ráadásul nálam sokkal kreatívabbak a fiúk, még érdekesebb gondolatok is kijöhetnek belőle.
Ez igaz, de valószínűleg az indexálás sem marad a régi, ráadásul az (kivételes esettől eltekintve) az infláció alatti értéket jelent már ma is. Cserébe pedig ott van a tőke biztonsága és örökölhetősége.
Természetesen. A piaci/kezelési költségeket és a minimálisan garantálandó reál hozamot ott rendeletileg lehetne meghatározni. Már jelenleg is van pénzpiaci és értékpapír forgalmazási gyakorlata, feltehetően a vagyongazdálkodást is meg tudná oldani. (Ráadásul nem kell sok tízmilliós bankvezért eltartania.)
Ezt már az mnyp-k esetén is megtehették volna, mint már ebben a témában írtam.
De mikor már bekerült a közösbe, akkor csak a járadék folyósításától függ, hogy mennyi marad az állami kasszában. A járadék folyósításását pedig az állam szabályozza...
Csak a pontosítás kedvéért: A Magyar Államkincstárra gondolsz?
Nem gondolom, hogy nem lenne alkalmas, a szokásos dilemmák: Egyedül, vagy versenytársakkal? Piaci alapon vagy rendeletileg szabályozva? Végig kellene gondolni, infókat gyűjteni stb.
Én a járadékfizetésre egyetlen hatékony megoldást tudnék javasolni. Ez pedig a MÁK. Jól szabályozható, felügyelt, alkalmas és jelenleg minden banknál olcsóbban üzemeltethető.
Igen, ez nagy gáz!
A járdékot én kizárólag biztosítótól vásárolt formában tudom elképzelni, vagy esetleg egy állami szolgáltatóval (Ezt azért gondolom lehetségesnek, mert kiváló lehetőség a kormánynak csókosokat helyzetbe hozni a tagok pénzéből.)
Na, ez is érdekes jogeseteket fog majd magával vonzani, hogy amikor döntünk, akkor még lehet egyösszegben, amikor meg odaérünk, hogy felvennénk, már megváltoznak a törvényi feltételek...
Nagy a sötétség a törvényhozás háza táján - bár sajnos nem lepődök meg... :(
Amúgy valóban, ez egy piaci ajánlat, ez jócskán tartalmaz kötségeket (nyereség, ügynöki jutalék stb) tehát ha ezetnek a járadékoknak lenne egy nagy kereslete, (megjelenne vásárlóként a piacon egy csomó nmnyp) akkor biztosan kapható lenne olcsóbban is. (Ráadásul ez egy 5év garancia időt tartalmazó konstrukció)
Nem biztos, hogy igazad van, mert a járadékszolgáltatásnál a ki nem fizetett rész (első évben csak a tőke egy évre eső részét fizetik ki)hozamot termel, tehát a járadék összege évről évre nő.
Az ingatlankiadás meg azért rejt némi kockázatot!
Sztem már a fletó-libás vészkorszakban lerántották. pinokkió nem véletlenül hajtotta el az ájemefes bitangokat. Vezérünk már akkor tudta, hogy elkerülhetetlen a pusztulás, a fél éves eu elnökség azért neki még valamit hoz a konyhára, aztán köd-elöttem-köd-utánam.
Vallomás nyugdíjügyben: a pénztárak pártján az elemzők
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=143823