Az új autók vásárlói egyre kisebb arányban döntenek dízel modell mellett a Duisburg-Essen Egyetem tanulmánya szerint. Ferdinand Dudenhöffer, a CAR intézet vezetõje úgy véli, elsõsorban azért, mert bizonytalan a jövõ és nem tudják
+a környezetvédelem témához: ez egy összetett kérdés: a "szuperhatékony" turbóbenzinesek is ontják magukból a szemetet, valószínűleg szintén lényegesen nagyobb arányban, mint ami a prospektusok címplapjára kerül. Elektromosoknál meg a Tesla akksik elkészítése jár egy vagonnyi környezetszennyezéssel.
Személyszerint azt várnám el, hogy a széttuningolt, füstfelhővel gyorsító/katalizátor-műtött "dízeleket" leszedjék az utakról, ezekből egyetlen darab nagyobb kárt okoz, mint 50 "trükkös szoftverű" volkswagen. És bizony még Ny-Eu-ban is szaladgál belőlük elég sok, 1 autó 100-ból biztosan.
Új autóknál elég durva a felár + későbbiekben sokba fáj a nagyszerviz. Új dízelt én már nem vennék, használtan még lehet pénzügyileg is jó választás, ha sokat megy az ember. Pláne németben, ahol a benzin kb 15%-kall drágább, mint a gázolaj.
Mindent összevetve, ha az ember dízelbarátan közlekedik (pl messze lévő munkahelyre ingázik és nagyon ritkán csinál 4-5km-es rövidke utakat), akkor pénzben és kényelemben is megéri, uis azonos tankméret mellett a dízellel ritkábban kell a kútra rohanni.
Az elektromos jövő meg még messze van, 400km valós hatótávval és 60-70ezer EUR-s (!!!) árakkal gazdaságilag totál életképtelen a szegmens, ha feleződik az áruk ÉS duplázódik a hatótávuk már versenyképesek lehetnek. De ez még sok idő, tartok tőle, még egy dízelest elfogyasztok még addig, pedig nem cserélgetem a kocsit 3évente...
Tudod, mit vesz az, aki fizet egy dízel autóért?
Ugrás a cikkhez