Azt nagyon jó lenne tudni, hogy kinek az érdekében és miért szeretnék összekötni a kettes metrót és a gödöllői HÉV-et.
Két nagy műszaki probléma is akad:
1. A metrón jobb oldali közlekedés van, a gödöllői HÉV még mindig bal oldali közlekedésű. Komoly váltórendszer és biztosítóberendezések beépítése szükséges a vágányok összekötéséhez. Valószínűleg az egyik sín átvezetése csak aluljárón, vagy felüljárón lehetséges.
2. Tarlós úr talán nem járt a helyszínen és nem tudja, hogy az Örs vezér téren keresztben villamos sínek is találhatók, nagy forgalmú villamos közlekedéssel.
Összességében tehát 4 szintű kereszteződést kell kiépíteni:
- közúti közlekedés
- villamos közlekedés
- metró egyik sín
- metró másik sín a HÉV ellenkező sínpárjához
Lehet, hogy műszakilag megépíthető, de nem egyszerűbb-e és nem olcsóbb-e, ha az átszálló utasok keresztülgyalogolnak a gyalogos aluljárón, ami évtizedek óta készen van és használható???
Meg egészségesebb is ennyit mozogni (heti 3x1 és jobban megy!).
Két nagy műszaki probléma is akad:
1. A metrón jobb oldali közlekedés van, a gödöllői HÉV még mindig bal oldali közlekedésű. Komoly váltórendszer és biztosítóberendezések beépítése szükséges a vágányok összekötéséhez. Valószínűleg az egyik sín átvezetése csak aluljárón, vagy felüljárón lehetséges.
2. Tarlós úr talán nem járt a helyszínen és nem tudja, hogy az Örs vezér téren keresztben villamos sínek is találhatók, nagy forgalmú villamos közlekedéssel.
Összességében tehát 4 szintű kereszteződést kell kiépíteni:
- közúti közlekedés
- villamos közlekedés
- metró egyik sín
- metró másik sín a HÉV ellenkező sínpárjához
Lehet, hogy műszakilag megépíthető, de nem egyszerűbb-e és nem olcsóbb-e, ha az átszálló utasok keresztülgyalogolnak a gyalogos aluljárón, ami évtizedek óta készen van és használható???
Meg egészségesebb is ennyit mozogni (heti 3x1 és jobban megy!).
Tarlós: négy tömegközlekedési nagy projekttel számolunk
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=171521