Négy tömegközlekedés-fejlesztési nagy projekt tervezését készíti el a főváros, ezekhez 2014-től uniós forrásokat lehet igénybe venni - mondta a főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában. Hozzátette: 2020-ra a projektek közül néhány meg is...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=171521
Az állami költségvetés beleöl az adófizetők pénzéből, elkölti az EU pénzeket --- de miből, milyen forrásból és mennyi idő alatt térül meg?
Hol vannak a gazdaságossági számítások?
Az Örs vezér téren éveken át felfordulás lesz, pallókon közlekednek az emberek, por és piszok lesz, megálló-áthelyezések, többet kell gyalogolni és mi lesz az eredmény az itt lakók számára?
Én inkább a Fehér út és a Kőrösi Csoma út összekötésére építenék vasúti felüljárót ebből a pénzből az Éles-sarok által generált állandó és hatalmas forgalmi dugók kiváltására!!!
Miért kell még ezt is ilyen pesszimistán nézni?
Vagy tán van jobb ötleted, hogy mire fordítsuk a 2014-2020 között elkölthető eu-s pénzeket?
Szerinted az Örsön inkább maradjon minden így, ahogy most van?
Ez csak az odatelepült üzletközpontoknak jó így.
Van aki pozitívabbnak látja a változást: link
Szerintem a föld alatt akarják megoldani. Kár, hogy a metrómegállót nemrég újították föl... A Pillangó utcánál nem kellene felszínre hozni, a HÉV-síneket pedig már Sashalomnál el kellene kezdeni süllyeszteni. Eyg-két vasúti átjáró ezzel meg is szűnne, az Örs vezér terén pedig több lehetne a parkos rész.
Az átszállás egyébként mindig sok időt vesz el. Úgy tapasztaltam, hogy a járművön illetve a várakozással telt idő átlagban 2/3 - 1/3, és minél több az átszállás, annál jobban nő az utóbbi. Ráadásul 2-fél szerelvény helyett, csak 1 kellene majd a jövőben.
Persze a 4-es metróból kiindulva ebből 2040-ig semmi sem lesz, csak a tervekre kidobott néhány milliárd forint mínusz.
Azt nagyon jó lenne tudni, hogy kinek az érdekében és miért szeretnék összekötni a kettes metrót és a gödöllői HÉV-et.
Két nagy műszaki probléma is akad:
1. A metrón jobb oldali közlekedés van, a gödöllői HÉV még mindig bal oldali közlekedésű. Komoly váltórendszer és biztosítóberendezések beépítése szükséges a vágányok összekötéséhez. Valószínűleg az egyik sín átvezetése csak aluljárón, vagy felüljárón lehetséges.
2. Tarlós úr talán nem járt a helyszínen és nem tudja, hogy az Örs vezér téren keresztben villamos sínek is találhatók, nagy forgalmú villamos közlekedéssel.
Összességében tehát 4 szintű kereszteződést kell kiépíteni:
- közúti közlekedés
- villamos közlekedés
- metró egyik sín
- metró másik sín a HÉV ellenkező sínpárjához
Lehet, hogy műszakilag megépíthető, de nem egyszerűbb-e és nem olcsóbb-e, ha az átszálló utasok keresztülgyalogolnak a gyalogos aluljárón, ami évtizedek óta készen van és használható???
Meg egészségesebb is ennyit mozogni (heti 3x1 és jobban megy!).
Tarlós: négy tömegközlekedési nagy projekttel számolunk
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=171521