Vasárnap csak a páratlan rendszámú autók közlekedhetnek a főváros közigazgatási határán belül, ami talán kisebb konfliktusokkal jár, de mi lesz holnap, amikor csak a páros rendszámú autók mehetnek. A riasztás alatt a rendőrség és a közterület-felügyelet próbálja ellenőrizni az autósokat, de a hétfői munka- illetve iskolakezdés nyilvánvaló feszültségekkel jár majd.
"A kialakult gázhelyzet miatt a főváros még a riasztási fokozatban sem kérheti az ipari fogyasztóktól az olajtüzelésű fűtőberendezések használatának korlátozását, így elsősorban a gépkocsi használat korlátozásával javítható a levegő minősége" - írta a közleményben a Főpolgármesteri Hivatal sajtóirodája. A közlekedés korlátozására azért van szükség, mert a szálló por napi átlagkoncentrációja elérte a 75 mikrogramm/köbmétert.
és akkor ingyen lehet utazni a bkv-n az autó forgalmi engedélyével? mert ez lenne logikus, ha már eltiltanak az autótól, és rákényszerítenek a tömegközlekedésre....
Az buli lenne :)
A sok ember, akinek az autója már hozzánőtt a fenekéhez, megismerkedhet busszal, villamossal, metróval belülről, az autósok másik fele és a szállítócégek teherautói meg örvendeznek, hogy lehet haladni az utakon :)
a vetkesek nem buntethetoek
igy, azt hiszem, a tobbseg nem fog megismerkedni a tomegkozlekedessel
pesszimista vagyok, nem valoszinu, hogy a legkisebb tekintettel is lennenk egymasra (es sajat magunkra)
Még szép hogy nem bűntethetők!
Gondolj bele, hogy útközben megbűntetnek valami miatt, amiről nem is hallottál, mert mondjuk nem volt bekapcsolva a rádió. Vagy valaki vidékről jön, és amikor elindult még nem volt riadó...
Amúgy valszeg megint az lesz a vége, hogy a rendőrök szép kis zsebpénzt gyűjtenek...
ja, és megint a 60 éves bácsikat veszik majd ki a forgalomból, nem pedig a nagy fekete bmw, mercedes, audi tulajdonosokat.... és a mozgássérült kártya vajon ez alól is mentességet ad? mert akkor az autók 90% közlekedni fog. Élen Demszkyvel.
Két megjegyzés:
1. örülhetnének a szmogriadónak minden második nap azok, akiknek eddig nem jutott parkolóhely, ezért kénytelenek voltak bkv-zni :)
2. ezen kívül pedig vicces volna megnézni, hogy az állami autók hogyan követik a riadót (holnapra úgyis megszüntetik), mert aligha hiszem, hogy bárhol megszerveznék, hogy az egymáshoz közel lakó állami vezetőkért kettő helyett egy menjen ki
3. azért szólhattak volna viszont mindenki másnak előre. tegnap lehetett tudni, hogy k...va nagy a gond, kellett volna mondani azt is, ha a mai helyzet előáll, akkor mindenki számítson a korlátozásra.
Így viszont szerintem semmire nem jó az egész.
Az szívni fog - ha betartja ...
:)
Mellesleg annyi a kivételezett, hogy nem látom értelmét a korlátozásnak. Pálne ha nem is büntethető. Pedig ez az, amiért komolyan kellene büntetni, hiszen az egészségünkről van szó. Mondom mindezt vidéki létemre ...
egy páros rendszámú másik tgk-val elvontatják a városhatárig, ott átrakodnak, és már mehetnek is; ha jön vissza pestre, akkor a ugyan ezt teszik, csak fordítva :))
Valamit nyilván tenni kell az emberek egészségének védelmében, de ez az egész egyáltalán nincs átgondolva, inkább csak Demszky akart valamit csinálni, hogy hallassa a hangját.
Illene legalább előző nap szólni, hogy ne menjen Bp.-re mondjuk rokonlátogatóba vagy egyéb ügyben az ember szombaton, mert ezek szerint vasárnap nem tud hazamenni, várnia kell hétfőig.
Ez így elég nevetséges ...
az a baj, h ez a tény, sőt a harmadik autónk is páratlan rendszámú
talán differenciáltak volna környzetvédelmi osztályba sorolás alapján és először erről is hallottam
csak elég ránézni a rendszámra, h milyen színű a zöldkártya matrica rajta
nem mindegy, h EURO nulla, vagy egy E5 részecskeszűrős jármű közlekedik
végre valaki gondolkodik is, ahelyett, hogy csak óbégat... :)
A szálló por jelentős része a dízelolaj elégetéséből keletkezik, amelyért első sorban a közúti teherszállítás felelős, a benzines személyautók szinte alig...
Először arról is volt szó - mint Európa más nagyvárosaiban -, hogy első sorban a dízelüzemű gépjárműveket tiltják ki a városokból, nem a korszerű benzines járműveket.
Az elavult dízeleket (IFA, KAMAZ, stb) - amelyek szemmel látható fekete felhőt bocsátanak ki - kellene először (és örökre) kitiltani a nagyvárosokból, mindjárt tisztább lenne a levegő...
Nem beszélve arról, hogy a szálló port leginkább a növények tudnák megkötni...
Pl. a villamossínek között nem betonfelületnek kellene lennie, hanem öntözött gyepnek, mint Milánóban - amely szintén nem a jó levegőjéről híres, de legalább tesznek is ellene valamit.
Néhány éve kipróbálták ott is ezt a páros páratlan korlátozást, de nem működött, mást kellett kipróbálni...
A dízelautók tényleg sokkal környezetszennyezőbbek, mint a benzinesek, jó lenne már erről is némi propaganda...
A magam részéről természetesen sohasem fogok dízelautót venni, több más ok miatt pl. ezért sem...
no, közben elolvastam a kivételeket a szabályozásban
euro5 mehet
az IFA/Kamaz kitiltásról meg annyit, h mire való a zöldkártya?, aminek ezek a járművek még euro1 szinten sem képesek megfelelni, egyetemben a végletekig szétpusztított nyugati teherautókkal együtt
még a kupacba tenném a BKV remek Rába motoros buszait, melyek leginkább terhelik a belváros levegőjét
Az euro5 engedménye jogos, csak kíváncsi lennék, hányan tudják ezt a kivételt... Hány újság cikkezett pl. arról, hogy tessék szíves lecserélni az elavult gépjárműveket euro5-ösre, mert akkor nem érint a páros-páratlan korlátozás...
...én csak azt látom, hogy hiába vennék korszerű, euro5-ös benzines új autót az euro2-es helyett, újabb 2,3M ft + regadóval vágna meg az állam...
Ennyiért egykét évig vígan taxizom... :)
Törölt felhasználó2009. 01. 12. 00:34
#23
Nem ártana valami szankció is ehhez a rendelethez - legalább is a ma, az utcán látottak alapján. (Nézegettem a rendszámokat, de kb. 3 perc és a tizenvalahanyadik autó után feladtam.)
Sziasztok.
Nevetséges, hogy mennyire nem veszik komolyan az emberek a szmog riadót.
Több páratlan rendszámú autót láttam, mint párosat..........
Ha már az egészség sem fontos, akor mi?
Röhej...........
Aki meg autóval dolgozik az haljon éhen? (nem a munkába járókra gondolok) ... még a körzeti orvost is kitiltanák az útról ezek a barmok...
"A szálló por jelentős része a dízelolaj elégetéséből keletkezik, amelyért első sorban a közúti teherszállítás felelős, a benzines személyautók szinte alig..."
jaja, tiltsuk be a BKV-t is! ;))
A teherautók igen jelenős része kerül ma már az M0-ára és mégis por van...
Nem lehet hogy a város légcsatornáit beépítgetik, és ezért nem ürül ki rendesen a por a városból?
Lehet hogy mégsem környezetbarát a távfűtés (tűvhő)?
a szálló por elsősorban a csepeli és a kelenföldi hőerőműveknek köszönhető
(legalábbis azok környékén)
azaz csepel és nagytétény és a XI. kerület a hőerőműveknek köszönheti a levegőt
nem véletlen, hogy a nagy hidegben éppen azok környékén van ilyen rossz levegő
a csepeli ellen még a budafokiak is tiltakoztak
persze hiába
nyugat európai érdekeltség
a közlekedésből talán 7% -a származik a problémának (ezt nem ellenőriztem)
mivel a problémát nem tudják megoldani ezért páros- páratlanoznak
olyan ez mint abban a nevezetes viccben
a barlangban elhagyott órát a barlang előtt keresik mert ott világos van
Azt se felejtsük el, hogy Busapesten felsóztak mindent, tök értelmetlenül. Szerintük a megszáradt só amit felvernek az autók és a levegőbe jut, az nem egészségtelen???
Szerintem amúgy is nagyon balkáni módszer ez a sózás. Miért van az hogy Ausztriában megoldják só nélkül? Lekotorják, majd ilyen törmeléket szórnak rá és kész.
A só tönkreteszi a cipőmet, az autómat, a növényeimet, és ha belélegzem még engem is... Hát akkor inkább legyen egy kicsit havas az út...
Tényleg a mi érdekünk ez a korlátozás, csak hát olyan magyarosan van megoldva. Nincs jogszabály a szabályt megszegők büntetésére.... Értitek? 20 éve hiányzik. Vicc.....
Ja a BKV nem lesz ám ingyen a korlátozás idejére, pedig az teljesen kezelhető lenne szvsz ha pl a forgalmi engedély lenne a jegy ezekben a napokban.
javaslatom:
páros napokon csak a túloldalon lehessen közlekedni.
páratlan napokon csak minden harmadik keresztutcában.
páratlanon: csak páratlan számú ember lehessen az utcákon.
páros napokon: csak páros számú - stb.
ez mind jól jöhet még.
(tarlós tegnap este azt nyilatkozta, hogy az egész szmogriadó: szakmaiatlan, vagyis kamu)
Rendben van, hogy nem tudják büntetni azokat, akik nem a megfelelő napon használják a kocsijukat, DE!
Gondolom senki sem örül neki, ha félreállítják...akkor lehet kezdeni a félórás ellenőrzést...papírok...elsősegélycsomag...izzók...kipuffogóba feldugni azt a szart...
azért ez elég visszatartó erő lehetne, csak erre még nem jöttek rá a zsarukák.
Az a kőzuzalék (Rollsplit a neve) az meg a kocsi festését teszi tönkre. Úgy lövöldöz, mint a géppuska. Én tudom, hogy miről beszélek, 2 évig voltam doktorandusz a 90-es években kint, katasztrófa, ahogy a lökhárító, meg a motorháztető kinézett. És a legnagyobb gond, hogy csak április táján söprik össze, addig repked összevissza...és persze az is porzik!
"Steiner Ferenc, a Fővárosi Levegőtisztaságvédelmi Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy egy dízel személygépkocsi nagyjából 6-8-szor több szállóport juttat a levegőbe, mint egy hasonló kategóriájú benzines autó. Egy dízel-üzemű busz vagy teherautó pedig átlagosan körülbelül 40-szer több szállóport pufog ki, mint egy benzines személyautó. "
magyarán minden környzetvédő előtt világos, hogy egy benzines személyautóban utazó legalább 3! embernél nincs környezetbarátabb BKV busz
...erről beszéltem, amikor azt írtam, hogy sohasem lesz dízelautóm...
A részecskeszűrő persze bizonyára árnyalja a képet - talán valaki tudja is, hogy mennyivel? Nyilván nem kevéssel, hiszen a részecskeszűrős dízelautók látszólag sem kormoznak, sőt, a kipufogójuk is teljesen tiszta, még belül is...
De a "szállópor" - ha jól tudom - nem azonos a látható korommal, vagy egyéb utcai porral, annál jóval veszélyesebb, alattomos, láthatatlan részecske...
Törölt felhasználó2009. 01. 12. 18:26
#46
ha a páros páratlan rendszám esetleg nem jönne be, javaslom, egyik nap csak menni lehessen, másnap meg csak jönni.....
" A harvardi fizikusok tanulmánya most számszerűsíti is ezt: azt számolták ki, hogy egyetlen Google-keresés kiszolgálása hét gramm szén-dioxidot juttat a légkörbe, és minden egyes másodperc, amit az internetre csatlakozva tölt a számítógépünk, további 0,02 grammot ad hozzá ehhez. "
ha otthon maradok netezni, akkor is szennyezem a környezetet... link
Szomogriadó páros-páratlan
"A kialakult gázhelyzet miatt a főváros még a riasztási fokozatban sem kérheti az ipari fogyasztóktól az olajtüzelésű fűtőberendezések használatának korlátozását, így elsősorban a gépkocsi használat korlátozásával javítható a levegő minősége" - írta a közleményben a Főpolgármesteri Hivatal sajtóirodája. A közlekedés korlátozására azért van szükség, mert a szálló por napi átlagkoncentrációja elérte a 75 mikrogramm/köbmétert.
Szegény embert még az ág is húzza...
Szél kellene.