Mint oly sokan én is kezdő vagyok, de nagyon! Viszont szeretném megismerni elsősorban a shortolás technikai kivitelelezését (Erste NetbrokerPro rendszer technikai alapjai) illetve a mögöttes pszichológiáját.
Tehát az első kérdésem:
hogyan zajlik le egy teljes short művelet az ENP rendszerben?
SMS-t is küld amúgy az Erste (16:00-kor és 16:20-kor), hogy zárd a shortod. Ha nem zárod, és ők zárják automatikusan, akkor záró szakaszban a lehető legmagasabb áron nyomnak be egy vételit a könyvbe a nevedben, tehát a záróáron fogod visszavenni a részvényt, bármi legyen is az.
Jó, ha tudod még, hogy ha megvárod, hogy a rendszer automatikusan zárjon, akkor a rendszer záróban letiltja, hogy bármilyen más műveletet végezzél, tehát ha más részvényt akartál volna venni vagy kidobni záróban, akkor az nem fog összejönni.
ha eladtál mondjuk 50db otp-t akkor kiírja, hogy készleten -50db. Napközben bármikor amikor jónak látod vveszel 50db-ot és kész. szerencsés esetben ezt alacsonyabb áron tetted, mint az eladási ár. Viszont napon túlra NEM viheted, ezért ha te nem is, de a rendszer vesz neked a nap végén 50db-ot és ez általában nem túl nyerő, jobb ha magad zárod.
igen
csak az meg 10-szeres tőkeáttétes, óvatosan vele
tehát 1 kontraktusnál 100ft elmozdulás 1000ft-ot jelent
nap végén levonják az egyenlegedből, vagy hozzáteszik, legvégén, mikor zárod, akkor meg az alapján elszámolják.
nekem erste van, portfoliós
nap végén kell zárni a pozíciót
én ritkán csináltam, inkább határidőset shortolom
eladásra kattintasz, kiírja, hogy shortügylet..., mindent ugyanúgy csinálsz, mint longnál, csak eladsz
de nap végén kell visszavenni, vagy kényszerzárnak
elég veszélyes is ezért
ha stoppot teszel/ajánlott/ , akkor ugye aktiválási ár alacsonyabb, mint eladási
ennyi nagyvonalakban, mennem kell most.
bocs a bele makogásért, de a BUX0912-őt lehet napon túl shortolni a portfolio féle erstés rendszerben?