Mint oly sokan én is kezdő vagyok, de nagyon! Viszont szeretném megismerni elsősorban a shortolás technikai kivitelelezését (Erste NetbrokerPro rendszer technikai alapjai) illetve a mögöttes pszichológiáját.
Tehát az első kérdésem:
hogyan zajlik le egy teljes short művelet az ENP rendszerben?
az en filozofiam az hogy a tozsde alapvetoen emelkedik
tehat ha senki nem szol bele ha senki nem nyul bele akkor szep csendben lassan csorog fel
miert?
mert az elmult ketszaz evhez kepest a hirkozles es a technika fejlodesenek koszonhetoen egyre tobb ember tudja ezt megteni ezert meg is teszi
tehat a vasarloi piac folyamatosan bovul es ez nem is all meg meg egy darabig gondold el kinaban meg hanyan nem vettek reszvenyt vagy eszak koreaban, jo egy darabig nem is fognak dehat a jovore van tartalaek akkor igy mondom
namost ez az a vasarloero bovules ami most a valodi vilagbol elfogyott es ezert van az osszeomlas
minden vallalat arra spekulal hogy jovore tobbet tud eladni mint iden ez a novekedes lenyege
eddig tartott most minden osszezuhan hogy ujra novekedhessen
es mivel 1929-es valsag ota lenyeggesen tobb ember el a foldon ennek a szuksegszeruen bekovetkezo osszezuhanasnak ok fizetik meg az arat ami persze igy kisebb mint az 1929-es hiszen tobbfele oszlik el
a vaslagban mindig a kisemeber veszit, legvegul mindig te fizeted meg az allami mentocsomag arat vagy barmi maset
igy tehat a shortot ugy kell felfogni mint egy utolso ketsegbeesett tozsdei manovert arra az esetre hogy esesen is tudjal keresni
aki igazan bizik egy bizonyos fejlemenyben az nem shortol hanem hataridos vagy opcios ugyletet kot persze ez meg a shortnal is bonyolultabb es kockazatosabb legalabbis andre kosztolany szerint
tehat azt kell mondjam hogy a shorthoz nem lehet erteni
ugyanis a fentiekbol kovetkezik hogy az alapvetoen emelkedo arfolyamok (a teremszetes korerkciokat leszamitva persze) csak akkor kezdenek igy el esni ha valaki kifejezetten erre manipulalja vagy ilyen hirek jonnek ki