Topiknyitó: Törölt felhasználó 2009. 01. 21. 16:49

Shortolás technikai kérdései és egyebek  

Mint oly sokan én is kezdő vagyok, de nagyon! Viszont szeretném megismerni elsősorban a shortolás technikai kivitelelezését (Erste NetbrokerPro rendszer technikai alapjai) illetve a mögöttes pszichológiáját.

Tehát az első kérdésem:

hogyan zajlik le egy teljes short művelet az ENP rendszerben?
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
BudFox
BudFox 2009. 01. 21. 22:47
Előzmény: #16  Törölt felhasználó
Hello Csapa..én csak most jöttem , de lehet hogy tudok énis segíteni kicsit..

"OK! Mi van akkor hogy ha van 100 db részvényem, és éppen 100db-al szeretnék shortolni!
"

erre még nem jött válasz..

-Tehát van 100 darab részvényed, de 5000 forinton vetted pl.. amit semmiképpen nem akarsz eladni..de a szabad pénzeddel bűvészkedsz short, vagy longgal.

- Én azt szoktam csinálni, hogy a meglévő papírokat beteszem egy eladási ajánlattal..teszem azt 5000 forinra..több napig akár.
Hogy amig bűvészkedsz, a régi papírjaid nehogy eladd véletlenül. Így a program nem nyúl ameglévő papírjaidhoz.

- Nyitsz egy shortot...és kész.

Tőkeáttét

- OTP -t például 5 szörös áttéttel tudod megjátszani.
- megnézed mennyi pénzed van..kiszámolod hogy mennyit tudnál venni belőle. és megszorzod 5 -tel..akkor maximális áttéttel megy a dolog...vehetsz kevesebbet is..értelemszerűen akkor kevesebb a tőkeáttét..

- A jutalék kiszámításával vigyázz..mert nemcsak az elején veszi le a 0,3 % -ot hanem a tranzakció végén is 0,3 % --ez már 0,6 % - tehát ennél nagyobb elmozdulás kell hogy nyereséged legyen...ezért olyan veszélyes a részvények napon belüli shortja

- Február 9 -én megyünk Sporonba, ahol a Questornál megnézzük hogyan lehet OTP -t napon túl shortolni..aztán majd beszámolok róla..remélem jó lesz.

remélem tudtam segíteni..ha valami hülyeséget írtam valaki kijavíthat..én is tanulok..sokszor. :DDD
Törölt felhasználó 2009. 01. 21. 21:57
Előzmény: #98  Törölt felhasználó