A gyõri Audi-gyárban dolgozók szakszervezete rendszeresen kommunikál saját csatornáin, most pedig a hazai cégvezetés is megszólalt a napok óta tartó bértárgyalásokról. Elsõként a Portfolio számolt be arról, hogy a szombat esti
Szerintem neki nem kellemetlen. Ráfogja, hogy ez az Audi problémája. Sokkal jobban fájna ha itthon lenne egy vasút-volán közös pár napos leállás, esetleg még kiegészítve a fuvarosokkal. Az már a GDP-n is nyomot hagyna.
csodák nincsenek lehet a húrt feszíteni de könnyen elszakadhat az audi (vw csoport) főnöke nemrég jelentette be, hogy 10 éven belül 40 százalék felett lesz a munkaerőfeleslegük amit korai nyugdíjazásokkal próbálnak kezelni + a teljes elektromos gyártást visszaviszik németországba legyintenek itt a robotokra, de pl az usa-ban 70 százalék körül van pillanatnyilag az automatizálás felfuttatása a nagy cégeknél alapjaiban változik meg a világ jön a minimáljövedelem stb- persze ott, ahol erre lesz pénz
Tény, hogy erős a súlya da azért annyira nem komoly a helyzet.2017-as adat szerint a hazai autóipar a GDP 5%-t adja. https://24.hu/fn/gazdasag/2017/11/16/a-kulfoldi-autogyartok-5-szazalekat-adjak-a-magyar-gdp-nek/ Ehhez még hozzájönnek a beszállítók de azért még messze nem egyenlő magával az autóiparral a GDP.
"1 melós kerül kb havi 800 euróba" Honnét vetted ezt az adatot? Ugyanis ekkor ez megfelel kb. 220.000 Ft bttó és 146.000 Ft nettó fizetésnek. Ne ámíts!
Tulajdonosi szempontból az a hiba, hogy nem szabad 1 fő terméket (itt pl. a motor) csak egy helyen gyártani. Persze így gazdaságos. Vagy pedig ilyen esetben bármi áron el kell kerülni a hasonló szituációkat.
Azért ez most már Ingoldstadt-nak is fáj, következik Neckasulm. :o) Ha meg meglesz a 1 hetes leállás az csökkenti majd a német dolgozok nyereség prémiumát is. Visszanyalt a Just In Time rendszer.
A Volkswagen nemrégiben hozta nyilvánosságra, hogy nem csak a zwickaui, hanem a hannoveri és az emdeni üzemeit is elektromos autók gyártására állítja át, ahol a konszern vezetése és üzemi tanácsa között 2016-ban megkötött „Zukunftspakt” megállapodás 2028-ig biztosítja a foglalkoztatást. A paktum ugyanakkor a konszern szintjén 30 ezres létszámcsökkentést is engedélyez, ebből 23 ezret Németországban. A létszámcsökkentéssel párhuzamosan ugyanakkor a szoftverfejlesztési és akkumulátor üzletágban 9 ezres létszámnövelést is előirányoz a megállapodás.A Volkswagen elektromos autói gyártását egyértelműen Németországban kívánja összpontosítani, amitől egyúttal termelékenységének 20-25 százalékos növekedését is várja – mondta el a személyzeti igazgató, hozzátéve, hogy arról azonban korai lenne még elmélkedni, hogy ez mennyi alkalmazottat jelentene úgy egy évtized múlva. A Volkswagen motorokat és más részegységeket gyártó üzemeire még az elektromos autók növekvő részaránya mellett is hosszú ideig szükség lesz – hangsúlyozta Gunnar Kilian, mivel még hosszú évekig az új autók nagy része hagyományos hajtással készül majd.
Már lean van. Az hogy vissza lenne nyalva ha a gyárudvaron rozsdásodnának a vaslemezek meg napoznának repedező gumikon a kész kocsik. Duplaannyi lenne egy kocsi és még ennyit se tudnának fizetni.
Kiderült, Hans nem is olyan gonosz "A németországi munkavállalói szakszervezetek már a múlt héten jelezték, kiállnak a magyarországi munkavállalók mellett, Jörg Schlagbauer, az IG Metall vezetője az Audinál múlt hét csütörtökön azt mondta, jogosak a magyarországi kollégák béremelési igényei, ehhez Schlagbauer azt is hozzátette, hogy nem hagyják, hogy a konszernen belül egymás ellen játsszák ki a különböző gyárakban dolgozó munkavállalókat. A német szakszervezeti vezetők mindehhez hozzátették, arra kérik az AHFSZ vezetőit, hogy konstruktívan tárgyaljanak." https://www.portfolio.hu/vallalatok/egyre-nagyobb-a-baj-az-audinal.311991.html
A gyári munka jövőjéről szólva a Volkswagen személyzeti igazgatója rámutatott, hogy “a technológiai átállás természetesen a munka világát is átalakítja”. Valószínűleg gyári munkásokra akkora számban nem lesz már szükség, mint korábban, de „azon vagyunk, hogy alkalmazottainkat felkészítsük a jövő munkahelyeire”.Elmondta: Zwickauban már megkezdődött az alkalmazottak átképzése az elektromos mobilitás szakmai követelményeinek megfelelően. A járműipari digitalizációra való tekintettel pedig Volkswagen hamarosan megkezdi a szoftverfejlesztők képzését is. A jövő év elején indul az első kétéves kurzus Wolfsburgban 100 résztvevővel. “A száz helyre kiírt felvételi hirdetményre egyébként 1500-an jelentkeztek” – jegyezte meg Gunnar Kilian.
Megszólalt az Audi a legújabb béremelési javaslatáról
Ugrás a cikkhez