Topiknyitó: Portfolio 2019. 01. 27. 22:32

Megszólalt az Audi a legújabb béremelési javaslatáról  

Ugrás a cikkhez
A gyõri Audi-gyárban dolgozók szakszervezete rendszeresen kommunikál saját csatornáin, most pedig a hazai cégvezetés is megszólalt a napok óta tartó bértárgyalásokról. Elsõként a Portfolio számolt be arról, hogy a szombat esti
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
13791379 2019. 01. 28. 14:46
Törölt hozzászólás
#41
Gaguse
Gaguse 2019. 01. 28. 14:47
Előzmény: törölt hozzászólás
#42
nálunk is elkéne egy normális szakszervezeti rendszer, mert ez csak kirakat ami van...
Gaguse
Gaguse 2019. 01. 28. 14:48
Előzmény: törölt hozzászólás
#43
+++ ezzel 100% ig egyetértek...
modellpapa 2019. 01. 28. 14:48
#44
A magyar Audi-s munkavállalóknak is jár az éves prémium a nyereségből? https://www.bild.de/regional/muenchen/muenchen/audi-zahlt-praemie-55082538.bild.html
(tavalyi)
 A cikkben 60.000 munkavállalót említenek de nem beszélnek a külföldi leányvállalatokról.
13791379 2019. 01. 28. 14:49
Törölt hozzászólás
#45
Gaguse
Gaguse 2019. 01. 28. 14:50
Előzmény: #44  modellpapa
#46
én szerintem kapnak bónuszt ha ez ugyan az...
Gaguse
Gaguse 2019. 01. 28. 14:52
Előzmény: törölt hozzászólás
#47
ott már OV nak is kellemetlen lenne, mert szereti a német multikat ;)
13791379 2019. 01. 28. 14:57
Törölt hozzászólás
#48
Gaguse
Gaguse 2019. 01. 28. 15:00
Előzmény: törölt hozzászólás
#49
most már ég a ház, mert Ingolstadt is leállt mert nincs motor :D gondolom hans letelefonált, hogy egyezzenek meg... 
modellpapa 2019. 01. 28. 15:02
Előzmény: #47  Gaguse
#50
Szerintem neki nem kellemetlen. Ráfogja, hogy ez az Audi problémája.
Sokkal jobban fájna ha itthon lenne egy vasút-volán közös pár napos leállás, esetleg még kiegészítve a fuvarosokkal.
Az már a GDP-n is nyomot hagyna.
13791379 2019. 01. 28. 15:03
Törölt hozzászólás
#51
modellpapa 2019. 01. 28. 15:04
Előzmény: #49  Gaguse
#52
Én is arra gondoltam. Akkor lesz komoly a nyomás ha már a külföldi üzemek is lassítanak vagy leállnak.
A györi motor mindenhova kell.
13791379 2019. 01. 28. 15:05
Törölt hozzászólás
#53
gambadoro 2019. 01. 28. 15:07
Előzmény: törölt hozzászólás
#54
csodák nincsenek
lehet a húrt feszíteni de könnyen elszakadhat
az audi (vw csoport) főnöke nemrég jelentette be, hogy 10 éven belül 40 százalék felett lesz a munkaerőfeleslegük amit korai nyugdíjazásokkal próbálnak kezelni + a teljes elektromos gyártást visszaviszik németországba
legyintenek itt a robotokra, de pl az usa-ban 70 százalék körül van pillanatnyilag az automatizálás felfuttatása a nagy cégeknél
alapjaiban változik meg a világ
jön a minimáljövedelem stb- persze ott, ahol erre lesz pénz
13791379 2019. 01. 28. 15:07
Törölt hozzászólás
#55
gambadoro 2019. 01. 28. 15:08
Előzmény: #50  modellpapa
#56
az autóipar jelenti magát a gdp-t
13791379 2019. 01. 28. 15:14
Törölt hozzászólás
#58
Gaguse
Gaguse 2019. 01. 28. 15:16
Előzmény: #54  gambadoro
#59
ennek még nagyon nincs itt az ideje! amúgy meg nálunk 1 melós kerül kb havi 800 euróba, ezzel még egy darabig ide hoznak minden...
13791379 2019. 01. 28. 15:27
Törölt hozzászólás
#60
modellpapa 2019. 01. 28. 15:27
Előzmény: #56  gambadoro
#61
Tény, hogy erős a súlya da azért annyira nem komoly a helyzet.2017-as adat szerint a hazai autóipar a GDP 5%-t adja. https://24.hu/fn/gazdasag/2017/11/16/a-kulfoldi-autogyartok-5-szazalekat-adjak-a-magyar-gdp-nek/
Ehhez még hozzájönnek a beszállítók de azért még messze nem egyenlő magával az autóiparral a GDP.
13791379 2019. 01. 28. 15:29
Törölt hozzászólás
#62
remete53 2019. 01. 28. 15:31
Előzmény: #59  Gaguse
#63

"1 melós kerül kb havi 800 euróba"
Honnét vetted ezt az adatot?
Ugyanis ekkor ez megfelel kb. 220.000 Ft bttó és 146.000 Ft nettó fizetésnek.
Ne ámíts!
modellpapa 2019. 01. 28. 15:33
Előzmény: törölt hozzászólás
#64
Tulajdonosi szempontból az a hiba, hogy nem szabad 1 fő terméket (itt pl. a motor) csak egy helyen gyártani. Persze így gazdaságos. 
Vagy pedig ilyen esetben bármi áron el kell kerülni a hasonló szituációkat.
13791379 2019. 01. 28. 15:33
Törölt hozzászólás
#65
13791379 2019. 01. 28. 15:36
Törölt hozzászólás
#66
modellpapa 2019. 01. 28. 15:44
Előzmény: törölt hozzászólás
#67
Azért ez most már Ingoldstadt-nak is fáj, következik Neckasulm. :o)
Ha meg meglesz a 1 hetes leállás az csökkenti majd a német dolgozok nyereség prémiumát is.
Visszanyalt a Just In Time rendszer.
13791379 2019. 01. 28. 15:48
Törölt hozzászólás
#68
Gaguse
Gaguse 2019. 01. 28. 15:53
Előzmény: #63  remete53
#69
En NyMO-n vagyok egy multinal, es sajnos ennyivel veszik fel hozzank a melost, 220 koruli br el. Ez a valosag keremszepen
gambadoro 2019. 01. 28. 15:54
Előzmény: #59  Gaguse
#70
nem annyiba kerül a közterhekkel
az építőiparban konkrétan nem drágább németországban dolgoztatni mint magyarországon
gambadoro 2019. 01. 28. 15:55
Előzmény: #59  Gaguse
#71
hogyne lenne
robbanni fog néhány éven belül
ezt maga a vw elnök mondta
13791379 2019. 01. 28. 15:55
Törölt hozzászólás
#72
gambadoro 2019. 01. 28. 15:57
Előzmény: #71  gambadoro
#73
A Volkswagen nemrégiben hozta nyilvánosságra, hogy nem csak a zwickaui, hanem a hannoveri és az emdeni üzemeit is elektromos autók gyártására állítja át, ahol a konszern vezetése és üzemi tanácsa között 2016-ban megkötött „Zukunftspakt” megállapodás 2028-ig biztosítja a foglalkoztatást. A paktum ugyanakkor a konszern szintjén 30 ezres létszámcsökkentést is engedélyez, ebből 23 ezret Németországban. A létszámcsökkentéssel párhuzamosan ugyanakkor a szoftverfejlesztési és akkumulátor üzletágban 9 ezres létszámnövelést is előirányoz a megállapodás.A Volkswagen elektromos autói gyártását egyértelműen Németországban kívánja összpontosítani, amitől egyúttal termelékenységének 20-25 százalékos növekedését is várja – mondta el a személyzeti igazgató, hozzátéve, hogy arról azonban korai lenne még elmélkedni, hogy ez mennyi alkalmazottat jelentene úgy egy évtized múlva. A Volkswagen motorokat és más részegységeket gyártó üzemeire még az elektromos autók növekvő részaránya mellett is hosszú ideig szükség lesz – hangsúlyozta Gunnar Kilian, mivel még hosszú évekig az új autók nagy része hagyományos hajtással készül majd.
hitcsakabulls
hitcsakabulls 2019. 01. 28. 15:58
Előzmény: #67  modellpapa
#74
Már lean van. Az hogy vissza lenne nyalva ha a gyárudvaron rozsdásodnának a vaslemezek meg napoznának repedező gumikon a kész kocsik. Duplaannyi lenne egy kocsi és még ennyit se tudnának fizetni.
modellpapa 2019. 01. 28. 15:59
#75
Kiderült, Hans nem is olyan gonosz
"A németországi munkavállalói szakszervezetek már a múlt héten jelezték, kiállnak a magyarországi munkavállalók mellett, Jörg Schlagbauer, az IG Metall vezetője az Audinál múlt hét csütörtökön azt mondta, jogosak a magyarországi kollégák béremelési igényei, ehhez Schlagbauer azt is hozzátette, hogy nem hagyják, hogy a konszernen belül egymás ellen játsszák ki a különböző gyárakban dolgozó munkavállalókat. A német szakszervezeti vezetők mindehhez hozzátették, arra kérik az AHFSZ vezetőit, hogy konstruktívan tárgyaljanak."
https://www.portfolio.hu/vallalatok/egyre-nagyobb-a-baj-az-audinal.311991.html
gambadoro 2019. 01. 28. 16:01
Előzmény: #73  gambadoro
#76
A gyári munka jövőjéről szólva a Volkswagen személyzeti igazgatója rámutatott, hogy “a technológiai átállás természetesen a munka világát is átalakítja”. Valószínűleg gyári munkásokra akkora számban nem lesz már szükség, mint korábban, de „azon vagyunk, hogy alkalmazottainkat felkészítsük a jövő munkahelyeire”.Elmondta: Zwickauban már megkezdődött az alkalmazottak átképzése az elektromos mobilitás szakmai követelményeinek megfelelően. A járműipari digitalizációra való tekintettel pedig Volkswagen hamarosan megkezdi a szoftverfejlesztők képzését is. A jövő év elején indul az első kétéves kurzus Wolfsburgban 100 résztvevővel. “A száz helyre kiírt felvételi hirdetményre egyébként 1500-an jelentkeztek” – jegyezte meg Gunnar Kilian.
13791379 2019. 01. 28. 16:04
Törölt hozzászólás
#77
modellpapa 2019. 01. 28. 16:07
Előzmény: törölt hozzászólás
#78
kilenc évet éltem kint köztük. Én nem ezt tapasztaltam.
13791379 2019. 01. 28. 16:09
Törölt hozzászólás
#79
13791379 2019. 01. 28. 16:48
Törölt hozzászólás
#80

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek