A gyõri Audi-gyárban dolgozók szakszervezete rendszeresen kommunikál saját csatornáin, most pedig a hazai cégvezetés is megszólalt a napok óta tartó bértárgyalásokról. Elsõként a Portfolio számolt be arról, hogy a szombat esti
na most ha a ceg ajanlata egybeesik a szakszervezet kovetelesevel akkor miert kommunikaljak hogy a szakszervezet kovetelese veszelyeztetne a ceg mukodeset ? most ez hogy is van ?
Aki ott dolgozik,az nagyon jól tudja,hogy a számok köszönő viszonyban sincsenek a szakszervezet általi bérköveteléssel.Ha megállapodási szándék lenne akkor közel sem ugyanazzal az ajánlattal állna elő a munkáltató.
"Szerintem felmerült a kivonulás lehetősége Magyarországról"-és vajon hová vinné ember?Magyarország a termelékenységben veri az összes gyárat,úgy hogy a bérezés a legalacsonyabb!!!!!
"a cseh VW-dolgozók 25%-kal, a szlovák munkások 28%-kal, a lengyel
VW-munkavállalók 39%-kal, míg a belga dolgozók 3,6-szor keresnek többet a
magyar társaiknál."-sajnos ez a helyzet.
Az Audi végül ugyan nem kommentálta az adatokat, de Csalogány György azt mondta: a
cseh VW-dolgozók 25%-kal, a szlovákok 28%-kal, a lengyelek 39%-kal, a
belga dolgozók 3,6-szor keresnek többet a magyar társaiknál. (MTI)-vajon mért nem kommentálja az Audi vezetősége ezeket az adatokat????Ha nem így lenne számokkal alá tudná támasztani.De meg sem próbálja cáfolni!!!!!!
"Szerintem felmerült a kivonulás lehetősége Magyarországról" Rémeket látsz! Hová vonulnának? Éppen arról szól a cikk, hogy a környező országokban mennyivel magasabb béreket adnak, Németországról nem is beszélve. Gondold át még 1x!
aki azt mondja, hogy kivonulnak az még életében nem dolgozott normális helyen, tipikus magyar szokás, ha pofázunk akkor mind meghalunk kivonulunk kész vége :D Sajnos ezt nevelték belénk, igenis ki kell állni és követelni a munkáért a normális bért!!!
Az Audi büdzséje miatt aggódjon Hans - kit érdekel!! elvannak varázsolva a fritzek! én abban bízom, hogy országossá válik, de sajnos erre nincs esély....
akkor emeljenek!! már tényleg mindenki többet keres nálunk! én dolgozok napi 40 euróért, a főnököm meg napi 300 euróért!! de nem is ez a baj, hanem hogy egy cseh vagy lengyel 50% al keres többet mint mi :D
februárban lesz is ;) én csak tisztelem az Audisokat, hogy igenis kimertek állni és követelnek valamit! szerintem ezzel semmi gond, viszont a vezetőségből páran lógni fognak a kiesés miatt.. :D
Szerintem neki nem kellemetlen. Ráfogja, hogy ez az Audi problémája. Sokkal jobban fájna ha itthon lenne egy vasút-volán közös pár napos leállás, esetleg még kiegészítve a fuvarosokkal. Az már a GDP-n is nyomot hagyna.
csodák nincsenek lehet a húrt feszíteni de könnyen elszakadhat az audi (vw csoport) főnöke nemrég jelentette be, hogy 10 éven belül 40 százalék felett lesz a munkaerőfeleslegük amit korai nyugdíjazásokkal próbálnak kezelni + a teljes elektromos gyártást visszaviszik németországba legyintenek itt a robotokra, de pl az usa-ban 70 százalék körül van pillanatnyilag az automatizálás felfuttatása a nagy cégeknél alapjaiban változik meg a világ jön a minimáljövedelem stb- persze ott, ahol erre lesz pénz
Tény, hogy erős a súlya da azért annyira nem komoly a helyzet.2017-as adat szerint a hazai autóipar a GDP 5%-t adja. https://24.hu/fn/gazdasag/2017/11/16/a-kulfoldi-autogyartok-5-szazalekat-adjak-a-magyar-gdp-nek/ Ehhez még hozzájönnek a beszállítók de azért még messze nem egyenlő magával az autóiparral a GDP.
"1 melós kerül kb havi 800 euróba" Honnét vetted ezt az adatot? Ugyanis ekkor ez megfelel kb. 220.000 Ft bttó és 146.000 Ft nettó fizetésnek. Ne ámíts!
Tulajdonosi szempontból az a hiba, hogy nem szabad 1 fő terméket (itt pl. a motor) csak egy helyen gyártani. Persze így gazdaságos. Vagy pedig ilyen esetben bármi áron el kell kerülni a hasonló szituációkat.
Azért ez most már Ingoldstadt-nak is fáj, következik Neckasulm. :o) Ha meg meglesz a 1 hetes leállás az csökkenti majd a német dolgozok nyereség prémiumát is. Visszanyalt a Just In Time rendszer.
A Volkswagen nemrégiben hozta nyilvánosságra, hogy nem csak a zwickaui, hanem a hannoveri és az emdeni üzemeit is elektromos autók gyártására állítja át, ahol a konszern vezetése és üzemi tanácsa között 2016-ban megkötött „Zukunftspakt” megállapodás 2028-ig biztosítja a foglalkoztatást. A paktum ugyanakkor a konszern szintjén 30 ezres létszámcsökkentést is engedélyez, ebből 23 ezret Németországban. A létszámcsökkentéssel párhuzamosan ugyanakkor a szoftverfejlesztési és akkumulátor üzletágban 9 ezres létszámnövelést is előirányoz a megállapodás.A Volkswagen elektromos autói gyártását egyértelműen Németországban kívánja összpontosítani, amitől egyúttal termelékenységének 20-25 százalékos növekedését is várja – mondta el a személyzeti igazgató, hozzátéve, hogy arról azonban korai lenne még elmélkedni, hogy ez mennyi alkalmazottat jelentene úgy egy évtized múlva. A Volkswagen motorokat és más részegységeket gyártó üzemeire még az elektromos autók növekvő részaránya mellett is hosszú ideig szükség lesz – hangsúlyozta Gunnar Kilian, mivel még hosszú évekig az új autók nagy része hagyományos hajtással készül majd.
Már lean van. Az hogy vissza lenne nyalva ha a gyárudvaron rozsdásodnának a vaslemezek meg napoznának repedező gumikon a kész kocsik. Duplaannyi lenne egy kocsi és még ennyit se tudnának fizetni.
Kiderült, Hans nem is olyan gonosz "A németországi munkavállalói szakszervezetek már a múlt héten jelezték, kiállnak a magyarországi munkavállalók mellett, Jörg Schlagbauer, az IG Metall vezetője az Audinál múlt hét csütörtökön azt mondta, jogosak a magyarországi kollégák béremelési igényei, ehhez Schlagbauer azt is hozzátette, hogy nem hagyják, hogy a konszernen belül egymás ellen játsszák ki a különböző gyárakban dolgozó munkavállalókat. A német szakszervezeti vezetők mindehhez hozzátették, arra kérik az AHFSZ vezetőit, hogy konstruktívan tárgyaljanak." https://www.portfolio.hu/vallalatok/egyre-nagyobb-a-baj-az-audinal.311991.html
A gyári munka jövőjéről szólva a Volkswagen személyzeti igazgatója rámutatott, hogy “a technológiai átállás természetesen a munka világát is átalakítja”. Valószínűleg gyári munkásokra akkora számban nem lesz már szükség, mint korábban, de „azon vagyunk, hogy alkalmazottainkat felkészítsük a jövő munkahelyeire”.Elmondta: Zwickauban már megkezdődött az alkalmazottak átképzése az elektromos mobilitás szakmai követelményeinek megfelelően. A járműipari digitalizációra való tekintettel pedig Volkswagen hamarosan megkezdi a szoftverfejlesztők képzését is. A jövő év elején indul az első kétéves kurzus Wolfsburgban 100 résztvevővel. “A száz helyre kiírt felvételi hirdetményre egyébként 1500-an jelentkeztek” – jegyezte meg Gunnar Kilian.
Megszólalt az Audi a legújabb béremelési javaslatáról
Ugrás a cikkhez