Lassan elkezdhetünk szervezkedni! Akik elégedetlenek a cég vezetésével és a papír árfolyamával, a cég teljesítményével azoknak 1 csoportba kellene tömörülni, közgyűlést és napi rendi pontot kezdeményezni, ahol a cél a cég vezetésének leváltása. Ha elegen leszünk simán leváltjuk a jelenlegi vezetést! Fel kell mérnünk a célunk támogatottságát.
Lassan fontolóra kell venni a vezetőség cseréjét!
Nincsennek jóhírek a cégről, sőt hír-áramlás sincsen, abszolut alulteljesít a papr árfolyama!
Részvényesi, tehát tulajdonosi érdek nem érvénysül, hiszen névérték alatt, az aljától 20% körüli áron mozog a papír, miközben a tőzsde többi szereplője már többszörözte az árát! Mivel nincsen intézményi, illetve nagy befektető a cégben, ezért eséllyel lehetne megszorítani a vezetést!
Mit szóltok?
Az econet.hu Nyrt. - hasonlóan minden más kibocsátóhoz - rendszeres és rendkívüli tájékoztatások keretei között ad képet a részvényeseinek és a piaci szereplőknek a mindenkori üzleti és pénzügyi helyzetéről. A legutóbbi rendszeres jelentésünket (2009. I. féléves gyorsjelentés) 2009. augusztus 26-án tettük közzé, a következőt (2009. III. negyedéves gyorsjelentés) 2009. november közepén fogjuk megjelentetni. A két időszaki jelentés közötti időben a jogszabályok és tőzsdei szabályok által előírtak szerint rendkívüli tájékoztatásokat is közzétettünk, melyeket a honlapunkon (www.econet.hu) is megtekinthet. Ezeken túl más olyan üzleti vagy pénzügyi körülmény, amely rendkívüli tájékoztatás tárgya lehetne nem merült fel.
A hogylétünkre vonatkozó kérdésére a már nyilvánosságra került információkból kiemelnénk az első féléves gyorsjelentésnek a cégcsoport gerincét adó Média Üzletágára (EMG) vonatkozó alábbi sorait.
„A reklámpiaci körülmények drámai mértékű megváltozása miatt az EMG az év hátralévő részében minden erejével arra törekszik majd, hogy további hatékonyság növeléssel, költségcsökkentéssel és szigorú költséggazdálkodással az első félév eredményein javítson. Természetesen ennek során figyelemmel kell lenni arra, hogy az eddig kialakított média-portfóliónk későbbi fejlődési és növekedési lehetőségei is fenntarthatóak maradjanak.
A reklámpiac historikus ciklikusságából adódóan az éven belüli árbevétel növekedés ugyan prognosztizálható, azonban a hirdetői aktivitás és ezen keresztül a volumen-változás mértéke nem jelezhető előre. Amennyiben az év hátralévő részében az eddigi 21 százalékosnál nagyobb árbevételi visszaesés mutatkozik, úgy minden erőfeszítés ellenére is az EMG minimum programja csak az lehet, hogy az eddigi veszteség ne növekedjen tovább, illetve valamelyest csökkenjen.
Bizakodásra adhat viszont okot - bár trendfordulót korai lenne előre jelezni - hogy a reklámpiaci csökkenés 2009Q2-re valamelyest lassult. A legfrissebb adatok szerint (Nemzeti Médiaanalízis 2009. I. féléves gyorsjelentés) a vásárlóerő csökkenésével párhuzamosan a fizetős sajtótermékeknél megfigyelhető csökkenő olvasottság a legfőképpen ingyenes termékekből álló EMG portfólió mért részében éppen ellenkező hatással, az olvasószám növekedésével járt, ami a felületeinket hirdetői szempontból értékesebbé és ezért hatékonyabban értékesíthetővé teheti.
A kedvezőtlen rövidtávú kilátások ellenére látnunk kell, hogy az EMG média-portfóliója és a médiapiac a válság utáni időszakra és hosszabb távon is értékes lehetőségeket hordoz. Ezek kihasználásában az eddig felépített brandek, tudásbázis és a megszerzett tapasztalatok az EMG-nek kivételes helyzetet biztosíthatnak. Ennek okán az EMG alapvető célja az, hogy a válság után talpon maradók közül kiemelkedve áramvonalas és ütőképes médiavállalatként folytathassa piaci növekedését.”
A társaságnál továbbra is a fenti idézet szerinti környezetben dolgozunk. Reméljük nem kerülte el szíves figyelmét az a tény, hogy az EMG és a radiocafé konzorciuma 2009. szeptember 28-án elindult az egyik országos rádiós frekvenciára kiírt pályázaton. Ez a lépés nem csak a jövőbeni növekedés célját szolgálhatja, de az esetleges győzelmünk a teljes korábban felépített média portfóliónk megerősítését is magával hozhatja.
A részvény hogyléte kapcsán nyilván a részvényárfolyam alakulásáról is érdeklődik. Cégünk hosszabb idő óta követett gyakorlata szerint a részvényárfolyam alakulását nem kommentáljuk, mivel álláspontunk szerint az alapvetően a mindenkori piaci keresleti és kínálati viszonyokat tükrözi. Ezen túlmenően a részvényárfolyam értékelésének azért sincs különösebb értelme, mert nem tudjuk - nem is tudhatjuk - hogy az egyes részvényeseink milyen áron jutottak a részvényeikhez és hogy - akár rövidtávú kereskedési érdekük szerint - éppen árfolyam emelkedésben vagy csökkenésben érdekeltek-e.
Mi is látjuk, hogy esetünkben az elmúlt hónapok árfolyam növekedési trendje nem vagy csak kisebb mértékben érvényesült. Továbbra is kommentár nélkül, némiképp elméleti fejtegetésekbe bocsátkozva ennek oka talán az árfolyamlépcsők nagysága és az intézményi befektetők hiánya lehetett. Sajnos nem volt jelen a piacunkon az intézményi befektetők által képviselt vételi erő, ugyanakkor már 1-2 forintos, százalékban kifejezve jelentős emelkedéseknél szinte mindig azonnal megjelentek a profit realizáló eladók, akik az esetleges emelkedő tendenciát rendre megtörték.
A részvény piacának erősítése végett továbbra is kiemelt feladatunknak tartjuk az intézményi befektetők érdeklődésének felkeltését, amit a nyugdíjalapok kötelező portfólió átrendezése is elősegíthet. Az eddigi tapasztalataink és visszajelzéseink szerint ehhez a megfelelő cégméret elérése is szükséges, a fentebb már említett rádiós pályázati indulásunk egyik célja is az, hogy a média portfóliónkkal a legnagyobb magyar médiatulajdonosok közé kerüljünk, amely ráadásul az ágazat egyedüli képviselőjeként a Budapesti Értéktőzsdén is jelen van.
Reméljük sikerült megválaszolnunk a céggel kapcsolatos kérdéseit, egyúttal kérjük, hogy Ön is szurkoljon a rádiós pályázati győzelmünkért.
Econet topik